Uçan Yol ve Konak Tüneli

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen Gökhan » Pzr 30 Eyl 2012, 14:07

Büyükşehir düğmeye bastı: 'Uçan yol' kanatlandı


İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karayolları’nın Konak Tüneli projesi nedeniyle iptal etmek zorunda kaldığı Uçan Yol projesini revize ederek 1.3 kilometrelik bölümü için yer teslimi yaptı ve çalışmalara başladı. Toplam 33.3 milyon liraya mal olacak viyadük ve köprü, yaklaşık bir yılda tamamlanacak.


İzmir Büyükşehir Belediyesi, Yeşildere Caddesi’ne “viyadük” ile bağlanarak Buca üzerinden Otogar’a bağlantı sağlayacak 7.5 kilometrelik “ekspres” güzergahın Onat Caddesi’ne kadar olan 1.3 kilometrelik bölümü için yapım ihalesini tamamlayıp yer teslimini yaptı ve çalışmalara başladı. 16 milyon 312 bin 671 TL yapım ve 17.7 milyon TL kamulaştırma bedeli ile toplam 33 milyon 312 bin TL maliyetle yaşama geçirilecek olan viyadük ve köprü 360 günde tamamlanacak.

Proje kapsamında 80 metre uzunluğunda karayolu köprüsü ile yer yer 35 metre yüksekliğe çıkacak 185 metre uzunluğunda viyadük yapılacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Konak Tünelleri projesi nedeniyle önceki projesi üzerinde bir revizyon gerçekleştirmişti. Yeni düzenlemeye göre, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yapacağı viyadük, Yeşildere Caddesi üzerinde Karayolları’nın yapacağı kavşakla bağlantı sağlayacak.

Ege'de Sonsöz


İzmir'imize hayırlı olsun..Darısı kamulaştırması yapılan diğer alanlara
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen Gökhan » Pzr 21 Eki 2012, 16:49

Uçanyol, Otogar yolculuğuna çıktı

Yeşildere Caddesi’ne kamuoyunda uçanyol adı verilen “Viyadük” ile bağlanarak Buca üzerinden Otogar’a bağlantı sağlayacak 7.5 kilometrelik “Ekspres” güzergahla ilgili harekete geçildi.


Büyükşehir Belediyesi Onat Caddesi’ne kadar olan 1.2 kilometrelik Uçanyol’u 13 milyon 824 bin 927 TL’lik bedelle inşaatına başladıktan sonra yolun devamı için kolları sıvadı.

Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Otogar’a bağlantıyı sağlayacak ekspres yolun yaklaşık 80 milyon TL tutarındaki kamulaştırma çalışmalarına başladıklarını açıkladı.

Bakandan istendi

Uçanyol’un ilk ihalesi Konak Tüneli’yle çakıştığı için iptal edildiğinde Kocaoğlu, Bakanlık’tan yolun devamını da yapmaları isteğinde bulunmuş, ancak kabul edilmemişti. Büyükşehir bir yandan Uçanyol inşaatını sürdürecek, diğer yandan da eskspres yolun Buca üzerinden Otogar’a bağlanacağı güzergahta kamulaştırma yapacak. Halk arasında viyadük yüksekliği nedeniyle “Uçan yol” olarak adlandırılan projeyle Yeşildere Caddesi’nin paralelindeki Meles Çayı ve raylı sistem, Menderes Caddesi’nden Onat Caddesi’ne kadar kesintisiz ulaşım sağlanacak.

Milliyet Ege


Büyük kamulaştırma bedelleri ödenerek yapılacak bir yol..Ancak Buca gibi trafik yoğunluğu fazla olan bir ilçe için böyle bir yol gerekliydi..Bu sayede hem Buca, Otogar'a kesintisiz bağlanacak, hem de güzergâh üzerindeki bir çok gecekondu kamulaştırılarak yıkılacak..Bir nevi kentsel dönüşüm gerçekleştirilecek..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen Gökhan » Pzr 28 Eki 2012, 15:23

Eğer yanlış görmediysem Yeşildere geçişini sağlamak için viyadük çalışmalarına başlamışlar
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen Gökhan » Prş 08 Kas 2012, 20:33

Konak Tüneli ışığa yürüyor…

İzmir'de şehir içi trafiği önemli ölçüde rahatlatacak bin 674 metrelik tünelde ilk 110 metre geçildi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “Tüm engellemelere karşın 2014 yılında bu projeyi hayata geçirerek İzmirliler'in hizmetine sunacağız” dedi.


İzmir'de şehir içi trafiği önemli ölçüde rahatlatması öngörülen Konak Tünelleri'nde ilk 110 metre geçildi.

Haziran ayında başlayan Konak-Yeşildere Bağlantı Yolu projesinin en önemli etabı olan Konak Tünelleri şantiyesine girdi.

Tamamlandığında bin 674 metre uzunluğunda 2 şeritli 2 tünelin hizmet vereceği bağlantı yolu, Yeşildere'de 8 kollu köprülü kavşak, Konak'ta da Arkeoloji Müzesi önünde yer alan Bahribaba Parkı'ndan yapılacak çıkışla son bulacak.

Yeşildere'de yönünden başlayan tünel açma çalışmaları yüzeyin 50 metre altında devam ediyor. İki tünelde günde ortalama 3 metre ilerleyen proje kapsamında bir tünelde 110 metre diğerinde ise 51 metreye ulaşıldı.

Ayda yaklaşık 50 metre ilerlenmesi öngörülen tünelde 200 işçi günde 3 vardiya çalışıyor. Tünellerde devam eden çalışmalardan bugüne kadar 184 bin metreküp yani yaklaşık 18 bin kamyon hafriyat çıkarıldı.
Proje tamamlandığında bu rakamın 320 bin kamyona kadar çıkacağı tahmin ediliyor. Şu ana kadar heyelan riskinin gözlenmediği projede günlük ölçümlerle olası toprak hareketlilikleri izleniyor.

Maksimum derinliğin 103 metre, minimum derinliğin ise Konak'ta yüzeye çıkmadan önce 20 metreye kadar ineceği projenin Konak girişinde ise çalışmaların kamulaştırma işlemlerinin tamamlanmasıyla başlayabileceği belirtiliyor.

KONAK-YEŞİLDERE 5 DAKİKAYA İNECEK

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, AA muhabirine, İzmir için 2023 yılına kadar yapma sözünü verdikleri 35 proje içinde Konak Tünelleri'nin büyük öneminin bulunduğunu belirtti.

Kentin iki yakasını birleştirecek bu proje ile İzmirlilerin en büyük dertlerinden biri olan şehir içi trafiğine ''nefes aldıracaklarını'' dile getiren Yıldırım, şunları kaydetti: ''Tünelin giriş ve çıkışları sayesinde şehrin dört bir yanına yeni geçiş güzergahları sağlayarak Konak-Yeşildere arasını 5 dakikaya düşüreceğiz. İzmir'in batı yönünden sahil yolunu kullanarak Bornova, Buca, Gaziemir, Karşıyaka, Çiğli, Kemalpaşa ve Manisa yönüne gitmek isteyenler bu tüneli kullanarak şehir merkezine girmeyecek.

Sadece bu tünel ile İzmirli hemşehrilerimiz, her yıl 30 milyon liraya yakın yakıt tasarrufu yapacak. Bu proje, İzmir'in İzmirliler'in projesi, bu nedenle İzmirliler bu projenin tamamlanmasını dört gözle bekliyor. Ancak, bazı siyasi kesimlerin karşı olması nedeniyle tünel inşaatında gecikmeler yaşandı. Bu projenin önemini bilen yüz binlerce İzmirli vatandaşımızın desteği sayesinde bu sıkıntılar aşıldı. Kısa sürede Yeşildere portalında aç-kapa yapısıyla birlikte sağ tüpte 101 metre diğerinde 51 metre delme işlemini tamamladık. Tünel inşaatında kısa sürede 100 metreyi geçtik. Tüm engellemelere karşın söz verdiğimiz gibi 2014 yılında bu projeyi hayata geçirerek İzmirlilerin hizmetine sunacağız.''

Konak Tünelleri Proje Müdürü İsmet Durnabaş ise tünelleri tamamlayacak Yeşildere Köprülü Kavşağı'nda yapılacak 28 viyadükten 15'inin temel betonlarının atıldığını, 200 metre çapındaki kavşağın tünellerden önce tamamlanacağını ifade etti.

Proje kapsamında İzmir Büyükşehir Belediyesi de Yeşildere Köprülü Kavşağı ile Buca'yı birbirine bağlayacak bin 350 metrelik yolun yapımına başladı.


Resim

Resim

Resim

Ege'de Son Söz
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen EnderYıldırım » Sal 27 Kas 2012, 20:17

Yukarıdaki haberde de belirtildiği gibi yolun otogara devam etmesi için yaklaşık 80 Milyon TL kamulaştırma bedeli öngörülüyor.
Eğer bu yol kısa zamanda, Yüzbaşı İbrahim Hakkı Caddesi gibi üç şeritli gerçekleştirilirse, İzmir'e çok büyük faydası olur.
EnderYıldırım
 
Mesajlar: 532
Beğendikleri: 2 mesaj
Beğenilenleri: 46 mesaj
Kayıt: Prş 10 Mar 2011, 14:59

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen Gökhan » Prş 27 Ara 2012, 03:19

Resim

Milliyet Ege

Kamulaştırma çalışmaları başlamış..Hayıflandığım nokta; tescilli yapıların yıkılacak olması ..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen Ayhan » Prş 27 Ara 2012, 10:55

Sarı Kışlayı, Kordon'daki, Karşıyaka'daki yalıları yıkan zihniyet iş başında...
Ayhan
 
Mesajlar: 58
Beğendikleri: 5 mesaj
Beğenilenleri: 4 mesaj
Kayıt: Pzr 06 May 2012, 11:28

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen Umut » Sal 01 Oca 2013, 19:20

Müzenin arka tarafına geçmişliğim yok, ama tarihi binalar olduğunu tahmin etmek güç değil. "Boşaltın burayı, yıkacağız, yol geçecek" anlayışı geçmişte şehrimize çok zarar verdi. Umarım bu proje sebebiyle tarihi değerlerimiz tahrip edilmez.

Çok daha önemli bir durum var ki, mutlaka bahsetmem gerek: Konak Tüneli ile ilgili riskli olduğu konusunda çekinceler her zaman dile getiriliyordu. Nitekim geçtiğimiz günlerde Jeoloji Mühendisleri Odası yetkilileri bir panelde Konak Tüneli'nin plan, proje ve etüdlerinin tam olmadığını, bölgede çok ciddi toprak kayması ve çökme riski bulunduğunu belirttiler.

http://www.haberler.com/jeologlardan-ko ... 79-haberi/

Bu uyarının ardından Bakan Binali Yıldırım Tünel'de tedbirlerin alındığını, herhangi bir sorun yaşanmayacağını açıklamıştı.

http://www.emlaktasondakika.com/haber/K ... 43028.aspx

Ve dün Konak Tüneli'nde, beklendiği üzere, bir toprak kayması meydana geldi. Olayda bir işçi hayatını kaybetti. Bu üzücü olaya kaza demek doğru olmaz, bunun adı kaza olamaz.

http://www.haberler.com/gocuk-altinda-h ... 90-haberi/
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen Umut » Sal 05 Şub 2013, 22:08

Konak Tüneli üzerindeki anormal toprak hareketliliği 40 kadar evde çatlaklar oluşmasına neden olmuş. Bu evler genelde gecekondu tarzında ve dönüşüme tabii olması gerekiyor. Ancak yine de hesapsız kitapsız başlanan bu proje tehlike saçıyor. Halbuki iyi bir planlama ile daha güvenli ve faydalı bir çalışma yapılabilirdi. Hiç olmazsa başlamadan önce tünel güzergahında kamulaştırma yapılmalıydı, belediye böyle yapıyor en azından.

Konak Tüneli’nin üstünde çatlak!

İzmir’in kent içi ulaşımına önemli rahatlama getirmesi beklenen ‘Çılgın Proje’ Konak Tüneli’nde işler yerin altında olduğu kadar üstünde de sancılı ilerliyor. 2. Kadriye Mahallesi’nde 50’ye yakın binada yaşanan çatlak krizine anında müdahale edildi. 4 vatandaşa kira yardımı başladı. Kalanlar ikna edilmeye çalışılırken yardımı az bulanlar kalıcı çözüm istiyor.

Fatih YAPAR/EGEDESONSÖZ – ÖZEL - Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın 2011 seçimleri öncesi açıkladığı ve ‘Benim çılgın projem’ diye tanıttığı Konak Tüneli’nde hummalı bir çalışma yerin altında sürerken, tünel çalışmalarının yerin üzerinde de ciddi sorunlara yol açtığı ortaya çıktı.

Buca, Gaziemir ve Karabağlar trafiğini yaklaşık 2 kilometrelik tünelle Konak Meydanı’na bağlayacak, kent içi trafiğe nefes aldıracak çift tünel kalıp sistemiyle inşa edilen Konak Tüneli’nde zemin sorunları nedeniyle çalışma günde ancak 1 metre ilerleyebilirken, devasa proje yerin üzerinde de 'zemin oturması' sorununa yol açtı. Tünel çalışmalarının başladığı Yeşildere bölümünde zemin oturması sorunu 30’un üzerinde binada çatlaklara neden olurken Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün soruna anında müdahale ettiği ve ciddi çatlaklar nedeniyle oturulamaz durumdaki 4 vatandaşın evinin tahliye edildiği söz konusu vatandaşlara da kira yardımına başlandığı öğrenildi.

ANINDA MÜDAHALE EDİLDİ
Konak Tüneli’nin Yeşildere’den girişi olan bölgenin üst tarafında yer alan çoğunlukla gecekondu tipi konutların bulunduğu 2. Kadriye Mahallesi’ndeki binalarda görülen çatlak sayısı giderek artarken bölge sakinleri yetkililerin daha duyarlı olmasını istiyor. Soruna el koyan ve mağdur vatandaşlarla iki kez toplantı yaptığı öğrenilen Karayolları Bölge Müdürlüğü yetkilileri ilk etapta 4 mağdur vatandaşı kiraya çıkardı.

BİNA STOKU SORUNLU, ZEMİN DOLGU, ÇATLAKLAR NORMAL
Tünel inşaatının başladığı noktada gerek yapı stokunun da sağlam olmaması gerekse zeminin ağırlıklı olarak dolgu olması gibi nedenlerle oturmayı zaten beklediklerini ve yaşanan süreci normal kabul ettiklerini vurgulayan yetkililer, bölgedeki gelişmeleri saniye saniye izlediklerini anlattılar.

Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu egedesonsoz.com'a yaptığı açıklada şunları söyledi: Tünel çalışmaları nedeniyle ağırlıklı olarak dolgu olan zeminde bir oturmayı zaten bekliyorduk. Yağışların uzun sürmesi nedeniyle bu durum beklediğimizden uzun sürdü. Aslında şu anda çatlakların yaşandığı zeminin altındaki çalışmaları bitirdik. Ancak teknik açıdan konsuldasyon oturması dediğimiz olay yağışlar nedeniyle devam ediyor. İlk etapta 5 binayı etkiledi. Hemen harekete geçip 4'ünü tahliye ettik. Onlara 400 TL kira yardımı yapıyoruz. Yaşananlar ciddi çatlaklar olmasa da içinde insan yaşayan binalardaki çatlaklar ister istemez korkuya, paniğe neden oluyor. Ancak sorun panik yaşanacak boyutta değil. Şimdilik sıva çatlakları oluşuyor" dedi.

CİHAZLARLA ZEMİNİ AN BE AN İZLİYORUZ
Zemin oturması sorununun hissedildiği andan itibaren Karayolları Bölge Müdürlüğü ekipleri ve inşaatın yüklenici firması olarak hemen harekete geçtiklerini anlatan Bölge Müdürü Uraloğlu, "Mahalle muhtarıyla birlikte bölge sakinlerini topladık. Çatlaklardan etkilenen vatandaş sayısı arttı. Zemin oturması sorununun yağışlarla bir süre daha devam edebileceğini söyleyip geçici olarak en az altı ay süreyle başka semtlere taşınmaları konusunda iknaya çalışıyoruz. Bazı vatandaşlarımız kira yardımını yeterli bulmuyor. Arayı bulup her bir aileyi ikna ederek sorunu aşmaya çalışıyoruz. Şu anda mağdur 30 civarında aile söz konusu. İlk etapta 4 aileyle vardığımız uzlaşıyı onlarla da sağlamak istiyoruz. Aslında böylesine bir proje için kamulaştırma bile bir seçenekti. Ancak bölgede yaşayanların çoğunluğu hazine arazisinin üzerinde oturduğundan kamulaştırmaya yanaşmıyor. O yüzden biz de kira yardımı seneçeğini işletmeye çalışıyoruz. Öte yandan zemin oturmasından kaynaklı sorunu sadece müteahhit firmayla değil zemine yerleştirdiğimiz deformasyon ölçüm cihazlarıyla da milimetrik olarak ölçüyoruz. Bölge sakinlerinin de İzmir halkının da içi rahat olsun. 24 saat zemini gelişmiş aygıtlarla izliyoruz. Şu an için acil durumu gerektirecek bir şey yok. Ama olursa da anında müdahale etmeye hazırız" diye konuştu.

VATANDAŞ KALICI ÇÖZÜM İSTİYOR
Tünel çalışmalarının yarattığı sarsıntı nedeniyle mağdur olan 2. Kadriye Mahallesi sakinleriyse 400 TL’lik kira yardımının sorunlarını çözmediğini savunuyor
Evlerde meydana gelen yarık ve çatlaklardan aşırı yağışlarda evlerine suların girdiğini ve eşyalarının zarar gördüğünü dile getiren mahalle sakinleri, “Bu durum sadece 4-5 kişinin yaşadığı bir sorun olmaktan çıktı. Her geçen gün evlerimizde yeni çatlaklar ve yarıklar meydana geliyor. 400 lira kira yardımı çoğumuzun sorununu çözmeye yetmiyor. Çünkü kalabalık nüfus nedeniyle ihtiyaçların karşılanması kolay değil. Soruna daha ciddi yaklaşılıp, olası bir felakete mahal vermemek adına sağlıklı adımlar atılmalı. Şirket yetkilileri evlerimizde oluşan çatlakları anında sıvalarla kapatıyor. Ancak bu müdahale bizi rahatlatmaya yetmiyor” dediler.

YETKİLİLERE ÇAĞRI
Evinin duvarlarında çatlaklar oluşan Hatice Güçlü, yetkililerden yardım istedi. Tek başına yaşadığı evlerin duvarlarının kaymaya başladığını anlatan Güçlü, “Gündüzleri torunuma bakıyorum. Onu bırakıp bir yere gidemiyorum. Binada derin çatlakları gelip kapattılar. Ama sürekli yeni çatlaklar oluşuyor. Bir çare bulunsun. Yetkililer önlem alsın” dedi.
Market Sahibi Siynettin Atsoy, her gün işyerinde farklı yerlerde çatlaklar gördüğünü ifade ederken halkın tedirgin olduğunu söyledi. Kardeş Nurettin Atsoy da, sorumluların meseleye daha dikkatli yaklaşması gerektiğini ifade etti. Atsoy, “Gelip, bir iki kürek sıva yapıyorlar. Sonra da hiçbir şey olmamış gibi gidiyorlar” diye konuştu.
Evinin duvarları yarılan, içeriden bakıldığında dışarıdaki ışığı görebilen Mustafa Uslu da binadaki kaymaların artık kendilerini uykusuz bıraktığını söyledi. Yetkililerin görevini yapmasını isteyen Uslu, “Burada göz göre göre insanlar barındıkları evlerin altında kalacak. Bir kişi de çıkıp durumu anlatmıyor” ifadelerini kullandı.

MUHTAR: VATANDAŞ BİLGİ İSTİYOR
Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü ve şantiye sorumluları ile toplantılar yaptıklarını anlatan 2. Kadriye Mahallesi Muhtarı Ayhan Acar, soruna çözüm bulunmasını istedi. Acar, “Yetkililer bize ‘400 TL veriyoruz, evlerinizden çıkın’ dediler. Biz de bunu vatandaşlara söyledik. Şimdilik 3-4 kişi kabul etti. Ev sayısı artıyor. Şu anda 50-60 kişi bu durumdan ciddi mağdur oldu. İnsanlar kiralık ev bulmakta zorlanıyor. Kiralar yüksek… Yıllarca yaşadığı bir yerden bir anda çıkıp başka mahallelere gitmek gerçekten zor... Bu işe bir çare bulunmalıdır. Vatandaş gerçekten mağdur” dedi.

egedesonsoz.com
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

Mesajgönderen Mesut » Cmt 02 Mar 2013, 03:37

Resim

İzmir Büyükşehir Belediyesi, halk arasında “Uçanyol” olarak bilinen Buca viyadüğünün yapım çalışmalarını yüzde 25 oranında tamamladı. Yol, 34 milyon liraya mal olacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Yeşildere Caddesi’ne “viyadük” ile bağlanarak Buca üzerinden Otogar’a bağlantı sağlayacak “ekspres” güzergahın 1.3 kilometrelik bölümündeki yapım çalışmalarını sürdürüyor. Yer yer 35 metreye çıkan viyadük yüksekliği nedeniyle halk arasında “Uçanyol” olarak adlandırılan projenin inşaat çalışmaları yüzde 25 oranında tamamlandı. Ekipler şu anda Menderes Caddesi’nde 4, Yeşildere kısmında 6 olmak üzere toplam 10 adet viyadük ayağının yapım çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. Geçtiğimiz Kasım ayında temeli atılan ve 16 milyon 395 bin TL yapım ile 17.7 milyon TL kamulaştırma olmak üzere 34 milyon TL’yi aşan maliyetle yaşama geçirilen bu dev yatırımın önümüzdeki Eylül ayında tamamlanarak hizmete alınması planlanıyor.

35 metrelik viyadük
Proje kapsamında 80 metre uzunluğunda karayolu köprüsü ile yer yer 35 metre yüksekliğe çıkacak 185 metre uzunluğunda viyadük yapılıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Konak Tünelleri projesi nedeniyle önceki proje üzerinde bir revizyon gerçekleştirmişti. Yeni düzenlemeye göre, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yapacağı viyadük, Yeşildere Caddesi üzerinde Karayolları’nın yapacağı kavşakla bağlantı sağlayacak.

Viyadük yüksekliği nedeniyle “Uçan yol” olarak adlandırılan projeye göre, Yeşildere Caddesi’nin paralelindeki Meles Çayı ve İZBAN hattı, Menderes Caddesi’nden Onat Caddesi’ne kadar köprülü kavşak ile aşılarak kesintisiz ulaşım sağlanacak. Yeşildere Caddesi’nden Onat Caddesi’ne kadar oluşturulacak katlı kavşak ile hem Buca’ya giriş yapılıp üst bölgelerine gidilebilecek hem de Buca’dan Yeşildere Caddesi yoluyla Konak, Karabağlar ve Gaziemir istikametine ulaşılabilecek. Buca ilçesinin yıllardır özlemini çektiği alternatif yol, bu proje sayesinde yaşama geçirilmiş olacak. Projenin Otogar’a kadar uzanacak diğer kısımları için de yeni imar yolları oluşturmak üzere proje çalışmaları sürüyor.


4'te biri bitmiş.

Umut bu mesajı beğendi.
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

ÖncekiSonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir

cron
Free Web Hosting