İzmir'in Geleceği

İzmir'in Geleceği

Mesajgönderen cuscs » Pzr 01 May 2011, 19:19

İzmir, geleceği en parlak görülen kent

Boğaziçi Üniversitesi, Türkiye’de 29 kentte üçbinden fazla işadamıyla görüştü, istatistikleri değerlendirdi. Beş ayrı kategoride alınan ortalamaya göre İzmir, geleceği konusunda en fazla umut beslenen kent oldu.

Boğaziçi Üniversitesi ile MasterCard, Frekans Araştırma Şirketi’nin katkısıyla, kentlerin geleceğe yönelik performanslarını ele alan farklı bir araştırma yaptı. Türkiye 29 ayrı bölgenin merkezi illeri değerlendirmeye alındı.

Araştırma, yalnızca kapı kapı dolaşıp anket yapılmadı. Önce 81 ilin tüm istatistiki verileri, tek tek incelendi. Daha sonra büyüklü küçüklü her sektörden 3 bin 165 yöneticiyle görüşme yapıldı. Araştırma, istatistiki verilerin de ışığında iş dünyasının kendi illeriyle ilgili geleceğe bakışını ortaya koydu. Ekonomik performans dışında Türkiye’nin en başarılı şehri, İzmir çıktı. Körfez hakkındaki algılama çevre konusundaki puanımızı düşürdü.

Turizm ve ticaret umudu
İş dünyasının üst düzey yöneticileri, şehirde turizm, tarım ve ticaret alanında ileride önemli gelişmeler olacağını düşündüklerini ortaya koydu. Bu gelişmelerin, şehrin şu anda istenilen düzeyde görülmeyen ekonomik performansını daha da ileriye taşıyacağı ve yaşam kalitesini artıracağı da düşünülüyor. Araştırmaya göre İzmirliler çocuklarının İzmir’de yaşamasını istiyor, şehri kültür, sanat, eğlence, kadınların iş hayatına katılımı ve kadın girişimciliğinin desteklenmesi alanında Türkiye genelinden daha iyi buluyor.

İzmir, sürdürülebilirlikte 6., ekonomik performansta 7., sosyal performansta 2., çevre performansında 13., yaşam kalitesinde de 3. sıraya yerleşip toplamda ilk sırayı aldı.

İstanbul geride
Türkiye’nin sürdürülebilirlik açısından parlayan illeri Eskişehir, Kayseri ve Konya. Sürdürülebilirlikte, 29 il arasında 24′üncü sırada yer alan İstanbul, çevre performansında 15, ekonomik performansta 22, sosyal performansta Ağrı’nın bir sıra önünde 28 ve yaşam kalitesinde 22′nci sırada yer almış. Bu da gösteriyor ki, Türkiye’nin ekonomik kalbi olarak görülen İstanbul, iş dünyasına hemen hemen hiçbir alanda gelecek vaadetmiyor.

Kaynak: Milliyet Ege
cuscs
 
Mesajlar: 76
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Prş 09 Ara 2010, 22:35

Re: İzmir, geleceği en parlak görülen kent

Mesajgönderen cuscs » Cmt 16 Tem 2011, 14:58

Avrupalılar’dan İzmir’e tam not

Avrupa Birliği üyesi ülkelerden gelen başkanlar, hem kendilerine gösterilen ev sahipliğine, hem de gezdikleri kente hayran kaldı…

Avrupa Konseyi toplantısı için İzmir’de buluşan Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi İzleme Komitesi üyeleri, üstü açık otobüslerle şehir turu gerçekleştirip Tarihi Havagazı Fabrikası’nda onurlarına verilen kokteyle katıldı. 34 ülkeden gelen delegasyon adına konuşan Kongre Başkanı, “İzmir olarak evsahipliğiniz ve çalışmalarınız için kendinizle gurur duymalısınız” dedi. Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi İzleme Komitesi Toplantısı için İzmir’de buluşan yabancı konuklar, kentin güzelliğine hayran oldu. Çeşitli ülkelerden gelen temsilciler, yoğun bir tempoda geçen “İnsan Hakları Konusunda Yerel ve Bölgesel Düzeyde Bilincin Arttırılması” konulu toplantı sonrasındaki yorgunluğu kent turu ile attı.

Tarihi Agora büyüledi
Avrupalı konuklar, özellikle günyüzüne çıkarılmasında Büyükşehir Belediyesi’nin katkı koyduğu Tarihi Agora’ya büyük ilgi gösterdi. Tarihi Havagazı Fabrikası’nda onurlarına verilen kokteyle tur otobüsleriyle gelen Avrupalı temsilcileri, Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu karşıladı. İzmir Valisi Cahit Kıraç da selamlama konuşmasında, Türkiye’nin Avrupa Birliği ilişkileri güçlendirmek ve AB daimi üyesi olmak için büyük gayret gösterdiğini hatırlattı.

‘Çok iyi korunmuş bir kent’Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi Başkanı Keith Whitmore, İzmir’de olmaktan büyük mutluluk duyduklarını kaydetti. Whitmore, “İzmir’i çok iyi koruduğunuzu düşünüyoruz. Avrupa’nın tarihsel bir parçası olan İzmir, medeniyetlerin de beşiği olmuş” dedi. Kongre Başkanı Whitmore, daha sonra kadehini İzmir’e kaldırdı. İzleme Komitesi Başkanı Lars O.Molin ise uzun ve verimli bir toplantı yaptıklarını açıkladı. Türkiye adına organizasyondan çok etkilendiklerini ifade eden Molin, “organizasyon ve davet için şükranlarımızı sunuyoruz” dedi.
Kaynak : Milliyet Ege
cuscs
 
Mesajlar: 76
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Prş 09 Ara 2010, 22:35

Re: İzmir'in Geleceği

Mesajgönderen Umut » Prş 22 Eyl 2011, 14:30

İzmir'de yapılacak daha çok iş var. Ama hepsi tamamlandığında Türkiye'nin açık ara en iyi şehri olacak. Toplu ulaşım sistemi, kentsel dönüşüm, kazılar ve restorasyonlar, gökdelenler bölgesi ile teknolojik sanayiye dair gelişim bu şehri uçurur.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İzmir'in Geleceği

Mesajgönderen alii » Cum 23 Eyl 2011, 17:03

ewt ama belediyenin baya calismasi lazim.
alii
 
Mesajlar: 15
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Sal 30 Ağu 2011, 18:56

Re: İzmir'in Geleceği

Mesajgönderen mertoviçizmir » Pzr 09 Eki 2011, 19:57

Binali Yıldırım’dan CHP’li belediyeye destek!

Evini Karşıyaka’ya taşıyarak ilçeyle özel olarak ilgilenen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a Başkan Durak tarafından önemli proje sunuldu. Bakan Yıldırım’ın aralarında KSK stadının da olduğu projeler için destek vereceği belirtildi.

Genel seçimlerden sonra Karşıyaka ile özel olarak ilgilenmeye başlayan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ilçe genelinde yapılacak çalışmalar ile ilgili atağa geçti. Son olarak Karşıyaka Belediye Başkan Yardımcısı Hüseyin Çalışkan’ın başkanlığını yaptığı KSK müsabakalarına bizzat katılan ve taraftarlar ile sıcak temas kurmaya çalışan Bakan Yıldırım, AK Parti’nin 90 bin oy geriye düşerek en fazla fark yediği ilçelerin başında gelen Karşıyaka ile ilgili özel çalışma başlattı. Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat Durak ile görüşen Bakan Yıldırım, ilçe genelinde kimi yıllardır bekleyen, ilgili bakanlıkların onayına sunulan, Büyükşehir belediyesinde çalışmaları devam eden projelerin listesini istedi. Yıldırım ile Durak görüşmesinin ardından geniş bir dosya hazırlanarak resmi yazıyla Ankara’ya gönderdi.

DOSYANIN İLK SIRASINDA ÜNİVERSİTE VAR

Dosyanın içinde yer alan projeler arasında ilk sırayı üniversite aldı. Belediyenin Örnekköy’de imar planlarına koyduğu üniversite alanı Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanan 1/100 bin ölçekli Çevre Düzeni Planları’nda rekreasyon alanına çevrilmişti. Belediyenin girişimleri sonrasında alanda yapılan yanlış düzeltilirken 400 dönümlük alan 240 dönüme düşürülmüştü. Belediyenin önce Katip Çelebi Üniversitesi’ne önerdiği daha sonra Bilgi Üniversitesi’yle görüşme başlattığı alan Ege Üniversitesi’ne önerildi. Yıllardır üniversite hayalini kuran Karşıyaka’daki bu ihtiyaç Bakan Yıldırım’a sunulan dosyanın ilk sırasında yer aldı. Belediye, alanda yapılacak tahsis ve protokol çalışmalarına katkı konulmasını talep etti.

YENİ STADA DESTEK SÖZÜ!
Bakan Yıldırım’a sunulan dosyada ikinci sırayı ise yıllardır hasreti çekilen stad projesi yer aldı. Son olarak Carefour’un arkasında imar planlarında spor alanı olarak tahsis edilen alanın bir bölümünü ticaret merkezi yaparak Büyükşehir Belediyesi’nin onayına sunan Karşıyaka Belediyesi henüz bir cevap alamadı. Başkan Durak, Bakan Yıldırım’a verdiği dosyada stad sorununu ikinci sıraya koydu. Yıldırım’dan alanda uygulanacak imar planı değişikliğine Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın onay vermesi istendi. Projenin Büyükşehir Belediyesi’nde takılması halinde Şehircilik Bakanlığı’nın yetkisiyle hayata geçirilebileceği konuşuluyor.

KENT DÖNÜŞÜMÜ TALEBİ
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun bölge halkı başta olmak üzere tüm ısrarlara rağmen yeraltına almadığı metro hattı Bakan’a gönderilen dosyada yer aldı. Durak, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Devlet Demiryolları’nın ortaklaşa hayata geçirdiği İZBAN Şirketi’nden özellikle Nergiz ve Şemikler Bölgesi’ndeki hattı yer altına almasını istedi. Son dönemlerde hem iktidar hem de muhalefet partilerinin en önemli konuları arasında yer alan Kent Dönüşümü dosyada da yer buldu. Durak, ilçe genelinde kentsel dönüşüm ve kentsel yenileme çalışmalarına acilen onay ve katkı koyulmasını isterken Örnekköy, Alaybey, Latife Hanım, Cumhuriyet ve İnönü Mahalleleri’nde yapılması planlanan kent dönüşümü çalışmalarını ayrıntılarıyla dosyaya koydu. Durak ayrıca Bostanlı’da bulunan meşhur yatık binalar ile ilgili de yardım istedi.

660 YAT KAPASİTELİ YAT LİMANI
Bakan Yıldırım’a doğrudan Ulaştırma Bakanlığı’nın sorumluluğunda olan çalışmalar ve projeler de sunuldu. Dosyada 60 yat kapasiteli Karşıyaka Spor Kulübü Önü Yat Limanı, 300 yat kapasiteli Bostanlı Balıkçı Barınağı Önü Yat Limanı ile yine 300 yet kapasiteli Mavişehir Yat Limanı ve Rekreasyon Alanı Amaçlı Dolgu İmar Plan Önerisi yer aldı. Ayrıca Karşıyaka-Naldöken-Mavişehir Bölgeleri arasında hazırlanan dolgu imar planı da sunuldu.

DOLMUŞ DURAKLARI KALDIRILSIN
Sanatoryum ve Teleferik Projesi, Rüzgar Enerjisi Projesi gibi taleplerin de iletildiği geniş dosyada çarşıya yakın yerde bulunan Ankara İlköğretim Okulu’nun kaldırılıp yerinden ana ulaşımı sağlayacak yol yapılması kararı da yer aldı. Durak tramvay güzergahlarının Devlet Planlama Teşkilatı’ndan onayının verilmesini isterken Karşıyaka Çarşısı’nın bulunduğu yerdeki belediyeye yakın yerde olan dolmuş duraklarının ve güzergahlarının iptal edilerek alanın kaldırılması teklifini götürdü. Bakan Yıldırım’a sunulan dosyada Alaybey’de kurulu olan tersanenin kaldırılıp yerine rekreasyon alanı yapılması projesi, bisiklet yolları, Karayolları sorumluluğunda bulunan Şemikler-Cumhuriyet Giriş Kavşağının yeraltına alınması, Bostanlı-Üçkuyular Otoyol Ulaşımı gibi önemli çalışmalar da yer buldu. Belediye bürokratlarının üzerinde günlerce çalışıp hazırladığı geniş dosyada proje ve isteklerin tüm ayrıntıları yer aldı.

İŞTE DOSYADA YER ALAN PROJE BAŞLIKLARI

1-Karşıyaka Örnekköy Üniversite Projesi
2-Stadyum Projesi
3-Metro Hattı’nın (Nergiz, Şemikler Bölgelerinde) yeraltına alınması çalışması
4-Karşıyaka İlçesi genelinde kentsel dönüşüm ve kentsel yenileme çalışmaları (Örnekköy, Alaybey, Latife Hanım, Cumhuriyet ve İnönü Mahalleleri ile Bostanlı Yatık Binaları)
5-Marinalar
—Karşıyaka Spor Kulübü Önü Yat Limanı ve Rekreasyon Alanı Amaçlı Dolgu İmar Plan Önerisi (60 yat kapasiteli)
—Bostanlı Balıkçı Barınağı Önü Yat Limanı ve Rekreasyon Alanı Amaçlı Dolgu İmar Plan Önerisi (300 yat kapasiteli)
— Mavişehir Yat Limanı ve Rekreasyon Alanı Amaçlı Dolgu İmar Plan Önerisi (300 yat kapasiteli)
6-Karşıyaka-Naldöken-Mavişehir Bölgeleri Arasında Kıyı Şeridine Hazırlanan 1/1000 Ölçekli Dolgu Amaçlı İmar Planı
7-Sanatoryum ve Teleferik Projesi
8-Rüzgar Enerjisi Projesi
9-Ankara İlköğretim Okulu’nun Dönüştürülmesi Projesi
10- Tramvay Güzergahları
11-Karşıyaka Çarşısı’nın bulunduğu yerdeki dolmuş duruklarının ve güzergahlarının iptal edilerek alanın kaldırılması çalışması
13-Askeri Tersanenin kaldırılması
14-Bisiklet Kullanım Projesi
15-Anadolu Caddesi Şemikler-Cumhuriyet Giriş Kavşağının yeraltına alınması çalışması
16-Bostanlı-Üçkuyular Otoyol Ulaşımı (Körfezden)

kaynak : egedensonsöz


karsıyaka belediye baskanı stad icin belediye onay vermezse sehircilik bakanlıgına gideriz demiş izmir belediyesi onay vermedi demekki sehircilik bakanlıgına gidecekler.. en önemlisi ise bence izban hattındaki 2 istasyonun yeraltına alınma istegi olmus. Acıkcası sahsi fikrim bu hattın nüyük bir kısmı yeraltında olmalıydı özelliklede cigliden - gaziemire kadarki bölümü. çünkü tamamı sehir merkezinden gecmekte ve sehri 2 ye bölmektedir. sanırım yavas yavas bu proje hayata gececek gibi. egerki karsıyaka kabul edilirse bayraklı - çigli gibi bölgelerde isteyecek bunu .. bakalım zamanla görecegiz.. ama projeler güzel :twisted:
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İzmir'in Geleceği

Mesajgönderen EnderYıldırım » Cum 10 Şub 2012, 14:04

Yol gelmeden yatırımlar geldi
İstanbul ve İzmir arasında yapımı süren otoyolla iki kent arasındaki yolculuğun 3,5 saate inecek olması şimdiden Ege Bölgesi'ndeki gayrimenkul ve turizm yatırımlarına canlılık getirdi


Türkiye’nin en büyük otoyol projesi olan İzmir-İstanbul otoyolunda inşaat çalışmalarıyla birlikte Ege’deki inşaat ve gayrimenkul yatırımları da hareketlendi. Sektör temsilcileri ulusal ve uluslararası grupların toplu arsa alımları nedeniyle İzmir ve çevresinde arazi fiyatlarının hızla arttığı tespitinde bulunuyor.

Megapol Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Selim Gökdemir, İstanbul’da gayrimenkul ve turizm piyasasının doyduğunu, büyük grupların yeni yatırım alanları aradığını, burada da en önemli alternatifin İzmir olduğunu belirtti.

Avrupa’da kriz sonrası yatırım fonlarının cazip yatırım alanları aradığına dikkati çeken Gökdemir, İzmir ve İstanbul arasında 9 saatlik yolculuğu 3,5 saate indirecek otoyolun birçok sektör için yeni fırsatlar yaratacağını kaydetti. Grup olarak İzmir’e uluslararası fonları çekme anlamında yoğun çaba sarf ettiklerini, son dönemde yaptıkları görüşme sayısının önemli ölçüde arttığını belirten Gökdemir, şu bilgileri verdi: "Geçen yıl İsviçreli bir grupla yaptığımız ortaklığın ardından başka bir İsviçreli grupla da gayrimenkul yatırımı için ortaklık anlaşmasına vardık. Yatırımın ayrıntılarını kısa vadede açıklayacağız. Dubaili bir grupla da jetormal enerjiye yönelik yatırım konusunda görüşmeler yürütüyoruz. Gelecek hafta görüşmeleri tamamlayacağız. Grup olarak projelerimizi bugüne kadar İzmir ve çevresindeki alıcılara pazarlıyorduk. Artık İstanbul ve tüm Türkiye çapında pazarlama yapmaya karar verdik. Urla İçmeler’de projelendirdiğimiz 200 villalık projenin de tanıtımına İstanbul’dan başlama kararı aldık."

Gökdemir, Ege’de tatil sezonunun kısa olması nedeniyle turizm yatırımlarının yeteri kadar cazip olamadığını, ancak yeni otoyolla birlikte bölgeye daha fazla turist geleceği için kapasitenin artacağını, bunun da yeni yatırım ihtiyacını doğurduğunu kaydetti. Bu noktada Ege’ye artacak yatırımcı ilgisinin, "sahil şeridinin çirkin yapılaşmaya teslim edileceği" anlamına gelmediğini, yeni dönemde sahil şeridindeki mevcut yapılaşmanın da kentsel dönüşüme tabi tutulacağına inandığını dile getiren Gökdemir, Egeli’nin yaşam biçime uygun bir yapılaşmanın turizm için cazibe yaratacağını da savundu.

"5 yıl sonra İzmir"

İzmir’deki gayrimenkul yatırımlarıyla dikkati çeken diğer bir grup olan Folkart Yapı’nın Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak ise 2016 yılında açılması beklenen otoyolun, 2014 yılından itibaren önemli bir yatırım hareketliliği getireceğini savundu. İzmir’de son dönemde birçok ulusal ve uluslararası grubun, arazi alımına yönelmesi nedeniyle fiyatların ciddi oranda arttığını belirten Sancak, "Yeni Kent Merkezi planının devreye girmesiyle zaten bir hareketlilik vardı. Tüm kesimlerin ortak kanısı 5 yıl sonra İzmir’in görünümünün büyük oranda değişeceği yönünde. Herkes hazırlığını buna göre yapıyor. Biz de grup olarak yatırım planlamamızı otoyol ve altyapı projelerine göre yeniden değerlendirdik" dedi. Sancak, otoyolla birlikte Çeşme başta olmak üzere tüm kıyı şeridinde nüfus artışı olacağını, bunun bozuk yapılaşmaya neden olmaması için geçmişteki Kuşadası tecrübesi de göz önünde bulundurularak çok dikkatli davranılması gerektiğini söyledi.

"Bodrum doldu sıra İzmir’de mi?"

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler de otoyolla İzmir ve çevresindeki tatil beldelerinin iç turizmden aldığı payın ciddi oranda artacağını belirtti. Bu potansiyelin ciddi yatırım hareketliliği getireceğini, ancak turizmcinin bu noktada kaygılı olduğunu dile getiren İşler, yazlık amaçlı yapılan ikinci konutların turizmi olumsuz etkilediğini, geçmişte Ege kıyı şeridinin "yazlık istilasına" uğradığını, otoyolun tamamlanmasıyla yeni bir "yazlık akımı" oluşmasından endişe ettiklerini söyledi.

İşler, ulaşım süresinin kısalmasıyla ikinci konut talebinin önemli ölçüde artıracağını savunarak, "Gayrimenkul şirketleri için en cazip yatırım alanı olan Bodrum artık doldu. Otoyol onlar için önemli bir rant alanı yaratacak. Ege kıyılarında bakir kalan koyların yazlık yatırımlarıyla dolması, Türkiye’nin 2023 turizm hedeflerini baltalar. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ile konu hakkında görüştük. Bunun yağmanın önüne geçeceğini inanıyoruz. Ancak geleceğe yönelik kaygılarımız devam ediyor" diye konuştu. Ülke turizmine yüksek katma değer sağlayacak alanların yılın büyük bölümünde boş kalan evlerle doldurulmasına karşı olduklarını ifade eden İşler, otoyol bitmeden Ege’deki sahil şeridinin planlanarak turizm hedeflerine uygun bir yapılaşmanın ortaya çıkmasının sağlanması önerisinde bulundu.

A.A.
EnderYıldırım
 
Mesajlar: 532
Beğendikleri: 2 mesaj
Beğenilenleri: 46 mesaj
Kayıt: Prş 10 Mar 2011, 14:59

Re: İzmir'in Geleceği

Mesajgönderen niyoderm » Çrş 26 Ara 2012, 21:15

İzmir'de En Çok Harcama Kira ve Konut Ödemelerine Yapılıyor

Türkiye İstatistik Kurumu araştırmalarından elde edilen verilere göre Türkiye'nin üçüncü büyük kenti İzmir'de vatandaş en çok harcamayı konut ve kira ödemelerine yapıyor..

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TUİK) en son 10 Eylül 2012 tarihinde güncellediği verileri baz alarak yapılan araştırmaya göre İzmir'de şehirleşme oranı, yıllık nüfus artış hızı, kişi başına düşen gayri safi yurt içi hasıla ve Sanayi iş kolunda çalışanların toplam istihdam oranı Türkiye ortalamasının üzerinde. İzmir, 81 il içinde ihracatta 4, ithalatta ise 5. sırada. İzmir'de kişi başına gayri safi katma değer 11 bin 568 dolar olarak gerçekleşti. Bu rakam 9 bin 384 dolar olan Türkiye ortalamasının 2 bin 184 dolar üzerinde. 81 il içinde kişi başına düşen gelir itibariyle 6'ncı sırada yer alan İzmir'de, vatandaşlar en çok harcamayı Kira ve Konut ödemeleri için yapıyor. Kentte bin kişiye 135 otomobil düşüyor. Türkiye'de İstanbul ve Ankara'nın ardından en çok motorlu kara taşıtı İzmir'de bulunuyor. İstanbullulardan sonra en çok elektriği İzmirliler tüketiyor. Kişi başına günde 192 litre su tüketen İzmirliler, bu kategoride ise Türkiye ortalamasının altında kalıyor. İnsanların ortalama 30.2 yaşında evlendiği İzmir, Türkiye'de boşanma vakalarının en fazla görüldüğü il. Manisalı daha fazla TUİK rakamları, İzmir'in sosyal, demografik ve kültürel yapısına ilişkin çarpıcı ayrıntıları da içinde barındırıyor. 3 milyon 965 bin 32 kişinin yaşadığı kentte, hane halkı büyüklüğü 3.20 olarak hesaplandı. İzmir nüfusunun yüzde 91.38'i şehirde, yüzde 9'u ise köy ve beldelerde ikamet ediyor. Kentte ikamet eden vatandaşlardan 1 milyon 702 bin 301'i İzmir nüfusuna kayıtlı. Özellikle çevresindeki iller ve Güneydoğu'dan yoğun göç alan İzmir'de, 189 bin 386 kişi Manisa, 132 bin 522 kişi Mardin, 128 bin 391 kişi Erzurum ve 120 bin 297 kişi Konya nüfusuna kayıtlı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın memleketi Erzincan'ın nüfusuna kayıtlı 24 bin 169 kişinin yaşadığı İzmir'de, Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun memleketi Tokat nüfusuna kayıtlı olanların sayısı ise 37 bin 78. 30-34 yaş aralığı çok İzmir'de kadınların sayısı erkeklerden 7 bin 56 kişi, kadın seçmenlerin sayısı ise erkek seçmen sayısından 63 bin 575 kişi daha fazla. Seçmenlerin yüzde 48'i 18-39 yaş aralığında. Kentte 1 milyon 986 bin 144 kadın, 1 milyon 979 bin 88 erkek yaşıyor. İzmir nüfusu içinde oransal olarak en büyük grubu 358 bin 872 kişi ile 30-34 yaş aralığı oluşturuyor. İzmir'de 90 yaş ve üzerinde 5 bin 106 kişi yaşıyor. Bunlardan 3 bin 579'u kadın, bin 347'si ise erkek. İZMİR, 2013'E BÖYLE GİRİYOR Göç hızı: 2.26. (2010-2011 döneminde 110 bin 364 kişi göç aldı, 101 bin 420 kişi göç verdi.) İhracat: 2011'de 8 milyar 072 milyon dolar. (İstanbul, Kocaeli ve Bursa'dan sonra 4. sırada.) İthalat: 2011'de 10 milyar 621 milyon dolar. (İstanbul, Kocaeli, Ankara ve Bursa'dan sonra 5. sırada.) Doktor sayısı: 8 bin 773. Türkiye'deki doktorların yüzde 7.11'i İzmir'de görev yapıyor. (81 il içinde 29'uncu.) Hemşire sayısı: 7 bin 36. Hemşirelerin yüzde 6.13'ü İzmir'de görev yapıyor. (81 il içinde 3'üncü.) Hastane yatak sayısı: Her 100 bin kişiye 265 yatak düşüyor. (Türkiye ortalaması 250) Öğretmen sayısı: 2 bin 641 okulda 39 bin 831 öğretmen görev yapıyor. Öğrenci sayısı: 761 bin 978. Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı: 2011-2012 döneminde 17. (Türkiye ortalaması 20.) İlköğretimde net okullaşma oranı: Yüzde 99.30 İşsizlik oranı: Yüzde 14.7. İşgücüne katılım oranı: Yüzde 50.1 (81 il içinde 39'uncu sırada.) İstihdam oranı: Yüzde 42.5. (81 il içinde 54'üncü sırada.) İstihdam edilenlerin yüzde 56.7'si hizmetler sektöründe, yüzde 30'u sanayide istihdam ediliyor. Tarım sektöründeki istihdam oranı ise yüzde 12.6. 15 yaş üzeri nüfusun işgücüne katılım oranı: Yüzde 53.4. Hane halkı tüketim harcamaları: İzmirli en çok harcamayı yüzde 31.6 ile Konut ve Kira ödemesi için yapıyor. Gelirinin yüzde 20.3'ünü gıda ve alkolsüz içeceklere, yüzde 13.2'sini ise ulaştırma hizmetlerine harcıyor. Elektrik tüketimi: Yılda 14 milyon 902 bin 574 mWh. Kişi başına Elektrik tüketimi 3 bin 774 kWh. (Türkiye değeri 2 bin 344 kWh) Su tüketimi: Belediyelerde kişi başına çekilen günlük su miktarı 192 litre. (Bu değer 216 litre olan Türkiye değerinin altında. 81 il içinde 60'ıncı sırada.) Motorlu kara taşıtı sayısı: 1 milyon 20 bin 70. Kentte, 536 bin 626 otomobil. 13 bin 913 minibüs, 15 bin 944 otobüs, 178 bin 533 kamyonet, 35 bin 715 kamyon, 185 bin 902 motosiklet, 51 bin 568 traktör ve bin 752 özel amaçlı motorlu kara taşıtı var. Kişi başına 135 otomobil düşüyor. (Bu kategoride Türkiye 8'incisi.) Kaza sayısı: Kentte on bin araç başına 76 trafik kazası meydana geliyor. (Türkiye ortalaması 82) 2005-2011 döneminde ölümlü ve yaralamalı kaza sayısı yüzde 38 artarak 7 bin 700'e ulaştı. Sinema salonu sayısı: 110. Tiyatro salonu sayısı: 57. Evli sayısı: 15 ve daha yukarı yaştaki kişilerin 2 milyon 4 bin 145'i evli. 809 bin 798 kişi hiç evlenmemiş, 168 bin 360 kişi boşanmış, 189 bin 297 kişinin ise eşi ölmüş. Boşanan 168 bin 360 kişiden 98 bin 759'u kadın, 69 bin 601'i erkek. Boşanmalar erkek ve kadınlarda 30-34 yaş grubunda yoğunlaşıyor. En fazla boşanmalar evliliğin 16'ncı yılında gerçekleşiyor. Ortalama evlenme yaşı: Erkeklerde 30.2, kadınlarda 26.5. (Türkiye'deki ortalama evlenme yaşı erkeklerde 27.7, kadınlarda 23.8.) Doğum oranları: İzmir'de en çok doğum 25-29 yaş grubunda görülüyor. İntihar sayısı: 2011 yılında 115'i erkek, 34'ü kadın toplam 149 kişi intihar etti. İntiharlar 25-34 yaş grubunda yoğunlaşıyor. Seçmen sayısı: 2 milyon 904 bin 169. Bunların 1 milyon 420 bin 297'si erkek, 1 milyon 483 bin 872'si kadın. Kadın seçmenler içinde ağırlık 206 bin 329 kişi ile 18-24 yaş grubunda. 75 yaş ve üzerinde 82 bin 381 seçmen var. Hükümlü ve tutuklu sayısı: 17 cezaevinde 8 bin 13 hükümlü bulunuyor. Bunların 206'sı adam öldürme, 776'sı yaralama, 736'sı hırsızlık ve yağma, 767'si dolandırıcılık, 218'i ateşli ve bıçaklı suçlar, 2 bin 912'si İcra iflas kanuna muhalefet, 434'ü uyuşturucu, 735'i askeri ceza kanuna muhalefet, 1229'u diğer suçlardan yatıyor. 'Okuma yazma'da Türkiye 3'üncüsü Okuma yazma oranı: Yüzde 97,8. (Türkiye üçüncüsü) Eğitim istatistikleri: 83 bin 451 kişi okuma yazma bilmiyor. 6 yaş üzerindeki kadınların yüzde 3.8'i, erkeklerin yüzde 0.8'inin okuma yazması yok. 169 bin 731 kişi okuma yazma biliyor ama bir Okul bitirmemiş. 938 bin 929 kişi ilkokul, 540 bin 62 kişi ilköğretim, 190 bin 360 kişi ortaokul veya dengi Okul, 749 bin 908 kişi lise veya dengi okul, 408 bin 834 kişi ise yüksekokul veya fakülte mezunu. 27 bin 140 kişi yüksek lisans, 9 bin 705 kişi doktora yapmış. 15 yaş üzeri nüfusun yüzde 13'ü yüksekokul veya fakülte mezunu.

Kaynak: Yeni Asır
niyoderm
 
Mesajlar: 62
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 2 mesaj
Kayıt: Sal 10 Nis 2012, 18:22

Re: İzmir'in Geleceği

Mesajgönderen niyoderm » Cmt 02 Şub 2013, 20:13

Dünyanın en yaşanabilir şehirlerinde ilk 10 ise şu şekilde ;

1. Melbourne, Avustralya
2. Viyana, Avusturya
3. Vancouver, Kanada
4. Toronto, Kanada
5. Adelaide, Avustralya
6. İzmir, Türkiye
7. Helsinki, Finlandiya
8. Auckland, Yeni Zelanda
9. Zurih, İsviçre
10.Kopenhag, Danimarka
niyoderm
 
Mesajlar: 62
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 2 mesaj
Kayıt: Sal 10 Nis 2012, 18:22

Re: İzmir'in Geleceği

Mesajgönderen Umut » Pzr 03 Şub 2013, 00:07

Haberi ben de gördüm, fakat haber metni bana pek gerçek gibi gelmedi. Haberde araştırmaya dair bilgi verilmediği gibi bu haberi yabancı kaynaklarda da hiç görmedim.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İzmir'in Geleceği

Mesajgönderen EnderYıldırım » Cum 10 May 2013, 21:02

EnderYıldırım
 
Mesajlar: 532
Beğendikleri: 2 mesaj
Beğenilenleri: 46 mesaj
Kayıt: Prş 10 Mar 2011, 14:59

Sonraki

Dön Kent Haberleri

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Yandex [Bot] ve 2 misafir

cron
Free Web Hosting