Konak Tüneli’ne onay çıktı
İzmir 1 No’ lu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu, projeye dayanak olması gereken bilgi, belge ve etütlerin tamamlanmasının ardından Konak Tüneli’ne onay verdi. Temeli Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından atılan ancak meslek odalarının karşı çıkması nedeniyle yapımı yılan hikayesine dönen Konak Tüneli ile ilgili şok bir gelişme yaşandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, imar planlarına işlenebilmesi için SİT kurulu onayı istediği proje ilk değerlendirme toplantısında, proje dosyasında eksik bilgiler yer aldığı gerekçesi ile İzmir 1 No’ lu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu’nca onaylanmamış, karar, proje ile ilgili tartışmaları alevlendirmişti.
KORUMA PLANLARINA AYKIRI DEĞİL!İzmir 1 No’ lu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu, Ak Parti’nin seçim vaatleri arasında yer alan Konak Tüneli Projesi’ni ikinci kez masaya yatırdı. Karayolları Genel Müdürlüğü, projeye dayanak olması gereken bilgi, belge ve etütleri rapor halinde kurula sundu. İncelemelerini tamamlayan kurul üyeleri, İzmir’e vizyon kazandıracak olan projeyi –yapıma uygun bularak- bugün itibariyle onayladı. Gerekçede, ‘koruma amaçlı planlara aykırı bir detay tespit edilemedi’ dendi.
TOP BÜYÜKŞEHİRDESİT kurulu tarafından verilen bu karar, yapımı yılan hikayesine dönen projenin de önünü açtı. Kurulu’un, projeye onay vermesi ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ‘SİT şartı’ da yerine getirilmiş oldu. Bundan sonraki süreçte, Büyükşehir Belediyesi, projeyi 1/ 5000’lik imar planlarına dahil edecek. İlk kazma ise planların tamamlanmasının ardından vurulacak.
PROJE TRAFİĞİ RAHATLATACAK
Başta meslek odaları olmak üzere pek çok sivil toplum kuruluşu, hükümetin Konak Tüneli Projesi’ne karşı çıkmıştı. Projenin sağlam temellere dayandırılmadığını öne süren sivil toplum kuruluşlarının yöneticileri, projenin uygulanamaz olduğunu savunmuştu. AK Parti'nin genel seçimden önce vaat ettiği 35 proje arasında yer alan proje 130 milyon liraya mal olacak. Şehir içi trafiğine nefes aldırması düşünülen ve ulaşım sıkıntısını büyük ölçüde çözmesi beklenen Yeşildere-Konak tünelini, bin 570 metresi çift gidiş gelişli olmak üzere toplam 2 bin 750 metre uzunluğunda inşa edilecek. Yol çalışmasının, 2014 yılındaki yerel seçimlere kadar bitirilmesi planlanıyor.
kaynak : egedensonsöz
proje icin hersey tamamlandı sayılır artık, geriye büyüksehir belediyesinin projeyi imar planlarına dahil etmesi gerekiyor. umarım baskan projeyi bir an önce planlara dahil eder.
