28. sayfa (Toplam 31 sayfa)

Re: Metro Hattı ve İstasyonlar

MesajGönderilme zamanı: Prş 22 Eki 2015, 18:55
gönderen Fedemre
Resim http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/14832/tr
Büyükşehir Belediyesi, Buca metrosu için başlattığı ihale sürecinde yeni bir adım daha attı.

Re: Metro Hattı ve İstasyonlar

MesajGönderilme zamanı: Cmt 19 Ara 2015, 22:10
gönderen hoppala
5li setleri 4'e çekmişler.
Böylelikle set sayısı 16'dan 21'e çıkmış.
sefer sıklığı 3,5 dakikaya inmiş. Bana mantıklı gelmedi başlangıçta.
Kullandıkça görcez.

Re: Metro Hattı ve İstasyonlar

MesajGönderilme zamanı: Cum 25 Ara 2015, 00:26
gönderen GökhanTasgin
Ben bir harita çizdim arkadaslar, ben izmir metro hatlari söyle olmasini isterdim..
Tünel alt geçit üst geçit filan çizmedim.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=n ... 0pZRnV6cZM

Yorumlarinizi bekliyorum :-D

Re: Metro Hattı ve İstasyonlar

MesajGönderilme zamanı: Cum 08 Oca 2016, 14:09
gönderen Umut
Bu sabah bir metro vagonu devrilmiş! Hattın yanındaki konteyner alanında çalışan vinç kaldırdığı konteynerı hatta düşürmüş ve geçmekte olan trenin ilk vagonu devrilmiş. 5-10 hafif yaralı var deniyor. Hepimize geçmiş olsun.

Resim
İBB Facebook

Haber: http://www.egedesonsoz.com/haber/flas-i ... nus/917036

Re: Metro Hattı ve İstasyonlar

MesajGönderilme zamanı: Cum 11 Mar 2016, 01:26
gönderen Umut
Metro istasyonlarımıza reklam panoları yerleştirilmişti birkaç hafta önce, reklam da alındı artık. Çok yerinde oldu bence. Hem işletmeye yüklü miktarda ek gelir sağlanıyor, hem de tren beklerken oyalanacak bir şeyler oluyor. Aslında geç bile kalındı, İstanbul'da Ankara'da yıllardır vardı.

Şurada bir fotoğraf var merak edenler için: http://wowturkey.com/forum/viewtopic.ph ... start=1590

Re: Metro Hattı ve İstasyonlar

MesajGönderilme zamanı: Pzr 13 Mar 2016, 20:18
gönderen Gökhan
Narlıdere metrosunda 'derin' revizyon

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Fahrettin Altay-Narlıdere İstihkam arasında yapacağı metro hattında sürpriz bir revizyon yaptı. Aç- kapa yöntemine göre projelendirilen, Ulaştırma Bakanlığı'na buna göre başvuru yapılan metro hattının "Derin tünel" yöntemiyle yapılmasına karar verildi.

İzmir Metrosu'nun Narlıdere ilçesine uzatacak 10,5 kilometre uzunluğunda olması planlanan, 2016 yılında inşaat ihalesinin yapılması beklenen hattında sürpriz bir değişiklik yapıldı. İzmir Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'ne ÇED raporuyla ilgili ön olur alan proje, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne de gönderilen başvuruda yeralan, hattın yapımında kullanılacak aç-kapa yönteminden son süreçte vazgeçti. Büyükşehir Beledilyesi dokuz istasyonun yeralacağı hattı yeraltında derin tünelle yapacak.


Derin tünel için projede değişiklik yapan Büyükşehir Belediyesi, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne de revizyonu bildirerek onay bekleyecek. Genel Müdürlük aç-kapa yönteminin yeraldığı projeyle ilgili bazı eksiklerin tamamlanmasını istemişti. Büyükşehir Belediyesi, ek belgelerde hem eksiklikleri tamamlayacak hem de derin tünelle ilgili değişikliği Bakanlık'a bildirecek.
Büyükşehir Belediyesi'nin aç kapa yönteminde Mithatpaşa Caddesi'nin kazılacağı için gerek burada oturan ilçe sakinleri, gerek esnaf, alışveriş merkezleri ve Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nin olumsuz etkilenecek olması nedeniyle değişikliğe gittiği öğrenildi. Mithatpaşa Caddesi'nin bölüm bölüm kapatılmasıyla yapılacak imalat sırasında trafik akışının yan yollar ve otoyola kaydırılmasının da trafikte önemli sorunlara yol açması bekleniyordu. Büyükşehir Belediyesi yetkilileri yapım maliyeti aç- kapa yönteminden yüksek olmasına karşın derin tüneli tercih edilmesinde bu mağduriyetleri önlemek istemelerinin neden olduğunu belirtti. Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar, Narlıdere, Siteler, Kaymakamlık, Lojman ve İstihkam duraklarının yeralacağı 10,5 km uzunluğunda olacak hatla ilgili Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu "Derin tünelle yapılacak. Bakanlık'tan onay aldıktan sonra ihale süreci başlayacak" açıklaması yaptı. Projedeki yöntem değişikliğiyle ilgili Büyükşehir Belediyesi'nin detaylı açıklama yapacağı bildirildi. Proje onaylandıktan sonra 2016 yılı içinde ihaleye çıkılması bekleniyor.(dha)

http://www.egedesonsoz.com/haber/narlid ... yon/922260


Birçok Avm ve Hastanenin bulunduğu bölgede, derin tünel yönteminin tercih edilmesi, doğru bir karar diye düşünüyorum. TBM ile bu iş rahatlıkla halledilir.

Re: Metro Hattı ve İstasyonlar

MesajGönderilme zamanı: Sal 21 Haz 2016, 20:06
gönderen mertoviçizmir
Narlıdere Metrosu ‘durak azaltarak’ yola çıktı!

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 4. etap Narlıdere Metrosu için yaptığı revizyonun ÇED süreci başlatıldı. Yenilenen projede son iki durak iptal edilerek mesafe 7.2 kilometreye indirildi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Narlıdere’ye uzanacak metro hattının 4. Etabının revizyonunu için süreci başlattı.
Toplamda 10.5 kilometre olarak yapılması planlanan projede değişikliğe gidildi, durak sayısı 7’ye düşürülerek 7.2 kilometreye indirildi.

YÖNTEM DEĞİŞİKLİĞİ
İlk olarak 9 istasyonlu ve aç-kapa inşaat yapım yöntemi ile hazırlanan proje için ‘ÇED Gerekli Değildir’ kararı verilmişti. Büyükşehir, sonraki süreçte hattı revize ederek önemli bir değişiklik yaptı.
Tünelin aç-kapa yöntemiyle yapıldığı zaman yaşanacak trafik, sosyal yaşam, altyapı sorunları, cadde boyunca aç-kapa yönteminin uygulamasının zor olması nedeniyle yapım yönteminin Delme Tünel TBM (Tunnel Bearing Machine) ve NATM (New Austrian Tunnelling Method) olarak değiştirilmesine karar verilmişti.


SON İKİ DURAK İPTAL
Yenilenen projede ayrıca güzergahın son 3.3 kilometresinde yer alan son iki Askeri Lojmanlar ve İstihkâm Okulu istasyonlarının yolculuk değerlerinin düşük olması nedeni ile kaldırılmasına karar verildi.

Böylece mevcut 10.5 kilometrelik hat, 7.2 kilometreye; durak sayısı ise 7’ye düşürüldü. Revize Güzergah, F. Altay’dan sonra Balçova, Çağdaş, DEÜ Hastanesi, DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi, Siteler, Narlıdere’den geçerek Narlıdere Kaymakamlık durağı ile son bulacak.
2020’ye kadar bitmesi planlanan proje için İzmir Büyükşehir Belediyesi, yeni projeyi İzmir Valiliği Çevre ve Şehircilik İzmir il Müdürlüğü’ne sundu.

Valilik tarafından onaylanan proje için ÇED süreci başlatıldı.

http://www.egedesonsoz.com/haber/narlid ... 9253#agree

Ne diyecegimi şaşırdım. Daha baslamadan hatta istasyonlar ve uzunluk kısaltılmıs. Güzelbahceye gidecegine daha ne kadar kırpsak diye hesaplamıs kocaoglu. Anlasılan o ki metro filan yapamaz bu adam. Kendi kendimizi kandırıyoruz. Umarım bir daha ki donem chp bunu aday yapmazdaİzmir biraz gelişir :x :(

Re: Metro Hattı ve İstasyonlar

MesajGönderilme zamanı: Çrş 22 Haz 2016, 04:25
gönderen Umut
Çok da gerekli değildi zaten, eksikliği hissedilmez diye tahmin ediyorum. Güzelbahçeye zaten metro gitmez, hayal. Tramvay falan yapılır belki.

Re: Metro Hattı ve İstasyonlar

MesajGönderilme zamanı: Çrş 22 Haz 2016, 12:20
gönderen emrahg
Resim Balçova-Narlıdere metro hattının ÇED raporundaki durak yerlerini Google Earth üzerine işledim. Projede değişiklik olmazsa duraklar bu şekilde olacak.

Re: Metro Hattı ve İstasyonlar

MesajGönderilme zamanı: Cmt 23 Tem 2016, 22:14
gönderen mertoviçizmir
Balçova, Narlıdere İlçesi Fahrettin Altay-Narlıdere Kaymakamlık arası mevkiindeki İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılması planlanan İzmir Hafif Raylı Sistemi 4.Aşama Güzergah ve Yapım Yöntemi Revizyonu projesi,

http://www.egedesonsoz.com/haber/izmir- ... esi/931484


9 proje icin ced gerekli değil denilmiş onlardan birisi de metro hattı o halde hemen ihaleye cıkabilir kocaoglu diye düsünyorum..

Free Web Hosting