Tramvay ve Monoray Hatları

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Cum 06 Oca 2017, 22:28

Bundan sonrası için benim tahminlerim Buğra Gökçe, Levent Piriştina, Olgun Attila ve Kamil Sındır; bunlardan biri olur muhtemelen.


Saydıklarından sadece Kamil sındır iyi bir aday olur. Digerleri kocaoglunu bile aratabilirler. Ozellikle levent piriştina ve olgun atilla icin büyüksehir fazla agır olur. Bugra gokce ise sadece peyzaj calısmalarına onem veren birisi ( makyaj )

Bence büyüksehir için eski k.s.k. belediye baskanı cevat durak iyi bir aday olabilir. Yine aynı sekilde şuanki bayraklı belediye baskanı ve menemen belediye baskanları da büyüksehir icin iyi birer aday. Ozellikle de menemen belediyesi cok iyi çalısıyor.

Bu arada kocaoglu gecen donem de son diyordu ama yine aday oldu ve kazandı. Artık tamamen bırakmalı.
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Mesut » Pzr 08 Oca 2017, 18:22

Aziz başkan sağlığı elverdiği müddetçe belediye başkanımız olsun. Umarım bir sonraki seçimlerde de aday olur.
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Umut » Cum 24 Şub 2017, 15:37

Monoray için ÇED gerekli değildir kararı çıkmış valilikten. Yakında ihaleye çıkılacakmış.

http://www.egedesonsoz.com/haber/valili ... ani/946918

Fedemre bu mesajı beğendi.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Fedemre » Pzt 06 Mar 2017, 15:31

Başkan Aziz Kocaoğlu, sabah mesaisine hat imalatlarının tamamına yakınının bittiği 9 kilometrelik Karşıyaka Tramvayı'nı inceleyerek başladı. 450 milyon liralık dev projede çalışmaların planlandığı şekilde ilerlediğini söyleyen Başkan Kocaoğlu, “İzmir'i ulaşımda hak ettiği konforla buluşturacağız” dedi. Çalışmaların daha erken başladığı ve yılbaşından bu yana test sürüşlerinin yapıldığı Karşıyaka hattında, Nisan ayından itibaren yolculu seferlerin başlaması bekleniyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, gelen yolcu taleplerini değerlendirerek Karşıyaka tramvay hattının Çiğli İZBAN İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne uzatılması için ön projeye onay aldı. Projenin yapımına ise bu yıl içinde başlanacak.

Haberin Devamı: http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/22321/tr
Fedemre
 
Mesajlar: 112
Beğendikleri: 47 mesaj
Beğenilenleri: 43 mesaj
Kayıt: Cum 12 Eyl 2014, 02:14

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Umut » Pzr 19 Mar 2017, 01:29

Tramvayın Çiğli uzatmasını Aziz Başkan'ın ağzından teyit etmiş olduk.

ÇİĞLİ’YE MÜJDE: TRAMVAY UZATILACAKTIR!
Tramvay, İZBAN çevre yolundan itibaren Atasanayi’ni toplayarak Çiğli Hastanesi ve Katip Çelebi Üniversitesi’ne kadar uzatılacaktır. Karşıyaka Tramvayı aynı zamanda Karşıyaka ve Çiğli’nin deniz yoluna ulaşımını da sağlayacaktır. 1-2 yıl içinde bitirir hizmetinize sunarız.

http://www.egedesonsoz.com/haber/kocaog ... tir/948911
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Sal 11 Nis 2017, 13:11

Büyükşehir Meclisi'nde 'monoray' tartışması

AK Parti Grup Başkanvekili Doğan iptal edilen Monoray Projesi için, “İzmir’in oyuncak tren gibi kalan bu projesi hüsranla sonuçlandı” derken CHP’li Aydoğan, “Açıklamalarınızı biraz insafsızca ve gaddarca buldum” cevabını verdi.

Oturumun dilek ve temenniler bölümünde söz alan AK Parti Grup Başkanvekili Bilal Doğan geçtiğimiz günlerde Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun iptal olduğunu açıkladığı Monoray Projesi için eleştirilerini sıraladı.

SALONU TERK ETTİLER
AK Partili Doğan Büyükşehir Belediyesi’ne ulaşım ve projeler üzerinden yüklenirken Cumhuriyet Halk Partili (CHP) bazı meclis üyeleri salonu terk etti.

Bunun üzerine Doğan, CHP’li Aydoğan’a, “Siz grubunuza sahip çıkamıyorsunuz. Onlar dinlemiyorsa sizin meclis başkanı olarak sahip çıkmanız lazım. Burada kentle ilgili bir proje konuşuyoruz” dedi.


DOĞAN’DAN MONORAY İÇİN ELEŞTİRİ YAĞMURU


Doğan, “Türkiye’de bir ilk diyerek 2013’te duyurduğunu yaklaşık 1 milyon harcanarak projesi yaptırılan Monoray iptal edildi. Gelen iptal haberiyle havalı ulaşım havada kaldı. Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan oldunuz. Harcanan para çöpe gitti. Bu rakam bir kamu zararı mıdır yoksa değil midir? İzmir’in kaybolan vaktinin ve boşa giden parasının hesabını kim verecek? İstanbul Büyükşehir belediye 15 kilometre 17 durak ve 30 setlik vagon alımını içeren projenin kazmasını 2017 Ocak ayında vurdu. İzmir’in oyuncak tren gibi kalan bu projesi hüsranla sonuçlandı. Pahalıya geldiği gerekçesiyle iptal edildiğini duyduk. Bu bize yanlış hesap Bağdat’tan döndü dedirtmiştir. 400 milyon dev fuar alanına otobüsten başka bir şey yok. Fuar açılalı 2 yıl oldu herhangi bir ulaşım çözümü bulunamadı. Monoray için ölü yatırım olur demiştik alternatif olan tramvay çözüm değildir. Neyse ki buna da şükür zararın neresinden dönülürse kardır diyoruz. Büyükşehir Belediyesi nasıl ve hangi akla hizmet bu işe soyunmuştur? Bu kentin başka ulaşım sorunu mu kalmadı? Projenin hüsrana uğramasının sebebi yöneticilerin İzmir’i tanımamasıdır. Yüksek kredi notunuz var, dünyada en hızlı büyüyen şehir İzmir, İstanbul, Ankara, Kayseri’ye hatta yanı başımızdaki Manisa kadar bile vizyonumuz yok. En azından bundan sonra vizyon sahibi projeler belirlenmesini ve bu beceriksizliğin son bulmasını istiyoruz” dedi.



İNSAFSIZCA VE GADDARCA BULDUM!
Eleştiriler karşısında konuşan CHP’li Sırrı Aydoğan, “Size cevap olsun diye söylemiyorum ama açıklamalarınızı biraz insafsızca ve gaddarca buldum. Bu bir hesap meselesidir. Moskova, Londra, Paris metrosu 1950’li yıllarda başladı. Şu an 121 ile 125 kilometre arasında… İzmir 12 sende bunu geçti. İstanbul ne yaparsa yapsın iftihar ederiz. İstanbul ulaşım sorunun çözemedi. Gönlümüz isterdi ki çözsün oradaki insanlarımız rahatlasın. İzmir’de gelmiş geçmiş en büyük hizmetlerin yapıldığı dönemdir bu dönem. İncelerseniz teşekkür edeceğinizi düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

http://www.egedesonsoz.com/haber/buyuks ... 1069#agree

Hayatımda 1 kere bile akp ye oy vermedim ve yine vermeyecegim. Ama adamlar bu sefer dogru soylemiş. Hep soyluyorum bu kocaoglu izmire gercekten fayda saglamıyor artık. Kaç tane proje baslamadan iptal edildi. Verilen sozleri tutmak cok mu zor. Buca metrosu , Narlıdere metrosu , bornova merkez istasyonu , buca tramvayı , bayraklı-bornova tramvay hattı , yenişehir tramvayı , kadifekale-basmane teleferik hattı , kadifekaleye müze , kültüpark kongre merkezi , sasalı dogal yasam parkı 2 kat büyütülecek , akvaryum projesi , 10 senedir bekleyen opera binası , son secimde vaat edilen temapark şimdi de gaziemir fuar monoray hattı iptal olmuş. :x

Birde t.şak gecer gibi paris ve londradan daha uzun metro hattımız var demiş. Herhalde Türkiyenin en kültürlü en okuyan - arastıran sehrinin izmir oldugunu unuttular. Londra ve Pariste 500 km metro hattı mevcut. Nüfusları 12 milyon. İzmirde eger bu gelişmiş şehirlere oran yaparsak İzmirde 166 km metro hattı olması gerekir. İzmirde suan 20 km metro var. Nasıl İzmir paris ve Londrayı geçti anlamadım. Kıçıkırık sofya bile 45 km metro var. Atina 50 km solladı. İnsan bunu yazarken utanır. :x
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Umut » Cmt 23 Eyl 2017, 15:26

Haziran'da resmi olarak açılan Karşıyaka Tramvayı'nın Çiğli'ye uzatılması için 2 ay evvel valilikten izin çıkmıştı. Bu hafta da bakanlık onay vermiş. İkinci haberde harita da mevcut.

http://www.egedesonsoz.com/haber/ve-dos ... 9862#agree
http://www.egedesonsoz.com/haber/ve-ona ... yor/965817
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Umut » Pzr 11 Mar 2018, 15:16

Konak Tramvayı deneme seferleri sırasında bir araç Küçükyalı civarından geçerken:

https://i.hizliresim.com/QV8r4Z.jpg
Wow'da bir misafir paylaşmış.

Yolculu seferler için de 15 Mart telaffuz ediliyordu ama bakalım.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen puhu » Sal 27 Mar 2018, 23:19

Güle güle kullan İzmir!

24 Mart 2018 Cumartesi

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Fahrettin Altay ile Halkapınar arasında 19 durakla hizmet verecek Konak Tramvayı’nı hizmete aldı. Yolculu ön işletmedeki ilk sefere Başkan Aziz Kocaoğlu ve ilçe belediye başkanları da katıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 450 milyon liralık Karşıyaka ve Konak tramvay projesiyle toplu ulaşımında yeni bir dönemin daha kapılarını açtı. Kentteki karbon salımını azaltacak çevreci, hızlı ve konforlu ulaşım modeli, tramvayla daha da güçlendi. Şubat ayından bu yana test sürüşlerinin yapıldığı Konak hattında yolculu ön işletme seferleri, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, CHP İzmir İl Başkanı Deniz Yücel, ilçe belediye başkanları, meclis üyeleri ve vatandaşların da katılımıyla başladı.
Fahrettin Altay Durağı’ndan tramvayla yola çıkan Başkan Aziz Kocaoğlu, Halkapınar’a kadar vatandaşlarla birlikte seyahat etti. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile birlikte tramvaya binen vatandaşlar ise büyük bir heyecan ve mutluluk yaşadı. Konak tramvayının ilk yolcuları Güler Coşker ve Aylin Çakır Güven olurken, ilk minik yolcular Can Arıksoysal ve Çağla Ege Karcı da bu seyahatteki mutluluklarını gizlemedi. Yolcular, Başkan Kocaoğlu ile birlikte fotoğraf çektirerek bu tarihi güne not düştü. Makinist Yusuf Kabadayı’nın kullandığı tramvayda yolculuk keyfini yaşayan vatandaşlar, tramvayın İzmir’e çok yakıştığını söyledi.

Konak’ta memnuniyetle karşılanacak
Vatandaşların sevincine ortak olan Başkan Aziz Kocaoğlu, Karşıyaka ve Konak tramvayları ile araçların ihalesinin birlikte gerçekleştirildiğini hatırlatarak “Bugün itibariyle Konak'ta da ücretsiz yolcu deneme seferlerine başladık. Yolun büyük bölümünde araç trafiğiyle birlikte kullanılacak. Çeşitli eleştiriler geldi ancak dünyanın her tarafında böyle. Biz bu kararı vermeden önce Avrupa’da bu ulaşım sistemini kullanan şehirleri gördük, sıkıntılarını da analiz ettik, Yolcuların son derece memnun olduğunu da gördük. Bugün Karşıyaka tramvayındaki memnuniyet neyse yarın Konak’ta da böyle olacağını hatta daha da yukarı çıkacağına inanıyorum” dedi ve konuşmasını şöyle sürdürdü:

70 binden 800 bin yolcuya
“Konak tramvayının yolcusu zaman içerisinde oturacak ve İzmir’de 14 sene önce 70-80 binde aldığımız raylı sistem yolcusunu, dönemimizin sonuna kadar 800-850 bine çıkarmış olacağız. Otobüslerle tramvayı paralel çalıştırmayacağız. Kesişen besleme hatlar olacak. Türkiye’de kimle nasıl kıyaslarsanız kıyaslayın, İzmir Büyükşehir Belediyesi, 11 km.’de aldığı raylı sistemi bugün 179 km.’ye çıkardı. Yani 16 kat yatırımı 14 yıl içerisinde yaptı.” İzmirlilerin kendilerine inanıp güvenmelerini de isteyen Başkan Aziz Kocaoğlu, “Ufak tefek çocukluk hastalıkları olacaktır. Biz her projemizi aklı ve bilimi rehber alarak gerçekleştiriyoruz. Konak Tramvayı İzmirlilere hayırlısı olsun” dedi.

Tramvayın ilk yolcuları ne dedi?
Aylin Çakır Güven: “Denizli’den İzmir’e geldim. Gelir gelmez büyük bir sürprizle karşılaştım. Tramvayın ilk yolculu seferlere başladığını duyunca eşsiz İzmir manzarasını yolculukla birleştirmek istedim. Sahili bu güzel ulaşım aracıyla seyretmek gerçekten çok güzel bir deneyim. Tramvay trafiği çok rahatlatacak.”
Güler Coşker: “Tramvaya ilk kez biniyorum. Sürekli İZBAN ve metroyu kullanıyorum. Tramvayın ulaşımı çok rahat. Aktarma olmadan Üçkuyular’dan Halkapınar’a gidebiliyoruz. Beklediğimize değdi doğrusu."
Cansel Karakaş: “Uzun zamandır beklediğimiz ulaşım aracıydı tramvay. Ehliyet sınavından çıktım ve tesadüfen tramvaya bindim. İzmir’e çok yakıştı. Keyifli ve konforlu bir seyahat geçiriyorum. Manzarasıyla da gerçekten beni büyüledi. Sıklıkla kullanacağım bir ulaşım aracı olacak.”

Minik yolcuların tramvay heyecanı
Tramvaya ilk binin minik yolcuklardan 11 yaşındaki Can Arıksoysal, Konak tramvayının yolculu seferlere başlayacağını annesiyle birlikte dinlediği radyodan öğrendiğini belirterek, “Tramvayı gerçekten çok merak ediyordum. Gelecekte makine mühendisi olmak istiyorum ve bu tür araçlar çok dikkatimi çekiyor. Anneme ‘Sabah 10’da ilk kalkan tramvaya gitmeliyiz. Daha sonra tramvaya binmeyelim’ dedim. Çok rahat ve konforlu bir araç. Tramvayı çok sevdim” dedi.
Sabah büyük bir heyecanla kalkıp tramvaya binmek için sabırsızlandığını ifade eden 7 yaşındaki Çağla Ege Karcı ise “Tramvayla giderken etrafımdaki güzellikleri daha iyi gördüm. Okulların tatil olduğu zamanda ve hafta sonları bundan sonra hep tramvaya bineceğim” şeklinde konuştu.

45 gün ücretsiz
19 durak olarak hizmet verecek 12.8 kilometrelik Konak tramvay hattı Fahrettin Altay’dan başlayıp Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda kara ve deniz tarafı olmak üzere iki ayrı hat olarak ilerliyor. Tramvay hattı, Konak Meydanı’ndan Gazi Bulvarı’nı takip ederek Şair Eşref Bulvarı, Ali Çetinkaya Bulvarı ve Ziya Gökalp Bulvarı üzerinden Alsancak Garı’na bağlanıyor. Alsancak Garı’ndan Şehitler Caddesi’ne gidiş, Liman Caddesi dönüş olmak üzere Halkapınar Köprüsü geçişi ile Halkapınar ESHOT Garajı’nda sona eriyor. Güzergahta 21 adet tramvay aracı çalışıyor.

Konak Tramvay hattında bulunan duraklar ise şöyle:
F.Altay, Üçkuyular, Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi, Güzelyalı, Göztepe, Sadıkbey, Köprü, Karantina, Karataş, Konak İskele, Gazi Bulvarı, Kültürpark-Atatürk Lisesi, Hocazade Camii, Atatürk Spor Salonu, Alsancak Gar, Havagazı, Alsancak Stadyumu, Üniversite ve Halkapınar.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 45 gün sürmesi planlanan ön işletme seferleri sırasında Konak Tramvayı'nın "ücretsiz" olacağını duyurdu.
Konak Tramvayı, ön işletme sırasında yaklaşık 15'er dakikalık periyodlar halinde sefer yapacak. Seferler 06.00 ile 24.00 saatleri arasında gerçekleştirilecek. Toplam 19 durağın 2'si (meydan çalışmalarının sürdürüldüğü Karantina durağı ile bölge halkının talebi doğrultusunda sonradan projelendirilen Atatürk Spor Salonu) ön işletme sırasında kullanılmayacak.

İzmir'deki raylı sistem ağı 14 yılda 16 kat büyüdü
Geçtiğimiz yıl 8.8 kilometrelik Karşıyaka Tramvayı'nı hizmete alan İzmir'in yerel yönetimi, 12.8 km.lik Konak Tramvayı'ndaki yoğun tempolu çalışmaların ardından, hattın araç trafiğiyle birlikte işleyeceği noktalarda sürücülerin dikkat etmesi gereken tüm yatay ve düşey işaretlemeleri de tamamladı.
Hayata geçirdiği metro ve banliyö projeleriyle kentteki raylı sistem hattının toplam uzunluğunu 14 yılda 11 km'den 180 km'ye çıkararak 16 kat büyüten İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka ve Konak Tramvay hattı boyunca şu çalışmaları yaptı:

• Konak ve Karşıyaka tramvay güzergahları boyunca 42.2 km., depo sahalarına ise 3.8 km. ray döşendi.
• Biri Karşıyaka Mavişehir bölgesinde, diğeri Konak Halkapınar bölgesinde olan depo sahalarında 2 adet Atölye-Yönetim Binası, 2 adet Destek Binası ve 2 adet Araç Yıkama Tesisi inşa edildi.
• 21 araç ve 19 durağın hizmet vereceği Konak Hattı’nda ikisi depo sahasında olmak üzere 8 adet trafo binası yapıldı.
• Enerji temin ve haberleşme amaçlı olarak kullanılmak üzere yaklaşık 300 km kablo çekildi.
• 12.8 km.lik güzergah boyunca 803 adet katener direği dikildi.
• Yayalar için yeni yollar oluşturuldu; aydınlatma, sinyalizasyon ve yaya geçidi imalatları gerçekleştirildi.
• Yaklaşık 8 km. uzunluğunda yağmursuyu hattı yenilendi.
• Kot farkı oluşan alanlarda yaklaşık 700 metre uzunluğunda istinat duvarı inşa edildi.
• Yaklaşık 18 km uzunluğunda asfalt yenileme çalışması yapıldı.
• Konak Tramvay hattındaki imalat çalışmaları nedeniyle sökülerek başka alanlara taşınan 731 adet ağaç ve ağaççık yerine, yine aynı güzergah üzerinde 1033 adet ağaç ve binlerce çalı dikildi.
• Konak hattında 21 santim derinlikte toplam 70 bin metrekare alana çim serildi.
• Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda manolya, palmiye, tesbih, jakaranda, beyaz çiçekli ılgın, zeytin, batı çınarı ve gümüşi akasya ağaçlarıyla yeni ve rengarenk bir kentsel peyzaj yaratıldı.
puhu
 
Mesajlar: 3
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 1 mesaj
Kayıt: Çrş 17 Oca 2018, 22:58

Önceki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir

cron
Free Web Hosting