Tramvay ve Monoray Hatları

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Cmt 18 Eki 2014, 11:35

Metro nereden gececek bu haritaya göre ?
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Umut » Cmt 18 Eki 2014, 23:32

Muhtemelen Menderes Caddesi'nin altından geçecek ve bu hatta paralel olacak. Ama proje vaktiyle bakanlığa gönderildi ve son hali hakkında güncel bir bilgi yayınlanmadı.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Sal 21 Eki 2014, 21:48

İlginçmiş , umarım tramvay yapıpta metrodan vazgecmezler. Bence metroda olmalı , tramvayda olmalı.
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Umut » Çrş 19 Kas 2014, 22:06

Konak'ta tramvay için zemin etüdü çalışmaları yapılıyormuş.

Resim
Resim
http://www.izmirmetro.com.tr/haber_ayrinti.aspx?id=93&Type=2
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Çrş 19 Kas 2014, 23:28

Umut, haber büyük ihtimalle eski. Çünkü link'in devamında şöyle bir cümle var;

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2011 yılında tramvay hatları için inşaat ihalesine çıkmaya hazırlanıyor.


Bu cümleye bakarsak haberin 2010 yılına ait olma olasılığı yüksek.
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Umut » Çrş 19 Kas 2014, 23:39

Haklısın haber 2010 yılına aitmiş. Sayfada yazmıyor ama linkten yola çıkarak sonraki ve önceki haberlere bakınca anlaşılıyor.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Gökhan » Cum 21 Kas 2014, 17:12

Şantiyemiz de hazır; çalışmalar başlıyor. Hadi hayırlı olsun.

Şantiye kuruldu, temel çok yakında

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin geçtiğimiz aylarda yer teslimini yaptığı 22 kilometrelik tramvay projesinde ihaleyi kazanan yüklenici firma ilk kazmayı vurmaya hazırlanıyor.


12.6 kilometre uzunluğunda 19 duraklı Konak Tramvayı ile 9.7 kilometre uzunluğundaki 15 duraklı Karşıyaka tramvay hattının yapımı ile bu iki hatta çalışacak toplam 38 araç ve yedek parçalarının temini işini üstlenecek Gülermak Ağır San. İnş. Ve Taah. A.Ş. kurduğu şantiyede İzmir’i nostaljik günlerine geri götürecek proje için ön çalışmalara başladı.

Resim

ŞANTİYE KURULDU, YATIRIM START ALIYOR

Konak ve Karşıyaka tramvayları yapımı için 2015 yılı bütçesi dahilinde 88 milyon 500 bini dış krediden olmak üzere, toplam 89 milyon 500 bin TL ayıran İzmir Büyükşehir Belediyesi, projenin temelini atmak için gün sayıyor. İhaleyi kazandıktan sonra belediye ile sözleşme imzalayan ve 30 Haziran tarihinde yer teslimi yapılan yüklenici firma inşaat çalışmalarına başlayabilmek amacıyla geçtiğimiz günlerde şantiyelerini kurdu. Üçkuyular’da semt garajı yanında bulunan eski metro şantiyesinde ön çalışmalara başlayan firma, tramvay hattının geçeceği güzergah üzerinde elektrik direkleri için ölçüm çalışmaları ve ray güzergahı için yerinde teknik tespitler yapmaya başladı.

Resim

22 KİLOMETRE RAY DÖŞENECEK

Vergi Dairesi’nin bulunduğu Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi’ni takiben sahile çıkacak hat, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nın konutların bulunduğu taraftan ve yola hiçbir müdahale olmadan, 3 gidiş ve 3 geliş olarak karayolu trafiğine paralel ilerleyecek. Konak’ta İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ve Konak Pier’in önündeki yaya köprüsünün altından geçerek Gazi Bulvarı’na kadar yolun kenarından ilerleyecek tramvay hattı, Şehit Fethi Bey Caddesi’ne girecek ve buradan itibaren güzergahı karayolu trafiğiyle ortak kullanacak. Cumhuriyet Meydanı’nı takip eden hat, Şehit Nevres Bulvarı ve oradan Şair Eşref Bulvarı’na ilerleyecek. Tramvay hattı burada gidiş ve geliş olmak üzere ikiye ayrılacak. Vahap Özaltay Meydanı’na kadar bu şekilde devam edecek olan hat, Alsancak Garı yakınında tekrar birleşecek. Gar’ı takiben Şehitler Caddesi’ne ilerleyen tramvay hattı, İzmir Metrosu’nun Halkapınar Depo Alanı’nda son bulacak.

İLK OLARAK KARŞIYAKA’DA TEMEL ATILMASI PLANLANIYOR

Güzergahın Göztepe’ye göre daha rahat ve boş olması, belirlenen hat üzerinde otoparklar bulunmaması nedeniyle daha rahat ilerlemesi beklenen Karşıyaka Tramvay’ında ise çalışmaların başlamak üzere olduğu ve startın bu bölgeden verilebileceği öğrenildi. Öncelikli olarak temel atılması beklenen Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 9.7 kilometrelik güzergah üzerinde 15 durak ve 17 araçlı olarak planlanan tramvay hattı ise gidiş-geliş şeklinde çift hat olarak çalışacak. Karşıyaka tramvayı, Alaybey’den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi’ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı’nı takip ederek İzban Çiğli Depo tesisleri yanında Mavişehir Banliyö İstasyonu’na gelecek. Proje kapsamında Karşıyaka iskelesi ile çarşıyı birbirine bağlayacak bir üst veya alt geçit de planlanıyor.

SAHİLDEKİ OTOPARKLARA TRAMVAY AYARI

Diğer yandan, İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvay Projesi’nin başlamasıyla birlikte Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndan kaldırılması gündeme gelen 1939 araçlık açık abonman otoparklarıyla ilgili sıkıntıyı çözmek için harekete geçti. Önümüzdeki ay içerisinde Üçkuyular ile Karataş arasındaki 48 bin 500 metrekarelik sahil şeridine yapılması planlanan yer altı otoparkı için proje ihalesine çıkacak olan Büyükşehir Belediyesi, projenin tamamlanması ile birlikte hem tramvayın önünü açacak, hem de bölgeyi yeşil alan olarak yeniden düzenleyecek.

MESLEK ODALARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA PROJE DEĞİŞTİRİLMİŞTİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Şair Eşref Bulvarı orta refüjdeki dut ağaçlarının korunması amacıyla geçtiğimiz aylarda projede bir değişikliğe gitmişti. Fahrettin Altay Meydanı’ndaki pazaryeri yanından başlayacak Konak Tramvayı hattının, pik saatlerde 3’er dakika, diğer zaman dilimi içinde ise 4-5 dakika aralıklarla çalışması planlanıyor. Karşıyaka Tramvay Hattı ise hem İZBAN, hem de vapur ve otobüslere aktarma sağlayacak.

http://www.egepostasi.com/haber/Santiye ... inda/95317

Umut bu mesajı beğendi.
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Mesut » Cum 21 Kas 2014, 20:27

Harika haber. Nihayet başlıyor.
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Fedemre » Pzt 24 Kas 2014, 01:21

Resim
Arka arkaya güzel haberler geliyor:D

Gökhan bu mesajı beğendi.
Fedemre
 
Mesajlar: 112
Beğendikleri: 47 mesaj
Beğenilenleri: 43 mesaj
Kayıt: Cum 12 Eyl 2014, 02:14

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Cum 12 Ara 2014, 23:43

Bu kez de altyapının deplasesini unuttular

İzmir Büyükşehir Belediyesi, metro ve Yeni Fuar Alanı projelerindeki unutkanlıklarına bir yenisini ekledi. Tramvay projesi ihale edilirken, hattın geçeceği güzergahların altyapı deplaselerinin ihale dosyasına konulmadığı ortaya çıktı

Metronun Üçyol Üçkuyular hattını yangın algılama ve söndürme sistemi olmadığı halde kullanıma açan, Gaziemir'deki Yeni Fuar Alanı inşaatı'nda yüksek gerilim hatlarının taşınması işini atlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, bu kez de Üçkuyular ile Karşıyaka'da yapılması öngörülen 2 ayrı tramvay hattının ihale dosyasına altyapı deplaselerini koymayı unuttu. İzmir Büyükşehir Belediyesi, şubat ayında, metro sistemini tamamlayıcı nitelikte inşa edilecek 12.6 kilometre uzunluğunda 19 duraklı Konak Tramvayı ile 9.7 kilometre uzunluğundaki 15 duraklı Karşıyaka tramvay hattının yapımı ile bu iki hatta çalışacak toplam 38 araç ve yedek parçalarının temini için ihale gerçekleştirmişti. Ancak tramvay yapım ihalesine ilişkin komisyon kararının firmalara tebliğ edilmesinin ardından, Comsa Sau & Pojazdy Sznynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna konsorsiyumu tarafından son gün yapılan itiraz ile ihale KİK'e taşınmıştı. İspanya- Polonya ortak konsorsiyumu tarafından yapılan bu itirazın KİK tarafından reddedilmesinin ardından ihale prosedürü tamamlanarak birinci avantajlı firma sözleşmeye davet edildi; yasal süre içinde imzalar atıldı ve temmuz ayı başında Gülermak Ağır San. İnş. ve Taah. A.Ş'ye yer teslimi yapıldı. Fakat geçen sürede, ne Üçkuyular- Halkapınar ne de Karşıyaka Tramvayı'nın yapımı için bir kazma vurulabildi.

SONRA HATIRLADILAR

Egeli Sabah'ın yaptığı araştırma, yaşanan gecikmenin altında yatan skandalı ortaya çıkardı, İzmir Büyükşehir Belediyesi, her iki tramvay hattını da ihale ederken ihale dosyasına hattın geçeceği güzergahlardaki altyapı deplaselerini koymayı unuttu. Durum böyle olunca ihale öncesi yapılması gereken iş ihale sonrasına kaldı. TEDAŞ, TELEKOM ve İZSU gibi yatırımcı kuruluşların yanı sıra yer altındaki fiber optik kablolar aracılığı ile internet servis sağlayıcısı firmalara yazı gönderen Büyükşehir Belediyesi, tramvay hattının geçeceği güzergahla kesişen altyapı yatırımları olup olmadığını sordu. Ardından da tramvay hattı ile kesişen altyapı yatırımlarının deplaseleri için firmalardan maliyet çıkarmalarını istendi. Durum böyle olunca yer teslimi yapılmasına rağmen bir türlü hattın inşaatına başlanamadı. Deplaseler nedeniyle çıkacak ek maliyetin nasıl karşılanacağı ise merak konusu oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi ya deplase işleri için yeni ihaleye çıkacak ya da deplase maliyetlerini keşif artışı yaparak projeye dahil edecek. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin daha proje başlamadan keşif artışına gitmesi ise ileride öngörülmeyen bir imalatla karşılaşılması durumunda sıkıntıya neden olabilecek. Büyükşehir Belediyesi yüzde 20'lik keşif artışını doldurması halinde metronun Üçyol-Üçkuyular hattında olduğu gibi bu proje içinde ikinci kez Bakanlar Kurulu'nun kapısını çalmak zorunda kalabilecek. Tüm bu süreçler diğer bir çok projede olduğu gibi tramvay projesinin de öngörülen sürede bitirilememesine neden olabilecek.

http://www.rayturk.net/izmir-tramvay-in ... amadi.html

Bu adam bir projeyi de dogru düzgün yapamaz mı ? Belliydi zaten bi bokluk oldugu bu işte. Teslim yapılalı 5 ayı gecmişti. Yazıklar olsun.
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

ÖncekiSonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Yandex [Bot] ve 54 misafir

cron
Free Web Hosting