Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Çrş 09 Mar 2011, 01:58

İzmir'e 4 liman yapılacak

Çandarlı Limanı için 24 Mart'ta ihaleye çıkılacak. Bu ay ayrıca Seferihisar Ürkmez, Yenifoça ve Şifne yat limanları için de firmalar açılacak ihalede yarışacak


İzmir'in 4 limana daha kavuşması için çalışmalar hızlandırıldı. Ulaştırma Bakanlığı, tamamlandığında dünyanın en büyük 10 limanından biri olacak Çandarlı Limanı için 24 Mart'ta ihaleye çıkıyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da hafta sonu İzmir'de müjdesini verdiği dev liman, Türkiye'yi taşımacılıkta doğu batı hattının en önemli üslerinden biri konumuna getirecek. Aynı zamanda Türkiye'nin en büyük limanı olma özelliğini de taşıyacak Çandarlı Limanı'nın ön fizibilite, ÇED ve imar planı hazırlıkları tamamlandı. Dalgakıran ve yol bağlantıları kamu kaynaklarıyla gerçekleştirilen Çandarlı Limanı'nın YİD modeliyle yapılacak ihalesi, 24 Mart'ta gerçekleştirilecek. Bakanlık Mart ayı içinde ayrıca Seferihisar Ürkmez, Yeni Foça ve Şifne yat limanları için yap-işlet-devret modeliyle ihale açacak. İhalelerde, altyapısı hazır limanlar 25 yıla, hazır olmayanlar ise 40 yıla varan işletme süreleri ile yarıştırılacak.

4.5 MİLYAR DOLARA

Toplam 4.5 milyar dolara mal olacak Çandarlı Limanı, 15 bin kişiye istihdam sağlayacak. Türkiye'yi enerjinin ardından taşımacılıkta da doğu-batı hattının en önemli üslerinden biri haline getirecek limanın inşaat çalışmalarının 2011 yılı içinde başlaması öngörülüyor. Mendirek ve altyapı çalışmaları DLH tarafından yaptırılan limanla çok sayıda uluslararası firma yakından ilgileniyor.
Liman Cumhuriyet'in 100. yıldönümü olan 2023'te 500 milyar dolar ihracat hedefleyen Türkiye'nin dış pazarlara açılmasında kilit rol oynayacak. Edinilen bilgiye göre limana ilk gemi 2013 yılında yanaşacak. Çandarlı'ya yılda 4 milyon gemi giriş çıkış yapabilecek. Liman inşaatında ilk aşamada 125, işletme aşamasında ise 130 kişi istihdam edilecek. Limanın tamamlanmasından sonra ise yaklaşık 15 bin kişinin çalışabileceği yeni iş sahaları açılacak. Liman inşaatı İzmir ve çevresinde önemli bir ekonomik hareketlilik yaratacak. İnşaatta kullanılacak 250 bin metreküp hazır beton İzmir, Aliağa ve Bergama'daki fabrikalardan temin edilecek.

RAKİBİ PİRE

Dalgakıran uzunluğu 800, su derinliği 40 metre olacak Çandarlı Limanı'na 200 bin tonun üzerindeki gemiler de yanaşabilecek. Liman, İzmir-Akdeniz havzasındaki transit yükler açısından Yunanistan'ın Pire Limanı'na da rakip olacak. Yunanistan'ın, Pire Limanı'ndan yılda yaklaşık 57 milyar dolar gelir elde ettiği belirtiliyor. Pire Limanı'ndan dört kat daha büyük olacak Çandarlı Limanı'nın ülke ekonomisine büyük katkı sağlaması bekleniyor.
Ulaştırma Bakanlığı bir yandan deniz ticaretinde önemli rol oynayacak "dev" limanların yapımını gerçekleştirirken, bir yandan da yat sayısı 1 milyona yaklaşan Akdeniz'de marina kapasitesini artırmak için yeni yat limanlarının inşasına hız veriyor. İzmir'de Yeni Foça, Şifne ve Seferihisar Ürkmez yat limanları için bu ay YİD modelli ihale ilanına çıkılacak. YİD modeliyle yaptırılacak Karaburun yat limanının planlama çalışmaları ise devam ediyor. Akdeniz çanağında marina kapasitesinin yüzde 75'ini elinde tutan Fransa, İspanya ve İtalya'nın yeni yatırımlara kapalı olması, Türkiye'yi yat turizminde cazip ülke haline getirdi. Türkiye, Akdeniz'de 500 bin olan yat bağlama kapasitesinin, kısa vadede yüzde 10'una, uzun vadede yüzde 20'sine erişmeyi hedefliyor.

http://www.yeniasir.com.tr/Ekonomi/2011 ... _yapilacak


Bana göre ne Egeray, ne Marmaray, ne de Yüksek Hızlı Tren projeleri..Bana göre asrın projesi, Çandarlı Limanı Projesi'dir..İzmir-İstanbul Otoyolu ile birlikte Yap/İşlet/Devret modeliyle İzmir'e doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 10 milyar dolarlık bir yatırım yapılacak..Asrın projesi diyorum çünkü bu proje, sadece bir şehri diğerine bağlamıyor.. Doğu-Batı ticaretine olanak sağlıyor..Türkiye ve İzmir için getirisi yüksek olacak olan bu proje, ekonomik açıdan zor günler geçiren Yunanistan'ı daha da zor durumda bırakacak gibi gözüküyor(Pire Limanı'na alternatif bir liman olması sebebiyle)..

24 Mart'la başlayacak sürecin, en kısa zamanda tamamlanması ümidiyle..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Mesajgönderen Umut » Prş 24 Mar 2011, 08:18

24 Mart geldi ve ihale bugün yapılıyor. Takvimde şu an için bir aksama yok.

Çandarlı Limanı ihalesi bugün

4.5 milyar dolarlık harcamayla dünyanın en büyük 10 limanından biri olacak Kuzey Ege Limanı'nın 1600 metrelik mendirek kısmının ihalesi Ankara'da yapılacak.
Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğü, tamamlandığında dünyanın en büyük 10 limanından biri olacak Kuzey Ege (Çandarlı) Limanı için ilk ihaleye bugün çıkıyor. Saat 10.00'da Ankara'da yapılacak ihalede limanın 1600 metrelik mendirek kısmı ihale edilecek. İhaleye çok sayıda inşaat firmasının katılması bekleniyor. Yine bu yıl içinde limanın Yap-İşlet-Devret modeliyle ihalaye çıkarılması planlanıyor.
İhaleyi kazanan firmaya sözleşmenin imzalanmasından 10 gün sonra yer teslimi yapılacak. İşin tamamlanma süresi ise yer tesliminden 900 gün sonra olarak planlanacak. Mendirek ihalesi kapsamında yapılacak yatırım tutarının 400 milyon lirayı bulması bekleniyor.
Bu yıl içinde Yap-İşlet-Devret modeliyle gerçekleştirilmesi için ihaleye çıkılması beklenen Kuzey Ege Limanı için 4.5 milyar dolarlık yatırım planlanıyor. Liman inşaatında 15 bin kişiye istihdam sağlanacak. Türkiye'yi taşımacılıkta doğu-batı hattının en önemli üslerinden biri haline getirmesi beklenen Çandarlı Limanı'nın mendirek ve altyapı çalışmaları DLH tarafından yaptırılacak. Liman, Türkiye Cumhuriyet'nin 100. yıldönümü olan 2023'te 500 milyar dolar ihracat hedefleyen Türkiye'nin lojistik gücü açısından önemli rol oynayacak.

DENİZCİLER SEVİNÇLİ
Türkiye'nin en büyük konteynır limanı olma özelliğini de taşıyacak Kuzey Ege limanı'na ilk gemi 2013 yılında yanaşacak. Çandarlı'ya yılda 4 milyon gemi giriş çıkış yapabilecek. Liman inşaatının İzmir ve çevresinde önemli bir ekonomik hareketlilik yaratması bekleniyor. İnşaatta kullanılacak 250 bin metreküp hazır betonun İzmir, Aliağa ve Bergama'daki fabrikalardan temin edilmesi planlanıyor. Su derinliği 40 metre olacak Çandarlı Limanı'na 200 bin tonun üzerindeki gemiler de yanaşabilecek. Ana yük limanı olarak planlanan liman, transit yükler açısından da Yunanistan'ın Pire Limanı'na rakip olacak. Pire'den 4 kat daha büyük olacak limanın ülke ekonomisine büyük katkı sağlaması bekleniyor.
Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Geza Dologh, Kuzey Ege Limanı'nın yapımı için ilk somut adımın atılacak olmasının kendilerini mutlu ettiğini söyledi. Dologh, "Kuzey Ege'de dev bir limanın yapılmasını 20 yıldan bu yana bekliyorduk. Mendirek ihalesi ile ilk adım atılıyor. Bu nedenle sevinçliyiz. Liman özellikle transit yük taşımacılığı açısından önemli olacak. Karadeniz ve Türk Cumhuriyetleri'nin yüklerinin taşınmasında kilit nokta haline gelecek" dedi.

Yeni Asır
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Cum 25 Mar 2011, 01:36

Çandarlı Limanı mendireği için en düşük teklif 196 milyon lira

Dev projenin ilk etap ihalesinde en düşük teklifi Cengiz ve Makyol İnşaat ortaklığı verdi


"Çandarlı Limanı inşaatı yapım işi ihalesinde" en düşük teklifi 196 milyon 200 bin lira ile Cengiz ve Makyol ortak girişimi verdi. Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğü Konferans Salonu'nda yapılan ihalenin komisyon başkanlığını DLH Liman Yapım Daire Başkanı Salih Gümgüm yaptı.
Gümgüm, ihalede verilen teklifleri teknik yönden inceleyeceklerini ve belirledikleri sınır değerin üzerinde puan alan firmaların mali tekliflerini değerlendireceklerini söyledi. OHL ve Metiş İnşaat'ın teşekkür mektubu gönderdiği ihaleye, firma ve ortak girişimlerden oluşan 11 şirket teklif verdi. En düşük teklifi 196 milyon 200 bin lira ile Cengiz İnşaat ve Makyol İnşaat ortak girişimi sundu.

KİM NE FİYAT VERDİ

-Archirodon ve Arsel İnşaat ortak girişimi 259 milyon 435 bin 199.43 TL
-Mapa İnşaat A.Ş. 245 milyon 344 bin TL
-Polat Yol Yapı A.Ş. 249 milyon 769 bin 703.16 TL
-Tekfen İnşaat 294 milyon 433 bin 923.13 TL
-Limak ve Kolin İnşaat ortak girişimi 230 milyon 579 bin 344.95 TL
-Astaldi SPA ve Aryapı İnşaat ortak girişimi 279 milyon 207 bin 421.14 TL
-İlk İnşaat ve Yapıtek ortak girişimi 274 milyon 876 bin 7.88 TL
-Azer İnşaat ve Özgün Yapı ortak girişimi 338 milyon 416 bin 278.80 TL
-STFA ve İçtaş ortak girişimi 255 milyon 930 bin 57.78 TL
-Utay İnşaat 287 milyon 610 bin TL.

http://www.yeniasir.com.tr/KentHaberler ... ilyon_lira



Nihayet, bu büyük projede somut bir adım atılıyor..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Çrş 30 Mar 2011, 00:23

"20 yıl önce yola çıkılan Çandarlı Liman Projesi..."

Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şube Başkanı Geza Dologh, 20 yıl önce yola çıkılan Çandarlı Liman Projesi'nin bugün gerçekleşme aşamasına geldiğini, bundan büyük mutluluk duyduklarını söyledi. Dologh, DTO İzmir Şubesi mart ayı meclis toplantısında, Çandarlı Limanı'nın mendirek inşaatı yapımı işinin ihalesinin 24 Mart'ta yapıldığını, ihale için en düşük teklifi 196 milyon 200 bin lirayla Cengiz İnşaat ve Makyol İnşaat Ortak Girişimi'nin verdiğini, ihaleyle ilgili sürecin en kısa sürede açıklanacağını belirtti.
Çandarlı Limanı'nın bulunduğu konum itibariyle transit ve aktarma limanı olarak kullanılacağını, ayrıca konvansiyonel konteynercilik için de uygun olduğunu anlatan Dologh, şöyle konuştu: ''20 yıl önce yola çıkılan Çandarlı Liman Projesi'nin bugün artık gerçekleşme aşamasına gelmesini sevinçle karşılıyoruz. Limanın fizibilite etütlerinde ilk bakışta yapılması düşünülen rıhtım boyunun 1000-1200 metre uzunluğunda olması ve buraya 2 veya 3 adet üçüncü kuşak konteyner gemilerinin veya daha fazla sayıda 'feeder' tipi gemilerin alınması planlandı. Çandarlı Limanı bölgemizde devam eden ihtiyacı karşılayacak bir liman olacaktır. Çandarlı'nın konumu dolayısıyla çıkış veya varış noktası Karadeniz limanları olan bir konteyner trafiğine uygun olduğu düşünülüyor. Çandarlı Limanı'nın yapımının İzmir Limanı gibi 50 yılda değil ki hala tamamlanmamıştır, çok kısa sürede projelendirilip bitirilmesi en büyük dileğimizdir. Çandarlı Limanı'nın tüm yöre halkına, belediyelerimize ve sektörümüze hayırlar getirmesini diliyorum.'' Mecliste ayrıca Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Serim Paker, ''Denizde Sportif Faaliyetlere Yönelik Tüketici Davranışı Analizi'' konulu sunum yaptı.

Kaynak: http://www.yeniasir.com.tr/Ekonomi/2011 ... an-projesi
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Cmt 14 May 2011, 03:46

Dünyanın 10'uncu büyük limanının temeli atılıyor

Çandarlı'da Ege Limanı'na ilk harç yarın konulacak. Liman, 10 yıl içinde tam kapasite çalışmaya başlayacak

Çandarlı'da kurulacak olan ve dünyanın 10 büyük limanı arasında yer alması hedeflenen Ege Limanı'nın temeli yarın atılıyor. Ulaştırma eski Bakanı ve AK Parti İzmir Milletvekili adayı Binali Yıldırım ile birlikte çok sayıda bakan ve milletvekili adayının katılmasının planlandığı temel atma töreninin büyük ilgi görmesi bekleniyor.

ÜÇ AŞAMALI OLACAK

Limanın 10 yıl içinde tam kapasite ile çalışmaya başlayacağını ifade eden Bakan Binali Yıldırım, Ege Limanı'nın Avrupa'nın sayılı, dünyanın ilk 10 limanından birisi olacağını kaydetti. Yatırımın 3 aşamada yapılacağını ana ve tali mendireklerinin yatırımının Ulaştırma Bakanlığı tarafından gerçekleştirileceğini açıklayan Yıldırım, limanın ikinci ve üçüncü aşamalarının da kamu ve özel sektör ortaklığı ile gerçekleştirileceğini vurguladı. Liman için 5 milyar TL'nin üzerinde bir yatırım yapılacağına dikkat çeken Yıldırım, demiryolları, lojistik merkezleri ile tam bir entegre içerisinde gerçekleşeceğini ifade etti.

İLK GEMİ 2013 YILINDA

İhalesi gerçekleştirilen Mendirek kapsamında yapılacak yatırım tutarının 400 milyon lirayı bulması bekleniyor. Bu yıl içinde yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilmesi için ihaleye çıkılması beklenen Ege Limanı, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yıldönümü olan 2023'te 500 milyar dolar ihracat hedefleyen Türkiye'nin lojistik gücü açısından önemli rol oynayacak. Liman inşaatında 15 bin kişinin çalışması beklenirken, inşaat İzmir ve çevresinde önemli bir ekonomik hareketlilik yaratacak. Türkiye'nin en büyük konteynır limanı olma özelliğini de taşıyacak Ege Limanı'na ilk geminin 2013'de yanaşması planlanıyor. Su derinliği 40 metre olacak Çandarlı Limanı'na 200 bin tonun üzerindeki gemiler de yanaşabilecek. Ana yük Limanı olarak planlanan liman, transit yükler açısından da Yunanistan'ın Pire Limanı'na rakip olacak. Pire'den 4 kat daha büyük olacak limanın ülke ekonomisine büyük katkı sağlaması bekleniyor.

Kaynak: http://www.yeniasir.com.tr/Ekonomi/2011 ... i-atiliyor

Beni hiç bir proje (Kadifekale-Agora tarih aksının düzenlenmesiyle beraber) bu liman projesi kadar heyecanlandırmıyor desem yalan söylemiş olmam herhalde..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Sal 17 May 2011, 01:57

Çandarlı Limanı'nın temel atma töreni sonrası Yeni Asır'a açıklamalarda bulunan eski Bakan Binali Yıldırım, kentle ilgili ulaştırma projelerini anlattı


Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım, Yeni Asır'a İzmirlileri yakından ilgilendiren ulaştırma projeleriyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Çandarlı'da temeli atılan Kuzey Ege Limanı'na en az 2.5 milyar dolar yatırım yapılacağını açıklayan Yıldırım, limana ilk geminin 2014 yılında bağlanacağını söyledi. İzmir-Ankara hızlı tren projesinin bu yıl start alacağını belirten Yıldırım, Adnan Menderes Havalimanı'na modern bir iç hatlar terminali inşa edeceklerini, ardından Çiğli Kaklıç'a ikinci bir havalimanı kuracaklarını vurguladı. Kuzey Ege'de bir tersane kurmak için çalışmalara başladıklarını vurgulayan Yıldırım, İzmir Alsancak Limanı'nın bir bölümünü kruvaziyer limanı haline getirecek ihaleye de Ağustos ayında çıkılmasının hedeflendiğini dile getirdi. Yıldırım, "Hükümetin denizcilik, ulaşım, bilişim, sağlık alanlarında yapacağı yatırımlarla 2020'li yıllarda İzmir, İstanbul'dan sonra Türkiye'nin ikinci büyük şehri olacak. İzmir'i marka şehir yapacağız" dedi.

YAP-İŞLET-DEVRET

Yıldırım, Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nın temel atma töreni sonrasında Yeni Asır'ın sorularını yanıtladı. Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nın 3 etapta tamamlanacağını ifade eden Yıldırım, "İlk etapta açık denizi korumalı bir alan haline getiriyoruz. Gemiler limana girdiğinde denizden, rüzgardan etkilenmeyecek. Ardından rıhtımlar yapılacak. Kreynler (vinçler) konulacak. Arka planda depolar olacak. Yollar yapılacak. Doğrudan 15 bin, dolaylı olarak ise 60 bin kişilik istihdam sağlanacak. 2014 sonlarında ilk geminin yanaşmasını arzu ediyoruz" dedi.
Mendirek ile korumalı alan oluşturmanın yatırımın en zor ve karsız kısmı olduğunu belirten Yıldırım, bu yatırımı genel bütçeden yaptıklarını, limanın yap-işlet-devret modeliyle yapılacak ana bölümünün ihalesi için hazırlıklara da en kısa sürede başlayacaklarını vurguladı.

2.5 MİLYAR DOLAR

Limanın toplam yatırım tutarının en az 2.5 milyar dolar olacağını ifade eden Yıldırım, "Yunanistan'ın Pire Limanı deve olmuştu. Şimdi Kuzey Ege Çandarlı Limanı deve olacak, orası pire olacak. Alan yetersiz olduğu için liman projesinden tersaneyi çıkardık. Bir şehir kurduğunuzu düşünün. Orada sadece ev ve işyerleri olmaz. Ne lazım? Okul lazım, hastane lazım, cami lazım, eğlence yerleri lazım. Devlet daireleri lazım. Bir liman da tersanesiz düşünülemez. Bir gemi geldi, arıza oldu, acil müdahale gerekti. Nereye gideceksiniz? Ya Pire'ye ya da Tuzla'ya gitmek zorundasınız. Onun için mutlaka bir tersane alanı oluşturulması lazım. Bunun da çalışmalarını başlattık" dedi. İzmir Alsancak Limanı'nda yolcu gemilerinin yanaştığı iskeleye iki dik parmak iskele daha yapılacağını, arka bölüme ise yolcuların inme-binme ve diğer ihtiyaçlarını giderecekleri tesisler inşa edileceğini belirten Yıldırım, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın Ağustos ayında ihaleye çıkılacak şekilde hazırlıkları yaptığını söyledi.

Kaynak: http://yeniasir.com.tr/YerelPolitika/20 ... rde-olacak





Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Mesajgönderen Umut » Pzr 11 Kas 2012, 15:04

Açıklamalara göre, yarısı tamamlanmış bile. Yaratılacağı söylenen 15 bin istihdam da çok büyük bir miktar.

'O limana ilk gemi 2013'te yanaşacak'

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir’i deniz ticaretinin merkezi yapacak Kuzey Ege Çandarlı Limanı’nda fiziki gerçekleşmenin yüzde 60’a yaklaştığını söyledi. Geçtiğimiz yıl temeli atılan limanın sadece Çandarlı ve İzmir’in değil tüm Ege’nin ana ihracat merkezi haline geleceğine dikkat çeken Bakan Yıldırım, “Çandarlı Limanı, İzmir’e yılda 700 milyon TL gelir getirecek. Çalışmalar, şu an itibariyle programın da önünde gidiyor. Amacımız gelecek yıl limanın ilk etabını açmak” dedi.

İZMİR - Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir’in, Türkiye ekonomisine önemli girdi sağlayan şehirlerden biri olduğunu belirterek, bu kapsamda İzmir’in her türlü altyapı sorununun giderilmesi gerektiğini ifade etti. Bu kapsamda İzmir’e gerek deniz, gerek demiryolu, gerekse karayolu ulaşımında her türlü önceliği verdiklerinin altını çizen Yıldırım, “Geçen yıl Mayıs ayında Çandarlı’da temelini attığımız Kuzey Ege Limanı, İzmir’imize olduğu kadar ülkemize son 10 yılda yapılan ulaştırma yatırımlarının devamı niteliğinde bir proje. Bu liman, hem İzmir’in hem de Türkiye’nin kazanmasını sağlayacak büyük bir yatırım” diye konuştu.

“15 BİN İZMİRLİYE İSTİHDAM SAĞLAYACAK”
Bakan Yıldırım, Kuzey Ege Limanı’nın toplamda 15 bin İzmirliye istihdam sağlayacak derecede büyük bir yatırım olduğunu vurgulayarak, limanın tamamlanması ile İzmir’in ekonomiye katkısının da artacağını bildirdi. Bakan Yıldırım şöyle devam etti: “Bu liman İzmir’i ticaret merkezi yapacak bir yatırım. Bu liman sadece Çandarlı'nın, İzmir'in değil, tüm Ege'nin ana ihracat merkezi haline gelecek. Bu liman ile İzmir, Avrupa –Asya ticaretinin merkezi haline gelecek. Dünyanın yeni deniz İpek Yolu, tek başına İzmir olacak”.

İLK GEMİ 2013’DE
Dünyanın 10 büyük limanı arasında yer alacak Kuzey Ege Limanı için yaklaşık bin 700 metre boyunda dalgakıran yapıldığını sözlerine ekleyen Bakan Yıldırım, bu kapsamda 3 milyon 700 bin ton taş döktüklerini söyledi. Limanda fiziki gerçekleşmenin yüzde 60’a yaklaştığını açıklayan Yıldırım, şimdiden işin yarısının tamamlandığını, çalışmaların şu an itibariyle beklenen programın önünde ilerlediğini dile getirdi. Gelecek yıl limanın ilk etabının açılmasını amaçladıklarını anlatan Yıldırım, bu hızda ilerleyerek 2013 yılında da limana ilk geminin yanaşacağını söyledi.

700 MİLYON TL GELİR
Bakan Yıldırım, Kuzey Ege Limanı’nın hem demiryolları hem de karayolları ile lojistik merkezlere bağlanacağını da açıklayarak şöyle konuştu; “Kuzey Otoyolu’nun yanı sıra Kemalpaşa-Turgutlu Demiryolu da Çandarlı Limanı’na bağlanacak. Kuzey Ege Limanı tüm altyapısıyla tam bir merkez olacak. İzmir’e yıllık 700 milyon TL hâsılat getirecek, gelir getirecek. Türkiye’nin var olan konteynır elleçleme kapasitesini de yüzde 70 artıracak. Bu liman ile Türkiye’de elleçlenen konteynırın yüzde 50’sini İzmir elleçleyecek”.

egedesonsoz.com
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Mesajgönderen Mesut » Sal 05 Kas 2013, 10:48

Dev liman için dev firmalar yarışıyor

Altyapısının kamu tarafından yüzde 90 bitirildiği Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nın YİD modeliyle yapımı ve 41 yıl işletilmesi ihalesinde Türkiye'nin en büyük grupları teklif verdi. 75 ve üzeri puan alan şirketler 2014'teki ihaleye girecek


Resim

Yapımı tamamlandığında dünyanın en büyük 10 limanı arasına girecek olan Kuzey Ege Çandarlı Limanı için zarflar bugün açılıyor. Altyapısının kamu tarafından yüzde 90 oranında tamamlandığı limanın yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapımı ve 41 yıl işletilmesi ihalesi için Türkiye'nin en büyük grupları teklif verdi. Sabancı Holding, Arkas Holding, Limak Holding, MNG Grubu, Yıldırım Holding ve Akfen Holding limanı yapıp işletmek için ihale dosyası aldı. Sunulan dosyaların puanlama sistemi ile değerlendirileceği ihalede açık artırmanın 2014 yılı içinde yapılması bekleniyor. Kuzey Ege Çandarlı Limanı'na ilk geminin 2015 yılında yanaşması planlanırken, liman ilk etapta 4 milyon TEU büyüklüğünde, yani Alsancak Limanı'nın 4 katı büyüklüğünde olacak ve 6 gemi aynı anda yanaşacak. Limanın nihai kapasitesi ise 12 milyon TEU olacak.

"2023 hedefi için önemli"
Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, Kuzey Ege Çandarlı Limanı ihalesine Türkiye'nin 6 büyük kuruluşunun teklif vermesinin kendilerini mutlu ettiğini söyledi. Öztürk, "Hepsi Türkiye'nin en büyük firmaları. Büyüklerin ihaleye ilgi göstermesi bu projenin ne kadar doğru bir proje olduğunu ortaya koyuyor. 2023 hedeflerine ulaşmamızda Kuzey Ege Limanı çok önemli bir yer teşkil edecek. Bu liman ilk etapta yıllık 4 milyon TEU kapasitesinde olacak. 3 fazdan oluşacak. Toplam kapasitesi 12 milyon TEU'ya ulaşıp dünyanın 10'uncu büyük limanından biri olacak. Karadeniz'de Filyos bağlantısının da yapılması ile beraber Doğu Akdeniz ve Karadeniz'i bir Türk gölü haline dönüştürecek bir projeden bahsediyoruz" dedi. Halihazırda Türkiye'deki tüm konteyner elleçleme kapasitesinin 7.2 milyon TEU olduğunu, Ege'nin elleçleme kapasitesinin de 1.2 milyon TEU'ya ulaştığını kaydeden Öztürk, yapımı devam eden Petkim Limanı ve diğer limanlarla beraber arzın fazla gözükse bile Türkiye'nin 500 milyar dolarlık ihracat hedefleri kapsamında tüm limanlarının kullanılacağını söyledi. Öztürk, ihaleyi kazanacak şirkete oda olarak destek vereceklerini açıkladı. Öztürk, "İhaleye teklif verenlerin hepsi Türk firması. Bölgemizden birilerinin almış olması sevindirir ama hepsi Türk. Bu proje dünyanın 10. büyük limanı haline dönüşeceği için o niteliklerde bir limanı yapacak grubun alması hepimizin arzusu" diye konuştu.

Puanlama sistemi nedir?
İhaleye verilecek tekliflerin puanlama sistemine göre değerlendirmeye alınacağını ifade eden Yusuf Öztürk, en yüksek puanı alan firmanın ihaleyi kazanacağını söyledi. Öztürk, "Puanların yüzde 50'si teknik değerlendirmeden, yüzde 35'i mali yapıdan, yüzde 15'i sunulan projenin özelliklerinden verilecek. 75 ve üzeri puan alan firmalar daha sonra belirlenecek bir tarihte açık artırmaya dahil edilecek. Açık artırmanın 2014 yılı içinde yapılmasını bekliyoruz" diye konuştu.

Rakamlarla liman
* Dalgakıran uzunluğu 1800 metre olacak.
* Altyapı yüzde 90 tamamlandı.
* Limanın ilk kapasitesi 4 milyon TEU.
* Nihai kapasite 12 milyon TEU.
* Limana aynı anda 300 metrelik 6 gemi yanaşabilecek.
* Arka alanda 800 bin metrekare depolama sahası olacak.
* Liman Türkiye'nin yük elleçleme kapasitesini yüzde 70 artıracak.
* Kuzey Ege Çandarlı, dünyanın 10 büyük limanı arasına girecek.

Limana talip olan devler
* Sabancı Holding; Banka, enerji, çimento, sanayi grubu başta olmak üzere pek çok alanda faaliyet gösteren Türkiye'nin dev kuruluşu, limancılığa girmek için bir süredir çalışıyordu. Sabancı ailesinden bazı üyeler gemi inşa ve armatörlük alanında faaliyet gösteriyor.

* Limak Holding; Başta inşaat ve enerji olmak üzere dev projeleri üstlenen Limak, aynı zamanda Kolin ve Cengiz İnşaat ile beraber Çandarlı Limanı'nın altyapısını da üstlendi. Limak, İskenderun Limanı'nı işletiyor.

* Arkas Holding: İzmir'in devi Arkas Holding, liman işletmeciliğinden armatörlüğe kadar denizciliğin her alanında faaliyet gösteriyor. MSC'nin de aralarında olduğu dünya armatör devlerinin temsilciliğini yapan Arkas, Marmara'da Marport ve Autoport'u işletiyor.

* Yıldırım Holding;: Dünyanın en önemli konteyner hatlarından biri olan CMA'nın ortağı. Gemi inşa sanayinde faaliyetinin yanı sıra Yılport Limanı'nı işletiyor.

* Akfen Holding: TAV'ın ortağı olarak Türkiye'de ve dünyada çok sayıda havalimanını işleten Akfen Holding, özelleştirmeden aldığı Mersin Limanı'nı kısa sürede büyütmeyi başardı.

* MNG Holding: İstanbul üçüncü havalimanı ihalesini kazanan konsorsiyumda yer alan MNG, taşımacılık ve lojistikte önemli projeleri yürütüyor.

Kaynak: Yeni Asır
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Mesajgönderen Umut » Cum 08 Kas 2013, 12:49

İşin aslı öyle değilmiş anlaşılan. Limana kimse teklif vermemiş.

Dev limana teklif yok

İZMİR’de Kuzey Ege Çandarlı Limanı için bugün düzenlenen ihale için Sabancı, Arkas, Limak, Akfen, Yıldırım, MNG şirketleri dosya almasına rağmen teklif veren olmadı.

Yap-işlet-devret modeliyle yapım süresi dahil 45 yıllığına ihaleye çıkarılan limana teklif verilmemesini değerlendiren Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, limanın ilgi görmesi için transit yüklere teşvik verilmesi gerektiğini söyledi. DTO İzmir Şubesi Ekim ayı olağan meclis toplantısı gerçekleştirildi.

DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Kuzey Ege Limanı için ihalenin bugün düzenlendiğini belirtti. İhale için 6 firmanın dosya aldığını belirten Öztürk, hiçbir firmanın teklif vermediğini açıkladı. Kuzey Ege Çandarlı gibi limanlarda arz ve talep dengesinin önemli olduğunu belirten Öztürk, "Çandarlı için çok büyük bir trafik söz konusu değil. Bölgede diğer limanlar da çalışıyor. Maalesef intermodol taşımacılık yok. Liman bağlantısı yetersiz. Bu nedenlerle teklif verilmemesini normal karşılıyorum. Kabotaj Kanunu nedeniyle transit yüklerin yüklenip boşaltılmasında sıkıntı yaşanıyor. Bu önemli bir problem. İhale için dosya alan firmalar da bunu biliyordu. Devlet transit yükleri mutlaka özendirmeli" dedi.

"VAZGEÇİLECEK PROJE DEĞİL"
DTO İzmir Şubesi Başkan Danışmanı Dr.Ersel Zafer Oral, projenin büyüklüğünün, ihaleye girmek için istenen şartların yüksekliğinin, yük taahhüdünün ve liman bağlantılarının ihaleyi alacak şirkete bırakılmasının ihale için dezavantajlar olduğunu söyledi. Projenin finansman açısından firmalara cazip gelmediğini belirten Oral, "Şartnamede sürpriz çıktı. Bağlantı ve demiryolları ihaleyi alacak şirkete bırakıldı. Bu maliyeti artıracak bir unsurdu. 4 yıl içinde 4 milyon TEU yük kapasite istenmesi de projeye uymuyordu. İhale uluslar arası boyutta yeterince tanıtılmadı. 3-4 ay sonra limanın yeniden ihaleye edilmesini bekliyoruz. Bölge için çok önemli bir proje. 20 yıldır devam eden projede 3 aylık gecikme hiç önemli değil. Devlet oranın altyapısına 230 milyon lira para yatırdı. Dolayısıyla bu vazgeçilecek bir proje değil" diye konuştu.

Milliyet
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi

Mesajgönderen Mesut » Çrş 25 Ara 2013, 16:48

Çandarlı Limanı'nda ihale şartnamesi değiştiriliyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın Kasım'da açtığı ihaleye teklif gelmeyince, projede revizyona gidildi ve kapasitenin düşürülmesine karar verildi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın, Kasım ayında yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkardığı, ancak hiçbir teklif gelmeyen Çandarlı Limanı için yeni bir şartname hazırlanıyor. Bakanlığın ilk etapta 4 milyon TEU, tamamlandığında ise toplam 12 milyon TEU elleçleme kapasitesi öngördüğü limanın projesinde revizyona gidileceği bildirildi. Kapasitenin düşürüleceği dile getirildi.

12 milyon TEU

Dünyanın en büyük 10 limanı arasında yer alması hedeflenen Çandarlı limanı için açılan ihaleye teklif alamayan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, yeni ihale için şartnameyi revize ediyor. Daha önce her fazı 4 milyon TEU olmak üzere, 3 fazda toplam 12 milyon TEU kapasiteye ulaşarak Türkiye'nin en büyük limanı olacak şekilde projelendirilen Çandarlı Limanı ihalesine teklif gelmemişti. Bakanlık bunun üzerine yeni bir şartname hazırlamak için çalışırken, Çandarlı Limanı'nın kapasitesinin düşürüleceği dile getirildi.
Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, "Burada yatırımcıyı düşündüren konulardan biri olarak limanın kapasite sorunu var. Şu anda Türkiye'nin tüm limanlarında toplamda 7.5 milyon TEU yük elleçlendiği düşünüldüğünde Çandarlı Limanı için ilk etapta öngörülen 4 milyon TEU kapasite bile büyük. 4 milyon TEU için yaklaşık 600 milyon dolar gibi bir yatırım gerekiyor. Bu kapasitenin ilk yıllarda kullanılması mümkün olamayacağından atıl bir kapasiteye yol açacak. Bu nedenle başlangıçta 1 milyon TEU gibi bir kapasitede inşa edilip sonra limanda yük artışına paralel bir büyüme olması daha doğru bir planlama olacak. Yapılacak liman 10-12 milyon TEU kapasite şartı koymadan yükle paralel büyüyen bir liman olsun. Limanın yatırım fazları yatırımcıya bırakılsın" dedi.

Pahalı talep

Limanın çevre bağlantısını sağlayacak kara ve demiryolu hatlarının da yüklenici firmadan istenmesinin sıkıntıya yol açtığını dile getiren Saka, "Çandarlı bakir bir bölge. Demir ve karayolu bağlantıları ve elektrifikasyonun bölgeye gelmesi pahalı ve zaman alıcı. Güllük Limanı bağlantı yollarının yapılması, limanın yapılmasından daha zor olmuştu. Onun için Çandarlı Limanı'nda dalgakıran yerine yol ve altyapı yapılsaydı daha iyi olurdu" diye konuştu.

Yeni Asır
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Sonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Yandex [Bot] ve 19 misafir

cron
Free Web Hosting