5. sayfa (Toplam 22 sayfa)

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Sal 07 Oca 2014, 15:28
gönderen Mesut
Hadi bakalım hayırlı olsun, kazasız belasız

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Sal 21 Oca 2014, 15:18
gönderen Mesut
Bu da Karşıyaka Tramvayı!

Konak Tramvayı’ndan sonra Karşıyaka Tramvayı da görücüye çıktı. Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki yaklaşık 10 kilometrelik güzergahta yapılacak Karşıyaka Tramvayı ile Konak Tramvayı için inşaat ve çekerleri de kapsayan yapım ihalesine 26 Şubat’ta çıkacaklarını hatırlatan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Bütün çalışmalarımızı sevgili hemşehrilerimizin desteğiyle, şeffaf, açık ve katılımcı bir yönetim ve demokrasi anlayışıyla gerçekleştiriyoruz” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından metro sistemini tamamlayıcı nitelikte hayata geçirilecek tramvay hatlarından, Konak Tramvayı’ndan sonra Karşıyaka Tramvayı da görücüye çıktı. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun yanısıra Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat Durak’ın da katılımıyla Karşıyaka Opera Binası’nda gerçekleşen tanıtım toplantısında özellikle güzergahtan etkilenecek semt sakinleri ve esnafa bilgi verildi. Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 9.7 kilometrelik güzergah üzerinde 15 durak ve 17 araçlı olarak planlanan tramvay hattının tanıtıldığı toplantıda konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, ülkemizde tramvay projelerinin uzun yıllardır ötelendiğini hatırlattı. Lastik tekerlekli taşımacılığın zorunluluğuna değinen Başkan, “Ama bunu kilometre olarak minimum indirmek, ulaşımda raylı sistemin payını arttırmak zorundayız. Mevcut metro hattımız ve Aliağa-Menderes Banliyo Hattı’yla birlikte İzmir’de raylı sistemle günde binlerce yolcu taşıyoruz. Önümüzdeki aylarda da Üçyol-Üçkuyular metro hattını devreye alacağız. İZBAN, Torbalı’ya 30 kilometre daha uzayacak. Şu anda Selçuk’a giden hattın proje çalışmalarını gerçekleştiriyoruz. Önümüzdeki iki sene içinde de Selçuk’a İZBAN’la ulaşmak mümkün olacak. Kuzeyde de hedefimiz Bergama’ya ulaşmaktır. Aliağa’dan da Bergama’ya 45 dakikada gelindiğinde 200 kilometreyi aşan ve kenti kuzeyden güneye doğru kesen bir ulaşım sistemine kavuşacağız. Türkiye’de bugün de yok, yarın da böyle bir ulaşım aksı olmayacak” dedi.

Kentin doğu ve batısını ise 25 kilometre gibi kısa bir mesafede birleştirebildiklerini kaydeden Başkan, “Körfezi çok verimli kullanmamız gerekiyor. 15 adet yeni gemi için uzunca bir süre çalıştık, engellenmek istendik ama kentin ve ülkenin yararı için uğraşarak yaptırdığımız çağın gemileri bugün, yarın, bir hafta içinde geliyor. Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle Türk tersaneciliğinin örnek projelerinden biri olacak modern, süratli, konforlu gemilerimizi kullanacağız. Türk denizciliğine yeni bir ufuk açarak, kompozit malzemeden üretilen gemilerle tersanecilerimizin dünya arenasında yarışabileceği bir modeli ortaya koymuş olduk. İhalenin toplam bedeli 117 milyon liradır. Gemilerimiz, peş peşe 3 ayda bir gelecek. Güzelbahçe, Urla, Mordoğan, Karaburun ve Foça’ya süratli bir şekilde sefer yapma amacımız var. Şu anda sadece iç körfezi kullanıyoruz. Bunu yaygınlaştırarak orta ve dış körfezi de kullanmak istiyoruz. Ayrıca, alacağız üç yeni arabalı vapurun yanısıra bir adet de vapur kiraladık. Vapurlarımız A’dan Z’ye yenilenmiş olacak. Kullandığımız kompozit malzemenin ömrü neredeyse sonsuz. Körfezi yoğun bir şekilde kullanmak istiyoruz. Körfezde daha çok yolcu taşıyacağız” diye konuştu.

İzmir’de toplu ulaşımda kullanılan otobüslerin de çevreci ve son teknoloji olduğunu hatırlatan Başkan Kocaoğlu, halen kullanımda olan 100 adet eski otobüsün de yeni gelen otobüslerle değiştirileceğini müjdeledi. Tramvayın İzmir için hem nostalji ve gezinti aracı olduğunu hem de bir toplu taşım için güzel bir alternatif olduğunu belirten Başkan Kocaoğlu, tramvay projesinin önemine değindi.

“26 Şubat’ta ihaleye çıkacağız”
Karşıyaka Tramvayı ile F.Altay Meydanı-Konak-Halkapınar arasında yapılacak yaklaşık 13 kilometre uzunluğundaki 19 durak ve 21 araçlı Konak tramvayı için 26 Şubat’ta inşaat ve çekerleri de kapsayan yapım ihalesine 26 Şubat’ta ihaleye çıkacağını söyleyen Başkan Kocaoğlu, bunu yapabilecek güçteyiz, buna muktediriz. İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak 400 milyon liralık yeni fuar, İZBAN’ı Torbalı’ya uzatmak gibi büyük finans gerektiren işleri tek başımıza ve sadece kendi itibarımızla borçlanarak yapabilecek durumdayız. Türkiye’nin ilk opera binası için bu sene içinde ihaleye çıkacağız. Kenti topyekün kalkındırmak ve gelecek kuşaklara daha yaşanılası bir İzmir bırakmak için çalışıyoruz. Bütün çalışmalarımızı sevgili hemşehrilerimizin desteğiyle, şeffaf, açık ve katılımcı bir yönetim ve demokrasi anlayışıyla gerçekleştiriyoruz. Tramvay projemiz de, meslek odalarının yanısıra ilgi kurum ve kuruluşların katkılarıyla bu noktaya geldi, sizlerin de görüşleri doğrultusunda küçük değişiklikle üzerine birlikte çalışacağız” dedi.

Durak: “Aziz Başkan’a çok teşekkürler”
Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat Durak, Karşıyaka tramvayının Karşıyaka için can damarı olduğunu söyledi. Bu projenin Karşıyaka için ‘olmazsa olmaz’ projelerinden biri olduğunu kaydeden Durak, “Proje üzerinde birlikte çalışmak isteriz. Umarız, bu proje Karşıyaka’da bizim beklentilerimiz büyük ölçüde cevap verecek ve daha ilerleyen zamanlarda Doğal Yaşam Parkı’na kadar uzanacak” dedi. Toplu taşım araçlarının önemine değinen Durak, “Tramvay, Karşıyaka’nın bir nostaljisidir. Geçmişteki atlı tramvayın yaptığı çağrışımdan yola çıkarak özellikle bunu istemiştim. Seçim çalışmalarında buna yer vermiştik. Aziz Başkan da bunu yapmak için söz vermişti. Bugün o sözü gerçekleştirmek için yaptığı çalışma için Karşıyakalılar adına kendisine çok teşekkür ederim. Karşıyaka için bir çivi çakmak isteyen herkese çok teşekkürler” Karşıyaka iskelesi ile çarşının birleşmesinin de önemine değinen Durak, sözkonusu bölge için bir altgeçidin çok faydalı olacağını kaydetti.

Proje hakkında katılımcılara teknik bilgi veren İzmir Büyükşehir Belediyesi Teknik Danışmanı Ulş.İnş.Yük.Müh.Cemal Yıldız ise, Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 9.7 kilometrelik güzergah üzerinde 15 durak ve 17 araçlı olarak planlanan tramvay hattının gidiş-geliş olmak üzere çift hat olacağını belirtti. Yıldız, “Karşıyaka tramvayı, Alaybey’den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi’ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı’nı takip ederek İzban Çiğli Depo tesisleri yanında Mavişehir Banliyö İstasyonu’na gelecek. Proje kapsamında Karşıyaka iskelesi ile çarşıyı birbirine bağlayacak bir üst veya alt geçit planlanıyor. Tramvay hattı, İZBAN, vapur ve otobüslere aktarma sağlayacak” dedi. Karşıyaka Tramvayı’nın karayoluyla birkaç noktada entegre olarak çalışacağını kaydeden Yıldız, sistemin hayata geçmesiyle lastik tekerlekli ulaşımın da geri plana atılacağını söyledi.

Ayrıca, kente kazandırılması planlanan yaklaşık 5,5 kilometre uzunluğunda 9 durak ve 10 araçlı Şirinyer-D.E.Ü. Tınaztepe Kampusu tramvayı için de çalışmalar sürüyor.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kaynak: İzmir Büyükşehir Belediyesi

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Çrş 05 Şub 2014, 01:18
gönderen hoppala
Güzergahın konak pierden sonrasını nasıl izleyeceğini anlamadım. Görselin büyük hali var mıdır?

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Çrş 05 Şub 2014, 01:32
gönderen Umut
Konak Pier'den sonrası demişsiniz ama ne taraftan başladığınızı yazmamışsınız :) Şaka tabii, şuradan görebilirsiniz:

Resim

Daha da büyük hali: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 7364_o.jpg

Bu da KSK hattı:

Resim

Daha da büyük hali: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 1974_o.jpg

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Prş 27 Şub 2014, 00:06
gönderen Umut
Tramvay ihalesinde teklifler alındı. Katılım yoğun görünüyor.

İzmir Tramvay İhalesi Sonucu : Karşıyaka ve Konak için yapılacak tramvay sistemi ve araç alımı ihalesi, İzmir tramvay ihalesi yapıldı. İhaleye 15 firma katıldı. Yaklaşık maliyeti 595.746.142,84 TL olarak belirtilen ihale 26.02.2014 14:00′da yapılarak, teklifler açıldı. İzmir Tramvay İhalesi Sonucunu bulmak için inşaat ve araç fiyatlarının toplanması gerekiyor. İlk rakam (TL) İnşaat ve elektro mekanik işler olup, ikinci rakam (EUR ya da TL) Tramvay araç bedelidir. İhaleye teklif veren firmalar şöyle:

1. Eferay Müh. Ermit JV 228.554.966 TL + 73.115.281 €
2. Yenisay Müh. Cemiloğlu JV 243.000.000 TL + 80.000.000 €
3. Güriş Türkerler JV 174.079.000 TL + 75.000.000 €
4. Alarko 178.574.415,61 TL + 79.596.800 €
5. Comsa Pesa Kon. 197.161.164 TL + 67.251.760,98 €
6. CAF + Seza İnş. JV 219.057.645,29 TL + 74.889.497,10 €
7. Kiev metropur Nas İnş. JV 249.631.300,02 TL + 66.267.920,04 €
8. Netyapı Borege JV – Hyundai Rotem Kons. 214.000.000 TL + 63.840.000 €
9. Doğuş İnşaat 279.959.652,42 TL + 71.816.580 €
10. Yapı Merkezi Alstom Konsorsiyumu 253.967.543,09 TL + 88.307.904,66 €
11. Gülermak 182.144.261 TL + 69.153.255,15 €
12. Vianini – Nurol E+M JV 216.722.451,45 + 77.431.915,54 €
13. Şenbay – Özgün JV 208.908.339,98 TL + 61.955.808,52 €
14. Didoray – Kolin JV 219.548.511,02 TL + 80.096.496,72 €
15. China Railway engineering group – CSR 267.235.574,72 TL + 87.400.000,32 USD
Kesin sonuç İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından açıklanacaktır.

http://networkedblogs.com/UchPg

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Prş 27 Şub 2014, 20:50
gönderen hoppala
Bundan sonr süreç nasıl işleyecek. Bilgisi olan var mı?

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Prş 27 Şub 2014, 21:02
gönderen neverland01
hoppala yazdı:Bundan sonr süreç nasıl işleyecek. Bilgisi olan var mı?


Yasal ihale süreci tamamlandıktan ve teklifler değerlendirildikten sonra kazanan açıklanır. Sonra itiraz falan olmazsa kazanan firma ile sözleşme imzalanır ve işe başlanır. İtiraz olursa gecikme olur.

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Prş 27 Şub 2014, 21:05
gönderen Umut
hoppala yazdı:Bundan sonr süreç nasıl işleyecek. Bilgisi olan var mı?


En düşük teklifi Gülermak vermiş. İstisnai bir durum olmazsa ve de itiraz gelmezse (ki en önemli problem bu olabilir) 2 hafta içinde resmi sonuçlar açıklanıp kazanan firmayla sözleşme imzalanır ve yer teslimi yapılır. İşin nihai bitiş süresi 3 yıl. Ben firmanın işin inşaat kısmını çok daha kısa sürede bitirebileceğini tahmin ediyorum ama araçlar meçhul tabii.

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Cum 07 Mar 2014, 00:46
gönderen Umut
Aziz Başkan az önce Sky TV'de monoray projesinin ESBAŞ İst. ile Fuar Alanı arasında kesinlikle yapılacağını, fakat bu hattı Üçkuyular'a kadar götürme planlarının olduğunu, bunun üzerinde çalışacaklarını söyledi.

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Cmt 08 Mar 2014, 00:40
gönderen neverland01
bu monoray dedikleri ne oluyor? nasıl bir ulaşım sistemi?

Free Web Hosting