İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKARAY)

Re: İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKA

Mesajgönderen Mesut » Sal 23 Ağu 2016, 18:51

Sultan Alparslan hayatı boyunca İzmir'e ayak basmış mıdır acaba? Katip Çelebi Üniversitesi gibi bunun da ismi fiyasko. İsim koyacaksanız o coğrafyayı, o kültürü, o tarihi temsil eden bir şeyler koyun. En basitinden İzmir Körfez Köprüsü koysalar çok daha uygun olurdu.

Projeye ise olumlu bakmıyorum. Gereksiz bir şov olarak görüyorum. Doğaya, çevreye zararı büyük olacak. Madem trafiği rahatlatmak istiyorsunuz, Otogar ve Buca metrolarını yapsaydınız önce. Umarım yapılmaz. İstemezük :D

Umut bu mesajı beğendi.
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKA

Mesajgönderen Umut » Sal 23 Ağu 2016, 19:24

Cevap veriyorum: Hayır :D Sultan Alparslan'ın İzmir'e gelmişliği yok. Çaka Bey, Aydınoğlu Mehmet Bey, Aydınoğlu Umur Bey, İzmiroğlu Cüneyt Bey ve Timur İzmir için çok daha önemli kahramanlar. Katip Çelebi'nin hiç değilse İzmir'e uğramışlığı varmış.

Yapay ada kısmı sakat, Körfez için tehlikeli olabilir. Bir de neden oylama yapılmıyor?
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKA

Mesajgönderen mertoviçizmir » Sal 23 Ağu 2016, 20:44

Ben yapılmasını istiyorum. Bu ülkede sadece istanbul yok. Bütün yatırımlar oraya yapılıyor izmire bisey yok. O nedenle ne kıl koparırsa izmir kardır. Anlatılana göre tüp geçit , köprü , yapay adalardan oluşacakmıs. İsmini begenmiyorum. İsim olarak KUBİLAY , HASAN TAHSİN , HOMEROS gibi İzmirli kişiler varken gereksiz kişilerin ismini vermesinler.
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKA

Mesajgönderen mertoviçizmir » Cum 14 Eki 2016, 22:07

KÖRFEZ GEÇİŞİ İÇİN 2017 MÜJDESİ
Körfez geçiş proje çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. ÇED ve proje aşaması tamamlandı. 2017’den itibaren yeni sürece girmiş olacağız. Sadece İstanbul’un gerdanlığı olmayacak İzmir’in de gerdanlığı olacak. İzmir’e 35, İstanbul’a 34 proje dedik. İzmir’e üçüncülük yakışmaz.

http://www.egedesonsoz.com/haber/yildir ... rdi/937228

Kac senedir yapılacak bu seferde 2017 demiş.. :x
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKA

Mesajgönderen mertoviçizmir » Prş 09 Şub 2017, 23:49

İzmir Tüp Geçit Projesi'ne onay çıkmadı!

Hükümetin, İzmir Tüp Geçit Projesi'ne belediyelerden de onay çıkmadı. Meslek odalarının hazırladığı ve olumsuz görüşlerin yer aldığı raporun ardından; Karşıyaka, Balçova, Çiğli ve Narlıdere belediyeleri de Bakanlığa olumsuz görüş sundu.


İzmir Körfez Tüp Geçit Projesi için ÇED süreci devam ediyor. Meslek odalarının, körfeze zarar vereceği ve ulaşım ana planında yer almadığı gerekçesiyle karşı çıktığı o proje için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, ilgili belediyelerin de görüşlerini sordu. Ankara’da yapılan toplantı ile projeye dair önerilerini paylaşan Karşıyaka, Çiğli, Narlıdere ve Balçova Belediyelerinin yetkili birimleri, doğacak risklere dikkat çekti. Alınan bilgilere göre Çiğli Belediyesi, projenin kendi ilçesindeki kısmı ile ilgili SİT alanı uyarısında bulundu. Köprü ayaklarının su sirkilasyonunu engelleyebileceği riskine karşı görüş sunan belediye ayrıca Çiğli 2. Ana Jet Üssü’nde uçuşların yapıldığını belirterek çalışmaların bu kapsamda ele alınmasını istedi. Ayrıca proje için belirlenen alanda imar planının olmadığı da Bakanlığa sunulan görüşler arasında yer aldı.


BÖLGE TURİZM ALANI
Balçova Belediyesi de toplantıya katılan kurumlar arasında yer aldı. Belediye yetkililerince, İnciraltı birinci ve ikinci derecede SİT alanlarına dikkat edilmesi gerektiği Bakanlığa iletildi. Yine buralarda kısıtlı yapılaşma olanağına sahip, korunması gereken alanların olduğu da vurgulandı. Bölgede, mevcutta imar planlarının olmadığı da hatırlatılarak Bakanlık tarafından hazırlanan projenin tüm sosyal, çevresel etkilerinin iyi değerlendirilmesi istendi. Yine, projenin Balçova ayağındaki kısmının turizm alanında olduğuna dikkat çekilen raporda, projenin doğuracağı sonuçların iyi analiz edilmesi istendi.
KÜLTÜREL MİRAS UYARISI
Karşıyaka Belediyesi’nin hazırladığı raporda ise çevresel ve kültürel mirasın önemine vurgu yapıldığı öğrenildi. Projeden kaynaklanabilecek çevresel ve sosyo ekonomik etkilerin dikkate alınmasının istendiği raporda, tarım alanları için doğacak riskler sıralandı. Yüzey ve yaraltı su kaynakları, hava, toprak ve arazi kalitesi, biyolojik çevre ve kültürel miras üzerinde olumsuz etki yaratabileceğine dair görüşlerin yer aldığı raporda, projenin 3’te 1’inin birinci derecede tarım arazisine ve doğal SİT arazilerine, sulak alana ve taban hayatını koruma bölgesine isabet ettiğine dikkat çekildi. Projenin, bu açıdan ekosisteme de zarar verme riski taşımakta olduğu vurgulanırken, burada kullanılacak parasal kaynağın İzmir’in diğer ulaşım alanları için harcanması önerisi getirildi.

Süreçte kritik bir role sahip olan İzmir Büyükşehir Belediyesi ise görüşlerini yazılı olarak bildirdi. Belediyenin, projeye dair olumlu mu yoksa olumsuz mu görüş bildirdiği bilinmezken, Büyükşehir’in tavrı merak konusu oldu.

Resim

http://emlakkulisi.com/izmir-tup-gecit- ... adi/515688

ÇAKMA ODALARI anlıyorum onların gorevi izmirdeki her projeye engel olmak. Ama ilce belediyelerine ne oluyor. Balcova karsımıs , çigli karsımıs , karsıyaka karsımıs , narlıdere karsımıs. KARSIYAKA VE NARLIDERE neye karsı onlara giren cıkan birsey yok. Balcova belediyesi ve çiğli belediyeleri karsı cıkacaklarına ilcelere yatırım yapsınlar. Balçovada kac senedir belediye baskanlıgı yapıyor ne yaptı ilceye simdiye kadar. Tek bir projesi var mı bir dikili agacı var mı ? İzmirde en tembel belediye balcova bugun. Bu kafayla yerel secimlerde süpriz bile olabilir. İzmir artık projeler gormek istiyor. Hükümet zaten izmire yatırım yapmamak icin elinden geleni yapıyor. Belki de yapacakları tek büyük proje bu olacak. Ona bile engel olmaya calısıyorlar. :x
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKA

Mesajgönderen Umut » Cum 10 Şub 2017, 09:32

İyi olmuş valla çok sevindim. Böyle saçma sapan proje yapılırsa olacağı budur. Körfezin ortasına ada yapmak nedir ya.

hoppala bu mesajı beğendi.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKA

Mesajgönderen mertoviçizmir » Cum 10 Şub 2017, 16:07

ne yapılsın o zaman umut. Adamlar metro yapmıyor , bisey yaptıkları yok. Tek yaptıkları konak tüneli oldu. Bari bırakalım da bir koprumuz olsun. Bizim vergilerimiz istanbula ankaraya konyaya trabzona yatırım olarak gidiyor. Bunlar engel cıkartıp yapılacak olana da yapma diyorlar. Ben artık izmirin değişmesini istiyorum. 25 YASINA GELDİM. Halen gecekondular aynı duruyor. Vapura biniyorum hep aynı izmiri goruyorum. ilkokula giderken 20 km lik metrodan baska ne yapıldı izmire. Sembolik yapıları seviyorum ben şahsen. İzmir denilince akla sadece saat kulesi geliyor. İstanbul deyince bogaz koprusu bile sembol. Herseye engel olduktan sonra bu sehirde yatırım olmuyor. Ankara 10 sene de bambaska hale donustu. Antalyada belediye calısmadıgı icin akp kaptı 3 sene de izmirden cok proje yapmıslar. İzmir hep aynı mı kalacak. Ayrıca bu engelleyen belediyelerin hiç bir projesi yok kaç senedir. Çalısan belediye baskanları bile atıldı yerine tembeller secildi. Ben artık izmirde proje gormek istiyorum. Bıktım artık ÇAKMA ODALARDAN , ENGEL KOYAN BELEDİYELERDEN VE ENGEL CIKARTAN HÜKÜMETTEN.
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKA

Mesajgönderen mertoviçizmir » Çrş 10 May 2017, 13:45

İzmir Körfez Geçiş Projesi'ne çifte dava şoku!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın İzmir Körfez Geçişi Projesi'nin yapımına olanak sağlayacak Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) olumlu raporuna yönelik iki ayrı dava birden açıldı.

İzmir ili Balçova, Çiğli, Narlıdere, Karşıyaka ilçeleri sınırları içerisinde yapılması planlanan İzmir Körfez Geçişi (Otoyol ve Raylı Sistem Dahil) Projesi7nin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından olumlu karar verilen ÇED raporu mahkemelik oldu.
Toplam malilyetinin 3 milyar 520 milyon TL olması öngörülen İzmir Körfez Geçişi Projesi'nin ÇED olumlu kararının yürütmesinin durdurulması ve iptali için iki dava birden açıldı. İzmir'de Nöbetçi İdari Mahkemesi'ne verilen dilekçeyle daha önce de çevreyle ilgili konulardaki tavırları ve davalarıyla bilinen EGEÇEP, Doğa Derneği ve 85 kişi, İzmir Körfez Geçişi Projesi ÇED olumlu kararının iptalini istedi. İzmir Körfezi Geçiş Projesi'nin İzmir'in hiçbir imar planında yer almadığı, plan kademelerinin hiçbirinde böyle bir köprü-tünel geçişi ve projesinin gereklilik olarak ortaya konmadığı belirtilen dava dilekçesinde "Bu proje kent planlarının bir öngörüsü ve önerisi değildir. Planlama ilkelerine ve hukuka aykıdır" denildi.

FAY HATLARI İNCELENMELİ
İzmir Körfezi'nde özellikle Körfez Geçiş Projesinin bulunduğu güzergahlarda Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Deniz Bilimleri Teknolojisi ve Enstitüsü'nün yaptığı araştırmalarda tespit edilen fayların ayrıntılı incelenmesi gerektiği belirtilen dilekçede, ulaşım ana planı etütlerinin ve araştırmalarının hiçbir yerinde de önerilen körfez köprü tünel projesinin gerekliliğine dair bir bulgu ortaya konmadığı, bu nedenle önerilen körfez geçişi köprü-tünel-ada projesinin İzmir kent içi ulaşım sorunlarının çözümüne yönelik bir proje olmadığının ortaya çıktığı öne sürüldü.
"UFUK ÇİZGİSİNİ YOK EDECEK, KÖRFEZİ KİRLETECEK"
Projede orta körfezde yaklaşık 4.2 kilometre uzunluğunda köprü ve ayakları ile, 800 metre uzunluğunda 200 metre genişliğinde yapay ada oluşturulmasının körfezin ufuk çizgisini yok edecek bir müdahale olacağı, kentin ufkunda bir duvar etkisi yaratacağı belirtildi. Projeyi hazırlayan ve sunan uzmanlar da bu köprü ayakları ve yapay adanın körfez dip akıntılarına ve su sirkülasyonuna önemli bir engel oluşturacağını belirttiğini dile getiren davacılar, "Bir başka ifadeyle körfezin deniz suyu temizliği sürecine son derece olumsuz etkisi olacağı ve körfezin kirliliğine neden olacağı itiraf edilmiştir. Körfez temizliği için yıkılmış olan Ragıppaşa Dalyanı köprü ayakları ile yeniden inşa ediliyor denebilir. Bu durumda önerilen köprü-tünel-ada projesi ile İzmir körfezi için yaşamsal bir çevre sorunu-felaketi yaratılmış olacaktır. İzmir körfezi ortasında hiç gereği olmayan ve yapılabilecek en büyük yanlış bir yapay ada oluşturmaktır" itirazını yaptı.
KUZEY AKSI KORUMA ALTINDAKİ SULAK ALANLARDA
İzmir Körfezi Geçiş Projesi'nin kuzey bağlantısının Gediz Deltası'nın güneydoğusunda bulunan eski Ragıppaşa Dalyanı'nın olduğu bölgeden geçtiğine dikkat çekilen dava dilekçesinde, "Bu alanın başta flamingolar olmak üzere pek çok kuş türünün en önemli beslenme alanlarını oluşturmaktadır. Projenin kuzey aksı çok önemli bir doğa koruma alanının içinden geçmektedir. Alan I. Derece Doğal Sit Alanı ve aynı zamanda RAMSAR Alanı'dır. Uluslararası sözleşmelerle koruma altında olan canlı türlerini barındırmaktadır ve bu nedenle uluslararası sözleşmelerle koruma altındadır. Dava konusu projede bahsedilen Körfez köprüsünün uzunluğu 4 bin 175 metre, toplam ayak sayısının ise 154 adet olacağı belirtilmektedir. Bu ayakların en az 30 adedinin sığ su olarak tanımlanmış olan sulak alan bölgesinde yapılacağı anlaşılmaktadır. Bahsi geçen her ayak için sulak alan doldurulacak olup, bu durum Çevre Kanunu'na aykırıdır. Körfez köprüsü yaban hayvanlarının beslenmesine, barınmasına, üremesine ve korunmasına imkân veren doğal yaşama ortamlarının doğal yapısını değiştireceği için Kara Avcılığı Kanunu'na da aykırıdır" denildi.
"YAPAY ADANIN EKOSİSTEME ETKİSİ DEĞERLENDİRİLMEMİŞ"
ÇED Raporunda; Körfez Rehabilitasyon Projesi kapsamında gerçekleştirilecek iyileştirme çalışmasının Körfez Geçişi projesi ile olumsuz etkileneceğinin ifade edildiğine dikkat çeken davacılar, bu nedenle rehabilitasyon projesi veriminin arttırılması için ek tarama çalışması yapılacağının açıklandığını, ancak Körfez'den alınacak malzemenin atık özelliği, bertaraf yöntemi ve yapılacak çalışmanın körfez ekosistemine etkileri değerlendirilmeden çevresel etkilerinin doğru değerlendirilmesinin mümkün olmadığını belirtti. Davacılar tarama malzemesi ile oluşturulacağı açıklanan yapay adanın bölgesi, deniz ortamı ve körfez ekosistemine etkisi üzerine etkilerinin de değerlendirilmediğini belirtti. Ayrıca, projenin her iki yakasının da doğal özellikleri korunması gereken alanlar olduğuna, bu alanlarda oluşacak trafik yükü ve yapılaşmaya bağlı etkilerin raporda yer almadığına da dikkat çekildi.

BU GÜZERGAHTA ARABALI VAPURLA ULAŞIM DAHA AZ MALİYETLİ
İzmir Körfez Geçişi Projesi güzergahında İzmir Büyükşehir Belediyesine bağlı arabalı vapurlar en yoğun saatlerde bile 45 dakikalık periyotlar ile çalıştığı belirtilen dava dilekçesinde "Bunun yanı sıra arabalı vapurların özendirilmesi adına belediye tarafından düşük fiyat politikası uygulanmakta ancak talep yaratılamamaktadır. Bu da söz konusu güzergahtaki ulaşım talebinin ne olduğu ile ilgili fikir sunmaktadır. Ayrıca söz konusu güzergahta çalıştırılmak üzere İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafında arabalı vapur ihalesine çıkılacağı duyurulmuş, Devlet Planlama Teşkilatı (Kalkınma Bakanlığı) bu alıma onay vermiştir. Söz konusu güzergahtaki ulaşım talebi arabalı vapurlar ile hem de çok daha az maliyetli mevcut altyapı kullanılarak karşılanabilecekken aynı nokta için iki farklı yatırım kararı alınması kamu kaynaklarının boşa harcanması anlamına gelmektedir" görüşü de yer aldı.
BU KAYNAKLA İZMİR'İN PEK ÇOK ULAŞIM SORUNU ÇÖZÜLÜR
Projenin açıklanan 3 milyar 500 bin TL maliyetinin İzmir'de Konak Tünelleri ve Sabuncubeli Tünellerinde ortaya çıkan maliyet artışları dikkate alındığında 4.5 - 5 milyar liraya ulaşacağının rahatlıkla söylenebileceğine dikkat çeken davacılar, "Hesaplanan 3.5 milyar liralık maliyet baz alındığında bile 1 kilometresi yaklaşık 330 milyon liraya mal olacaktır. Uygulanan metro projelerinde açıklandığı şekliyle, 1 kilometre metro maliyetinin yaklaşık 60 milyon lira olduğu düşünüldüğünde ne kadar pahalı bir yatırım olacağı görülmektedir. Bu 3.5 milyar lira bir kaynak ile İzmir kent içi ulaşımında; Üçyol, Bozyaka, Yağhaneler, Buca, DEÜ kampüsü metro hattı (yaklaşık 9 kilometre), Halkapınar, Çamdibi, Otogar metro hattı (yaklaşık 4 kilometre), ulaşım ana planı revizyonuyla oluşacak Evka-3, Bornova merkez, Manavkuyu, Bayraklı metro hattı (yaklaşık 7 kilometre), Konak, Alsancak, Liman arkası, Halkapınar metro hattı (yaklaşık 6 kilometre), yeni oluşturulacak 30 kilometre metro hattı, Körfez'de kent planlarının öngördüğü 6 adet vapur iskelesi, 20 adet farklı kapasitelerde hızlı güvenli konforlu yolcu vapuru, 5 adet yeni nesil olarak tanımlanan 80-100 araç kapasiteli arabalı vapur yatırımı yapılabilir" görüşüne de dava dilekçesinde yer verdi.
YÜRÜTMESİ DURDURULSUN
EGEÇEP, Doğa Derneği ve davacı 85 kişi açtıkları davayla İzmir körfezinin su sirkülasyonuna yapay ada ve köprü ayakları ile engel oluşturarak kirliliğin sürmesine neden olacak olan, ekonomik açıdan fizıbıl olmayan, kentin erişim, ulaşım talepleriyle ve kent içi ulaşımla hiçbir ilişkisi bulunmayan, kentin ulaşım ve imar planlarının önerisi olmayan ve sulak alanlara, doğal sit alanlarına ve koruma alanlarına büyük zarar verecek olan projeye izin veren dava konusu işlemin hukuka aykırı olduğunu, işlemin uygulanmasının İzmir Körfezi'nde, sulak alanlarda, doğal sit alanlarında giderilmesi olanaksız zararlar meydana getireceğini öne sürdü. Bu nedenle de ÇED olumlu kararının iptalini ve yürütmesinin durdurulmasını istedi.
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği de Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na açtığı davayla İzmir Körfez Geçişi Projesi ÇED olumlu kararının iptali ve yürütmesinin durdurulmasını istedi. TMMOB İzmir İl Koordinasyon Kurulu'nun 'İzmir Körfez Geçişi Projesi ÇED Değerlendirme Raporu'nda yer alan tespitleri davasına taşıyan TMMOB, EGEÇEP, Doğa Derneği ve 85 kişinin açtığı davadaki aynı gerekçeleri ortaya koydu. Yapay ada ve köprü ayaklarının Körfez'de kirliliğin sürmesine neden olacağını belirten TMMOB, projenin ekonomik açıdan da fizıbıl olmadığını belirtti. Sulak alanlara, koruma alanlarına zarar vereceğini iddia ederek ÇED olumlu kararının iptalini istedi. (DHA)

http://www.egedesonsoz.com/haber/izmir- ... oku/953836
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKA

Mesajgönderen Umut » Çrş 10 May 2017, 15:01

İyi olmuş, inşallah iptal edilir.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İzmir Karayolu ve Raylı Sistem Körfez Geçiş Projesi(İZKA

Mesajgönderen mertoviçizmir » Çrş 10 May 2017, 16:08

Hiç te iyi olmamış her projeye engel her projeye itiraz. Parklara bile itiraz ediliyor. 15 senedir aynı İzmir hiç bir değişiklik yok. Ankara , İstanbul , Antalya15 sene de ne kadar gelişti kendi aştı. İzmirde hiç bir değişiklik yok her projeye engel. Gokdelen yapılır yapılmasın. Kopru yapılacak yapılmasın. Park yapılacak yapılmasın. Tramvay yapılıyor yapılmasın. Kent donusumu yapılacak yapılmasın. Ne yapılsın o zaman ? Metro demeyin yarın metroya da engel olacaklar.

yiyorsa istanbulda , Ankarada projelere engelolsunlar. Ama olamazlar yemez orda. Biz İzmirlilerin sesi çıkmıyor ondan boyle. Bir ayaklanma olsa, protesto olsa kuzu gibi olurlar dava acmayı bırak sokaga bile cıkamaz bu çakma odalar.
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

ÖncekiSonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Bing [Bot] ve 2 misafir

cron
Free Web Hosting