Tramvay ve Monoray Hatları

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Mesut » Pzr 14 Haz 2015, 02:26

Kent içi trafiğe nefes aldırmak amacıyla hazırlanan Karşıyaka-Konak tramvay projelerinin ray döşeme çalışmalarına Caher Dudayev Bulvarı’ndan başlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, tramvayların dış ve iç tasarımını da belirledi.

Buna göre aracın dış ve iç görünümünde İzmir’in deniz kenti olmasından dolayı mavi ve turkuazın tonları kullanıldı. Tasarımda kentin güneşli havasının canlı ve neşeli yapısı öne çıktı. Tramvayın geçerken yavaşça dalgalanacağı bir görüntü oluşturulması hedeflendi. İç tasarımda ise sahil ve deniz havası verecek unsurlar öne çıktı.

Yolcuların güvenli bir şekilde tutunabilmeleri için tutamaklar ve tutunma yerleri kolayca erişilebilecek yerlere yerleştirildi. Tekerlekli iskemle kullananlar, ağır bavul ya da bebek arabası gibi araçlarla binen yurttaşların özel ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla çok amaçlı alanlar ayrıldı. Yapım çalışmaları devam eden tramvaylarda tren kontrol ve izleme ünitesi, yolcu bilgilendirme sistemi, LCD ekranlar, aktif güzergah haritası, kamera, görüntü ve ses kaydedicisi bulunacak.

Modern ve konforlu

Tasarım çalışmaları tamamlanarak yapımlarına başlanan tramvay araçları 32 metre uzunluğunda ve 285 yolcu taşıma kapasitesinde yapılıyor. Yapılan fizibilite çalışmalarına göre Konak hattında günlük 95 bin kişi, Karşıyaka hattında ise 87 bin kişi taşınacak.

Resim
Resim
Resim
Resim

http://izmirim.co/iste-izmirin-tramvaylari/

Umut bu mesajı beğendi.
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Mesut » Cum 10 Tem 2015, 18:46

Tramvay'da sıra Konak'ta: İnşaat başladı!

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 390 milyon liralık yatırımla hayata geçirdiği ve 22 kilometreyi bulan tramvay projelerinde sıra Konak’a geldi. Nisan ayında Karşıyaka’da ilk kazmayı vuran ve çalışmalarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvayı için de gün sayıyor. Güzergah üzerinde altyapı deplasesi için çalışmalar sürerken, Halkapınar’daki şantiyede ise inşaat faaliyetleri başladı.


Resim

Geçtiğimiz aylarda Karşıyaka Tramvayı için startı veren İzmir Büyükşehir Belediyesi, raylı sisteme entegre olacak modern tramvay projesinde rotayı Konak’a çevirdi.

HALKAPINAR’DA ÇALIŞMALAR BAŞLADI
12.6 kilometre uzunluğunda 19 duraklı Konak Tramvayı ile 9.7 kilometre uzunluğundaki 15 duraklı Karşıyaka tramvay hattının yapımı ile bu iki hatta çalışacak toplam 38 araç ve yedek parçalarının temini işini üstlenen yüklenici firma Halkapınar’daki eski garaj alanında kurduğu şantiyede inşaat çalışmalarına start verdi.

ESKİ OTOGAR TRAMVAY GARAJI OLUYOR
İlk olarak Üçkuyular’da bulunan semt garajı yanındaki eski metro şantiyesinde ön çalışmalara başlayan yüklenici firma, Halkapınar’da da mevcut ESHOT Garajı yanında inşaat faaliyetlerine başladı. Konak Tramvayı’nın bakım atölyesi ve garaj tesisleri olarak planlanan bölgede temel atmaya hazırlanan firma, alanda fore kazık çakımı öncesinde zemin güçlendirme çalışmalarını sürdürüyor. Şantiye bünyesinde çalışmalar devam ederken, belediye ekipleri de yakında start alması beklenen altyapı deplasesi için kolları sıvadı.

SIRADA ALTYAPI DEPLASESİ VAR
Alsancak ve Konak bölgesinde yerinde teknik tespit ve ölçüm çalışmalarını yürüten belediye yetkililerinin resmi işlemleri tamamlaması ile birlikte kazı çalışmaları start alacak. Yapılacak trafik düzenlemesinin ardından rayların ve malzemelerin de gelmesi ile hatta ilk kazma vurularak Karşıyaka’nın ardından Konak Tramvayı projesinin de yapımına resmen başlanacak.

GÜNDE YAKALAŞIK 100 BİN YOLCU TAŞINACAK
Metro sistemini tamamlayıcı nitelikte hayata geçirilen 12,7 kilometre uzunluğunda ve 19 durak olarak planlanan Konak Tramvayı’nda yapılan fizibilite çalışmalarına göre günlük 95 bin yolcunun taşınması hedefleniyor. Üçkuyular Vergi Dairesi’nin bulunduğu Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi’ni takiben Mithatpaşa Caddesi’nden ilerleyecek olan hat, Konak’ta İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ve Konak Pier’in önündeki yaya köprüsünün altından geçerek Gazi Bulvarı’na kadar yolun kenarından ilerleyecek. Şehit Fethi Bey Caddesi’ne girecek ve buradan itibaren güzergahı karayolu trafiğiyle ortak kullanacak olan tramvay, Cumhuriyet Meydanı’nı takip ederek, Şair Eşref Bulvarı’na ilerleyecek. Tramvay hattı burada gidiş ve geliş olmak üzere ikiye ayrılacak. Vahap Özaltay Meydanı’na kadar bu şekilde devam edecek olan hat, Alsancak Garı yakınında tekrar birleşecek. Garı takiben Şehitler Caddesi’ne ilerleyen tramvay hattı, İzmir Metrosu’nun Halkapınar Depo Alanı’nda son bulacak.

KARŞIYAKA’DA HATTIN YÜZDE ONU TAMAMLANDI
Diğer yandan, Nisan ayında temeli atılan ve çalışmaların hızla devam ettiği Karşıyaka Tramvayı’nda ise ilk bin 500 metrelik kısımda ise ray döşeme çalışmaları tamamlandı. Yaklaşık 10 kilometreyi bulan ve 15 duraktan oluşan hattaki çalışmaları yerinde inceleyen belediye ekipleri, geçtiğimiz haftalarda yaptıkları değerlendirmelerin ardından sahil şeridindeki ağaçların korunması için projede bazı kritik değişikliklere gitmişti. 38 vagonla birlikte toplam maliyeti 390 milyon TL’yi bulan Konak ve Karşıyaka’daki tramvay projelerinin 2017 yılı sonunda tamamlanarak hizmete alınması planlanıyor.

http://www.egepostasi.com/haber/Tramvay ... adi/110292

Umut bu mesajı beğendi.
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Cum 14 Ağu 2015, 15:06

Karşıyaka'da kritik iptal kararı: Tramvayda bir revizyon daha

Geçtiğimiz ayda İzmirlilerin “Yeşil tepkisi” nedeniyle Karşıyaka Tramvayı’nda revizyona giden ve hattı sahil şeridinden taşıt yoluna kaydıran İzmir Büyükşehir Belediyesi, yeniden kritik bir değişiklik kararı aldı. Yol üzerindeki ağaçları ve yeşil alanları korumak için harekete geçen Büyükşehir Belediyesi, tramvayın son durağı olarak belirlenen Alaybey istasyonunu iptal etti. Buna göre, tramvay hattı 1 kilometre daha kısalacak ve Karşıyaka Vapur İskelesi son durak olacak.


İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin geçtiğimiz kış aylarında Mavişehir’de temelini atarak startını verdiği tramvay projesine yine ağaç revizyonu geldi. Karşıyaka sakinlerinin palmiye ağaçlarıyla ilgili tepkisi ve aldığı eylem kararı nedeniyle ağaçları taşıma kararından vazgeçen belediye yönetimi, Karşıyaka Tramvayı için ikinci, toplamda ise 6’ıncı kez proje değişikliğine gitti.

AĞAÇLAR İÇİN BİR KEZ DAHA REVİZYONA GİDİLDİ

Vatandaşlardan gelen taleplere kulak veren Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz haftalarda güzergah üzerinde yerinde incelemeler yaparak, ağaçların korunması ve yeşil alanların daralmaması için yeni bir plan hazırlandı. Mavişehir-Cahar Dudayev Bulvarı arasında ray döşeme çalışmaları süren Karşıyaka Tramvayı’nda güzergah değişikliği sonrasında benzer bir hamlede bulundu. Sahil şeridinden geçen tramvay hattını taşıt yoluna kaydıran İzmir Büyükşehir Belediyesi, otopark ve yeşil alanları korurken, hattın en kritik bölümü olan Alaybey kısmında da iptal kararı aldı.

Resim

KARŞIYAKA’DA İKİNCİ KRİTİK DEĞİŞİKLİK

Büyükşehir Belediyesi’nin aldığı revizyon kararının birkaç hafta sonrasında bu sefer de sahilde karma trafik yöntemine geçilen tramvayda durak değişikliği yapıldı. Karşıyaka Vapur İskelesi’nden Alabey istikametine doğru giden yolun 2 şeride düşmesi ve sahil bölümünde yer alan yeşil doku ve ağaçlar nedeniyle yaklaşık 1 kilometrelik Karşıyaka İskele-Alaybey bölümünden vazgeçildi. Karşıyaka Tramvayı’nın son istasyonu olarak Vapur İskelesi’nin belirlenmesiyle birlikte 9,7 kilometrelik olan hattın uzunluğu 8,7 kilometreye inerken, toplam 15 olan durak sayısı da 14’e düşürüldü.

Resim

BİR KİLOMETRE DAHA KISALDI, ALAYBEY DURAĞI İPTAL

Buna göre Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 8.7 kilometrelik güzergah üzerinde 14 durak ve 17 araçlı olarak planlanan tramvay hattı, gidiş-geliş şeklinde çift hat olarak çalışacak. Karşıyaka Tramvayı, Karşıyaka’dan başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi’ni geçerek Bostanlı Deresi’ne kadar gelecek. Daha önce Bostanlı İskelesi’nden döneceği açıklanan tramvay hattı, yine yapılan son değişiklik sonrasında Bostanlı Deresi yanından Şehit Cengiz Topel Caddesi’ne çıkacak. Buradan Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı’nı takip ederek İZBAN Çiğli Depo tesisleri yanındaki Mavişehir Banliyö İstasyonu’na gelecek. Tramvay hattı, İZBAN, vapur ve otobüslere aktarma sağlayacak.

YİNE HALKIN DEDİĞİ OLDU

Yüzde 15’lik kısmında inşaat faaliyetleri tamamlanan Karşıyaka Tramvayı ile depo tesisleri ve garaj inşaatına başlanan Konak Tramvayı’nın 38 vagonla birlikte toplam maliyeti 390 milyon TL’yi bulurken, kent içi ulaşıma nefes aldıracak projenin 2017 yılı sonunda tamamlanarak hizmete alınması planlanıyor.

KOCAOĞLU “AĞAÇ KESMEK FELSEFEMİZE AYKIRI” DEMİŞTİ

Geçtiğimiz ay katıldığı bir törende konuyla ilgili tartışmalara açıklık getiren ve yeni bir plan üzerinde çalıştıklarını açıklayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Karşıyakalılara tramvay güzergahında bulunan palmiye ağaçlarının yerlerinden taşınmayacağını belirterek, “Geçtiğimiz günlerde tramvay projesiyle ilgili ağaç kesilecek diye bir söylem gelişti. ‘1300 ağaç kesilecek’ dendi. Oysa tramvayın geçtiği yerde bunun yarısı kadar bile ağaç yok. Üstelik biz ağaç kesmiyoruz. Yine de Karşıyakalı hemşerilerimin iyi niyetinden hiç şüphe duymadım. Bizim felsefemizde ağaca, doğaya, hayvana, insana zarar vermek yok. Tramvay projesinde de vermeyeceğiz. Arkadaşlardan yeni bir güzergah çalışması yapmalarını istedim. 30-40 civarında palmiyeyi taşıyacaktık ama şimdi bir tane palmiye bile taşınmayacak” demişti.

http://www.egepostasi.com/haber/Son-dur ... ldu/112566


Bu gidişle proje, daha çooo..okk revizyona uğrar.
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Cum 14 Ağu 2015, 23:57

Baştan sagma iş yapılıyor sonuç ortada. Halkapınar - ückuyular bakalım ne olcak. Bu kocaoglu yerine ankaradaki mansur yavası aday koysalar daha iyi yönetirdi sehri. 10 yıllık belediye baskanı olan birisi böyle proje yaptırıyorsa izmiri hic tanımıyor demektir..
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen niyoderm » Sal 18 Ağu 2015, 21:46

Aslında sıkıntı yok! Alaybeyin kentsel dönüşümü yapılabilse hatta uygun bir şekilde o tarafa doğru uzatılır. Bu arada alaybey dönüşümü icin ofis açılmıştı bi aralar, gelişmeler ne alemde bilgisi olan varmı?
niyoderm
 
Mesajlar: 62
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 2 mesaj
Kayıt: Sal 10 Nis 2012, 18:22

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Prş 17 Eyl 2015, 14:21

Karşıyaka’nın havasını değiştirecek

Karşıyakalıların heyecanla beklediği tramvay projesi tamamlandığında, ilçedeki trafik yoğunluğu azalacak ve toplu ulaşıma konfor gelecek. Bir seferde tek yönde yaklaşık 6 otobüs ya da 95 binek aracın yerine, tek tramvay aracı ile 285 yolcu taşınabilecek. Böylece hava kirliliği de büyük ölçüde önlenmiş olacak.

Resim

İzmir Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda raylı sistemi yaygınlaştırmak amacıyla, kentin iki yakasında (Karşıyaka, Konak) tramvay dönemini başlatıyor. Yapım çalışmalarının sürdüğü 14 duraktan oluşan 8.8 kilometrelik Karşıyaka hattının ray döşeme çalışmalarında önemli aşama kaydedildi..

Çevreci, konforlu, estetik

Tramvayların hizmete alınmasıyla, kentte trafik yoğunluğunun azalması ve toplu ulaşımın daha konforlu bir hale gelmesinin yanı sıra, özellikle lastik tekerlekli araçların yaydığı karbon salınımının da düşürülmesi hedefleniyor. Trafik uzmanlarının hesapları doğrultusunda, bir seferde tek yönde yaklaşık 6 otobüs ya da 95 binek aracın yerine, tek tramvay aracı ile 285 yolcu taşınabilecek.
Yenilenen körfez gemileriyle deniz ulaşımını daha yoğun bir şekilde kullanmaya başlayan Karşıyakalılar, tramvaylar sayesinde dünya standartlarında ulaşım konforu ve gerçek anlamda çevreci ulaşım olanağına kavuşacak. Sahildeki yeşil doku ve ağaçları koruyacak şekilde planlanan ve bu doğrultuda revize edilen tramvay projesiyle ilçeye yepyeni bir hava gelecek. Projenin çevreye uyumlu ve estetik bir görünüm oluşturması için uygun olan bazı bölümlerde ise hat üzerinde çim kesitler oluşturulacak.

Resim

Bir uçtan bir uca tramvay

8.8 kilometre uzunluğundaki Karşıyaka tramvay hattı üzerinde toplam 14 durak yer alacak. Mavişehir İZBAN İstasyonu’ndan hareket edecek tramvay sırasıyla Ataşehir, İZBAN Atölye, Mavişehir, Karşıyaka Arena, Yalı, Anadolu Lisesi, Atakent, Pazaryeri, Bostanlı, Bostanlı İskele, Yunuslar ve Nikah Sarayı duraklarına uğradıktan sonra Karşıyaka İskele durağında seferini tamamlayacak.
Karşıyaka Tramvay Projesi’nde Karşıyakalıların sesine kulak veren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, güzergahın “palmiyeler yerinde kalacak şekilde” değiştirilmesi talimatını vermişti.

Trafik normale dönüyor

Karşıyaka tramvay çalışmaları çerçevesinde, Cehar Dudayev Bulvarı’nın orta refüj bölümü ile Selçuk Yaşar Caddesi ve Cengiz Topel Caddesi’nde hem alt yapı deplasmanları hem de hat imalatları planlandığı şekilde devam ediyor. Hızlı bir şekilde süren ray döşeme çalışmaları Bostanlı Beşikçioğlu Camii’nin önüne kadar geldi. Çalışmaların tamamlandığı bölümlerde ise trafik akışının eski haline dönmesi için İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri tarafından asfaltlama yapılıyor.

Resim

Proje kapsamındaki her bir istasyonun uzunluğu 62 metre olacak. Bu da, 32 metrelik tramvay setlerinin yolcu yoğunluğuna göre uzatılmasını mümkün kılacak. Çalışmalar kapsamında ayrıca kataner hattını besleyen 6 trafo merkezi kuruluyor. Tramvay araçları için atölye ve depo sahası olarak kullanılacak İZBAN Atölye binası yanındaki alanda da imalat çalışmaları devam ediyor.

http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/14733/tr
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Umut » Prş 17 Eyl 2015, 15:14

Yolun daraltılmasından bölgede yaşayan ve çalışan pek çok insanın rahatsız olduğunu görüyorum, ama tramvay taşıma kapasitesi oldukça yüksek bir ulaşım aracı. Buna değecek emin olabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Mesut » Prş 17 Eyl 2015, 16:31

Konak'tan ne haber? Hala inşaat başlamadı mı?

Symrna bu mesajı beğendi.
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Fedemre » Prş 17 Eyl 2015, 19:49

Bugün Halkapınar'a gitme fırsatım oldu. Tramvay atölye ve depo tesislerinde çalışmalar devam ediyordu ama daha ray döşemeye başlamadılar.
Bu da haberleri; http://www.izmirlininsesi.com/halkap305 ... ar305.html http://www.izmirlininsesi.com/konak-tra ... lilik.html
Fedemre
 
Mesajlar: 112
Beğendikleri: 47 mesaj
Beğenilenleri: 43 mesaj
Kayıt: Cum 12 Eyl 2014, 02:14

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Symrna » Prş 17 Eyl 2015, 20:50

KEŞKE Bİ KAÇ KARE FOTOĞRAF ÇEKSEYDİN
Symrna
 
Mesajlar: 20
Beğendikleri: 18 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Cum 24 Nis 2015, 12:18

ÖncekiSonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir

cron
Free Web Hosting