Vapur Hatları ve İskeleler

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Umut » Cmt 05 May 2012, 14:36

İzmir’in süper lüks gemilerini kim yapacak?

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Körfez yolcu taşımacığında kullanacağı 15 adet vapur için çıktığı ihaleyi Türk Firması Öz Ata kazandı.

FATİH YAPAR/EGEDESONSÖZ - İzmir gündeminin en tartışmalı konuları arasında yer alan vapur ihalesinde beklenen gelişme yaşandı. Geçtiğimiz hafta ikincisi yapılan 15 adet vapur ve 28 adet yedek parça ihalesine 6 firma katılmış sadece iki firma geçerli teklif vermişti. Büyükşehir Belediyesi’nde gerçekleştirilen ihale sonuçlandı. İhale Komisyonu’nun yaptığı ayrıntılı incelemeden geçen ve ihalede ikinci düşük teklifi veren Öz Ata Tersanecilik Şirketi ihaleyi resmen kazandı. Komisyonun incelemesinin ardından Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, imzayı attı.

Yapılan ilk ihale öncesi ortaya çıkan şartnameye Gemi Mühendisleri Odası ve Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği’nin (GİSBİR) karşı çıkmıştı. Türkiye’de kompozit malzemeden yolcu gemisi yapılmadığını, ayrılan kaynağın yabancı şirketlere gideceğini ifade eden kuruluşlar Büyükşehir Belediyesi’ni eleştirmişti. İhalede katılımın olmaması üzerine ikinci ihale yapılmış bu ihaleye de iki firma geçerli teklif vermişti. Büyükşehir Belediyesi’nin 304 milyon 612 bin 523,52 TL muhammen bedel belirlediği ihaleye Norveç Firması Brodrene AAAS 149 milyon 428 bin 628 euro yani 345 milyon 927 bin 274 TL teklif verirken Yalova’da faaliyet gösteren Gemi Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkan Vekili Özdemir Ataseven’in sahibi olduğu Öz Ata Tersanecilik 117 milyon euro yani bu günün koşullarıyla 270 milyon 855 bin TL teklif vermişti. İhale, yapılan inceleme sonrasında yerli firmada kaldı.

“ADRESE TESLİM” DEDİLER
Çiğli’de Arıtma Tesisi Temel Atma Töreni’nde konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, müjdeli haberi İzmirlilere verdi. Kocaoğlu, “İhale resmen sonuçlandı. İhaleyi yerli sanayici kazandı. Para Türkiye’de kaldı. Bizi eleştirenler ‘adrese teslim ihale yapılıyor’ dediler. Paranın yurt dışına gittiğini söylediler. Adrese teslim Türk sanayicisidir” ifadelerini kullandı.

SÜREÇ NASIL İŞLEYECEK?
Sözleşme imzalanmasının ardından ilk gemi 550 gün sonra, diğer gemilerse her 90 günde bir tane olmak üzere teslim edilecek. Yeni alınacak gemiler, hafif özgül malzeme (karbon kompozit) ile üretilecek. Yüksek hızda yakıt tasarrufu sağlayabilecek katamaran gövde tipinde olacak. Katamaran yüksek ve konforlu manevra kabiliyetiyle yolcu salonlarının ferahlığı, konforu ve iniş biniş kolaylığı sağlaması gibi ergonomik kriterleriyle de öne çıkıyor. Çevreci özellikleri bulunan gemilerde televizyon yayını ve internet, engelli tuvaletleri, görme engelliler için kabartmalı uyarı ve yönlendirmeler, bisiklet parkları, evcil hayvan kafesleri, rahat ve ergonomik koltuklar olacak. Düşük yakıt tüketimi, işletme verimliliği, sürati ve yüksek ses ve ısı izolasyonuyla dikkat çekecek. Egzoz gazı emisyonu asgari seviyede olacak. İskeleler, yeni gemilere göre yeniden yapılandırılarak modernize edilecek.

Mevcut yolcu gemileriyle Konak-Karşıyaka ve Konak-Bostanlı arası, yanaşma ve ayrılma manevraları dahil 18-20 dakikada kat ediliyor. Yolcu iniş binişinin 5 dakika olarak eklenmesiyle toplam 25 dakikada sefer tamamlanıyor. Yeni gemilerde ise yanaşma ve ayrılma manevralarıyla iniş biniş süreleri dahil bir seferin 15 dakikada tamamlanması hedefleniyor.

egedesonsoz.com


İhale süreci nihayet bitti, artık iptal edilmez umarım. Hem ihale de yerli firmada kalmış. Türkiye'de üretimi mümkün değil diye ortalığı karıştırıyordu bazıları.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Çrş 23 May 2012, 20:33

KİK, gemi ihalesinde iki itirazı reddetti

Autsal şirketiyle Gemi Mühendisleri Odası’nın itirazı kabul görmeyince, artık engel de kalmadı


Kamu İhale Kurumu (KİK), İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı ve Türk firması Özata Denizcilik firmasının 117 milyon euroluk teklifle kazandığı 15 yolcu vapuru ve 28 adet yedek parça ihalesine yapılan iki itirazı reddetti. İhalede teklif bile vermeyen Autsal Ships Pty Limited ile Gemi Mühendisleri Odası’nın itirazının reddedilmesi üzerine, gemi alımı ve yedek parça ihalesi konusunda belediyenin önünde bir engel kalmadı. Büyükşehir, Özata Denizcilik’i sözleşmeye çağıracak.

Oda tepki gösterdi

Daha sağlam ve uzun ömürlü olduğu gerekçesiyle karbon kompozit maddeden yapılacak 15 adet gemi ve 28 adet yedek parçanın alım ihalesinin önünde engel kalmadı. Özellikle alüminyum malzemeden gemi imal eden firmaların karbon kompozitin daha pahalı olması, Türkiye’de yapılamaması gibi itirazları, adrese teslim yapıldığı iddiası gibi nedenlerle tartışma yaratan ihaleye KİK de onay verdi. Gemi Mühendisleri Odası’nın itirazını KİK, meslek odasının itiraz ehliyeti olmaması gerekçesiyle reddetti. Oda, karşı dava açacak.

Milliyet Ege


Her şeyin yolunda gitmesi halinde ilk katamaranımıza 15-16 ay sonra kavuşmuş olacağız..Hemen hemen aynı dönemde yeni İzban setlerinin de geleceğini düşünürsek, İzmir ulaşımda büyük bir devrim yaşayacak..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen blackley » Prş 24 May 2012, 00:18

İyi ki bu sefer bizi kiklememişler. Katamaranlar gelsin, yeni izban trenlerimiz gelsin, üçyol-üçkuyular hattı bitsin, bi de pek ulaşımdan sayılmaz ama teleferik yapılsın ve hizmete açılsın, güzel olacak.
blackley
 
Mesajlar: 47
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Pzr 06 Kas 2011, 00:35

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Pzr 17 Haz 2012, 02:11

İzmir'in hızlı gemileri 2014’te işbaşında

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 15 katamaran ihalesi sözleşmesi, 14 Haziran Perşembe günü Özata Tersanecilik ile imzalanacak


İzmir Körfezi’nde yolcu taşıyacak 15 katamaran gemi ihalesi yapım sözleşmesi 14 Haziran Perşembe günü İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Özata Tersanecilik Şirketi arasında imzlanacak. Yalova Altınova'daki tershanede gemilerin yapımına başlayacak olan firma, şartnameye göre ilk gemiyi 550 gün sonra 2014 yılı başında teslim edecek.

İhale şartnamesinde gemi malzemesinin karbon kompozit olmasından dolayı alüminyum gemi üreten firmaların çoğunlukta olduğu sektörün eleştirileri nedeniyle tartışmaya neden olan İzmir Körfezi’nde çalışacak 15 katamaran tipi geminin yapımına başlanması için geri sayım başladı.

İkisi çok hızlı

İhale sonucu 117 milyon TL’ye gemileri yapacak Özata firmasıyla İzmir Büyükşehir Belediyesi 14 Haziran’da yapım sözleşmesini imzalayacak. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Sözleşmeyi imzaladıktan sonra gemilerin yapımına başlanacak. Filomuz yenilendikten ve yeni iskelelerin yapımıyla yolcu sayısı artacak. İki gemimiz hızlı olacak, dış körfeze de yolcu taşıyacak” dedi. Şirket, ilk gemiyi 550 gün sonra, diğer gemileri ise her 90 günde teslim edecek.

Konak-Bostanlı 10 dakika olacak

Mevcut yolcu gemileriyle yanaşma ve ayrılma manevraları ile 18-20 dakika olan Konak-Karşıyaka ve Konak-Bostanlı ulaşımı 10 dakikaya düşecek. İhaleyle alınacak gemilerden 13’ünün işletme hızı saatte 18 deniz mili, 2 geminin işletme hızı saatte 30 deniz mili, gemilerin boyları en az 37 metre, enleri ise en az 11.5 metre olacak.

http://www.denizhaber.com.tr/sektorden/ ... jansi.html


Sözleşmenin imzalanmış olması gerekiyor..2014 başında katamaranlarımıza binmek dileğiyle :)
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Umut » Pzr 17 Haz 2012, 16:28

İzmir’deki arabalı vapur ücretlerinde indirime gidildi

Hafta içi 10.15-15.45 ile 21.30-23.10 saatleri arasındaki arabalı vapur taşıma ücretlerinde yüzde 30 indirim kararı alan İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu uygulamaya Temmuz ayında başlayacak. İZDENİZ ayrıca, 18 Haziran’dan itibaren yolcu vapuru sefer sayılarını da artıracak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların vapur seferlerinden daha fazla yararlanması amacıyla yeni düzenlemeler yaptı. Düzenlemeyle hem sefer sayıları artırıldı hem de arabalı vapur taşıma ücretlerinde indirim yapıldı.

Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından alınan karara göre, ulaşıma talebin en yoğun olduğu saatler dışındaki zaman dilimi içinde arabalı vapur seferlerinin otomobil taşıma ücretleri 7,5 TL’den 5 TL’ye düşürüldü. Minibüs ve kamyonetler 15 TL yerine 10 TL., midibüsler 22.5 TL yerine 15 TL, otobüs ve kamyonlar ise 30 TL yerine 20 TL ödeyecek. Ruhsatlarında “ticari araç” ibaresi bulunsa dahi Kangoo, Cady, F.Connect, Doblo, Berlingo ve buna benzer araçlar, hafta içi uygulamalarda otomobil kapsamında değerlendirilecek.

Temmuz ayından itibaren yürürlüğe girecek olan yeni fiyat tarifesi, mesai günlerinde 10.15 – 15.45 ile 21.30 – 23.10 saatleri arasında uygulanacak. Bu saatler dışındaki seferlerde normal ücret tarifesi geçerli olacak. Yeni düzenlemeye göre, 4 TL olan 250 cc motosikletlerin geçiş ücretleri kaldırılacak. Sürücüler sadece yolcu kent kartlarını kullanarak geçiş yapabilecekler.

Arabalı vapur seferleri
Öte yandan, yolcu yoğunluğu olan hatlardaki vapur seferlerinin sıklıklarını artıran İZDENİZ A.Ş., bu uygulamaya 18 Haziran Pazartesi gününden itibaren başlayacak. Pazar günleri Karşıyaka ve Bostanlı iskelelerinden Alsancak-Pasaport iskelelerine yapılan seferler artırılırken, Karşıyaka-Üçkuyular-Göztepe hattında da yeni seferler düzenlenecek.
Hafta içindeki arabalı vapur seferlerinde son sefer saatini 22.45’ten 23.10’a kadar uzatan İZDENİZ, pazar günlerindeki seferlerinin başlangıç saati olan 10.15’i ise 08.45 olarak güncelledi. 15.09.2006 yılından itibaren uygulanan araç taşıma ücretleri 2012 yılında da herhangi bir artış yapılmadan uygulanacak

Yolcu vapurları pazar tarifesi
Yeni sefer tarifesine göre, pazar günleri Karşıyaka – Pasaport- Alsancak hattındaki yolcu vapurları sefer sayısı artırıldı. Önceki tarifeye göre, 09.15 – 12.15 arasında hiç sefer yokken, yeni düzenlemeyle 10.15 ve 11.15 saatleri arasına iki yeni sefer daha eklendi. Ayrıca saat 13.00’ten itibaren 2 saatte bir olan sefer aralıkları 13.15’ten itibaren 1 saate indirildi. Son sefer saati ise Karşıyaka’dan Alsancak’a 23.00, Alsancak’tan Karşıyaka’ya ise 23.25 olarak belirlendi.

Eski tarifeye göre, Bostanlı- Karşıyaka- Pasaport- Alsancak hatlarında Pazar günü sadece Bostanlı’dan 07.10’da hareket eden tek sefer bulunurken, yeni düzenlemeyle 07.15 – 20.05 saatleri arasına 1’er saat arayla vapur seferi kondu. Pasaport’tan Bostanlı’ya son sefer saati 23.15, Alsancak’tan Bostanlı’ya son sefer saati ise 23.25 olarak belirlendi.

Hafta içi seferleri
Hafta içi, Karşıyaka güzergahından gerçekleşen Pasaport – Alsancak seferleri, yeni düzenlemeyle 07.25’te başlayacak. Alsancak’tan Karşıyaka’ya ilk vapur hareket saati 07.40 olarak belirlendi. Bostanlı’dan gerçekleşen Pasaport – Alsancak seferleri sabah saat 07.20’de başlayacak ve akşam 22.40’ta sona erecek. Pasaport’tan Bostanlı’ya son sefer saati ise 23.10 olacak.

Yeni düzenlemeyle birlikte, Konak’tan Karşıyaka’ya olan son vapur seferi 23.20’den 23.30’a alındı. Bostanlı’dan Konak’a son sefer saati 22.30, Konak’tan Bostanlı’ya son saat ise 22.55 olarak belirlendi.

Karşıyaka – Göztepe hattında 07.20 ile 08.50 vapurları arasına saat 07.50’ye bir ek sefer daha konuldu. Üçkuyular aktarmalı gerçekleşecek son sefer saati ise 19.45 olarak belirlendi. Üçkuyular’dan Konak’a ilk vapur saati 07.40’tan 07.00’ye alınırken, Göztepe – Konak arasındaki ilk sefer saat 07.50’den 07.30’a alındı. Konak’tan Göztepe’ye olan seferler ise 08.10’dan 07.45’e alındı. Yeni düzenlemeyle Alsancak – Göztepe arasındaki ilk sefer sabah saat 08.00’e alındı.

izmir.bel.tr


Ücrette indirime gidilerek feribotun teşvik edilmesi çok güzel. Vapur seferleri de sıklaştırılmış.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Pzt 18 Haz 2012, 15:12

Ve sözünü ettiğim haber;

117 milyon Euro’luk imza

İzmir Büyükşehir Belediyesi, körfez ulaşımında kullanacağı 15 yeni vapur için sözleşme imzaladı. Törende kent gündemindeki konulara değinen Başkan Kocaoğlu, “Bizim belediyecilik anlayışımızda istemezükçülük yok, peşkeş çekmek yok! Bizim belediyecilik anlayışımızda kanun var. Bunu herkesin böyle bilmesi lazım. Her türlü konuda uzlaşmaya açığız. Ama dayatmaya karşıyız” dedi.

Kentteki deniz ulaşımının geliştirilmesi ve ulaşımda deniz taşımacılığının payının artırılması amacıyla çalışmalarını yoğunlaştıran İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu kapsamda 15 adet yolcu gemisi alımı için gerçekleştirdiği ihaleyi sonuçlandırarak sözleşme imzaladı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile yüklenici firma ÖZATA Tersanecilik San. Tic. Ltd. şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir Atasever tarafından imzalanan sözleşmeye göre ilk geminin 550 gün sonra, diğer gemilerin ise her 90 günde bir gemi olmak üzere teslim edileceği bildirildi.

Üçkuyular Vapur İskelesi’nde düzenlenen törende konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, yeni alınan gemiler ile hem iç körfezde hızlı konforlu bir ulaşım sağlayacaklarını hem de orta ve dış körfezde ulaşım sağlanacağını söyledi.

Yeni yolcu gemilerinin alımı için yapılan ihale sürecinde bombardımana tutulduklarını hatırlatan Başkan Aziz Kocaoğlu, “Gemilerin alımı sırasında da ‘adrese teslim sözleri edildi. Ve bildiğiniz gibi bu kadar bombardımandan sonra ilk ihaleyi iptal etmek zorunda kaldık. Ve İhaleyi iptal ettirmek isteyenler muradına nail oldu. Alüminyum yapılması konusunda çok büyük baskı altında tutulduk. Ama biz bilimi, aklı rehber aldık” diye konuştu. Karbon kompozit malzeme hammaddesinin dünyada 9 ülkede üretildiğini ve bunlardan bir tanesinin de Türkiye olduğunu kaydeden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, “Zaten makine ekipmanları dünyada belli firmalardan alınacak. İşçiliği ise tamamen yerli olacak. Bunun yanında tersanecilik sektörümüz bu ihale ile birlikte yeni bir boyuta gelecek. Karbon kompozit gemiye geçmekle ivme iyiden iyeye yükselecek” dedi.

Başkan Kocaoğlu yeni gemilerin üstünlüklerini de şöyle anlattı: “Bu gemilerin ömrü iki kat yüksek. Bakım onarım maliyetleri daha ucuz. Daha dayanıklı. Bugün uçak sanayinde kullanılan bir malzemeden bahsediyoruz. Ve adrese teslim ihale yapmadığımızı da, bu ihaleyi yerli bir tersanemizin alması ile herkes bir kez daha anladı. Ama bunca sansasyondan kimin faydası oldu, ona bakmak lazım! Sırf bu yüzden gemiler 6-8 ay gecikti.”

Biz varız, daha niye adam arıyorsunuz?

İzmir’de yerelde kalkınmayı kendilerine hedef olarak koyduklarının altını çizen Başkan Aziz Kocaoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Son günlerde ‘İzmir’de istemezükçüler var, projeler engelleniyor’ diye yine eski tencere kaynatılmaya çalışılıyor. Çeşitli meslek gruplarının konuyu eksik bilmesinden dolayı ya da zahmeti ve nimeti, getiriyi ve götürüyü teraziye koyarken yapılan değerlendirme hatalarından dolayı bazı konular İzmir’de zor geçiriliyor. Ama 81 vilayetten İzmir’de demokrasi var, İzmir’de katılımcı yönetim anlayışı var. 81 vilayetten İzmir’de ‘ben yaptım oldu yok’ çünkü hep birlikte yapıyoruz.”

Kamusal alanların yok edilmesine karşı olduklarını söyleyen Başkan Kocaoğlu, ülke değerlerinin alanının dışında kullanılmasına, yok edilmesine ve israfına karşı olduklarını hatırlatarak şöyle devam etti:

Peşkeş yok, kanun var

“Biz kamusal alanların artırılmasından yanayız. Bizim şehircilik anlayışımızda kamusal alanların üzerine proje yaparak yürümek yok. Bizim belediyecilik anlayışımızda proje ve ihtiyaç olan gayrimenkulleri kamulaştırmak ve 700 milyonun üzerinde bedel ödemek var. Alsancak Stadı’nı yıkalım, alışveriş merkezi yapalım yok. Alsancak Stadı konusunda herkes bir şeyler söylüyor. Örnekköy Stadı’nın yerini Bakan, Federasyon Başkanı ve Genel Müdür’le birlikle belirlemiştik. Hepimizin kaç para vereceği belliydi. Stadın kaç kişilik olacağı da. Sonra gittim, sayın bakanımız ile iki defa görüştüm. ‘İsterseniz ortak yapalım. İsterseniz yarı parasını vereyim. Ya da isterseniz ben bu stadı yapayım, bitirdikten sonra size devredeyim.’ dedim. Şimdi bir yetkilimiz çıkmış, ‘Stadı yapmak için birisi aranıyor. Hepimizin sevdiği saydığı, baş harfleri belli olan arkadaşımız yapsın’ diyor. Olabilir biz de başka bir şey yaparız dedim. Ama zaten biz zaten Örnekköy’deki stadı yapmaya bir buçuk senedir talibiz. Daha niye adam aranıyor? Niye borç alınmaya çalışılıyor? Ben bunu anlamakta zorluk çekiyorum. Yapacağım diyen kişi, bunun parasını pulunu hazırlar, hesabını yapar. Bizim 8 senedir bir lira gecikmiş borcumuz yok. Hak edişimizi imzaladıktan sonra bir gün geciktirmemişiz. Ne devlete, SSK’ya, vergi dairesine hiç borcumuz yok! 1.5 katrilyon borcumuzdan da hazineye 7 milyon borcumuz kaldı. Alacağımız vapurlar 117 milyon Euro. Bunu İzmir Büyükşehir Belediyesi kendi kaynakları ile ödeyecek. Bunun hesabını yapmadan nasıl yola çıkarız? Bizim belediyecilik anlayışımızda istemezükçülük yok, kamunun malını peşkeş çekmek yok! Bizim belediyecilik anlayışımızda kanun var. Bunu herkesin böyle bilmesi lazım. Her türlü konuda uzlaşmaya açığız. Ama dayatmaya karşıyız.”

500 Türk mühendis ve işçi çalışacak

ÖZATA Tersanecilik Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir Atasever de, imzası atılan projenin, Türkiye’nin tüm kıyı şehirleri için çok önemli bir örnek teşkil edeceğini söyledi. Atasever, İzmir Büyükşehir Belediyesi için üretecekleri yeni gemilerin teknik özelliklerini şöyle özetledi: “Modern, hızlı ve kullanışlı olmanın yanısıra, son derece düşük yakıt tüketimleri ile hem çevreci hem düşük işletim maliyetlerine sahip olan bu gemilerin gövde malzemesine ve inşa tekniğine baktığımızda, Türk gemi inşa sanayinin geleceğinde önemli bir pay alacak yeni bir segmentin öncüleri olacağına inanıyoruz. Gemi inşaatında kullanılan çelik ve alüminyum malzemelerin büyük bir çoğunluğu yurtdışından tedarik edilmektedir. Buna karşın, Türkiye’de üretilebilen ve aslında stratejik öneme de sahip olduğunu söyleyebileceğimiz karbon elyafından imal edilecek yeni gemilerimiz, çelik ve alüminyum gibi malzemelere fikren bağımlılığımızı azaltan, çözümlere yeni bir alternatif sunan bir yolun başlangıcı olacaklardır. Bu sebeple projenin, ülkemizde, karbon gövdeli konstrüksiyonlara bir alışkanlık yaratacağını, hatta belki bu proje sayesinde üniversitelerimizin, gemi inşa mühendislerinin eğitimlerinde kompozit malzemeye daha fazla süre ayıracaklarını düşünüyoruz. Ülkemizin dışa bağımlılığının en önemli bölümünü, maalesef, petrol ürünü yakıtların oluşturduğu hepimizin malumudur. Gemilerimizin yakıt masrafları, diğer alternatif malzemelerden imal edilmiş gemilere göre son derece düşüktür. Bu açıdan bakıldığında, projenin teknik detayları belirlenirken, her konunun hassasiyetle düşünülüp sorunlara akılcı bir çalışma süreci ile çözüm bulunulduğunu anlaşılmaktadır. Gemilerin inşaatlarının Türkiye’de gerçekleşecek olması ve bizim de mümkün olduğunca Türk menşeili ürünleri kullanma niyet ve hedefimiz, yan sanayimizin de projemize katkısını arttıracak, bu sayede projenin katma değerinin mümkün olduğunca Türkiye’de yaratılması gerçekleştirilecektir. Ayrıca bu sözleşme diğer Türk tersanelerine örnek olacaktır. Bu gövde ana malzemesinin Türkiye’de üretiliyor olması ve bu tür malzeme ile üretim yapabilen Avrupa ülkelerine göre ülkemiz tersanelerinin fiyat avantajı sağlıyor olmaları, Türk tersanelerinin de dünyadaki pazar paylarını büyütecektir. ”

Yeni gemiler Katamaran olacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin körfez ulaşımında kullanacağı yeni gemiler, hafif özgül malzeme (karbon kompozit) ile üretilerek yüksek hızda yakıt tasarrufu sağlayabilecek katamaran gövde tipinde olacak ve böylece işletme verimliliği sağlanarak yakıt gibi maliyetler azaltılacak. Katamaran gövde tipi, yüksek ve konforlu manevra kabiliyeti ile yolcu salonlarının ferahlığı, konforu ve iniş-biniş kolaylığı sağlaması gibi ergonomik kriterleri ile de öne çıkıyor.

Çelik ve alüminyuma göre daha avantajlı

Gemilerde kullanılacak karbon kompozit malzeme ise bir çok üstün özelliği ile dikkat çekiyor. Kendini kanıtlamış son teknoloji malzeme olan karbon kompozit, ağırlığa bağlı olarak yakıt sarfiyatını düşürüyor, bakım-tutum-onarım masraflarını azaltıyor ve gemilerin kullanım ömrünü uzatıyor. Karbon kompozit malzemede ayrıca metal yapı materyallerinde olduğu gibi korozyon oluşmuyor, ses ve ısı izolasyonu yüksek oranda sağlanabiliyor ve karbondioksit salınımı yakıt tüketimine bağlı olarak daha az gerçekleşiyor. Hammaddesi Türkiye’de üretilen karbon kompozit imalatı, bu özellikleriyle çelik ve alüminyuma göre daha avantajlı olacak. Yeni gemilerde bu malzemenin kullanılması, sektördeki yerli üretimin de desteklenmesini sağlayacak.

Sessiz ve çevreci

İhale kapsamında inşası gerçekleştirecek yeni gemilerin, özellikle çevreci ve engelli dostu olması, yolcu konfor ve güvenliğinin en üst düzeyde tutulması ve işletme-bakım-onarım maliyetleri ile yakıt sarfiyatının düşük olması planlandı. Gemiler, günümüzün en ileri teknolojisi kullanılarak üretilecek. Gemi yapım malzemesi olarak karbon kompozit kullanımı ve ses izolasyonunda mükemmelliyetin çok yüksek tutulması ile yeni gemiler, mevcut gemilere göre daha “sessiz” olarak çalışacak. Gemilerde internet erişimi ve TV yayını da bulunacak. Gemilerdeki koltukların ergonomisi ve konforu ile uçak koltuğu rahatlığı sunulacak. Egzoz gazı emisyonu minimum düzeyde olacak. Engelli vatandaşlar da gemilerden rahatça faydalanabilecek. İskeleler, alınacak yeni gemilere göre yeniden yapılandırılarak modernize edilecek.

İ.B.B.
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Umut » Cmt 30 Haz 2012, 00:57

Esenköy’e ‘kız kardeş’ geldi

İzmir Büyükşehir Belediyesi, bakıma alınacak olan ‘Esenköy’ isimli arabalı vapurun yerine 6 aylığına sözleşme ile yeni bir arabalı vapur hizmeti almaya başladı. Esenköy ile aynı teknik özeliklere sahip olan ‘Ayvacık’ isimli hizmet alımı yapılan vapur için denizcilik dilinde “Esenköy’e kızkardeş” geldi deniliyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Üçkuyular-Bostanlı arasında hizmet veren 3 arabalı vapurundan (Esenköy-Eminönü-Salacak) biri olan Esenköy’ün bakım çalışmaları sırasında ulaşım hizmetlerinde bir aksama yaşanmaması amacıyla hizmet alımı yapılan “Ayvacık” isimli arabalı vapur, seferlerini Aralık sonuna kadar sürdürecek. Temmuz ayı sonuna kadar seferlerini sürdürecek olan Esenköy ise yıllık ve 5 yıllık periyodik bakımının gerçekleştirilmesi için İzmir Tersanesi Komutanlığı’nda havuza çekilecek. Hizmet alımı yapılan vapur sayesinde, arabalı vapur sefer tarifelerinde hiçbir değişikliğe gidilmeden, ulaşım aksamadan normal seferler sürdürülecek.

izmir.bel.tr
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Sal 03 Tem 2012, 02:57

Büyükşehir karbon kompozit ısrarından vazgeçti

Büyükşehir Belediyesi, 30 Nisan'da gerçekleştirdiği 15 adet yolcu vapuru ile 28 kalem yedek parça alımına ilişkin ihaleden sonra, 2 adet arabalı vapur alımı için ihale hazırlıklarına başladı. Arabalı vapurlarla ilgili şartname hazırlıkları tamamlanırken, Büyükşehir yolcu vapurlarında tartışma yaratan 'karbon kompozit' ısrarından arabalı vapur ihalesinde vazgeçti. Yeni alınacak arabalı vapurların gövdesinin büyük olasılıkla alüminyumdan olması öngörüldü.
İzmir Büyükşehir Belediyesi tartışmalı yolcu vapuru ihalesinin 117 milyon euroya Öz Ata Firması'nda kalmasının ardından, Üçkuyular-Bostanlı arasında çalışan arabalı vapur filosuna yeni 2 arabalı vapur katmak için hazılıklara başladı. İhalenin şartname hazırlıkları tamamlanırken, 15 adet yolcu vapuru alımında ısrar edilen gemi gövdelerinin 'karbon kompozit' olma şartına yer verilmedi.

"YIL SONUNA KADAR TAMAM"

Büyükşehir yetkilileri, yeni alınacak arabalı vapurların gövdelerinin büyük ihtimalle alüminyum olacağını açıkladı. Yolcu vapurları için hazırlanan şartname öncesi dünyanın çeşitli ülkelerinde karbon kompozitten yapılmış örnekleri inceleme fırsatı bulduklarını, bunun sonucunda da gemi gövdelerinin karbon kompozitten yapılması kararını verdiklerini belirten belediye yetkilileri, "Arabalı vapurlarla ilgili karbon kompozitten yapılmış uygulama görmedik. O nedenle 2 adet arabalı vapurla ilgili alüminyuma döndük" dedi. İhale şartnamesinin önümüzdeki aylarda hazırlanacağını ve yıl sonuna kadar da 2 adet arabalı vapur alım ihalesine çıkılacağını belirten yetkililer, yeni arabalı vapurların yolcu vapurları ile hemen hemen aynı tarihte teslim edileceğini açıkladı.

"FİKİR BİRLİĞİNE VARDIK"

Şartnamenin büyük ölçüde tamamlandığını fakat şartnameye son şeklini vermeden önce Büyükşehir Belediyesi'nde konusunda uzman bir ekibin Almanya, İsveç ve Avusturya sınırındaki Konstanz Gölü'nde incelemelerde bulunacağını belirten yetkililer, "Araştırmamızda gölde çalışan arabalı vapur dizaynlarının İzmir Körfezi için çok uygun olduğu sonucuna vardık. Ardından şartnameye son şekli verilmeden bu gemilerin incelenmesi konusunda fikir birliğine vardık. Bu ay içinde göldeki arabalı vapur dizaynlarını incelemek üzere teknik bir heyet Almanya'ya gidecek" diye konuştu.

En az 60 araç kapasiteli olacak

Yeni arabalı vapurlar 60 ila 80 araç kapasitesi arasında olacak. 2 adet arabalı vapurun da filoya katılmasıyla filodaki arabalı vapur sayısı geçtiğimiz günlerde kiralanan son arabalı vapurla birlikte 6 olacak. Bakımı gelen arabalı vapurlar bakıma alınırken, önümüzdeki süreçte Üçkuyular-Bostanlı arasında daha konforlu ve kaliteli taşımacılık hizmeti verilecek. Yeni alınacak arabalı vapurlarda yolcu kapasitesi de 250 ila 400 arasında değişecek.

http://www.yeniasir.com.tr/KentHaberler ... n-vazgecti


Metro sıkıntısı dışında, ulaşımda yapılanlar takdir edilecek cinsten..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Umut » Prş 19 Tem 2012, 12:52

Çok yerinde bir uygulamaydı. Sonuçları da olumlu oldu. Yeni vapurların gelmesiyle deniz ulaşımı teşviği daha da artacaktır..

Arabalı vapurlarda indirim oldu, taşınan araç sayısı yüzde 12 arttı

İzmirlilerin deniz ulaşımından daha fazla yararlanmasını hedefleyen Büyükşehir Belediyesi’nin araba vapurlarında yaşama geçirdiği indirimli tarife uygulaması meyvelerini vermeye başladı. Yolcu yoğunluğunun azaldığı saatlerde uygulanan indirimli tarife sayesinde taşınan araç sayısı yüzde 12 oranında arttı. Özellikle ticari araç sahipleri uygulamadan bir hayli memnun.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, ulaşıma talebin yoğun olduğu saatler dışındaki zaman dilimi içinde arabalı vapur ücretlerinde indirime gitmesi, kısa sürede istatistiklere yansıdı. Tarife değişikliği öncesi 1150 olan taşınan günlük araç ortalaması, indirim sonrası 1280’e yükseldi.

İZDENİZ Genel Müdür Vekili Salih Aslan, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, vatandaşların vapur seferlerinden daha fazla yararlanması amacıyla başlattıkları yeni düzenlemeler sayesinde hem sefer sayılarının artırıldığını, hem de arabalı vapur taşıma ücretlerinde indirim yapıldığını belirterek, “Üçkuyular-Bostanlı hattında günde 20 sefer yapılıyor. Cuma ve Pazar akşamları ile Pazartesi sabahları araç durumuna ve yoğunluğuna göre 3 gemiyle hizmet veriyoruz. İZDENİZ olarak artık sefer iptali olmadan çalışıyoruz ve deklare ettiğimiz sefer tarifesini aynen uyguluyoruz” diye konuştu.

2 Temmuz’da yürürlüğe giren indirimli tarife uygulamasının ardından özellikle otobüs ve kamyon sayılarında ciddi artış gözlendi. Bu durumdan bir hayli memnun olan kamyon sürücüleri, hava sıcaklıklarının aşırı yükseldiği öğle saatlerinde tüm şehri karayoluyla dolaşmak yerine araba vapuruyla karşıya geçmenin hem rahat hem de ekonomik olduğu görüşünde.

2 Temmuz’dan beri daha ucuz
Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından alınan karara göre, 2 Temmuz’dan bu yana ulaşıma talebin en yoğun olduğu saatler dışındaki zaman dilimi içinde arabalı vapur seferlerinin otomobil taşıma ücretleri 7,5 TL’den 5 TL’ye düşürüldü. Minibüs ve kamyonetler 15 TL yerine 10 TL., midibüsler 22.5 TL yerine 15 TL, otobüs ve kamyonlar ise 30 TL yerine 20 TL ödüyor. Ruhsatlarında “ticari araç” ibaresi bulunsa dahi Kangoo, Cady, F.Connect, Doblo, Berlingo ve buna benzer araçlar, hafta içi uygulamalarda otomobil kapsamında değerlendiriliyor. İndirimli tarife mesai günlerinde 10.15 – 15.45 ile 21.30 – 23.10 saatleri arasında uygulanıyor.

izmir.bel.tr
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen niyoderm » Prş 09 Ağu 2012, 18:44

İzmir'de İskele Yenileme İhalesi Yapıldı

İzmir'de toplam 6 vapur iskelesinin yeni gemilere uyumlu olarak yeniden inşa edilmesini kapsayan proje belediye tarafından ihaleye çıkarıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 6 vapur iskelesinin yenilenmesi ve yeni gemilere uyumlu hale getirilmesi amacıyla proje ihalesini gerçekleştirdi. Belediyeden yapılan yazılı açıklamada, kente 15 yeni yolcu gemisi kazandırmak için geçen haziran ayı ortasında sözleşme imzalayarak yapım çalışmalarını başlatan İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, körfezdeki mevcut iskelelerin yeni yolcu gemilerine uyum sağlayacak şekilde düzenlenmesi için ikinci kez proje ihalesi gerçekleştirdiği bildirildi. İhaleye ön yeterlik için 3 firmanın başvurduğu bilgisine yer verilen açıklamada, şunlar kaydedildi:"İhale komisyonda inceleme aşamasında. Bostanlı, Karşıyaka, Alsancak, Pasaport, Konak ve Üçkuyular vapur iskelelerinin, kentteki deniz ulaşımının geliştirilmesi ve ulaşımda deniz taşımacılığının payının artırılması amacıyla revize edilerek yeni gemilere uygun hale getirilmesini içeren düzenlemelerle ilgili proje tamamlandıktan sonra, vakit geçirilmeden yapım ihale çalışmaları başlatılacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi, 19 Temmuz 2012'de gerçekleştirdiği proje ihalesini katılımın yetersiz olması, gerekli rekabet koşullarının oluşmaması nedeniyle iptal etmişti."


Hadi hayırlısı yeni modern gemilere yeni ve körfeze yakışır güzellikte iskele yakışır.
niyoderm
 
Mesajlar: 62
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 2 mesaj
Kayıt: Sal 10 Nis 2012, 18:22

ÖncekiSonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir

cron
Free Web Hosting