Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli
Gönderilme zamanı: Cmt 14 Oca 2012, 20:14
Tünele jeolojik rötar
Temeli 4 ay önce atılan Konak Tüneli’nin proje bilgileri Büyükşehir’e gönderildi ama jeolojik etüd tamamlanmadığı için kazılar başlamadı
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın 4 ay önce temel atma törenini yaptığı Konak Tüneli projesinde henüz tünel açma çalışması başlamadı. Karayolları tarafından tünel projesi ve bağlantı yolları bilgileri, 5 Ocak’ta Büyükşehir Belediyesi’ne gönderilmesine karşın jeolojik etüdler tamamlanamadı. Bu nedenle imar planlarına işlenmeyen tünel projesinde sadece bağlantı yollarında imalat başladı.
Karmaşa hala bitmedi
İki projenin birbiriyle çakışması nedeniyle Yeşildere yolu-Buca arasında inşaa edilecek Uçan Yol ihalesini iptal eden Büyükşehir, projeye İzmir 1 No’lu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu’ndan onay alınmasını istedi. Kurul projeye onay verdi. Karara Büyükşehir Belediyesi şerh koydu. Konak Tüneli projesiyle ilgili Büyükşehir’in en önemli talebi ise imar planlarına işlenmesi için zeminin jeolojik etüd raporları oldu.
5 Ocak’ta gönderildi
Karayolları, 23 Eylül’de temeli atılan Konak Tüneli ve bağlantı yollarıyla ilgili proje bilgisi ve çizimlerini 5 Ocak 2012 tarihinde Büyükşehir’e teslim etti. Projenin görsel çizimlerinde tünel çıkışındaki bağlantı yolları kavşağının Yeşildere Caddesi’nin üzerinde inşaa edileceği, viyadük ayaklarının Yeşildere tarafında kalacağı görüldü. Büyükşehir, projede bazı bilgilerin eksik olduğunu, Karayolları’na bildirdi. Bunun üzerine Karayoları istenen verilerin de gönderileceğini belirtti. Jeolojik etüd raporları Büyükşehir’e henüz gönderilmedi.
Müteahhit şantiyeyi kurdu
Projenin yapımını üstlenen Ege Asfalt Maden İnşaat Nakliye Sanayi ve Ticaret A.Ş., 23 Eylül’den itibaren kurduğu şantiye içinde tünel girişinin önünde zemin düzenlemesi yaptı. Tünel açmaya prosedür tamamlanmadığı için başlayamayan şirket, bağlantı yollarıyla ilgili projesi tamamlanan alanlarda imalatlara başladı. Konak Meydanı ile Yeşildere Caddesi arasında, Konak Köprülü Kavşağı’ndan başlayan ve Yeşildere Caddesi’nde sona eren 1570 metresi 2X2 çift tüp tünel olmak üzere bağlantı yolları da dahil toplam 2 bin 750 metre ve 2 adet köprü olarak planlandı.
Milliyet Ege