Uçan Yol ve Konak Tüneli

Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen EnderYıldırım » Sal 20 Eyl 2011, 14:31

Bu tünel tamamlandığında, belediyenin Yeşildere'yi, Buca'ya bağlayacak yol projesine de entegre olacak.
Böylece Buca'dan tünel ile direkt Konak'a çıkma imkanı sağlanıyor.

Konak Tüneli’nin temeli 23 Eylül’de

İZMİR’de kent trafiğine rahatlatacak olan Konak Tüneli’nin temelini, 23 Eylül Cuma günü saat 15.00’te Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım atacak. Tünel, Yeşildere Mehmetçik Parkı’ndan girecek, Konak Bahri Baba Parkı’ndan çıkacak. En fazla üç yıl içinde tamamlanacak.

Ak Parti’nin ‘35 İzmir 35 proje’si içinde yer alan Konak Tüneli’nin temel atma töreni Mehmetçik Parkı’da yapılacak. 1600 metre uzunluğundaki tünel, yaklaşık 120 milyon liraya mal olacak. İlk güzergahı, Mürselpaşa Bulvarı ile Konak Sabancı Kültür Merkezi arasında olan tünelin projesinin yapım zorlukları göz önüne alarak değiştirildiği öğrenildi. Tünelin tamamlandığında kent merkezi Konak’ın trafiğinin yanısıra Buca’nın knonikleşen trafik problemini de çözmesi hedefleniyor.

Hürriyet İzmir



Yönetici Notu: Uçan Yol olarak bilinen Buca-Yeşildere-Otogar bağlantı Yolu da konuya dahil edildi.
EnderYıldırım
 
Mesajlar: 532
Beğendikleri: 2 mesaj
Beğenilenleri: 46 mesaj
Kayıt: Prş 10 Mar 2011, 14:59

Re: Konak Tüneli

Mesajgönderen Umut » Sal 20 Eyl 2011, 15:33

İlk proje gerçekçi değildi, hayaliydi. Şimdiki hali daha uygulanabilir ama yine de endişelerim var. Açıkçası Akp'nin temel atma ve açılış törenlerinden de pek etkilenmiyorum, insanları kandırmaya yönelik ucuz numaralar yapılıyor. Ama Binali Yıldırım'ı Ulaştırma Bakanı olarak gayretli buluyorum. Neyse konuya gelecek olursak; Tünel Buca'nın trafik problemini tek başına çözmeyecek tabii ki ama çok faydalı olacağı kesin. Somut adımları merakla bekliyoruz.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Konak Tüneli

Mesajgönderen Gökhan » Çrş 21 Eyl 2011, 03:37

Şahsen ben de bu temel atma töreninin gösterişten ibaret olduğunu düşünenlerdenim..Sabuncubeli'nde de temel atıldı ancak hiç bir ilerleme söz konusu değil..Ki böyle bir proje, daha ihale bile edilmedi..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Konak Tüneli

Mesajgönderen ayhan3542 » Çrş 21 Eyl 2011, 15:57

arkadaşlar bu konak tüneli tam olarak nerden başlayıp nerde bitecek bilen varsa şemalı bir şekilde gösterirse sevinirim
ayhan3542
 
Mesajlar: 40
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Çrş 10 Ağu 2011, 11:38

Re: Konak Tüneli

Mesajgönderen EnderYıldırım » Çrş 21 Eyl 2011, 20:19

Resim

Haberler

Konak Tüneli’nde büyük sancı
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın İzmir’e gelerek çalışmalarını başlatacağı Konak Tüneli Projesi’nde SİT konusu gündeme geldi. İzmir Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere teknik kuruluşlar alan çalışmasında kendilerine danışılmadığını söyledi.


AK Parti’nin genel seçim öncesinde İzmir’e sunduğu “35 Proje” arasında yer alan en prestijli çalışmalardan birisi Konak Tüneli sıkıntılı başlıyor. Ulaştırma Bakanı İzmir Milletvekili Binali Yıldırım’ın bizzat İzmir’e gelerek 23 Eylül Cuma günü temeline kazmayı vuracağı tünel çalışmasında ciddi problemler ortaya çıktı. Projenin başlangıç noktasından biri olan Konak Bahribaba Parkı’nın bulunduğu alanın Kentsel Sit Alanı’nda kaldığı 3. Derece Arkeolojik Sit Bölgesi içerisinde bulunduğu tespit edildi. Konuyla ilgili çalışma hakkında Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) gündemine her hangi bir çalışmanın getirilmediği belirtildi. Öte yandan jeolojik etüt çalışmaları bitmeden sadece sondaj çalışması ile projenin başlaması ise kafaları karıştırdı.

ÇALIŞMA VE ETÜT AYNI ANDA
Seçimden sonra apar topar yapıldığı yönünde eleştiri alan projenin başlangıç bölgesi SİT engeline takılırken zemin ile ilgili yeterli çalışmanın da yapılmadığı ortaya çıktı. Ön projenin hazırlandığı dönemde yapılan sondaj çalışmaları kapsamında oluşturulan rapor ile birlikte start verilirken jeolojik etüt raporunun henüz tamamlanmadığı tespit edildi. Projenin İzmir’deki çalışmalarını yürüten Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü yetkilileri ise tünel kazısı çalışmaları ile birlikte jeolojik etüt çalışmalarının da aynı anda devam edeceğini dile getirdi.

DEVAM FORMÜLÜ
Kadifekale ve Ballıkuyu gibi heyelan bölgesinin altından geçecek olan iki kilometrelik tünel İzmir gündemine olumsuz nedenleriyle otururken projenin hukuki gerekçelerden kurtulmak için Çeşme Otoyolu’nun devamı gibi gösterildiği de tespit edildi. Yeni proje hazırlanması gerekirken yapılan işlemler de bu formül ile atlanmış aşılmış oldu.

BİLGİMİZ YOK
Ulaştırma Bakanı Yıldırım’ın açıkladığı çalışmasına kısa sürede başlanan proje ile ilgili Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ise koordinasyonsuzluktan yakındı. Kendilerine konuyla ilgili bir bilginin verilmediğini dile getiren Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, “Ulaşım gibi önemli bir konuda yapılacak çalışmadan teknik ve idari birimlerimizin bilgisi yok. Biz de kamuoyuna duyurulan kadarını biliyoruz. Yapılacak çalışma hakkında bize bilgi verilmedi” dediler

GEREKLİ AÇIKLAMA YAPILACAK
Öte yandan Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Habip Soluk, İzmir’de tartışmalara neden olan konularla ilgili soruların yerinde yanıtlanacağını söyledi. Soluk, “Sayın Bakanımız çalışmaların başlayacağı tören için geldiğinde en net cevabı verecektir. Bölge ve proje ile ilgili bakanlığımız gerekli çalışmaları yaptı. Hiçbir sorun yok” ifadelerini kullandı.

YARGIYA GİDEBİLİRİZ
Tünel çalışmasıyla ilgili İzmir’deki teknik odalara bilgi verilmediğini ifade eden İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Ayhan Emekli, “Bu proje aceleye getiriliyor. Seçim zamanı açıklanan bu çalışmanın bu zamana kadar geçen sürede tamamlanması imkansız. Jeolojik etütleri bile tam olarak bitirilmeyen çalışma kente yarardan çok zarar verir. Konak Tüneli’nin geçeceği güzergah Bakanlar Kurulu kararı ile heyelan bölgesi ilan edildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı kentsel dönüşüm çalışmaları sonrasında da alanın boşaltılması bu nedenledir. Bölge ile ilgili doğru düzgün yapılan bir araştırma ve inceleme yok. Tünel nasıl açılacak. Üstündeki yapılan ne olacak. Konak Meydanı’na etkisi nasıl olacak. Bunların hiçbirisi bilinmiyor” dedi. Ayhan, çalışmalar ile ilgili yeterli bilgiyi alamadıklarını yargı yoluna gitmeyi düşündüklerini sözlerine ekledi.

UYUM OLMALI
Konak Tüneli’nin yarım olarak başlatılacağını dile getiren Emekli, “Mühendislik ilkeleri gözetilmeden yapılan bir projeyi kimse kabul edemez. İzmir’i yakından tanıyan, bilen ve kentin geleceğini düşünen kurum ve kuruluşlara kulak verilmelidir. Seçim yatırımı olarak görülen bu çalışma apar topar başlatılamaz. Belediyelerin başka diğer kurumların başka yol ve güzergah çalışmalarını birbirinden habersiz yapması planlama ilkelerine terstir. İzmir Ulaşım Master Planı ile karşılaştırılmayan, ulaşım yollarına entegrasyonu yapılmayan bu projenin bir ayağı sakattır” dedi.

İSTİM ARKADAN GELSİN MANTIĞI
Tünel çalışmasının acele yapıldığı ifade eden Jeoloji Mühendisleri İzmir Şubesi 2. Başkanı Hasan Baykal ise işin şansa bırakılamayacağını söyledi. Baykal, “Bir an önce yapalım istim arkadan gelsin mantığı çok yanlış. Burada bunu görüyoruz. Şehir içinde yapılacak olan tünel ve geçitlerin çok iyi analiz edilmesi gerekiyor. Jeolojik etüdü tam olarak tamamlanmayan bir çalışma başlatılamaz. Analizi çalışma ile başlayan bir projenin dünyada örneği yok. Sadece sondaj sonucu ile bu işler olur mu. İşi yapacak müteahhit firmanın yer altında her 50 metrede ne ile karşılaşacağını bilmesi gerekiyor. Şova dönüştürülen bu işlerle milletin parası çarçur edilmesin” diye konuştu.

PROJEDE NELER VAR?
Konak’tan Yeşildere’ye uzanacak tünel hattının Konak girişi Bahri Baba Parkı’ndan, Yeşildere girişi ise Mehmetçik Parkı’ndan olacak. Yapım çalışmaları Yeşildere girişinden başlayacak. 2,5 kilometre uzunluğundaki tünel, çift yönlü kullanılacak. Tünelin giriş ve çıkışlarında kentin her yönüne alternatif geçiş güzergahı sunulacak. Güzelbahçe, Narlıdere, Balçova ve Çeşme gibi İzmir’in batı yönünden sahil yolunu kullanarak gelen araçlar, Bornova, Buca, Gaziemir, Karşıyaka, Çiğli, Kemalpaşa ve Manisa yönüne gitmek için Konak Tüneli’ni kullanarak kent merkezine girmeden Konak’tan Yeşildere’ye bağlanacak. 3 yıl içinde tamamlanması beklenen tünelin açılmasıyla Konak-Yeşildere arasındaki mesafe 5 dakikaya inecek. Tünel sayesinde İzmir’in trafik yoğunluğunun en fazla olduğu bölgelerden Çankaya’nın araç yükü de azalmış olacak.Tünel, yaklaşık 150 milyon TL’ye mal olacak.

egedesonsöz
EnderYıldırım
 
Mesajlar: 532
Beğendikleri: 2 mesaj
Beğenilenleri: 46 mesaj
Kayıt: Prş 10 Mar 2011, 14:59

Re: Konak Tüneli

Mesajgönderen Umut » Cum 23 Eyl 2011, 17:53

Dilek Gappi bugünkü köşesini Konak Tüneli'ne ayırmış.

TÜNELİN HİKAYESİ

İzmir’e körfez ve metronun ardından gerçekleştirilecek en büyük yatırım olan Konak Tüneli’nin temeli bugün atılıyor.
Kuşkusuz tünel İzmir’in trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak.
Bir süre önce biraz tesadüf daha çok da kuşku sayesinde, tünelle ilgili ilk bilgilere ulaşmış, bunu da gazetemizin manşetinde duyurmuştuk.
Açıkçası kuşku genel seçim öncesi ortaya saçılan çılgın projelere yönelikti.
Seçimde iş aş siyaset bir kenara bırakıldı, proje bombardımanıyla başımızı döndürdüler. Körfezin altından tünel geçecek, körfezin iki yakasını birleştirecek tüp geçit yapılacak, Karaburun yarımadasını ikiye bölünecek....
Birbirinden çıldırmış projeler!
Seçim bitti, İzmir normal haline döndü ve eğer bu projeler hayata geçecekse önce Karayolları Bölge Müdürü’nün bilmesi gerekmez miydi ?
Bir kahve içimliğine Erol Altun’un kapısını çalarak aklımdaki soruları sorarken, yanıtı da az çok şöyle tahmin ediyordum:
“Fizibilitelerin ardından yaklaşık bir yıl sonra bazı projeler netleşir... “
Hayır öyle değil, Altun net konuştu.
“Tünele başlıyoruz. Mürselpaşa olarak açıkladığımız tünelin hatları da belli oldu. Konak’tan Yeşildere Mehmetçik Parkı’na çıkacağız.”
Vay bu ne hız ?
Daha da hızlandılar. Altun bana ‘Yaklaşık 2-3 ay sonra temel atılır’ demişti. Görüştüğümüzün üzerinden birbuçuk ay ancak geçti, temel bugün atılıyor.
* * *
Aslında İzmir’de yerel seçimler öncesi yarışta AKP’nin belirlediği taktik, “İzmir’de proje savaşıydı” ve ilgili tüm kurumlara, “Bize alanınızla ilgili büyük, fark yaratacak proje önerin” talimatı gitti.
Karayolları da, uzun süre önce birkaç tünel güzergahına yönelik çalışma hazırlamıştı. Bazı Bakanlara da anlatılan ama altından kalkamayız diye düşünülen bu çalışmalar tozlu raflardan çıkarıldı.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, tüneli ilk açıkladığında güzergah Konak-Mürselpaşa arasındaydı.
Karayollarının diğer bir ön çalışması olan Konak- Mehmetçik Parkı güzergahında karar kılındı.
Altun’la görüşürken, tünelin başlangıç noktasını Konak köprülü kavşağı olarak anlatmıştı. Daha sonra yer Bahribaba Parkı olarak değiştirildi. Şimdi, bin 600 metre uzunluğunda olacak tünelle Yeşildere Caddesi Mehmetçik Parkı’na yaklaşık 5 dakikalık bir sürede çıkılacak. Karayolları tünel çıkışının bir kavşağın ardından, ikinci bir kavşakla Büyükşehir Belediyesi’nin gerçekleştireceği uçan yola bağlanacağını belirtiyor. Büyükşehir Belediyesi tam deklare etmese de, bu duruma epey canı sıkılmış görünüyor.
* * *
Ne günler yaşıyoruz... Gün gelip de İzmir’de büyük bir projeye bu kadar hızlı başlanmasına şaşıracağımızı da gördük.
Ama bir acele olduğu da ortada. Son iki ayda iki kez güzergah değiştirildi. Basit bir yol değil, koskoca tünel bu. Jeolojik etüd ister, planlama çalışmaları ister.
Hükümetin gücüne güvenerek kestirmeden gitmek de bir yöntem olabilir ama bu kez de ister istemez kuşkuya kapılıyorsunuz.
Herşey yerel seçimler için kalan 2,5 yıla mı yetiştirilmeye çalışılıyor? Bu kadar dev proje vaad ettikten sonra en azından birini gerçekleştirmek diğerleri için de bu çalışmayı referans vermenin girdabına mı kapılıyoruz...
Şimdilik kesin olan şu ki; İzmirlilerin kalbine giden yol, bu kez tünelden geçecek.

“Tünelin projesi yok ki itiraz edelim”

Hızlı oldu, yeterli çalışma yapıldı mı gibi soruları bir yana bırakırsak Konak Tüneli için bir başka gerçek var ki o da şu... Kent merkezinde İzmir trafiği her geçen gün tıkanıyor. Bu nedenle tünelin yapımı çok önemli.
Ancak yetersiz etüd, SİT ve jeolojik kuşkular nedeniyle, Odaların dava açmaya hazırlandığı öne sürülse de Mimarlar Odası projeyi görüp inceledikten sonra dava açmaya hazırlanıyor. Ama şimdilik tek sorunları var, proje ortada yok.?Bakanlık da Büyükşehir Belediyesi de kendilerine “Elimizde proje yok” yanıtını vermiş.

Milliyet Ege
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Konak Tüneli

Mesajgönderen Umut » Prş 20 Eki 2011, 17:47

Konak Tüneli'nde temelden sonra gelen altyapı!

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın seçim öncesi açıkladığı ''35 İzmir 35 Proje'' arasında yer alan ve temeli 23 Eylülde atılan Konak Tünelleri'nin yasal işlemlerinin henüz başladığı açıklandı. Krokisi koruma kuruluna gönderilen tünel için imar çalışmaları da henüz başladı.

İZMİR - İzmir'in tartışmalı konularından biri olan temeli 23 Eylül'de atılan Konak Tüneli'nin yasal işlemlerinin yeni başlatıldığı ortaya çıktı. Temel atma töreni düzenlenmesine karşın henüz tek bir kazmanın bile vurulmadığı Konak Tüneli'ne ilişkin ilk resmi açıklama Karayolları 2. Bölge Müdürü Erol Altun'dan geldi. İzmir İl Koordinasyon Kurulu'nda açıklama yapan Altun, Tünelin krokisinin Koruma Kurulu'na gönderildiğini, onaydan sonra imar planlarına işlenmek üzere Büyükşehir Belediyesi'ne gönderileceğini söyledi.

BÜYÜKŞEHİR'DE OLMAZSA ANKARA'YA...
Projenin Büyükşehir Belediyesi'nde 30 gün kalacağını, belediyenin itiraz hakkı bulunduğunu belirten Altun, daha sonra Ankara'da itirazların değerlendirileceğini vurguladı. İnşaata 45-50 gün içerisinde başlanmasının planlandığını belirten Erol Altun, ''Temel atıldı, şimdi inşaata hazırlık, ön çalışmalar, zemin iyileştirme çalışmaları yapılıyor'' dedi.

BAKANLIĞIN DOĞRUDAN YAPMA YETKİSİ VAR
İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ise değerlendirme yapmadan önce Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'nden sayısal veriler, jeolojik ve ulaşım etütlerini talep edeceklerini bildirdi. Tünelin üst ölçekli planlarda yer almadığını, İzmir 1 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun vereceği kararın da bekleneceğini belirten yetkililer, ''1/1000 ölçekli imar planlarına bu haliyle tüneli işlenmemesi durumunda Ulaştırma Bakanlığı'nın plan değişikliğini resen onaylama yetkisi var'' dedi.

HAFTAYA KORUMA KURULUNA GELEBİLİR
Karayolları, İkiztepe-Konak-Doğanlar Projesi kapsamında yapımı gündeme gelen Konak Tünelleri'ni, Danıştay kararıyla yapılamayan Kordonyolu'nun alternatifi olarak kamuoyuna tanıtmıştı. Konak Meydanı ile Yeşildere Caddesi arasında, Konak Köprülü Kavşağından başlayan ve Yeşildere Caddesi'nde sona eren 1570 metresi 2X2 çift tüp tünel olmak üzere bağlantı yolları da dahil toplam 2750 metre ve 2 adet köprü olarak planlanan Konak Tünelleri temel atma töreni Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın da katılımıyla 23 Eylül 2011'de yapılmıştı. İzmir'de meslek odalarının jeolojik ve ulaşım etütleri olmaması, imar ve ulaşım master planında yer almaması dolayısıyla eleştirdiği Konak Tünelleri Projesi'nin önümüzdeki hafta toplanması beklenen İzmir 1 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nda ele alınacağı öğrenildi.

MESLEK ODALARINDAN ELEŞTİRİ YAĞMURU
Konak Tüneli'nin temelinin atıldığı süreçte İzmir'in meslek odalarının sürece ilişkin itirazları vardı. Konak Tüneli'ni imar planlarında işlenmediği için tüneli 'gecekondu' olarak tanımlayan TMMOB'a bağlı meslek odaları, jeolojik etüd, SİT Kurulu kararı gibi önemli eksikleri bulunan projeyi eleştiri yağmuruna tutmuşlardı. Bakan Yıldırım ise temel atma töreninde 'Sİtse de yapılır SİT değilse de yapılır' diyerek eleşdirileri önemsemediğini ortaya koymuştu.

egedesonsoz.com


Proje onaylansa dahi iptal davaları açılacağını tahmin ediyorum.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Konak Tüneli

Mesajgönderen EnderYıldırım » Pzr 20 Kas 2011, 17:03

Konak tüneli ve devamında viyadükler ile otogara doğru giden yolun yapılması, İzmir için çok gerekli.
Kamulaştırma bedeli ne olursa olsun, bu işin en kısa sürede bitmesi gerekiyor. Belki Ulaştırma Bakanlığı, bu konu da İzmir'e destek verebilir.
Ayrıca, dün Örnekköy'de temeli atılan köprü de son derece önemli.
Zaten, iki dev bloktan oluşan Saklıbahçe Evleri'nin önü, yapılacak köprüye kadar geniş bir şekilde yol olarak düzenlenmiş.
Yolun Soyak' Siesta'ya kadar devam edeceğini tahmin ediyorum. Tabii bunun içinde kamulaştırma gerekiyor.
Bu yolun ortaya çıkmasıyla, Medical Park'tan, Soyak'a kadar dönüşmesi gereken bölgede, kentsel dönüşüm hızlanır, Kısmi olarak ta, Anadolu Caddesi'ne alternatif olur.
Yüzbaşı İbrahim Hakkı Caddesi harika oldu, burası da umarım aynı şekilde itinalı yapılır.
Son yıllarda aşırı artan araç sayısıyla, normalde dar ve yetersiz ulaşım alt yapısı belli noktalarda iflas noktasına geldi.
Ulaşım sorunu artık İzmir'de iyice hissedilmeye başlandı.
Bunu da, kent merkezindeki tramvay projesi ile otobüslerin dar yollardan çekilmesiyle, büyük ölçüde çözüleceğini düşünüyorum.
EnderYıldırım
 
Mesajlar: 532
Beğendikleri: 2 mesaj
Beğenilenleri: 46 mesaj
Kayıt: Prş 10 Mar 2011, 14:59

Re: Konak Tüneli

Mesajgönderen mertoviçizmir » Çrş 23 Kas 2011, 21:37

Konak Tüneli’ne onay çıktı

İzmir 1 No’ lu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu, projeye dayanak olması gereken bilgi, belge ve etütlerin tamamlanmasının ardından Konak Tüneli’ne onay verdi.


Temeli Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından atılan ancak meslek odalarının karşı çıkması nedeniyle yapımı yılan hikayesine dönen Konak Tüneli ile ilgili şok bir gelişme yaşandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, imar planlarına işlenebilmesi için SİT kurulu onayı istediği proje ilk değerlendirme toplantısında, proje dosyasında eksik bilgiler yer aldığı gerekçesi ile İzmir 1 No’ lu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu’nca onaylanmamış, karar, proje ile ilgili tartışmaları alevlendirmişti.

KORUMA PLANLARINA AYKIRI DEĞİL!


İzmir 1 No’ lu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu, Ak Parti’nin seçim vaatleri arasında yer alan Konak Tüneli Projesi’ni ikinci kez masaya yatırdı. Karayolları Genel Müdürlüğü, projeye dayanak olması gereken bilgi, belge ve etütleri rapor halinde kurula sundu. İncelemelerini tamamlayan kurul üyeleri, İzmir’e vizyon kazandıracak olan projeyi –yapıma uygun bularak- bugün itibariyle onayladı. Gerekçede, ‘koruma amaçlı planlara aykırı bir detay tespit edilemedi’ dendi.

TOP BÜYÜKŞEHİRDE

SİT kurulu tarafından verilen bu karar, yapımı yılan hikayesine dönen projenin de önünü açtı. Kurulu’un, projeye onay vermesi ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ‘SİT şartı’ da yerine getirilmiş oldu. Bundan sonraki süreçte, Büyükşehir Belediyesi, projeyi 1/ 5000’lik imar planlarına dahil edecek. İlk kazma ise planların tamamlanmasının ardından vurulacak.

PROJE TRAFİĞİ RAHATLATACAK
Başta meslek odaları olmak üzere pek çok sivil toplum kuruluşu, hükümetin Konak Tüneli Projesi’ne karşı çıkmıştı. Projenin sağlam temellere dayandırılmadığını öne süren sivil toplum kuruluşlarının yöneticileri, projenin uygulanamaz olduğunu savunmuştu. AK Parti'nin genel seçimden önce vaat ettiği 35 proje arasında yer alan proje 130 milyon liraya mal olacak. Şehir içi trafiğine nefes aldırması düşünülen ve ulaşım sıkıntısını büyük ölçüde çözmesi beklenen Yeşildere-Konak tünelini, bin 570 metresi çift gidiş gelişli olmak üzere toplam 2 bin 750 metre uzunluğunda inşa edilecek. Yol çalışmasının, 2014 yılındaki yerel seçimlere kadar bitirilmesi planlanıyor.

kaynak : egedensonsöz

proje icin hersey tamamlandı sayılır artık, geriye büyüksehir belediyesinin projeyi imar planlarına dahil etmesi gerekiyor. umarım baskan projeyi bir an önce planlara dahil eder. :D
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: Konak Tüneli

Mesajgönderen EnderYıldırım » Pzt 28 Kas 2011, 13:42

Resim

Konak Tüneli’nde özel düzenleme
İzmir 1 No’lu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu’nun onay verdiği Konak Tüneli’nin perspektifleri tünelin tüm detaylarını ortaya koydu.


Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından projeye uygun hazırlanan çalışmada, tünelin tüm görkemi dikkat çekiyor. Konak Tüneli’nin başlangıç kısmı Konak ve çıkış noktası Mehmetçik Parkı ve etrafını gösteren çizimlerde tünel giriş ve çıkışlarına yapılacak özel peyzaj çalışmaları dikkat çekiyor. Karayolları yetkilileri Kurul’a sunulan proje için bir simülasyon gösterisi de hazırladı.

Kurul’dan gerekli onay çıktı
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın 23 Eylül 2011 tarihinde temelini attığı Konak Tüneli Projesi’ne onay için Koruma Kurulu’na başvuran Karayolları yetkilileri Ekim ayı toplantısına iyi hazırlanamadıkları için onay alamamıştı. İlk seferinde yalnızca bir kroki üzerinden yapılan başvuru yerine Ankara’daki birimlerin katkısıyla özel olarak hazırlanan bir simülasyon gösterisi yapıldı. Hazırlanan perspektiflerden etkilenen Koruma Kurulu üyeleri İzmir Büyükşehir Belediyesi temsilcisi de dahil olmak üzere Konak Tüneli’ni onayladı.

Projenin içinde Uçan Yol da var
Karayolları’nın İkiztepe-Konak-Doğanlar geçiş projesi kapsamında yapımı gündeme gelen Konak Tüneli’ni gösteren perspektiflerde, Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma Denizcilik ve Habercilik Bakanlığı arasında çekişmelere neden olan ve akıbeti belli olmayan Uçan Yol olarak tanımlanan yola da belirgin şekilde yer veriliyor.

Milliyet Ege
EnderYıldırım
 
Mesajlar: 532
Beğendikleri: 2 mesaj
Beğenilenleri: 46 mesaj
Kayıt: Prş 10 Mar 2011, 14:59

Sonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron
Free Web Hosting