Ordu, Giresun ve yöresinin hava ulaşımı ihtiyacını karşılamak amacıyla planlanmış olan Ordu-Giresin Havaalanı, Balıkesir Avşa Adası Helipet Projesi, İzmir Vecihi Hürkuş (Kaklıç) Havaalanı İnşaatı, İzmir Çeşme (Alaçatı) Havaalanı İnşaatlarının ise 2014 yılında bitirilmesi planlanıyor.
Anadol’dan mektup var: Kaklıç Havaalanı İzmir’e dönmeli mi?
CHP’de Grup Başkanvekilliği görevini en uzun süre yürüten İzmir Eski Milletvekili Kemal Anadolu çarpıcı doneler ortaya koyarak İzmir’in ikinci havaalanı ihtiyacına vurgu yaptı. Anadol atıl havaalanı pisti Kaklıç’ın kente yeniden kazandırılması gerektiğini ifade etti.
İZMİR - Milliyet Ege Gazetesi yazarı Feyzi Hepşenkal bugünkü köşesinde CHP’de en uzun süre Grup Başkanvekilliği görevi yapan isim olan İzmir Eski Milletvekili Kemal Anadol’dan aldığı bir mektubu yayınladı ve kentin geleceği için büyük önem taşıyan bir tartışmanın fitilini ateşledi.
Kemal Anadol, Hepşenkal’a yazdığı mektupta çarpıcı doneler ortaya koyarak İzmir’in ikinci havaalanı ihtiyacına vurgu yaptı. Anadol atıl havaalanı pisti Kaklıç’ın kente yeniden kazandırılması gerektiğini ifade etti.
İŞTE O MEKTUP
“İzmir’in hava ulaşımı 1987 yılına kadar Çiğli Havaalanı’ndan karşılanıyordu. Uzmanların ifadesine göre burası en güvenli hava alanlarından biriydi. Yer seçimdeki isabet, iklim koşulları, rüzgarlar ve hava akımları, çevresinde engebe ve tepe olmaması gibi nedenlerden kaynaklanıyordu. Ancak bu tesis Hava Kuvvetleri’ne pilot yetiştirmek için eğitim amacıyla da kullanıldığından 2. Ana Jet Üssüne tahsis edilerek sivil trafiğe kapandı. Dönemin Başbakanı Sayın Süleyman Demirel’inözel ilgisiyle hemen yakında bulunan ‘‘KAKLIÇ’’ mevkiinde sivil havaalanı yapımına başlandı. Alt yapısı ve pistler tamamlandı. Ancak 12 Eylül 1980 darbesi sonrasında askerler buraya da el koydular. Kurulan yeni hükümet de yeni hava alanı için yine yakınında askeri bir hava alanı bulunan Gaziemir mevkiini seçti. Yer seçiminin isabetli olduğu söylenemez. Pilotların ‘‘pas geçme’’dedikleri yere inmek üzereyken havalanmaya uygun olmadığı, çevresinde fazla yüksek olmasa da tepeler bulunduğu, gelen uçakların Kuşadası açıklarına kadar dolaştığı günümüzde de tartışılıyor. Adnan Menderes Havaalanı olarak 1987 yılında hizmet açılan liman günümüzde de hizmet veriyor. Genişleme çalışmaları yapılmıştır ve yine büyüme faaliyetleri devam ediyor.
Halen TAV tarafından işletilen tesis 9 milyon 230 bin metrekare alan üzerindedir. 13 Eylül 2006 ile 12 Eylül 2007 tarihleri arasındaki bir yıllık sürede 14 bin 217 uçak iniş-kalkış yapmış ve 1 milyon 657 bin yolcu taşınmıştır. Şu anda bu kapasitenin arttırılması çalışmaları sürüyor. Bu tesisler ülkemiz ve İzmir için önemli bir kazanımdır. Ancak ikinci bir hava alanı gereksinimi de sürüyor.
Şöyle ki:
1) EXPO 2015 İzmir’de gerçekleşseydi çok zor durumda kalacaktık. Çünkü ilk altı ayda en az otuz milyon yerli ve yabancının ziyaretçinin geleceği tahmin ediliyor. Adnan Menderes Havaalanı ne kadar genişlerse genişlesin bu ihtiyacı karşılaması mümkün değildir.
2) Adnan Menderes Havaalanı İzmir metropolüne ve İzmir’in güneyindeki ilk ve ilçelere hitap etmektedir. Oysa Edremit Körfezi’ndeki yerleşim yerlerinden Manisa’nın Akhisar, Kırkağaç, Soma ilçelerine ve tüm Bakırçay bölgesine kadar uzanan Kuzey Ege’de yaşayan yurttaşlarımız için Kaklıç Havaalanı gerçek ve acil bir ihtiyaçtır.
3) Karşıyaka’dan başlayarak kuzeye uzanan bölgede nüfus yoğunluğu giderek artmaktadır. PETKİM çok büyük bir yatırım ve genişleme çalışması içindedir. Gediz ve Katip Çelebi Üniversiteleri eğitime başlamışlardır. Binlerce öğrenci ve yüzlerce öğretim üyeleri vardır. Çandarlı’da Avrupa’nın en büyük limanlarından birinin yapımına başlanmıştır. Çiğli Atatürk ve Aliağa Organize Sanayi ve Menemen Serbest Bölgeleri bu alanda faaliyet göstermektedir. Sağlık alanında özel sektör ve kamu hastaneleri her geçen gün bu bölgede yoğunlaşmaktadır
4) Kuzey Ege ve Bakırçay Havzası sanayinin dışında çok önemli bir tarım alanıdır.
Bu amaç ve nedenlerle 25 Eylül 2007 günü İzmir’de basın toplantısı yaparak konuyu kamuoyu ile paylaştım.
14 Aralık 2007 tarihinde Ulaştırma Bakanı tarafından cevaplanmasını isteyerek soru önergesi verdim ve konuyu TBMM gündemine getirdim. Yasal süreler içinde yanıt verilmeyince 14 Şubat 2011 günü bir soru önergesi daha verdim
TBMM’nin 22. ve 23. Dönemlerinde ikinci havaalanına karşı tavır alan AKP iktidarı son seçimlerde durumu tekrar inceleyerek 35 proje arasına Kaklıç Havaalanı’nı da aldı. Ama seçimlerden sonra bu vaat de unutuldu gitti!
Kaklıç Havaalanı’nı açmak yeni bir yatırım yapmaktan ve zaman kaybetmekten devleti kurtaracaktır. Milli Savunma ve Ulaştırma Bakanlıkları arasında imzalanacak bir protokol yeterli olacak ve hava alanını sivil trafiğe açılacaktır. Uyum ve iyileştirme çalışmalarından başka masrafı da olmayacaktır.
Son seçimlerden bu yana hiçbir İzmir Milletvekilinin konuyu TBMM gündemine taşımaması nedeniyle üzgünüm.
Aracılığınla İzmir’in iktidar mensubu milletvekillerini hükümeti 35 proje kapsamındaki Kalkıç Havaalanı açılması için göreve davet, muhalefet milletvekillerini denetime ve konuyu parlamentoya taşımaya çağırıyorum.
Başta Büyükşehir Belediye Başkanımız olmak üzere tüm Belediye Başkanlarını, İl Genel Meclisi Başkan ve üyelerini, muhtarları, meslek odalarını, sivil toplum örgütlerini, Ege, Bakırçay, Kıyı Ege Belediyeler Birliklerini de sorunu izlemeye ve sürekli gündemde tutmaya davet ediyorum.
egedesonsoz.com
ÇİĞLİ’YE HAVAALANI AÇILACAK MI?
İzmir'in kuzey aksında kalan 9 ilçenin belediye başkanının 'Çiğli Havaalanı sivil kullanıma açılsın, bunun için imza toplayacağız' şeklindeki çıkışını da yanıtlayan Yıldırım, “Şu anda gündemimizde yok. Havaalanının kapasitesini iki kat artırıyoruz. Kısa ve orta vadede Çiğli ile ilgili bir programımız yok. EXPO alınırsa, EXPO'ya yönelik olarak 2017'den sonra orada da bir tedbir düşüneceğiz” dedi.
http://www.egedesonsoz.com/haber/Yildir ... ydi/839513
İzmir'de hava muhalefeti
İzmir'de olumsuz hava koşulları nedeniyle Almanya'dan gelen Lufthansa havayollarına bağlı bir uçak Adnan Menderes yerine askeri amaçla kullanılan Çiğli Havaalanı'na saat 17.00 sıralarında iniş yaptı.
Milliyet
Başkan Arslan Yıldırım’ın peşinde: Kaklıç yapılsın
Çiğli Belediye Başkanı Hasan Arslan, AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım’ın seçim öncesinde verdiği sözler arasında yer alan Kaklıç Havalimanı Projesi’nin hayata geçirilmesini istedi. Bakırçay Belediyeler Birliği’ni toplantıya çağıran Arslan, “Söz verip gitmek yok. Takip edeceğiz” dedi.
http://www.egedesonsoz.com/haber/Baskan ... in-/870904
Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 30 misafir