Proje kapsamında neler yapıldı
İzmir Büyükşehir Belediyesi Çiğli İstasyonaltı Mahallesi ile Karşıyaka Mavişehir Mahallesi arasında bulunan yeni yerleşim bölgesinde, yeni imar ve bağlantı yolları ile bu bölgeden geçen Maltepe Deresi’nin üstüne 3 noktada karayolu köprüsü yaptı.
Bu bölge ve çevresinde oturan vatandaşların ulaşımlarını kolaylaştırmak için yaşama geçirilen projeye göre 6525, 8291, 8291/1, 8293,8294 ve 8294/1 sokaklarda yeni imar yolları açılarak düzenlendi. 6522 ve 6523 Sokak ile 6524 Sokak’ta ise yol ve kaldırım yenileme çalışmaları gerçekleştirildi.
Bölgeden geçen Maltepe Deresi’nin kestiği 8291, 8291/1 ve 8294/1 sokakların üstünde kesintisiz ulaşım için karayolu köprüsü inşa edildi. Bu kapsamda toplam 5.7 kilometrelik yol düzenlemesi, içmesuyu, kanalizasyon, aydınlatma sistemi, enerji hatları ve kablolu iletişim hatları yapıldı. Bu yatırımın asfaltlama dahil maliyeti 10 milyon 300 bin TL.
izmir.bel.tr
Büyükşehir’den Ulukent sürprizi
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Anadolu Caddesi’nde kesintisiz ulaşım için inşa ettiği 13 milyon liralık Ulukent katlı kavşağının tamamlanan bölümlerini, tıpkı Hatay metrosu gibi “sessiz sedasız” hizmete açtı.
Kentin Çanakkale yönüne açılımını sağlayan Anadolu Caddesi’nde hayata geçirdiği Büyük Çiğli ve Harmandalı Karayolu alt geçitleri ile kesintisiz ulaşım sağlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, yine bu amaç için projelendirdiği Ulukent Katlı Kavşağı’nın yapım çalışmalarını tamamlamak üzere. İnşaat çalışmaları yüzde 95’e varan katlı kavşağın tamamlanan bölümlerinde ise trafik işlemeye başladı. Seyrek tarafından gelen sürücüler Karşıyaka ve Çanakkale yönüne, yine Karşıyaka ve Çanakkale yönünden gelen araçlar katlı kavşağı kullanarak kesintisiz ulaşımın rahatlığını yaşıyor. Toplam 13 milyon TL maliyet ile yaşama geçirilecek Ulukent Katlı Kavşağı’nın önümüzdeki haftalarda resmi açılışı gerçekleştirilecek.
Katlı kavşak rahatlığı
Ulukent Katlı Kavşağı, Anadolu Caddesi’nde Ulukent ve Seyrek girişlerinin bulunduğu alanda inşa edildi. Anadolu Caddesi, transit geçiş için katlı kavşağın altında kalırken, kent merkezinden gelip Seyrek’e girmek isteyen sürücüler, güvenli bir şekilde ve trafik kesilmeden geçiş yapabilecek. Kent merkezinden gelip Ulukent’e girmek isteyen sürücüler ise yeni kavşağa gelmeden önce açılan imar yolundan emniyetli bir şekilde giriş yapabiliyorlar. Ulukent’ten gelen ve kent merkezine gitmek isteyen araçlar da, yine köprülü kavşağı kullanarak Anadolu Caddesi’ne inebiliyor. Katlı kavşağın tamamlanarak hizmet alınmasıyla birlikte Ulukent ve Seyrek beldelerine giriş-çıkışlar yeni kavşak ve imar yolu aracılığıyla yapılacağından, Anadolu Caddesi üzerindeki trafikte birikme ve bekleme olmadan transit geçişin sağlanması hedefleniyor.
Sırada Evka 5 kavşağı var
Öte yandan, yine Anadolu Caddesi üzerindeki kesintisiz ulaşım için İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapım çalışmaları sürdürülen Evka 5 Köprülü Kavşağı’nın inşaatı da tamamlanmak üzere. Bu büyük proje için 26 milyon 331 bin TL’lik kamulaştırma bedeli ödeyen İzmir Büyükşehir Belediyesi, yapım ve çevre düzenlemesi ile birlikte yaklaşık 40 milyon TL’yi bulan maliyetle yaşama geçireceği köprülü kavşağı da önümüzdeki günlerde hizmete alacak.
izmir.bel.tr
Kıyı tasarımında düğmeye basıldı
İzmir Büyükşehir Belediyesi, uzun süredir kapalı devre çalıştığı kıyı tasarımında ilk ihaleye 26 Mart’ta çıkıyor. Proje kapsamında, Mithatpaşa Parkı önüne 400 metrelik karayolu geçidi yapılarak trafik akışı alta alınacak. Kazanılan alanlar yayalaştırılıp denizle bütünleştirilecek.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 100’e yakın mimar ve tasarımcıyı bir araya getirerek çalışmalarına başladığı kıyı tasarım projesinde, uzun süredir kapalı devre devam eden hazırlık çalışmalarının ardından somut adımlar atılmaya başlandı. İzmirlilerin denizle bağının güçlendirilmesi için Mavişehir’den İnciraltı’na dek uzanan 40 kilometrelik kıyı şeridinin ve Körfez’in yeniden tasarlanmasını hedefleyen kıyı tasarım projesinde ilk ihale için adım atıldı.
Buna göre, 26 Mart 2013 tarihinde yapılacak uygulama projesi ihalesi kapsamında, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda karayolu geçidi yapılarak Mithatpaşa Parkı önündeki trafik akışı alta alınacak. Kentlinin denizden ve sahilden daha rahat faydalanması, gürültüsüz ve keyifli bir ortamda vakit geçirmesi ve denizle iç içe olabilmesi için uygulanacak proje, karayolu geçidi üstünde kazanılan alanların yayalaştırılıp denizle bütünleştirilmesini de öngörüyor.
400 metre uzunluğunda yapılacak karayolu geçidinin üstünde kazanılan alanda kentliyi denizle buluşturacak uygulamalar yapılacak. Hatay’dan gelen aksın genişlediği nokta olan Mithatpaşa Endüstri Meslek Lisesi’nin önündeki alan, yayalaştırılarak denize doğru genişleyecek ve yeşil alanlarıyla yeni bir meydan olarak düzenlenecek.
Yolun yer altına alınması ile meydan yoğun trafik gürültüsünden de uzaklaşacak. Ayrıca yeni düzenleme sayesinde Mithatpaşa Parkı’nın kara tarafında kalan tarihi doku da daha görünür ve algılanır hale gelecek. Büyükşehir Belediyesi, düzenlemenin tamamlanmasının ardından, bölgede vapur iskelesi ve semt marinası da planlıyor.
Uygulama projesi, ihalenin sonuçlanıp yer tesliminin yapılmasının ardından 90 gün içinde tamamlanacak ve yapım için ihalesine çıkılarak projede uygulama aşamasına gelinecek.
Türkiye’de bir ilk
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılan ve “İzmirlilerin Denizle İlişkisini Güçlendirmekte Uygulanacak Tasarım Stratejisi Planı” adıyla yürütülen çalışma, Mavişehir’den İnciraltı’na dek uzanan 40 kilometrelik kıyı şeridinin ve Körfez’in yeniden tasarlanmasını hedefliyor.
Çoğu İzmirli olan Türkiye’nin önemli mimarlarıyla kentsel ve endüstriyel tasarımcılarının oluşturduğu 100’ü aşkın gönüllünün oluşturduğu tasarımlar çerçevesinde Körfez Mavişehir-Alaybey, Alaybey-Alsancak Limanı, Alsancak Limanı-Konak ve Konak-Üçkuyular olarak 4 bölgeye ayrılıyor.
İnciraltı Kent Ormanı’ndan Mavişehir’e kadar 40 km uzunluğundaki hatta dolaşım özgürlüğü ve süreklilik sağlamak ve yolların kıyıyı kesen değil kıyıya kolay ulaşım sağlayan bir hale getirilmesinin hedeflendiği proje kapsamında İzmirlinin denizle daha fazla bütünleşebilmesi için kent terasları, deniz balkonları, yüzer platformlar, kent kumsalı gibi uygulamaların hayata geçirilmesi öngörülüyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi
Hatay-Karabağlar arasına “kestirme yol” geliyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 47 milyon TL’yi aşan bir bedelle yaşama geçireceği İnönü ve Yeşillik Caddesi arasındaki 4,5 kilometrelik “ekspres güzergah için yapım çalışmalarına başladı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, İnönü Caddesi ile Yeşillik Caddesi arasını 3 kilometre kısaltacak yeni ekspres yol için geçtiğimiz Aralık ayında gerçekleştirdiği ihaleyi tamamlayarak yapım çalışmalarına başladı. Toplam 7.5 kilometrelik güzergahı 3 kilometre kısaltarak 4.5 kilometreye indirecek yeni güzergah, İnönü Caddesi ile Yeşillik Caddesi arasındaki ulaşımda büyük kolaylık sağlayacak. Bölge trafiği için devrim niteliğinde olan bu projenin maliyeti, 30 milyon 851 bin TL’si kamulaştırma bedeli, 13 milyon 251 bin TL’si yapım gideri ve 3 milyon 200 bin TL’si asfaltlama olmak üzere 47 milyon TL’yi aşıyor.
3 kilometre kısalacak
İnönü Caddesi Metin Oktay Kavşağı’ndan başlayarak Hıfzısıhha önünden 52/18, 52/96, 200/1, 9601, 9602 sokaklar, Erdal Yaklav Caddesi, 4551 Sokak, Dostluk Bulvarı ve 4025 Sokak güzergahı boyunca açılacak yeni bağlantı yolu, İnönü ile Yeşillik Caddesi’ni birbirine bağlayarak bölgede büyük rahatlık sağlayacak.
Ekspres güzergahın oluşturulması için kısım kısım yeni imar yolları açılacak, gerekli olan noktalarda toplam 1360 metre uzunluğunda değişken yüksekliklerde istinat duvarı yapılacak. Trafiğin rahat akması için gerekli olan 8 noktada kavşak, 10 noktada ise sinyalizasyon oluşturulacak. Mevcut kavşaklarda düzenleme yapılacak. Tretuvar düzenlemesi ile birlikte yeşil alan düzenlemeleri ile ışıklandırma gerçekleştirilecek. Ayrıca proje kapsamında yaklaşık 12 kilometrelik yağmur suyu ve kanalizasyon hattı yapımı da gerçekleştiriliyor. Mevcut havai hatları yer altına alınacak. Çalışmalar 10 ayda tamamlanacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi
Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 35 misafir