21. sayfa (Toplam 22 sayfa)

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Pzt 07 Kas 2016, 10:16
gönderen emrahg
Güzegahın şeması aşağıdaki gibi olacak;

Resim

Kesinlikle katılıyorum. Bu hattı buradan Üç kuyulara kadar uzatmak gerekir. En azından Fuar alanına ulaşımı farklı lokasyonlardan da sağlamış olurlar.

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Pzt 26 Ara 2016, 18:44
gönderen Fedemre
Resim Resim
Kısmi de olsa deneme seferleri başladı....

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Prş 29 Ara 2016, 13:49
gönderen mertoviçizmir
Hoşgeldin tramvay!
Hat imalatlarının yüzde 95'i tamamlanan Karşıyaka tramvayında test sürüşleri başladı. Mavişehir-Bostanlı arasındaki ilk seferin yolcuları İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ve İzmirli basın mensupları oldu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin raylı sistem yatırımları kapsamında yapımını sürdürdüğü Konak ve Karşıyaka Tramvayları'nda ilk perde açılıyor. Yapım işinin yüzde 95'i tamamlanan Karşıyaka hattında ilk test sürüşleri başladı. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmirli gazetecilerle Mavişehir-Bostanlı arasındaki deneme seferinin ilk yolcuları oldu. Seyir halindeki tramvayı gören Karşıyakalılar ise büyük bir heyecan ve mutluluk yaşadı. Önümüzdeki günlerde Bostanlı Köprüsü'ndeki imalat çalışmalarının da tamamlanmasıyla 8,9 km uzunluğundaki hattın tamamında test sürüşlerinin gerçekleştireceğini dile getiren Başkan Aziz Kocaoğlu, Mart ayı içinde yolculu seferlere başlamayı hedeflediklerini söyledi.

Konak tramvayında da hızlı tempo
Hattı daha sonra Çiğli güzergahına da uzatacaklarını ifade eden Başkan Kocaoğlu, Konak tramvayında çalışmaların hızla sürdüğünü Şair Eşref Bulvarı’nda ve ardından Ziya Gökalp Bulvarı’nda çalışmalara başlayacaklarını belirterek, “Konak tramvay hattımızda da Temmuz-Ağustos gibi test sürüşlerine başlamayı planlıyoruz. Ekim-Kasım gibi de bu hattımızda hemşehrilerimizin tramvayla seyahat etmesini sağlayacağız” dedi.

Tramvayın İzmir için çok iyi bir proje olduğunu ve vatandaşların memnun kalacağını vurgulayan Başkan Kocaoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bu tür projelerde amacımız, vatandaşlarımızın yaşam konforunu artırmak. Tramvayın hizmete girmesi ile birlikte trafik problemi azalırken, çoğu bölümde denizi seyrede seyrede, güvenli ve konforlu bir yolculuk başlayacak. Tramvayın ilk yatırım maliyeti yüksek olmasına rağmen işletme ve bakım-onarım gibi maliyetleri düşündüğümüzde, çok daha ekonomik. Bu da bize kentin ihtiyacı olduğu farklı alanlara yatırım yapmamızı sağlayacak. Tramvay aynı zamanda çevreci bir yatırım. Kentteki karbon salınımını da azaltacağız.”

2020 yılına kadar kentte çalışan raylı sistem ağını 250 kilometreye çıkaracaklarını söyleyen Başkan Kocaoğlu, “İzmir ulaşımında lastik tekerlekli ulaşım ile raylı sistem arasında bir devrim yaratmış olacağız. 2019 yılına otobüsleri, vapurları yenilenmiş, raylı sistemi kat kat artırmış olarak gireceğiz” dedi.

Çiğli'ye de uzanacak

14 durak olarak planlanan Karşıyaka tramvay hattında ray döşeme çalışmaları Nisan 2015'te başlamıştı. Deneme sürüşü yapılan Mavişehir İzban ile Bostanlı Köprüsü arasında kalan bölgede tramvay hattı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon imalatları yanında yol ve kavşak düzenleme çalışmaları tamamlandı. Test prosedürleri kapsamında belirli aralıklarla seferler tekrarlanacak. Tüm çalışmalar bittiğinde ise gidiş-geliş çift hat olarak çalışacak tramvay, Alaybey’den başlayıp Karşıyaka sahilinden gidiş ve geliş olmak üzere sahil boyunca devam ederek Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosu'na kadar olan kesimde deniz tarafından çift hat çalışacak. Buradan sonra deniz ve kara tarafında 2 ayrı hat olarak devam edecek tramvay, Bostanlı Deresi Köprü bölgesinde birleşerek Cengiz Topel ve Selçuk Yaşar caddelerinden Cahar Dudayev Bulvarı’na çıkıp güzergahını Mavişehir İZBAN Deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu’nda tamamlayacak. Güzergahta çalışacak olan 17 adet tramvay aracının imalatları ise tamamlandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, gelen yolcu taleplerini değerlendirerek Karşıyaka tramvay hattının Çiğli İZBAN İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne uzatılması için ön projeye onay aldı. Proje’nin yapımına ise 2017 yılının ortalarında başlanacak.

Çim zemin üzerinde ilerleyecek
Konak Tramvayı, F.Altay Meydanı-Konak- Halkapınar arasında 12.83 kilometre uzunluğunda ve 20 durakla hizmet verecek. Hat imalatlarının yüzde 35'i tamamlandı. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda kara ve deniz tarafı olmak üzere iki ayrı hat olarak Mustafa Kemal Bulvarı Taşıt Alt Geçidi’ne kadar olan kısımda ilerleyecek. Taşıt alt geçidi sonrası deniz tarafında çift hat olarak birleşen hat, Sabancı Kültür Merkezi’ne kadar 3 şerit gidiş ve geliş olacak şekilde trafik akışını koruyarak ilerleyerek Konak Meydanı’na ulaşacak. Konak Meydanı’ndan Gazi Bulvarı’nı takip ederek Şair Eşref Bulvarı, Ali Çetinkaya Bulvarı, Ziya Gökalp Bulvarı üzerinden Alsancak Garı’na bağlanacak. Alsancak Garı’ndan Şehitler Caddesi’ne gidiş, Liman Caddesi dönüş olmak üzere Halkapınar Köprüsü geçişi ile Halkapınar ESHOT Garajı’nda sona erecek. Konak Tramvayı, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara ve deniz tarafında yola 4. şerit olacak şekilde, çim zemin üzerinde "yeşil kesitli" olarak ilerleyecek. Sinyalizasyon altyapısı da Akıllı Trafik Sistemi kapsamında yenilenerek güvenli ve sürdürülebilir bir erişim olanağı sağlanacak.


Resim

Resim

Resim

https://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/22127/tr

Bu projede bitti sayılır artık :D 2017 yılında çigliye baslanacakmıs. Birde vaat edilen buca , bayraklı , tepecik hatları da yapılsa cok güzel olur. 50 km civarında tramvay yeterli olur izmire. :)

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Cum 30 Ara 2016, 17:41
gönderen GökhanTasgin
Buca'ya metro yerine tramvay yapılsa daha iyi olamaz mı ve bu havalimanına kadar uzatılsa güzel olmaz mı?

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Pzt 02 Oca 2017, 21:01
gönderen mertoviçizmir
Olmaz. Tramvay ile metro arasında fark vardır. Karsıyaka bile metroyu hakediyor , bundan 10 sene sonra tramvay karsıyaka da yetmeyecek bile. Bucada son haritadaki metro projesi yapılmalı. Ayrıca sirinyerde eski tren yolu da tramvay yapılmalıdır.

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Pzt 02 Oca 2017, 21:49
gönderen Umut
Tramvayımız harika gözüküyor ya. Hepimize hayırlı uğurlu olsun.

Buca'da nüfus ve sirkülasyon çok fazla, o yüzden metro gerekli. Ondan ayrı tramvay da yapılacaktı ama.

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Sal 03 Oca 2017, 22:02
gönderen mertoviçizmir
Aynen güzel oldu. Artık 3 farklı raylı sistemimiz var ( metro - izban - tramvay ) Darısı monoray hattına. :D

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Çrş 04 Oca 2017, 19:13
gönderen Fedemre
HIM'e Bornova-Salhane,Halkapınar-Yenişehir ve Kordon Nostalji Tramvayını sordum,Bu hatların yapımı planlanmamaktadır diye cevap geldi.Aslında Bornova-Salhane Hattı Bornova trafiğini rahatlatırdı.Belki bir sonraki döneme yapılır.Malum metro Bornava merkeze gelecek IZBAN'la bir bağlantısı olursa çok iyi olur.

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Prş 05 Oca 2017, 16:07
gönderen mertoviçizmir
HIM'e Bornova-Salhane,Halkapınar-Yenişehir ve Kordon Nostalji Tramvayını sordum,Bu hatların yapımı planlanmamaktadır diye cevap geldi.


Bunu yazan kişiye kocaoglunun secim vaatlerini yollasaydın keşke..

Gelecek donem büyük ihtimal kocaoglu olmayacakmıs zaten, kendisi nihayet gectigimiz hafta bir sonraki secimde yokum dedi :D Yeni gelecek belediye baskanı bornovadan - salhaneye tramvay yerine metro yapmalı. kordona nostaljik tramvay da yapılmalı ama sadece kordon değil karsıyaka carsıya yapılmalı bence. Hemde karsıyaka iskele ile karsıyaka izban istasyonu arasında aktarma yapar.

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Prş 05 Oca 2017, 22:12
gönderen Umut
Son defa aday olduğunu daha aday olurken söylemişti zaten. Bundan sonrası için benim tahminlerim Buğra Gökçe, Levent Piriştina, Olgun Attila ve Kamil Sındır; bunlardan biri olur muhtemelen.

Free Web Hosting