Vapur Hatları ve İskeleler

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Cum 04 Kas 2011, 14:07

Umut, hazine neden kredi vermiyor demişsin, esasında cevabı da içerisinde..Dediğin gibi İzmir Büyükşehir Belediyesi, büyükşehir belediyeleri içerisinde belki de en borçsuz olanı..Hazine, Ankara, İstanbul, Kayseri veya Konya olsa seve seve o krediyi verirdi buna eminim..Burada siyaset konuşmak istemiyorum ancak sanki bilinmeyen! bir el, İzmir'deki yatırımları engellemeye, belediyeyi çalışmıyor gibi göstermeye çalışıyor..Ankara ile İzmir'in hazineye olan borçlarını karşılaştırırsak esasında durum daha net bir şekilde ortaya çıkar..

Velhasıl kelam, o veya bu şekilde belediyenin bu parayı temin etmesi ve 6 Aralık itibariyle ihalenin yapılacak olması sevindirici..Körfez'de katamaranlarımızı görmek için sabırsızlanıyorum..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Umut » Cmt 10 Ara 2011, 23:08

İzmir’in yeni gemileri için 9 Türk firması dosya aldı

İzmir’e getirmek istedikleri modern yolcu gemilerini Türkiye’de yapacak teknolojinin ve mühendislerin var olduğunu söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, bugüne kadar ihale için dosya alan 16 firmadan 9 tanesinin Türk firması olduğunu açıkladı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (MÜSİAD) “Dost Meclisi” toplantısına katılarak önemli açıklamalar yaptı. MÜSİAD İzmir Şube Başkanı Abdurrahman Çabuk’un açılış konuşmasının ardından kürsüye gelen Başkan Aziz Kocaoğlu, son dönemlerde kamuoyu gündemini meşgul eden konularla ilgili önemli ve samimi açıklamalarda bulundu.

Başkan Aziz Kocaoğlu, yolcu vapuru ihalesi konusunda ortaya atılan spekülasyonların ve yapılan tartışmaların kendisini “çok üzdüğünü” söyleyerek, “Ortaya atılan iddialarla ‘ihaleye yerli firma giremez’ deniyor, ama bugün itibariyle teklif vermek için belediyeden 16 ihale dosyası alınmış ve bunların 9 tanesi yerli, 7 tanesi de yabancı firma” dedi.

Yerli üretimin desteklenmesi konusunda en büyük çaba gösteren kurumların başında İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin geldiğini ve bugüne kadar yaptıkları çalışmalarla bunu ortaya koyduklarını söyleyen Başkan Kocaoğlu, “Son dönemde bir lobi faaliyeti gibi yürütüldü, Bu açıkçası canımızı sıktı, sıkmaya da devam ediyor. Binali Yıldırım Bey, sektör temsilcileriyle toplantısındaki konuşmasında ‘yerli firma alsın’ diyor, ben de yerli firma alsın diyorum, içim gidiyor. Keşke yerli firma alsa da memleketin deniz-tersane sektörünün kalkınmasına faydamız olsun. Bunu istemesem kendimden şüphe ederim. İzmir’de biraz daha işe bakarsak iyi olacak sanıyorum; çünkü insanlar boş kalınca ‘o bunu dedi, bu öyle mi dedi’ diye laf çoğalıyor” diye konuştu.

En son teknoloji, uzun süreli kullanım
Gemilerin 40 – 50 yıl gibi uzun süre kullanılan araçlar olduğunu vurgulayan Başkan Aziz Kocaoğlu şöyle devam etti: “Ne kadar geleceği yakalarsak, yatırımı o kadar rantabıl yaparız diyerek uzun süren çalışmalardan sonra karbon kompozit katamaran cinsi olarak gemileri belirledik. Herkese sorduk; Gemi Mühendisleri Odası ve Türk Loydu’na da sorduk. Toplantı yaptık, konuştular. Ben de 300 milyonluk ihaleye çıkıyorum, tüm sorumluluk belediye başkanına ait, yanlış karar verir miyim diye sabaha kadar uyumuyorum zaten. Arkadaşların sesi yüksek çıkınca, dedim çağırayım konuşalım. Münazara yaptık, 2-3 saat sürdü. Tüm samimiyetimle ‘acaba’ diyeceğim bir husus ya da hata yaptığımızı ortaya koyan bir şey gösteremediler. Biz de yolumuza devam ettik. ‘Malzemesi çok pahalı’ diyorlar, 3 kat pahalı diyorlar. Hammaddenin pahalı olması, bir geminin fiyatında yüzde 5- 10 oynar. Arabada saçın maliyeti arabanın fiyatına ne kadar yansır? Evet biraz pahalı, ama son teknoloji ve en sağlam malzemeden yapılacak. Uçak teknolojisinde, deniz altında, savaş gemisinde kullanılan karbon kompozit malzemeden yapılacak gemiler alıyoruz.”

“Türkiye’nin teknolojisi yeterli”
“Bu gemi teknolojisini bu ülkede uygulayacak tersane de var gemi mühendisi de var” diye konuşan Başkan Kocaoğlu, “Bu malzemeyi üreten ülkelerden bir tanesi de Türkiye. Ülkemizde bu malzemenin hammaddesi de yapılabiliyor. Alüminyum ya da çelik gövde olsaydı belki çok daha fazla tersaneci bu ihaleye girecekti. Ama biz bir yandan İzmirli’ye son teknoloji ürün sunmak diğer yandan da sanayiciyi taleplerimizle biraz zorlayarak yukarı çekmek zorundayız” dedi. Türkiye’de yerli firmaları korumak için yasadan gelen yüzde 5 oranında teşvik de olduğunu hatırlatan Başkan Kocaoğlu, “Yerli firma 99 kuruş verirse, yabancı firma 95 kuruş da verse ihaleyi yine yerli firma alır” şeklinde konuştu.

Yeni iskeleler geliyor
Göreve geldiğinden bu yana “yerelde kalkınma” hedefiyle çalışmalarını yürüttüklerini söyleyen Başkan Aziz Kocaoğlu, “Tabii ki makro kalkınmayı hükümet yapacak, ama yerel yöneticiler yerel dinamikleri harekete geçirecek çalışmalar yapmalılar” dedi. İzmir’in ihtiyacının “teşvik” olduğunu belirten Başkan Kocaoğlu, “Komşu illerle aradaki teşvik farkı kaldırıldığında, İzmir’in sanayi bölgelerinin 2- 3 yılda dolmaması mümkün değil. Teşvik olsa, yatırımcılar Manisa yerine hemen yanında limanı olan Aliağa’ya gider” diye konuştu.

İzmir Limanı’nın mutlaka büyütülmesi gerektiğini de ifade eden Başkan Kocaoğlu, Bakanlık tarafından Liman kapasitesinin artırılacağını, Büyükşehir Belediyesi tarafından da Körfez’in rehabilitasyonu için gerekli çalışmaların yapılacağını bildirdi. Rehabilitasyon kapsamında akıntıyı sağlamak için sirkülasyon kanalları açılacağını ve ilerleyen süreçte belirlenen yerlere iskeleler kurulacağını ifade eden Başkan Kocaoğlu, şöyle konuştu: “Şu anda eski liman dediğimiz Pasaport ve Konak Pier arası zaten marina halinde. Sadece ortada mendirek var. Burası kısa sürede marina şeklinde düzenlenebilir. Ama durumu karışık, arap saçına dönmüş. Ulaştırma Bakanımıza, Maliye Bakanımıza ilettik. Hani yapılamıyorsa Belediye olarak biz yapalım kente bir marina gelsin mantığıyla düşünmüştük, ama bir sonuç alamadık.”

Yapılan çalışmalar kapsamında Yeni Kent Merkezi olan Salhane-Turan arasında da bir marina yapılmasının düşünüldüğünü bildiren Başkan Kocaoğlu, İnciraltı’nın planlanması kapsamında o alana da bir tane marina düşünüldüğünü söyledi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, MÜSİAD üyeleri tarafından getirilen “kruvaziyer limanı İnciraltı bölgesinde olsun” önerisine katılmadığını, bu limanın turistlerin Agora-Kadifekale-Kemeraltı aksını yürüyerek dolaşabilecekleri mesafede bulunması gerektiğini kaydetti.

izmir.bel.tr
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Umut » Pzt 26 Ara 2011, 17:16

İzmir gemilerini istiyor. Ama birileri pürüz çıkarma konusunda ısrarlı.

Gemi ihalesi'nde son durum

Haftalardır tartışılan ve daha ihaleye çıkmadan şartnamesi KİK’lik olan Büyükşehir Belediyesinin gemi alım ihalesi başladı.

Haftalardır tartışılan ve kaç firmanın katılacağı merakla beklenen Büyükşehir Belediyesi Gemi Alım İhalesine 4 firma katıldı. Firmalardan biri ihaleye teşekkür mektubu verdi. 15 gemi ve 28 kalem yedek parça için muamen bedel 331 milyon 910 bin 562 TL 7 kuruş olarak belirlendi.

Büyükşehir Belediyesi Çetin Emeç Salonu’nda Destek Hizmetleri Daire Başkanı Aysel Özkan başkanlığında toplanan ihale komisyonu sonucu merakla beklenen ihaleyi bitirdi. İhaleye teklif veren Avusturya firması Autsal Pty Ltd. Şirketi ihale şartnamesinin kendilerine uymadığını ifade ederek ihaleden çekildi. Şirket alüminyum malzemeden gemi ürettiğini şartnamede bulunan kompozit malzemeyi kullanmadıklarını dile getirdi.

İhalede, Hollandalı firma Damen Shıpyardds Gorınchem ise 185 milyon 192 bin TL teklif verdi. Evrakları incelenen firmanın belgeleri geçerli kabul edilirken diğer teklif ise MHP İstanbul eski Milletvekili Ali Torlak’ın sahibi olduğu Torlak Denizcilik Sanayi AŞ Firması’ndan geldi. Şirket ihalede 282 milyon 610 bin TL teklif verdi. Yapılan incelemede şirketin teminat mektubu, gemi inşa sertifikası ve banka teklif mektubunun bulunmadığı ortaya çıktı. İhaleye dört teklif veren şirket arasında bulunan İndeks Denizcilik Elektrik Mak. San. Tur. Otomasyon. Mak. San. Tic. AŞ. de sipariş yoğunluğu sebebiyle teklif veremediğini dile getirdi.

İKİNCİ BÖLÜME GEÇİLDİ
Destek Hizmetleri Daire Başkanı Özkan başkanlığında oluşturulan ihale komisyonu ikinci bölüm olan tekliflerin teknik boyutunu inceleme kısmına geçti. Verilen teklifler arasında sadece Hollandalı firma Damen Shıpyardds Gorınchem ilk turu geçmişti. Dört firmadan ikisinin teklif vermediği birinin de evrak eksiğinin bulunduğu ihalenin Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun da onayı alındıktan sonra iptal edilmesi bekleniyor.

egedesonsoz.com


Hollandalılar bu alanda çok iyi oluyorlar genelde. Ama ihale süreci uzayacak gibi.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Sal 27 Ara 2011, 00:16

Bence de bu ihalede gizli bir el devreye girdi..O kadar Türk firmasından sadece ikisi dosya alıp ihaleye giriyor ve birinin de evrakları eksik olduğu için ihale, rekabet koşulları oluşmadığı için iptal ediliyor, çok ilginç değil mi? He bu arada ikisi de nezaketen teşekkür etmiş..Nasıl ki Bozoğlu ve Bayındır İnşaat, metronun içine ettiyse bu işlerde de biri, belediyeyi çalışmıyor göstermek için elinden geleni yapıyor..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Cmt 28 Oca 2012, 02:25

Büyükşehir, vapur ihalesine çıkmak için düğmeye bastı

Eleştirilere hedef olan ihaleyi iptal eden İzmir Büyükşehir Belediyesi, yeni şartname için hazırlıklara başlarken, sektör temsilcilerinden de görüş alıyor


İzmir Büyükşehir Belediyesi, iptal edilen vapur ihalesi sonrası yeni şartname hazırlıklarına başladı. Öncelik, iptal edilen ihalede dosya alan 18 firmaya verildi. Tek tek çağrılan firmalara şartnamede yapılması öngörülen değişikliklerle ilgili görüş ve önerileri soruldu. Basına kapalı gerçekleşen görüşmelerin ikinci aşamasında GİSBİR ve Gemi İnşa Sanayicileri Birliği üyeleri ile bir araya gelineceği belirtildi.

18 FİRMA KATILDI

İzmir Büyükşehir Belediyesi, önce 6 Aralık'ta yapacağını duyurduğu daha sonra firmalardan gelen talep üzerine 26 Aralık'a çektiği 15 yolcu vapuru ile 28 kalem yedek parça alımına ilişkin ihalede umduğunu bulamayınca çareyi yeni şartname hazırlamakta buldu. Şartnamesi yabancı firmaları işaret ettiği gerekçesiyle eleştiri konusu olan ihalede, gemilerin yapımında kullanılacak karbon kompozit maddesi de tepkilerden payını almıştı. Bazı sektör temsilcileri, şartnamede öngörülen koşullarda Türkiye'de gemileri yapabilecek firma olmadığını iddia etmişti. Tüm bu eleştirilerin gölgesinde 26 Aralık'ta gerçekleşen ihalede dosya alan 18 firmadan sadece 4'ü ihaleye katılmış, bu firmalardan 2'si teşekkür mektubu vermişti. Diğer iki firmadan birisinin evraklarında eksik olduğu ortaya çıkınca geriye tek geçerli teklif kalmıştı.

BAŞKAN DUYURDU

Ancak, Başkan Aziz Kocaoğlu, ihalenin iptal edildiğini duyurmuştu. Kocaoğlu, "Ufak tefek başka nedenler de olabilir ama esas iptal nedenimiz verilen teklifin bizim yaklaşık maliyetimizden aşırı yüksek olması. Bu konuda önümüzdeki süreçte değerlendirmemizi yapıp süreç içindeki yapıcı eleştirileri de dikkate alarak vapur ihalesi konusunda yolumuza devam edeceğiz" demişti. Başkan Kocaoğlu şartnamesi eleştiri konusu olan vapur ihalesi ile ilgili olarak başta dosya alan 18 firma olmak üzere sektörde Türkiye'de faaliyet gösteren ne kadar firma varsa hepsine davet mektubu gönderdiklerini, onların görüş ve önerileri doğrultusunda yeni şartnameyi şekillendireceklerini açıklamıştı.

ŞEFFAFLIK HEDEFİ

Yaşanan tüm bu süreçlerin ardından Büyükşehir Belediyesi firmalarla görüşmelerine başladı. Hafta başında başlayan görüşmelerde öncelik, 26 Aralık'ta yapılacağı duyurulan ihale için dosya alan yerli ve yabancı 18 firmaya verildi. Bu firmalarla yapılacak görüşmelerin sonlanmasının ardından Türkiye'de gemi inşa sektörünün yüzde 90'ını oluşturan ve 48 üyesi bulunan GİSBİR'le görüşmelere başlanacağı öğrenildi. Belediye, şeffaf ve katılımcı bir şartname hazırlamayı amaçladı. Görüş ve öneriler doğrultusunda yeni hazırlanacak şartname ile hem ihaleye katımıcı sayısını artırmayı hem de rekabet koşullarının daha iyi oluşmasının önünü açmayı hedeflediği belirtildi.

Kimler katılmıştı

İptal edilen ihaleye Austal (Avustralya), Damen Shipyard (Hollanda), Torlak Tersanesi (Türkiye), Indeks Makine (Türkiye) katılırken Ausdal ve Indeks makina teşekkür mektubu vererek ihaleden çekilmişti. İhaleye katılan Damen Shipyard Firması 185 milyon euro (450 milyon TL) teklif verirken Torlak Tersanesi ise 282 milyon TL teklif vermişti. Torlak firmasının ihale dosyasından geçici teminat mektubu çıkmadığı için teklifi komisyon tarafından değerlendirme dışı bırakılmıştı. İhalede tek geçerli teklif Hollandalı Damen Shipyard Tersanesinden gelmiş fakat Aziz Kocaoğlu komisyon raporu doğrultusunda ihaleyi iptal ettiklerini açıklamıştı.

Yeni Asır
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Sal 06 Mar 2012, 22:48

Vapur ihalesinde süreç yeniden başladı

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, Aralık'ta ihalesini gerçekleştirdiği ancak tek teklifin geçerli olması nedeniyle iptal ettiği 15 vapur ve 48 yedek parça alımı ihalesinin Nisan ya da Mayıs'ta yapılacağı belirtildi


İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından geçtiğimiz yıl Aralık ayında ihalesi gerçekleştirilen ve kamuoyunda büyük tartışmalara neden olan 15 vapur ve 48 yedek parça alımına ilişkin ihalede süreç yeniden başladı. Yaklaşık 2.5 aylık bir çalışmanın ardından Büyükşehir Belediyesi, yeni ihale ile ilgili teknik ve idari şartnameye son şeklini verdi. İlk ihalede "maliyetleri çok artırdığı" ve "bunun yurtiçindeki firmalar tarafından yapılamayacağı" gerekçesiyle en çok eleştirilen; vapurların yapımında "karbon kompozit" madde kullanılması şartının yeni şartnamede de değişmediği öne sürüldü. Buna göre, Büyükşehir Belediyesi, karbon kompozit ısrarını yeni çıkılacak ihalede de sürdürmüş olacak. Öte yandan belediyenin yine sektörde eleştiri konusu olan "kataraman" tipi tekne talebinden de vazgeçmeyeceği iddia edildi.

SÜRE DEĞİŞTİRİLDİ

Hazırlıklar sürerken yeni ihalenin, ihale ilanının ardından en geç Nisan sonu veya Mayıs başında gerçekleşebileceği öğrenildi. Başkan Aziz Kocaoğlu, ilk ihalede sadece yurtdışından bir teklif gelmesi üzerine 'teklif mektubunda belirtilen rakamın yüksek fiyat, düşük fiyat sorgulamasından geçemediği' gerekçesi ile ihaleyi iptal etmişti.
26 Aralık'ta gerçekleştirilen ve tek geçerli teklifin geldiği ihalede yaşananların bir daha tekrarlanmaması amacıyla Büyükşehir Belediyesi, bu sefer teknik ve idari şartnamede bir takım değişikliklere gitti. Başta Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (GİSBİR) olmak üzere yerli ve yabancı firmaları tek tek dinleyen ve firmaların yeni çıkılacak ihalenin şartnamesi ile ilgili eleştiri ve önerilerini dikkate alan Büyükşehir Belediyesi, yeni şartnamede gemi teslim sürelerinde de bir takım değişikliklere gitti. Eski şartnamede 420 gün olan fakat sektör temsilcilerinin 600 güne çıkarılmasını talep ettiği ilk geminin teslim süresi, firmalardan gelen talep doğrultusunda önerilen tarihe yakın bir süreye çekildi. Sır gibi saklanan şartnamede 420 günlük sürenin ne kadar yukarılara çekildiği merak konusu oldu.

KOŞULLAR YUMUŞATILDI

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin katılımı artırmak amacıyla aldığı önlemler bununla da sınırlı kalmadı. Gemi inşa sektörünün son yıllarda krizde olması ve bir çok tersanenin kapısına kilit vurmak zorunda kalması nedeniyle firmaların ekonomik ve mali imkanlarla ilgili yeterlilik kriterleri, yeni ihale şartnamesinde yumuşatıldı. Böylece vapur alımı ihalesinde rekabetin sağlanması, katılımcı sayısının artırılması için ekonomik ve mali imkanlar eski şartnameye oranla daha cazip hale getirilmiş oldu.

BEKLENEN ONAY GELDİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi, bir yandan şartname ile ilgili hazırlıklarını sürdürürken diğer yandan da bir süre önce ara verdiği yabancı kredi kuruluşları ile vapurların alımında kullanılacak finansmanın görüşmelerine yeniden başladı. Büyükşehir Belediyesi'nin yabancı finans kuruluşları ile yeniden görüşmelere başlamasında hazinenin verdiği onay etkili oldu. Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında beklenen fakat özel yetkili savcıların talimatı ile Büyükşehir Belediyesi'ne yapılan operasyon sonrası bir türlü gelmeyen hazine onayı nihayet geldi. Hazine, dış kredi kullanımına 'güvencesiz' onay verdi. Böylece dış kredi kuruluşları ile yapılacak kredi görüşmelerinin de önü böylece açılmış oldu.

GÖRÜŞMELER SÜRÜYOR

Bu kapsamda Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, geçtiğimiz haftalarda dünya bankasının yan kuruluşlarından birisi ile masaya oturdu. Henüz anlaşma sağlanmazken görüşmelerin önümüzdeki haftalarda da devam edeceği öğrenildi. Büyükşehir Belediyesi ilk ihalede hazine beklenen kefaleti vermeyince İller Bankası'na yönelmişti. İller Bankası yönetim kurulu 295 milyon TL'lik kredi talebini kabul etmişti. Büyükşehir Belediyesi, İller Bankası'nın kredi onayı ile yüzde 8 faizle 5 yılda geri ödemeli kredi kapsamında 26 Aralık'ta ihaleye çıkmıştı. Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, İller Bankası'nın vermeyi taahhüt ettiği kredinin halen geçerli olduğunu fakat daha uygun şartlarda dış kaynaklı kredi bulabilmek amacıyla yabancı finans kuruluşları ile görüşmeleri sürdürdüklerini açıkladı.

20 FİRMADAN KARŞILIK

Öte yandan Büyükşehir Belediyesi, ilk ihalenin ardından ikinci ihalenin hazırlıklarını sürdürürken yeni şartnamenin şeffaf olması ve katılımı artırması amacıyla ilk ihale için dosya alan 18 firma başta olmak üzere toplam 30'a yakın firmaya davet mektubu gönderdi. Firmalardan 20'ye yakını davete karşılık verirken firmalara yeni şartnamenin nasıl olması gerektiği soruldu. Eski şartname ile ilgili eleştirileri dinleyen belediye, yeni şartnameyi hazırlarken firmalardan gelen görüş ve önerileri de dikkate alarak teknik ve idari şartnamede değişiklikler yaptı.

2 firma teşekkür mektubu sunmuştu

Büyükşehir Belediyesi tarafından 26 Aralık'ta yapılan ihalede iki firma teşekkür mektubu sunarken, Torlak Tersanesi'nin teklif dosyasından geçici teminat mektubu çıkmadığı için firma değerlendirme dışı bırakılmıştı. İhalede tek geçerli teklifi veren Hollanda'nın Damen Tersaneleri'nin teklifi ise muhammen bedelin çok üzerinde çıkmıştı. İhaleye katılan firmalardan Austal, kompozit kabuk şart koşulduğu için teşekkür vererek ihaleden çekilmişti. Damen Shipyard 185 milyon euro (450 milyon TL) teklif verirken Torlak Tersanesi, 282 milyon TL teklif vermişti. İhale dosyası alan Indeks Makine ise işlerinin yoğunluğu nedeniyle teşekkür mektubu vermişti. Kocaoğlu, tek teklifin geçerli olduğu ihaleyi daha sonra fiyat sorgulamasından geçemediği için iptal ettiğini açıklamıştı.

Katamarandan vazgeçilmedi

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yeni ihale öncesi alımını gerçekleştireceği vapur cinsi konusunda da değişikliğe gitmedi. Edinilen bilgiye göre alınacak vapurların katamaran cinsi olması da yeni şartnamede aynen korunacak. Katamaran cinsi tekne tercihi de daha önce yerli firmalar tarafından eleştiri konusu olmuştu. Büyükşehir Belediyesi'nin öngördüğü katamaranların kalıplarının Türkiye'de hiçbir firmada bulunmaması ve firmaların bu kalıpları sıfırdan hazırlatmak zorunda kalacak olması eleştirilerde başlıca faktör olmuştu.


Yeni Asır
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Umut » Sal 06 Mar 2012, 23:14

Vapur ihalemiz resmen engellendi. Ama bu işin yukarıdan bir yerden engellendiği o kadar belli oldu ki. Üzüldük. İzmir zaman kaybetti. Umarım bir daha sorun çıkmaz. Kimse de yandaşları ihale alamadı diye ortalığı ayağa kaldırmaz.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Sal 06 Mar 2012, 23:40

Aman Umut'um böyle laflar etme Ergenekoncusun diye içeri atılırsın :D

Söylediklerine harfiyen katılıyorum.. İnşallah bu sefer sudan sebeplerle ihalenin önüne geçilmeye çalışılmaz..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Sal 13 Mar 2012, 14:58

İşte İzmir’in yeni gemileri

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 30 Nisan’da gerçekleştireceği ihaleyi tam 22 dilde birden dünyaya duyuruyor. İzmir’in son teknolojiyle donatılmış yeni gemileri her türlü konfora sahip olacak. Çevreci özellikleriyle öne çıkan gemilerde TV yayını ve internet, engelli tuvaletleri, görme engelliler için kabartmalı uyarı ve yönlendirmeler, bisiklet parkları, evcil hayvan kafesleri, rahat ve ergonomik koltuklar olacak. Gemiler, düşük yakıt tüketimi, işletme verimliliği, sürati ve yüksek ses-ısı izolasyonu ile dikkat çekecek.

Kentteki deniz ulaşımının geliştirilmesi ve ulaşımda deniz taşımacılığının payının artırılması için yaptığı çalışmalarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, 30 Nisan 2012 tarihinde 15 adet yolcu gemisi için ihale gerçekleştirilecek. Ulusal ve uluslararası tüm isteklilere açık olarak yapılacak ihale, Kamu İhale Bülteni’nde bugün duyurulmasının ardından, 16 Mart tarihinden itibaren de Avrupa Birliği Resmi Gazetesi’nde tam 22 dilde yayınlanacak. Büyükşehir’in ihale dökümanı ayrıca, 170’den fazla ülkenin ihale ilanları ile AB, Dünya Bankası ve diğer kalkınma bankalarının ihale ilanlarını yayınlayan dgmarket’te yer alacak.

Geçtiğimiz Aralık ayında gerçekleştirdiği ilk ihaleyi, geçerli teklif kalmadığından iptal etmek zorunda kalan İzmir Büyükşehir Belediyesi, ikinci ihale için de tıpkı ilk ihalede olduğu gibi titizlikle çalıştı ve 10’u yerli olmak üzere toplam 16 üretici firmanın görüşlerini alarak hazırlandı.

Katamaran farkı

İhalenin gerçekleştirilip sözleşmenin imzalanmasının ardından ilk gemi 550 gün sonra, diğer gemiler ise her 90 günde bir gemi olmak üzere teslim edilecek. Yeni alınacak gemiler hafif özgül malzeme (karbon kompozit) ile üretilerek yüksek hızda yakıt tasarrufu sağlayabilecek katamaran gövde tipinde olacak ve böylece işletme verimliliği sağlanarak yakıt vb. maliyetler azaltılacak. Katamaran gövde tipi, yüksek ve konforlu manevra kabiliyeti ile yolcu salonlarının ferahlığı, konforu ve iniş-biniş kolaylığı sağlaması gibi ergonomik kriterleri ile de öne çıkıyor.

Çelik ve alüminyuma göre daha avantajlı

Gemilerde kullanılacak karbon kompozit malzeme ise bir çok üstün özelliği ile dikkat çekiyor. Kendini kanıtlamış son teknoloji malzeme olan karbon kompozit, ağırlığa bağlı olarak yakıt sarfiyatını düşürüyor, bakım-tutum-onarım masraflarını azaltıyor ve gemilerin kullanım ömrünü uzatıyor. Karbon kompozit malzemede ayrıca metal yapı materyallerinde olduğu gibi korozyon oluşmuyor, ses ve ısı izolasyonu yüksek oranda sağlanabiliyor ve karbondioksit salınımı yakıt tüketimine bağlı olarak daha az gerçekleşiyor. Hammaddesi Türkiye’de üretilen karbon kompozit imalatı, bu özellikleriyle çelik ve alüminyuma göre daha avantajlı olacak. Yeni gemilerde bu malzemenin kullanılması, sektördeki yerli üretimin de desteklenmesini sağlayacak.

Sessiz ve çevreci

İhale kapsamında inşası gerçekleştirecek yeni gemilerin, özellikle çevreci ve engelli dostu olması, yolcu konfor ve güvenliğinin en üst düzeyde tutulması ve işletme-bakım-onarım maliyetleri ile yakıt sarfiyatının düşük olması planlandı. Gemiler, günümüzün en ileri teknolojisi kullanılarak üretilecek. Gemi yapım malzemesi olarak karbon kompozit kullanımı ve ses izolasyonunda mükemmelliyetin çok yüksek tutulması ile yeni gemiler, mevcut gemilere göre daha “sessiz” olarak çalışacak. Gemilerde internet erişimi ve TV yayını da bulunacak. Gemilerdeki koltukların ergonomisi ve konforu ile uçak koltuğu rahatlığı sunulacak. Egzoz gazı emisyonu minimum düzeyde olacak. Engelli vatandaşlar da gemilerden rahatça faydalanabilecek. İskeleler, alınacak yeni gemilere göre yeniden yapılandırılarak modernize edilecek.

Bu gemilerde yok yok!

Yeni gemiler katamaran gövde tipinde olacak.
Yapı ana malzemesi, çelikten daha sağlam, alüminyumdan daha hafif, dayanıklı, daha uzun ömürlü, işletme maliyetleri düşük ‘karbon kompozit’ malzemeden olacak.
13 adet geminin işletme hızı (saatte) 18 deniz mili, 2 adet geminin işleme hızı saatte 30 deniz mili olmak üzere 15 adet gemi inşa edilecek (Mevcut gemilerin hızı saatte 9-10 deniz mili)
Gemilerin tam elektronik kontrol sistemi ve manevra yeteneği olacak. Bu sayede gemilerin iskelelere yanaşma ve ayrılmaları çok kısa sürede gerçekleşebilecek.Gemiler iç ve dış körfez taşımacılığında İzmir’in ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde planlandı.
Gemilerin boyları en az 37 metre, enleri ise en az 11,5 metre olacak
Konforlu ve ergonomik oturma koltukları ile geniş koltuk arası mesafesi (diz mesafesi) olacak.
Gemiler en az 400 kişi kapasiteli olacak
Gemilerde büfe ve soğuk–sıcak içeceklerin satıldığı otomatik satış büfeleri (snack) bulunacak
Gemilerin ön tarafında yolcuların hızlı iniş-binişlerini sağlayacak genişlikte, engelli vatandaşların yardımsız olarak kullanımına uygun, kaptan tarafından otomatik olarak kumanda edilecek rampalar bulunacak.
Gemilerde bebek bakım masası da bulunacak.
Normal tuvaletler ve engelli tuvaleti bulunacak
Gemi ergonomisi, engelli vatandaşlar ve çocuk arabalarının kullanımına uygun olarak yapılandırılacak
Gemilerde gerekli yerlerde, görme engellilerin okuyabileceği şekilde kabartmalı (Braille Alfabesinde yazılmış) uyarı ve yönlendirme işaretleri olacak.
Gemiler iki katlı olacak. Birinci kat kapalı alan, ikinci kat kapalı ve en az 90 kişi kapasiteli açık alanlı olacak.
Gemide bisiklet parkları bulunacak. Böylece bisiklet kullanıcıları da gemilerde daha rahat bir yolculuk yapabilecek.
Gemiye binecek yolcuların evcil hayvanlarını taşıyabilmeleri için en az 3 adet birbirinden bağımsız evcil hayvan kafesi bulunacak.
Yolcuların bavul ve çantalarını koyabilecekleri bavul rafı ve alanları olacak
Yazın terletmeyecek, kışın üşütmeyecek derecede iklimlendirilmiş (klimalı) kapalı yolcu salonları oluşturulacak.
Gemiler, kurulacak bir merkezden ‘Filo işletme Sistemi’ ile kontrol ve denetim sağlanarak yönetilecek. Aynı sistem aracılığıyla gemideki ve kıyı birimlerinde bulunan ekranlar vasıtasıyla yolcuların bilgilendirilmesi sağlanacak. Gemide ayrıca TV yayınları da izlenebilecek.
Gemilerde kablosuz internet donanımı bulunacak.

Konak-Karşıyaka 10 dakikaya düşecek

Mevcut durumda kullanılan yolcu gemileriyle Konak-Karşıyaka/Konak-Bostanlı arası yanaşma ve ayrılma manevraları dahil 18-20 dakikada katediliyor. Yolcu iniş-binişinin 5 dakika olarak eklenmesiyle toplam 25 dakikada sefer tamamlanıyor. Yeni gemilerde ise yanaşma ve ayrılma manevraları dahil en çok 10 dakika ve 5 dakikada yolcu iniş-biniş süreleri ile birlikte her seferin 15 dakikada tamamlanması hedefleniyor.

İ.B.B.


İnşallah bu sefer herhangi bir aksilik çıkmaz da şu gemilerimize kavuşuruz..Malum, sorunlu projelerimizden biri haline geldi/getirildi..

Bununla birlikte diğer sorunlu projelerimizde de sona gelinmek üzere;

Bildiğim kadarıyla teleferik ihalesinde bu sefer herhangi bir sorun yaşanmadı..

Yeni Fuar Alanı'ndaki tapu sorunu çözüldü..(Neden beklenildiğini bende bilmiyorum)

Tramvay Projeleri'nden Konak Tramvayı için DLH ve Anıtlar Kurulu onayı alındı..Sıra DPT onayı ile kredi bulmada..

Metro projelerinden Evka3 hattı açılmak üzere..Diğer tarafta ise işler hala muallak..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Vapur Hatları ve İskeleler

Mesajgönderen Gökhan » Sal 01 May 2012, 03:18

İzmir’in yeni gemileri için ihale yapıldı

Kent içi deniz ulaşımının geliştirilmesi ve toplu taşımacılıkta deniz taşımacılığının payının artırılması için çalışmalarını yoğunlaştıran İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu kapsamda 15 adet yolcu gemisi için yeniden ihale yaptı. İhale için 15 firma dosya satın aldı, bunlardan 6 tanesi ihale için teklif dosyası zarfı sundu.

İhalede Özata Tersanecilik San ve Tic. Ltd. Şti 117 milyon Euro, Brodrene AAAS 149 milyon 428 bin Euro teklif verirken; Austall Pty Ltd., Damen Shıpyards Gorınchem, Sirena Marine Denizcilik San. ve Tic. A.Ş ve İndeks Mak. Enerji Ltd. Şti. ihaleye teklif veremeyeceklerini belirtti. İhale komisyonunun dosyaları incelemesini tamamlamasının ardından sonuç açıklanacak. İhalenin gerçekleştirilip sözleşmenin imzalanmasının ardından ilk gemi 550 gün sonra, diğer gemiler ise her 90 günde bir gemi olmak üzere teslim edilecek.

Sessiz ve çevreci

Yeni alınacak gemiler hafif özgül malzeme (karbon kompozit) ile üretilerek yüksek hızda yakıt tasarrufu sağlayabilecek katamaran gövde tipinde olacak ve böylece işletme verimliliği sağlanarak yakıt vb. maliyetler azaltılacak. Katamaran gövde tipi, yüksek ve konforlu manevra kabiliyeti ile yolcu salonlarının ferahlığı, konforu ve iniş-biniş kolaylığı sağlaması gibi ergonomik kriterleri ile de öne çıkıyor.

İhale kapsamında inşası gerçekleştirecek yeni gemilerin, özellikle çevreci ve engelli dostu olması, yolcu konfor ve güvenliğinin en üst düzeyde tutulması ve işletme-bakım-onarım maliyetleri ile yakıt sarfiyatının düşük olması planlandı. Gemiler, günümüzün en ileri teknolojisi kullanılarak üretilecek. Gemi yapım malzemesi olarak karbon kompozit kullanımı ve ses izolasyonunda mükemmelliyetin çok yüksek tutulması ile yeni gemiler, mevcut gemilere göre daha “sessiz” olarak çalışacak. Gemilerde internet erişimi ve TV yayını da bulunacak. Gemilerdeki koltukların ergonomisi ve konforu ile uçak koltuğu rahatlığı sunulacak. Egzoz gazı emisyonu minimum düzeyde olacak. Engelli vatandaşlar da gemilerden rahatça faydalanabilecek. İskeleler, alınacak yeni gemilere göre yeniden yapılandırılarak modernize edilecek. İzmir Büyükşehir Belediyesi geçtiğimiz Aralık ayında gerçekleştirdiği ilk ihaleyi, geçerli teklif kalmadığından iptal etmek zorunda kalmıştı.


Hayırlısı olsun; ancak şimdiden ihaleye katılıp da teklif vermeyen firmalardan birinin Türkiye temsilcisi, ihaleye itiraz edeceklerini açıkladı..Umarım KİK'e takılmayız..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

ÖncekiSonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir

cron
Free Web Hosting