10. sayfa (Toplam 14 sayfa)

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Cum 14 Kas 2014, 19:14
gönderen Umut
Tünellerde kazı işlerinin %90'ı bitmiş.

Konak Tünelleri’nde ışık göründü!

Resim Resim

İzmir’in Yeşildere Caddesi ile Sahil Yolu'nu birbirine bağlayacak olan Konak Tünelleri'nin kazı çalışmalarında sona gelindi. Uzunluğu bin 674 metre olan tüneldeki tüplerden birinde bin 461, diğerinde de bin 453 metre ilerleme kaydedildi. Konak tarafındaki bölgede arkeolojik kazı çalışmaları sırasında bugüne kadar çıkartılan 443 Musevi mezarı, bir başka bölgeye taşındı.

Karayolları 2'nci Bölge Müdürlüğü tarafından, Yeşildere Caddesi'ndeki trafik ile Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndaki trafiğin aktarımını sağlamak, Konak'tan Havalimanı, Otogar, Gaziemir ve Buca'ya gidişi kolaylaştırmak için kazı çalışmalarına 2012 yılı Eylül ayında başlanan Konak Tünelleri'nde, sona yaklaşıldı. Konak ve Yeşildere'den aynı anda kazılması planlanan, ancak Konak tarafındaki arkeolojik kazılar nedeniyle çalışmalar yaklaşık 1 yıl uzadı. Buna rağmen 24 saat süreyle görev yapanların sayısının 500'ü bulduğu yoğun bir çalışmayla, uzunluğu bin 674 metre olan tüneldeki tüplerden birinde bin 461, diğerinde de bin 453 metre ilerleme kaydedildi.
http://www.egedesonsoz.com/haber/Konak- ... du-/883119

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Pzt 15 Ara 2014, 00:14
gönderen Gökhan
Benim merak ettigim konulardan birisi homeros bulvarından ses - seda yok. Kamulastırmalar yapılıyormu o da mechul. O yolun yapımı da yesildereye alternatif olacagı icin cok önemli


Güzargah üzerinde kamulaştırmalar devam ediyor. Yol bizim mahalleye yakın bir yerden geçecek (Ferahlı, Ulubatlı gibi).

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Pzr 04 Oca 2015, 17:15
gönderen mertoviçizmir
Resim

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Prş 15 Oca 2015, 20:58
gönderen Umut
Konak Tüneli'nin bitiş tarihinin 2017'ye çekildiği yazıyor haberde.

http://www.egedesonsoz.com/haber/Izmir- ... ak-/888514

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Prş 15 Oca 2015, 22:09
gönderen hoppala
Tünel birleşti falan gibi haberler çıkmamış mıydı? Ben mi yanlış hatırlıyorum. Çok ileri bir tarih minimum 2 yıl var. İzmir metrosuna demedikleri kalmadı. Al sana sabuncubeli, al sana konak tünelleri. Kaldı ki zemin konusunda İzmir metrosu çok daha zorluydu, ve birisi metro inşaatı. Tren ihalesi hat ihalesi istasyonlar falan. Bu sadece yol ve tünel.

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Prş 15 Oca 2015, 22:22
gönderen Gökhan
Bence haberde bir yanlışlık var; 2017 olması imkansız. Delme işlemini yapan işçilerden biriyle konustum; 2015 sonlarına dogru tünel kullanıma açılır diyordu.

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Prş 15 Oca 2015, 22:46
gönderen mertoviçizmir
O tarihin sabuncubeli tüneli icin gecerli olması lazım. Hatta onu bile 2016 da bitircez diyorlar. Belki o 2017 yılına uzar. Bu tünel tahminim secim gösterişi icin mayıs gibi acılır. Bununla birlikte izban torbalı ve cigli-menemen cevre otoyolunu da aynı gün acıp şov yapmak isteyeceklerdir.

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Cum 16 Oca 2015, 00:16
gönderen Umut
Haberi Yapan Sn. Sinan Doğan'a bir yanlışlık olup olmadığını sordum; bir hata olmadığını, bakanlığın yatırım programında böyle yazdığını söyledi. Ancak anladığım kadarıyla proje, bağlantı yollarını ve çevre düzenlemesini de kapsadığından tünelin hizmete girmesi için bütün bu işlerin bitmesini beklemeye lüzum yok, daha erken açılabilir.

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Cum 16 Oca 2015, 11:34
gönderen Gökhan
Kavşağın altını yeşillendirseler hiç de fena olmaz; bu haliyle çok çıplak duruyor.

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Çrş 28 Oca 2015, 18:17
gönderen Mesut
Konak Tünelleri'nde deneme amaçlı araç geçişi başladı

İZMİR’de, Yeşildere ve Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’ndan gelip Konak’ta yoğunlaşan trafiği azaltmak için yapımına 2.5 yıl önce başlanan ikiz tüp şeklindeki Konak tünellerinden birinde kazı çalışmaları tamamlandı. İş makinaları, tünelin bir ucundan diğerine deneme geçişleri yapmaya başladı. Tünelin diğer bölümünde ise, 100 metreden az kazı alanının kaldığı, Mayıs ayında tünelin trafiğe açılabileceği öğrenildi.


Resim

Kent trafiğinin en yoğun olduğu bölge olan Alsancak, Basmane, Çankaya semtlerinin bu sorunu çözmek için Konak tünelleri projesi, yapıldı. Biri gidiş beri geliş olarak kullanılacak, 1674 metre uzunluğundaki Konak tünellerinin inşaatına 2012 yılında başladı. Tünellerin yapım maliyeti 170 milyon lira olarak açıklanırken, çevre düzenlemesi, kamulaştırma, yol bağlantılarıyla toplamda 220 milyon liraya malolacağı açıklandı.

Yaklaşık 2.5 yıl süren çalışmalar sırasında, proje hem çevrecilerin hem de kent bilimcilerin tepkisiyle karşılaştı. Damlacık semti sakinleri de, kamulaştırılan evlerini terk etmemek için büyük mücadele verdi. Bu arada, kazı çalışmaları sırasında elde edilen tarihi eserler de, müze müdürlüğüyle yapılan görüşmeler sonrasında başka alanlara taşındı.

TÜNELLERDEN BİRİ AÇILDI
Yaşanan tüm bu tartışmalar arasında ekiplerin aralıksız sürdürdüğü çalışmalarda en önemli adım atılmış oldu. Konak tarafından girildiğinde, sol bölümde kalan tüneldeki son tüp de kazı çalışmalarının tamamlanmasıyla yerleştirildi. 1674 metrenin kazı işlemleri bitti. Tünelin bir ucundan diğer ucuna Karayollarına ait iş makinalarının deneme geçişleri yaptığı öğrenildi. Kazı işlemleri tamamlanan, tünelin yol bölümünün de ortaya çıktığı, ancak toprak olan yolun, yapımına başlanmadığı açıklandı. Tünelin sol bölümünde ise, 100 metreden az bir kazı alanının kaldığı bu bölümdeki kazı çalışmalarının, Şubat ayı içerisinde biteceği Karayolları yetkililerince ifade edildi.

Resim

MAYIS AYINDA HİZMETE GİRECEK
Bir yandan kazı çalışmaları sürdürülen tünellerde, diğer yandan da beton kaplama, havalandırma, aydınlatma ve kapalı devre televizyon kamera sistemlerinin kurulum işlemlerine devam ediliyor. Karayolları Bölge Müdürlüğü yetkilileri, tünellerdeki kazının ardından yol yapım işlemleri de dahil diğer bölümlerinin Mayıs ayına kadar tamamlanacağı, bu ay araç geçişine başlanacağını açıkladı.

KENT TRAFİĞİNE NEFES ALDIRMASI PLANLANIYOR
Avusturya Metodu kullanılarak yapılan kazı çalışmalarında, 30 bin kamyonluk malzemenin taşındığı tünelde yaklaşık 85 bin metreküp beton ve püskürtme betonun yanı sıra 6 bin tondan fazla çelik ile demir kullanıldı. Kent merkezinde önemli bir yoğunluk yaratan araçlar, Yeşildere yolundan ve Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’ndan geldiklerinde, sıkışıklığın yaşandığı bu bölgelere girmeden tüneller aracılığıyla, karşı tarafa geçişi sağlanacak. Sahil bulvarından gelen araçlar, havalimanı, Buca, Bornova, otogar bölgesine, Yeşildere yolundan gelenler de, Güzelyalı, Balçova çeşme bölgesine direk geçiş olanağı elde edecek.

BAKAN ARAÇLA GEÇECEK
Bu arada kazı çalışmaları tamamlanan ve diğer ucundaki ışık görünen tünelden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’ın geçip müjdeyi vereceği öğrenildi. Cumartesi günü Başbakan Ahmet Davutoğlu ile birlikte İzmir’e gelecek olan Bakan Elvan’ın, ilk kez tünelin bir uçundan diğer bölümüne kadar gidip incelemelerde bulunacağı açıklandı. Karayolları 2’nci Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu da, artık çalışmaları tamamlama noktasına geldiklerini, zoru bitirip kolaya geçtiklerini söyledi.

TURİZME KAZANDIRILACAK
Karayolları 2’inci Bölge Müdürü Uraloğlu ayrıca, tünelin üst bölgesinde bulunan tarihi üç evin restore edileceğini açıkladı. Uraloğlu, "Kültür müdürlüğüyle görüşmeler yaptık, bu binaların restorasyonunu tamamladıktan sonra turizme kazandıracağız. Yine bu alanda, kamulaştırılmayan ancak inşaat süresince tedbir amaçlı boşaltılan evlere de vatandaşların, taşınmalarını sağlayacağız. Kamulaştırılan binalar var. Onların da yıkım işlerini tamamlayacağız" dedi.

http://www.hurriyet.com.tr/ege/28067376.asp

Free Web Hosting