İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Sal 17 May 2011, 09:57

Malumunuzdur ki şuan ki hat, Aliağa-Menderes arasında çalışmakta olan 79 km. lik hattır..İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD işbirliğiyle hattın Torbalı'ya kadar uzatılması için protokol imzalanmış ve bu doğrultuda çalışmalara başlanmıştır...Bununla ilgili bir haberi sizlerle paylaşmak istiyorum..

Torbalı hattı göründü


Aliağa-Menderes Banliyösü’nü Torbalı’ya uzatacak protokole TCDD ile birlikte imza koyan İzmir Büyükşehir Belediyesi, 30 kilometrelik ilave hat üzerine kurulacak 4 istasyon ve 7 karayolu geçidi için proje ihalesini de gerçekleştirdi. İhaleye 10 firma katıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında gerçekleştirilen Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi’nin Torbalı’ya kadar uzatılması için imzalanan protokolün ardından, yaklaşık 30 kilometrelik ilave hat üzerindeki 4 istasyon ve 7 adet karayolu alt-üst geçit için proje ihalesi gerçekleştirildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan ihaleye 10 firma katıldı.
Banliyö sistemini Cumaovası’ndan Torbalı Tepeköy’e kadar uzatacak yeni hat üzerinde inşa edilecek istasyon ile karayolu alt-üst geçitlerinin uygulama projelerinin hazırlanması amacıyla gerçekleştirilen ihaleye katılan firmalar için ön yeterlilik tespiti yapılacağı bildirildi. İhale Komisyonu’nun yapacağı teknik inceleme sonucunda, ön yeterlilik alan firmalar mali tekliflerini vermek üzere davet edilecek.

Resim

Projeye göre Cumaovası İstasyonu’ndan sonra Tekeli, Pancar, Torbalı ve Tepeköy’de birer istasyon daha yapılacak. Yine Tekeli, Pancar, Torbalı ve Tepeköy’de birer tane; hat boyunca uygun görülen noktalarda da 3 tane olmak üzere toplam 7 adet karayolu alt-üst geçidi inşa edilecek.
TCDD ile yapılan protokole göre, istasyon yapımları ve karayolu alt-üst geçitleri İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilecek. Cumaovası’ndan Torbalı’ya kadar mevcut tek hat demiryolu ise TCDD tarafından çift hatta çıkarılacak Hattın koruma duvarlarının yapımı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon sistemlerinin Aliağa-Cumaovası hattına uyumlu bir şekilde Torbalı Tepeköy’e kadar uzatılması yine TCDD tarafından gerçekleştirilecek.

Hattın devreye girmesi ile Aliağa’dan ve kent merkezinden binen yolcular Torbalı’ya kadar güvenli, hızlı, kesintisiz ve konforlu yolculuk olanağına kavuşacak. Selçuk, Bayındır, Tire ve Ödemiş yolcuları da Torbalı’dan itibaren İzmir merkezine ve oradan da Aliağa’ya kadar raylı sistem ile yolculuk yapabilecek.
Hattın devreye girmesiyle Torbalı Tepeköy’den Cumaovası’na kadar olan yaklaşık 30 kilometrelik mesafenin 25-26 dakikada katedilmesi öngörülüyor.

Kaynak: http://www.izmir.bel.tr/Details.asp?textID=8952
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama Banliyo Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Prş 26 May 2011, 00:45

Aliağa-Menderes'te ilk uzatma Torbalı'ya


Doğuda Selçuk'a, batıda ise Bergama'ya kadar uzatılmasına karar verilen 80 kilometrelik Aliağa-Menderes Banliyö Hattı'nda ilk uzatma adımı atılıyor. TCDD Genel Müdürlüğü, hattı Cumaovası'ndan Torbalı Tepeköy'e uzatacak 30.2 kilometrelik bölümün ihalesini, 28 Haziran Cumartesi günü gerçekleştirecek. İhale Ankara'da TCDD Genel Müdürlüğü binasında yapılacak. Metro standardında işletilecek banliyö sisteminin yer tesliminden itibaren 240 gün içinde tamamlanması ve işletmeye açılmasının hedeflendiği belirtildi. TCDD Genel Müdürlüğü'nden ihale ilgili yapılan duyuruda, "İzmir'in nüfus bakımından en büyük ilçelerinden biri olan Torbalı-Tepeköy'e hattın uzatılmasıyla birlikte Aliağa'dan Tepeköy'e kadar banliyö ve diğer ulaşım sistemleri ile entegrasyon sağlanmış olacak" denildi. Öte yandan TCDD ve Büyükşehir Belediyesi ortaklığında hattın işletmesini yapan İZBAN A.Ş'nin de hatta kullanılacak vagonların alımıyla ilgili çalışma başlattığı ifade edildi.

Kaynak: Yeni Asır

İzmir'imize hayırlı uğurlu olsun..Torbalı gibi sanayinin yoğun olduğu bir bölgeye İzban'ın çalışacak olması, büyük bir avantaj..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama Banliyo Hatları

Mesajgönderen Umut » Prş 26 May 2011, 00:53

Tüm bu uzatma ve geliştirme çalışmalarının kilit noktası yeni tren alımlarının yapılması. Ancak setler sipariş üstüne üretildiği için uzunca bir süre beklenmesi gerekiyor. Siparişler ne kadar erken verilirse o kadar iyi olur.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama Banliyo Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Prş 26 May 2011, 00:59

Ayrıca haberde projenin 240 günde tamamlanacağı ifade edilmiş; sanırım orda bir yanlışlık söz konusu..Aziz Kocaoğlu, 24-30 ay kadar bir süreçten bahsediyordu..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama Banliyo Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Prş 26 May 2011, 23:33

cbk, Aziz Kocaoğlu seni duymuş bak :D

Kocaoğlu, Aliağa-Menderes hattında seferlerin yılbaşında başladığını, ortaya çıkan sorunların ''çocukluk hastalığı'' olarak değerlendirilmesi gerektiğini, kısa sürede öngörülemeyen bu sorunların da aşılacağını ifade etti. Bu hat için 10 tane geçici çeker alınacağını belirten Kocaoğlu, hattı işleten İZBAN Yönetim Kurulu'nun alınacak 33 çekere ilave olarak 40 çeker daha alma kararı verdiğini, yakında ihaleye çıkılacağını, ilave çekerlerin Torbalı hattında da kullanılabileceğini vurguladı. Kocaoğlu, Aliağa-Menderes hattında sefer sıklığının 3-4 dakikaya kadar düşürüleceğini ve günlük 500-600 bin yolcuya ulaşılacağını belirtti


http://www.yeniasir.com.tr/KentHaberler ... son-iki-ay
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama Banliyo Hatları

Mesajgönderen Umut » Cum 27 May 2011, 21:58

Haber muhteşem, tam da istediğim gibi olmuş. Gerçi Aziz Başkan bunu benim mesajımdan önce açıklamış ama yine de güzel bir tesadüf oldu. :) Böylece toplam set sayısı kısa vadede kiralık setlerle 43'e, uzun vadede yeni setlerle 73'e çıkacak. Hatların uzatılması ve sefer sıklığının artırılması için bu şarttı. Umarım yeni ihaleyi de CAF firması kazanır da yeni tren setleri farklı olmaz.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama Banliyo Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Sal 31 May 2011, 01:00

İZBAN MANİSA'YA UZUYOR

Türkiye'nin ilk yerli üretim tren seti olan "Anadolu", Türkiye'nin en eski demiryolu hattı olan İzmir-Tire arasında sefere başladı. Törene katılan eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Aliağa-Menderes Banliyö Hattı'nı işletmek için Büyükşehir Belediyesi'yle birlikte kurdukları İZBAN şirketinin hatlarını gerek kuzeye gerekse güneye uzatacağına dikkat çekerek, hattın Manisa'ya da uzatılması konusunda Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'yla prensipte karar aldıklarını açıkladı.

İKİ KENT BİRLEŞTİ
Hattın Aliağa'dan Bergama'ya uçatma çalışmalarının başladığını dile getiren Yıldırım, "Belediye başkanımızla konuştuk, Bergama yetmez Manisa'ya da bağlamak lazım. Manisa ile İzmir birleşmiş vaziyette. Sabuncubeli tüneliyle 10 dakika, kuzeyde de raylı sistemle bağladığımız zaman iki şehir altyapı olarak birleşmiş olacak. Bölgesel kalkınma için önemli imkan sağlayacak. Güneyde ikinci adım Torbalı-Selçuk. Raylı sistem, kuzeyden güneye tüm İzmir mülki idari hudutlarını kuşatmış olacak" dedi. Manisa'ya bağlanacak hattın Menemen-Manisa arasındaki 36 kilometrelik hattın yanına inşa edileceği ve bu konuda proje hazırlanması için gerekli ödeneğin hazır olduğu belirtildi.
TCDD ile ortaklığı bulunan TÜVASAŞ tarafından üretilen ve İzmir-Tire arasında 4 gidiş, 4 geliş olmak üzere karşılıklı 8 seferle faaliyete geçen Anadolu'nun ilk seferinin başlangıç töreni, Tarihi Alsancak Garı'nda yapıldı. Eski Ulaştırma Bakanı Yıldırım, son 8 yılda demiryollarına yapılan yatırımların karayoluna ayrılan bütçenin üzerine çıktığını, 2 bin kilometreyi aşan yüksek hızlı tren hatları ve 11 bin kilometrelik demiryolu hattının yarıdan fazlasının bu dönemde yenilendiğini ifade etti.

KORE ORTAK YAPIMI
İlk yerli tren setinin Koreliler ile ortak lisans altında Türk mühendis ve işçileri tarafından üretildiğini, A'dan Z'ye tamamen Türk tasarımı ve imalatı olan tren setlerini yapmayı hedeflediklerini kaydeden Yıldırım, demiryolu sanayiini kurmayı da ihmal etmediklerini, geçmişte sadece ithalatı yapılan ray konusunda yaşadıkları mağduriyetleri gidermek üzere Karabük'te ray üretimini başlattıklarını söyledi. Yıldırım, Karabük'ün şu anda önemli miktarda ray ihracatı yapar hale geldiğini belirterek aynı gelişmeyi artık traverste, makasta, bağlantı elemanlarında hatta yüksek hızlı tren setlerinde de yapmaya başladıklarını söyledi.

TEST SÜRÜŞLERİ
Marmaray için 441 tane set alınacağını, bunun için Koreliler'in yerli ortaklıkla TÜVASAŞ fabrikasında üretime başladığını söyleyen Yıldırım, "2013'te inşallah Türk-Kore ortak yapımı Euro Tren diye adlandırılan tren setleri hizmet vermeye başlayacak. Şu anda epey set üretildi, testleri yapılıyor" diye konuştu. İzmir'de TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi ortaklığıyla İZBAN hattının açıldığını ve haftalık 650 bin yolcu taşındığını ifade eden Yıldırım, şöyle konuştu:
"Elde set olsa günlük 500 bine çıkacak, ellerinde araç olmadığı için sefer sayısını artıramıyorlar, ihtiyaca cevap veremiyorlar. Marmaray 2013'de devreye girecek, bu süre zarfında o hat için elimizdeki fazla setleri verelim. Bu arada İZBAN ihalesini yapsın, yeni setleri aldıktan sonra bize iade eder. Böylece İzmirliler'in bu ihtiyaçlarını görelim. Hizmet olunca siyaset olmaz. Bu anlayışla İzmir'de güzel işler yapıldı. İzmirliler için güzel hizmetler yapılıyor bundan sonra da yapılmaya devam edecek. İZBAN örnek bir projedir, yerel yönetimlerle merkezi idarenin işbirliğinin en başarılı örneğidir. Şimdi İZBAN kurumsal kimliğini de kazandı, hatlarını gerek kuzeye gerekse güneye uzatacak."

Denizli-İzmir hattı yenileniyor
İzmir-Denizli hattında demiryolu yenileme çalışmalarının bitmek üzere olduğunu da hatırlatan Yıldırım, "Bu hatta seyahat süresi yarı yarıya kısalacak. Aydın ve Nazilli'ye kadar çalışmalarımızı tamamladık. Bu hatlar, 100 yıllık bakım görmeyen hatlar. 30 kilometrelik Torbalı- Cumaovası hattının ihalesi, 28 Haziranda yapılacak. Bu hat Selçuk'a kadar uzayacak" dedi. İzmir Büyük şehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile görüştüklerini de anlatan Binali Yıldırım, "Aliağa- Menderes hattı önce Bergama'ya ardından da Manisa'ya kadar uzanacak. Etüt çalışmalarına başlanıldı. İZBAN marifetiyle yapılacak hat için Başkan Kocaoğlu ile görüştüm. Kendisi de son derece olumlu yaklaştı" diye konuştu.

Yolculuk 110 dakikadan 90 dakikaya indi
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise, TCDD tarafından talep edilen 84 araçlık Dizel Tren Seti Projesi kapsamında üretilen ilk yerli dizel setinin demiryolu tarihinin başlangıç hattı olan İzmir-Tire hattında başlamasının sembolik bir anlamının da olacağını, üretimi devam eden araçların Türkiye'de yakın kentler arası yolculukta konfor seviyesini yükselteceğini dile getirdi. Karaman, Yüksek Hızlı Tren'de 6'ıncı, dünyada 8'inci hale geldiklerini, İzmir'de hizmete giren yeni tren setleriyle İzmir-Nazilli arasının 5 saatten 2.5 saate indiğini söyledi. Karaman, Anadolu yerli setlerin 4 milyon avroya mal olduğunu, 160 km hız yapabildiğini, her tür konfora sahip olduğunu, bu hatta 110 dakika süren yolculuğun 90 dakikaya ineceğini, 50 yaşındaki eski setlerin ise emekliye ayrılacağını söyledi.

İzmir'in trenleri bile 1 milyar lira
İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Aziz Kocaoğlu da, Aliağa-Menderes Projesi'nde "çocukluk hastalıklarını" gidermeye çalıştıklarını, alt ve üst geçit yatırımlarının devam ettiğini, Ulukent Kavşağı'ndaki yatırım için Hazine'den arsanın verilmesini sağlayan Yıldırım'a teşekkür etti.
TUVASAŞ'ın ürettiği çekerlerin ülke için bir zorunluluk olduğunu, sadece İzmir için 4-5 yıllık süreçte alınacak ve alınan çeker miktarının 1 milyar lirayı geçtiğini söyledi. İzmir Valisi Kıraç ise depremde en çok sıkıntıyı çeken alan TUVASAŞ'ın Anadolu treniyle ayağa kalktığını, küllerinden doğduğunu belirterek TUVASAŞ'ı tebrik ettiğini söyledi.

İki dev proje sürüyor
Ulaştırma Eski Bakanı Binali Yıldırım, İzmir'de çevre yolunun yapıldığını ancak Karşıyaka ve İzmir tarafındaki bağlantıların eksik olduğunu belirterek, "Körfezden bir geçiş yapmak suretiyle tam bir halkanın tamamlanması gerekiyor. Bizim öngördüğümüz Bostanlı-İnciraltı arasında köprü ile beraber batırma tüp tüneli" dedi.
Yıldırım, İzmir'de şu anda biri İzmir-İstanbul otoyolu, diğeri Kuzey Ege Çandarlı Limanı olmak üzere toplam 13,5 milyar lira tutarında iki projenin devam ettiğini, projelerin yapımı esnasında 20 bin, proje devreye girdikten sonra 10 bin kişilik istihdam olacağını anlattı. İktidarları döneminde İzmir'e yapılan ulaşım, iletişim yatırımları tutarının 2,5 milyar lira, toplam kamu yatırımının ise 11 milyar lira olduğunu kaydeden Yıldırım, bu tutara İzmir-İstanbul projesi ile Çandarlı Limanı'nın dahil olmadığını ekledi.

Konforlu yolculuk
Maksimum 169 kilometre hız yapan Anadolu tren seti, İzmir-Tire arasında 120 kilometre hızla çalışacak. Seyahat süresi 110 dakikadan 90 dakikaya inecek. TCDD Yetkilileri, sürenin daha fazla kısalabileceği, ancak güzergah üzerinde çok sayıda hemzemin geçit ve durak bulunması nedeniyle bunun mümkün olamadığını söyledi. Hatta 3 vagonlu 196 yolcu kapasiteli tek dizi olarak hizmet verecek trenin en son teknolojiye sahip olduğu belirtildi. TÜVASAŞ tarafından üretilen yeni trenlerin yapımı tamamlandığında hatta ilave edileceği kaydedildi. Tren içinde yolcu isteğine göre ayarlanabilen uçak tipi koltuk, LCD ekranlı bilgilendirme sistemi, tam otomatik iklimlendirme bulunuyor.

Yeni Asır



Başlık her ne kadar Manisa'yı içermese de, diğer İzban uzatmaları gibi Manisa uzatmasının da bu başlık altında yer alması uygun gibi gözüküyor..Doğrusunu söylemek gerekirse bu uzatma gerçekleşirse, özellikle benim gibi (her ne kadar mezun olsam da :) Celal Bayar Üniversitesi Muradiye Kampüsü'nde okuyan arkadaşlar, altın bulmuş gibi sevineceklerdir..Şuan itibariyle İzmir merkez - Muradiye arası servis ücretleri aylık 230 tl.. Bu hat gerçekleştiği takdirde öğrenciler büyük bir ekonomik rahatlık yaşayacaktır :D Öğrenci olduğum için direkt bu yönden baktım, kusura bakmayın :D
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama Banliyo Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Cmt 01 Eki 2011, 02:59

İZBAN'da iki yeni müjde

Türkiye’nin en büyük yerel yönetim merkezi hükümet ortak çalışmaları arasında gösterilen Aliağa-Menderes Raylı Sistem Hattı Selçuk’a uzuyor.


İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD’nin ortaklaşa hayata geçirdiği Aliağa-Menderes Projesi’nin Selçuk’a uzatılması için çalışma başlatıldı. Hattı, Torbalı’dan sonra Selçuk’a uzatacak çalışmanın proje ihalesine çıkıldı. Daha önce Torbalı’ya kadar uzatılacağı ifade edilen hat ile ilgili yeni bir gelişme daha yaşanmış oldu

BAKAN AÇIKLAYACAK

Konak Tünelleri’nin temel atma töreni için İzmir’e gelen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım yeniden geliyor. 7 Ekim’de gerçekleştirilecek olan Torbalı Hattı Temel Atma Töreni’ne katılacak olan Bakan Yıldırım, Selçuk ile ilgili müjdeli haberi törende verecek. Yıldırım, bir taraftan hattı 18 ay gibi bir sürede Torbalı’ya uzatan çalışmanın startını verirken bir taraftan da Selçuk yönündeki çalışmaları söyleyecek. Proje ihalesine çıkılan projelerin tamamlanmasının ardından yapım ihalesi en kısa zamanda başlayacak.

YENİ ÇEKERLER GELİYOR

Ulaştırma Bakanlığı’nın 10 yeni tren setini Ankara’dan göndererek bir nebze olsun rahatlattığı ve yoğunluğu azalttığı Aliağa-Menderes Hattı’nda kullanacak yeni çekerlerin ihale tarihi belli oldu. TCDD ile Büyükşehir Belediyesi’nin ortaklaşa kurduğu İZBAN şirketi 40 tren setinin ihalesine 10 Ekim’de çıkacak. Çiğli Depo Tesisleri’nde gerçekleştirileceği açıklanan ihaleye yerli ve yabancı birçok firmanın katılması bekleniyor. İhale ile her biri üç vagondan oluşan 40 adet (EMU) Elektrikli Tren Seti, yedek parçaları, özel-genel amaçlı aletleri test ekipmanları ve kolaylıkları alımı gerçekleştirilecek.

ŞARTLAR BELLİ OLDU

10 Ekim saat 14.00’te Çiğli’de gerçekleştirilecek dev ihalenin şartnameleri de netleşti. İhalede yerli firma ile sözleşme imzalanması halinde sözleşmenin süresi, işe başlama tarihinden itibaren (geçici kabul 1ay + kesin kabul 3 ay) 34 ay teslim süresi, 30 (otuz) ay garanti süresi olmak üzere; toplam 68 ay olarak belirlendi. Yerli firma sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 20.(yirminci) ayda ilk 3(üç) tren seti, 27.(yirmi yedinci) ayda en az 20(yirmi) tren seti ve son tren seti 34.(otuzdördüncü) ayda olmak üzere partiler halinde teslim edilecek. Tren setlerinin yedek parçaları, özel-genel amaçlı aletleri, test ekipmanları ve kolaylıkları sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren en geç 27.(yirmiyedinci) ayın sonunda getirilecek

İhale yabancı bir firmada kalması işe başlama tarihinden itibaren (geçici kabul 1 ay + kesin kabul 3 ay) 34 ay teslim süresi b) Garanti süresi: 30 (otuz) ay c) Akreditif açma ve gümrükten çekme süresi: 3 (üç) ay, olmak üzere toplam 71 olarak tespit edildi. Yabancı firmaya yerli firmadan fazla olarak 5 ay daha teslim süresi tanındı. Yabancı firmanın teslim aralığında ise bir değişiklik yapılmadı ve yerli firmaya uygulanan şartlar korundu. Öte yandan ihaleye katılacak tüm firmalara yıllık her biri 3 vagondan oluşan 30 setin altında üretim yapmama şartı getirildi. Firmaların bu üretimi de belgelemeleri istendi.

http://www.egedesonsoz.com/haber/IZBAN- ... jde/802046


İzban'ın Torbalı'dan sonra Selçuk'a uzatılacak olması, gerçekten de sevindirici..Zaman kaybı yaşanmadan proje ihalesine çıkılması da ayrı bir güzellik..Ancak hattın Bergama'ya uzatılması da gündemde..Bence en zorlu etap da bu olacak..Çünkü bildiğim kadarıyla Aliağa'dan Bergama'ya hat bulunmuyor..Kamulaştırma vs ileride hep zaman kaybı olacak..O yüzden bu çalışmalara da bir an önce başlanılmalı ..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama Banliyo Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Cum 07 Eki 2011, 00:57

İzmir ve Manisa için tarihi gün

Aliağa-Menderes banliyö hattının güney bölümündeki son istasyonu olacak Torbalı istasyonunun temelini bugün Bakanlar Yıldırım ve Günay atacak


İzmir ve Manisa bugün, önemli bir temel atma ve açılış törenine evsahipliği yapacak. Aliağa-Menderes banliyö hattının güney bölümünde son istasyonu olacak Torbalı istasyonunun temeli bugün 14.30'da Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay'ın katılacağı törenle atılacak. Proje kapsamında banliyö hattı Cumaovası'ndan Torbalı'ya uzatılacak. Bugün ayrıca Manisa'da Ege Bölgesi demiryolunun deniz otoyolu servisi ile İtalya'nın Trieste Limanı üzerinden Avrupa demiryolu ağına bağlantısını sağlayacak tren uğurlanacak. Bakan Yıldırım bu törene de katılacak.

SELÇUK VE MANİSA'YA

Banliyö hattının Torbalı'ya kadar uzatılması konusunda TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi, gerekli ön hazırlıkları yaparak projeyi yapım aşamasına getirdi. Böylece banliyö hattı, son istasyonu olan Cumaovası'ndan Torbalı'ya kadar uzatılacak. Küçük Menderes Havzası'ndaki tarım ve sanayi tesisleriyle organize sanayi bölgelerinin taşıma potansiyeli dikkate alınarak hayata geçirilen projeyle banliyönün güney kesiminde Selçuk'a, kuzey kesiminde ise Bergama ve Manisa'ya kadar uzatılması hedefleniyor. Cumaovası-Tepeköy kesimi tamamlandığında Tepeköy-Selçuk, Aliağa-Bergama ve Menemen-Manisa kesimleri de banliyö güzergahına dahil edilecek.
Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nde yine bugün gerçekleştirilecek törende, Türkiye'de ilk kez hayata geçirilecek deniz otoyolu servisi kapsamında, Ege Bölgesi demiryolunun İtalya'nın Trieste Limanı üzerinden Avrupa demiryolu ağına bağlantısını sağlayacak tren uğurlanacak. İntermodal taşımacılık projesiyle konteynerler ilk etapta Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nden demiryoluyla Biçerova istasyonuna, oradan da karayoluyla Aliağa Limanı'na getirilecek.

TRİESTE LİMANI'NA

Konteynerler, Aliağa'dan da Ancona ve Trieste limanlarına yüksek hızlı gemiyle taşınacak. Yüklerin Trieste Limanı'ndan Kuzey İtalya, Avusturya ve Almanya'da ana terminallere blok trenlerle dağıtılacak. Sera gazının etkilerine karşı taşımanın büyük kısmı nehir ve demiryolu ile yapılacak.

Yeni Asır


Yarın büyük gün; projenin belirtilen tarihte tamamlanması dileğiyle..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen Umut » Cmt 08 Eki 2011, 00:24

Torbalı’da tarihi gün

Temelleri 1856’da İzmir – Aydın tren yolu hattı kapsamında atılan Torbalı İstasyonu tarihi bir gün yaşadı. 80 kilometrelik Aliağa- Menderes hafif raylı sistem hattını, Cumovası’ndan Torbalı – Tepeköy’e uzatarak 110 kilometreye çıkarak projenin temeli bayram coşkusunda atıldı.

Türkiye’de yerel yönetim ve kamu iktisadi kurumu ortaklığında hayata geçirilen ilk proje olan Aliağa- Menderes raylı sistem hattı Torbalı’ya uzatılıyor. 80 kilometre uzunluğundaki Aliağa- Menderes hattını 110 kilometreye çıkaracak olan yeni projeyle İzmir’in iki önemli sanayi kenti Aliağa ve Torbalı birbirleriyle bağlanacak.

Torbalı İstasyonu’nda yoğun katılımla gerçekleşen temel atma törenine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İzmir Valisi Cahit Kıraç, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Torbalı Belediye Başkanı İsmail Uygur, milletvekilleri, dernek ve oda temsilcileri, meclis üyeleri ve vatandaşlar katıldı.

Törende konuşan Başkan Aziz Kocaoğlu, Türkiye’de “ilk” olan Aliağa- Menderes hattının Torbalı’ya kadar uzatılmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Başkan Kocaoğlu, 80 km. uzunluğundaki Aliağa- Menderes hattının Türkiye’nin şehir içindeki en büyük raylı sistem hattı olduğunu söyleyerek, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) ve İzmir Büyükşehir Belediyesi arasındaki işbirliğinin tüm Türkiye’ye örnek olduğunu vurguladı. Hattın Cumaovası’ndan Torbalı’ya kadar 30 kilometre daha uzatılması ile İzmir’in en önemli iki sanayi kentlerinden Aliağa ve Torbalı’nın birbirleriyle birleştiğine dikkat çeken Başkan Kocaoğlu, hattı ileride Bergama ve Selçuk’a kadar uzatacaklarını müjdeledi. Başkan Kocaoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Şu anda 80 kilometre olan Aliağa- Menderes hattımızın uzunluğu, Torbalı hattı ile birlikte 110 kilometreye, Selçuk hattı ile birlikte 145 kilometreye, Bergama ile birlikte ise 185 kilometreye ulaşacak. Manisa’ya kadar uzatıldığında ise uzunluk yaklaşık 210 kilometre olacak. İzmir, gerçek anlamda Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün deyimiyle çelik ağlarla örülmüş olacak”.

Büyükşehir Belediyesi’nin metro ve tramvay projeleri hakkında da bilgi veren Başkan Kocaoğlu, “Büyükşehir Belediyesi olarak tekerlekli toplu taşımacılıktan raylı sisteme geçmek için gerçekleştirdiğimiz çalışmalarda, 11 kilometre olan mevcut metro hattını kısa sürede tamamlanacak çalışmalarla 21 kilometreye çıkaracağız. Ayrıca hafif raylı sistem taşımacılığında kullanılmak üzere yeni çeker ihalesine çıktık. Yeni çekerlerin gelmesiyle birlikte mevcut 120 bin olan günlük yolcu sayısını daha da artıracağız. Ayrıca DHL ve DPT’den geçen projeyle Üçkuyular’dan Halkapınar’a 13 kilometrelik tramvay hattı ihalesine çıkıyoruz. Bunun arkasından TCDD’den talep ettiğimiz 1800 metrelik Buca eski banliyö hattını aldığımız zaman 5.5 kilometrelik Şirinyer İstasyonu-Tınaztepe Kampusü tramvay hattı ihalesine çıkacağız. Projesi hazır. Sayın Bakanımızdan demir yolu arazisinin Büyükşehir Belediyesi’ne tahsis edilmesini talep ediyoruz” diye konuştu. Başkan Kocaoğlu, konuşmasında annesi Tenzile Erdoğan’ı kaybeden Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a başsağlığı dileklerini de iletti.

Tarihi gün
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, temel atma töreninde İzmir’in tarihi günlerinden birini daha yaşadığını söyledi. Temel attıkları hattın 1.5 asır önce yapıldığını söyleyen Bakan Yıldırım, “1.5 asır önce yapılan bu demiryolunu, bugünün teknolojisi ile çift hatlı metro hattına dönüştürecek yeni bir raylı sistemin temelini atıyoruz” dedi.

Bakan Yıldırım, önümüzdeki süreçte iki tarihi şehrin birleşeceğini belirterek, “Kuzeyde Bergama, Güneyde Selçuk’u birbirine bağladığımızda İzmir’e gelen turist sayısı 3’e katlanacak. Turistler İzmir’e zenginlik ve refah getirecek” dedi. Bakan Yıldırım hattın hayata geçirilmesinde gösterdiği işbirliği için Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’na ve Devlet Demiryolları’na teşekkür etti.

Rakamlarla Aliağa – Menderes
Aliağa- Mendere hafif raylı sistem projesinde mevcut istasyon sayısı 31
Mevcut hat uzunluğu 80 kilometre
Günlük sefer sayısı 175
Günlük yolcu sayısı 125 bin
Bir yılda toplam 3 milyon kilometre yol gidildi.
Bir yılda toplam 25 milyon yolcu taşındı.
Cumaovası – Torbalı hattı hakkında proje bilgisi:
Temeli atılan 30 kilometrelik Cumaovası –Tepeköy etabının alt ve üst yapısı, sinyalizasyonu, elektrifikasyonu ve telekomünikasyonu TCDD tarafından yapılıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, temeli atılan 30 kilometrelik hat üzerindeki gar, istasyon, alt geçit ve üst geçitleri yaparak hizmete alacak.
Yeni hattın maliyeti yaklaşık 120 milyon TL
Hat devreye girdiğinde işletmesi İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD tarafından ortak kurulan İZBAN şirketi tarafından yapılacak.

izmir.bel.tr


Hattın Manisa'ya kadar uzatılacağı da kesinleşti diyebiliriz. Ama bunun uzun vadeli bir plan olduğunu anlıyoruz.

Symrna bu mesajı beğendi.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Sonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir

cron
Free Web Hosting