İZBAN Aliağa-Menderes Metro Hattı (EgeRay)

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen H.Bayraklı » Cum 11 Mar 2011, 01:53

Resim

Aliağa İstasyonundan hareket eden bir CAF...
H.Bayraklı
 
Mesajlar: 11
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Çrş 09 Mar 2011, 22:34

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Gökhan » Cum 11 Mar 2011, 21:15

Banliyö Sisteminin geliştirilmesi ve güçlendirilmesi kapsamında Yenidoğan Mahallesi 23M-IVa paftada yaya üst geçidi yeri belirlenmesine ilişkin (21/2011 meclis nolu) İmar - Hukuk - Çevre Komisyonu raporu meclisce görüşülerek; Banliyö Sistemi güzergahının Yenidoğan Mahallesindeki bölümünde kalan ve yürürlükte bulunan imar planında bir kısmı yaya yolu, bir kısmı otopark alanı olarak belirlenen 2216 sokak üzerinde, Büyükşehir Belediyesince projelendirilen yaya üst geçidinin, 1/1000 ölçekli imar planına işlenmesine yönelik plan değişikliği uygun bulunarak 5216 sayılı yasanın 7. maddesinin (b) bendine göre işlem yapılmasına oybirliğiyle karar verildi.


1 Mart 2011 tarihli Konak Meclisi kararıdır..

Buradan da anlaşılacağı üzere Aliağa-Menderes Raylı Sistem Hattı güzergahında Yenidoğan mevkiinde yaya üst geçidi yapılacaktır..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bugün Karşıyaka'ya gitmek için Halkapınar'dan İzban'a bindim..Anca bindiğim CAF'ın anons sistemi çalışmıyordu; böyle bir acayip geldi bana yolculuk..Ayrıca Halkapınar'da çalışmayan dakika panolarının Karşıyaka'da çalıştığına şahit oldum..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Umut » Sal 15 Mar 2011, 14:19

İzban'la ilgili bugün iki önemli haber yer aldı medyada. Birincisi hattın Torbalı'ya uzatılması süreciyle ilgili olumlu bir gelişme. Diğeri daha önemli ancak doğruluk payı nedir bilemiyorum. Bu ikinci haberde yeni tren setlerinin alınacağı ancak bu işlemin gecikebileceği, bu nedenle Marmaray için alınan ve henüz kullanılmayan ROTEM tren setlerinin getirileceği belirtiliyor. Bu sayede sefer sıklıkları da ortalama 10 dakikaya düşecekmiş.

Hızlı tren hızlanıyor

Türkiye’nin en uzun banliyö hattında, sefer sayıları, İstanbul’daki Marmaray Projesi için alınan 33 vagon setinin kiralanmasıyla artacak. Sefer sıklığı 10 dakikaya inecek
Türkiye’nin en büyük ve en uzun metro standartlarında banliyö hattı Egeray-İZBAN, her geçen gün hızlanıyor, hizmet kalitesi artıyor. Şikayetlere sebep olan aksaklıklar birer birer azaltılıyor. Sefer sıklığı, 35 dakikadan 12 dakikaya düşürüldü. Türkiye’de ilk kez merkezi ve yerele yönetim işbirliğiyle; TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ortaklaşa kurup ortaklaşa işlettiği sistemin merkez üssü Mavişehir’deki depolama alanında bulunuyor.
Şu anda günde 110 bin yolcu taşıyan sistemde hedef günde 550 bin yolcu kapasitesine ulaşmak. Bunu sağlamak amacıyla trenlerin daha hızlı hareket etmesi, henüz tamamı hizmete girmemiş üst ve alt geçitlerin tamamlanmasıyla sağlanacak. Karayolu hemzemin geçitlerinden sonra yaya hemzemin geçitleri de hizmete girince trenler çok daha hızlı bir şekilde seferleri tamamlayacak.
Sefer sıklığını 10 dakikaya düşürmek için ise mevcut 33 vagon setine ek olarak bir okadar daha vagon seti gerekiyor. Yeni vagonları almak için ihaleye hemen çıkılıyor. Ancak bu vagonlar en erken 1,5 yıl içinde yapılıp İzmir’e getirilecek. Bu süre içinde İzmir’in ihtiyacını karşılamak için ise formül bulundu. Buna göre İstanbul’a Marmaray projesi için alınmış olan ve henüz kullanılamayan vagonlar kiralanarak İZBAN hattında kullanılacak. İzmir’in kendi vagonları gelince, İstanbul’dan kiralanan vagon setleri iade edilecek.

Hedef, günde 550 bin yolcu
Bu takviye sayesinde günlük 550 bin yolcu kapasitesine ulaşma yolunda önemli bir basamak atlanmış olacak. Yolcu kapasitesi 350 bine ulaşacak. Menderes-Menemen bölümünde sefer sıklığı 12 dakikadan 10 dakikaya inerken; Aliağa’ya giden trenler ise saatte bir yerine 30 dakikada bir sefer yapacak.

Milliyet Ege 15 Mart


Aliağa-Menderes hattı Torbalı’ya uzuyor

Büyükşehir Meclisi, Aliağa-Menderes banliyö sistemini Torbalı'ya kadar 30 kilometre daha uzatacak protokolün imzalaması için Başkan Kocaoğlu'na yetki verdi.
İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi, Aliağa-Menderes banliyö sistemini Torbalı'ya kadar 30 kilometre daha uzatacak proje protokolünü imzalaması için Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'na yetki verdi.
Meclis Birinci Başkan Vekili Adnan Oğuz Akyarlı başkanlığında toplanan mecliste İzmir Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi'nin uzatılması görüşüldü.
Hattın Cumaovası'ndan Torbalı ilçesine bağlı Tepeköy'e kadar uzatılması için TCDD Genel Müdürlüğü ile İzmir Büyükşehir Belediyesi arasında imzalanacak protokol için Belediye Başkanı Kocaoğlu'na protokolü imzalama yetkisi verildi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Başkan Kocaoğlu'nun imzalamasının ardından proje ihalesine çıkılacak. Aliağa-Menderes arasındaki 80 kilometrelik hat 30 kilometrelik Cumaovası-Torbalı Tepeköy hattıyla 110 kilometreye yükselecek.

egedesonsoz.com
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Gökhan » Çrş 16 Mar 2011, 17:34

Neresi bu Cumaovası?

Yeni banliyö sistemimiz İZBAN'ı Başbakan Tayyip Erdoğan ile CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, biliyorsunuz güle oynaya açtılar...Sürekli kullanmamı gerektirecek bir bölgede olmadığım için denemek amacıyla işi gücü bırakıp bir-iki kez bindim...

Deneme seferlerinden ilkinde, açılalı 15 gün falan olmuştu. Gözüme ilk çarpan, işletme sisteminin buram buram Devlet Demiryolları kokmasıydı..Yani ağır, hantal ve bürokrasi kokan bir işletmecilik. Sonra bu hava azaldı...İşletmeciliğin her geçen gün biraz daha düzeldiğini görmek sevindirici...

Ancak sonuçta 100 küsur yıllık bir kurumun anlayışından gelen izler kolay değişmez..Örneğin yer isimleri...Trene bindiğinizde ''Bu tren Cumaovası'na gider'' diyor..Peki neresi bu Cumaovası?

Türkiye Cumhuriyeti kayıtlarında şu anda böyle bir yer var mı? Bir zamanlar vardı...Fakat o ''bir zamanlar''dı. Şimdi sorun bakalım genç nüfustan kaçı bilecek...

Cumaovası adı, Menderes diye değişeli neredeyse 25 yıl oluyor..TCDD kayıtlarına Cumaovası diye girmiş bir kere..Öldür Allah değişmez...

Posta Gazetesi Ege eki Uğur İşver'in köşe yazısından bir alıntıdır...



Farklı bir bakış açısı...Bence de Cumaovası istasyonunun adı Menderes olarak değiştirilmeli...
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen kanja » Cum 18 Mar 2011, 13:23

Bu İzban sistemi şu anda Menderes'te ençok minübüsçülere yaradı. Çünkü Gaziemir ve Karabağlar'a gitmek isteyen insanları İzban'a yönlendirirseniz 45 dk zaman sebep olur. Oysa 10 -15 dk yol bu dediğim yer. Menderes aktarma - Sarnıç aktarma otobüsleri semt garajına da giderse daha iyi olur...
kanja
 
Mesajlar: 4
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Cum 18 Mar 2011, 13:04

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Umut » Cum 18 Mar 2011, 13:30

Şimdiye kadar gündeme gelmeyen bir konuya dikkat çekmişsiniz. Çünkü genelde hep tam tersi konuşuldu. Yani İzban nedeniyle çoğu yerde minibüs yerine tren tercih edilir oldu. Bahsettiğiniz kısa mesafede otobüslerin kaldırılmaması gerekirdi belki de. Semt Garajı aktarma merkezi olduğundan ileride yeni düzenlemeler görebiliriz.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen kanja » Cum 18 Mar 2011, 15:16

Bence tek çare minibüslerin Kentkart'a geçmesi. İstanbul'da minibüslerde akbil kulanılıyormuş sanırım.
kanja
 
Mesajlar: 4
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Cum 18 Mar 2011, 13:04

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Umut » Pzt 21 Mar 2011, 09:41

Minibüslerin de Kentkart'lı biniş uygulamasına geçirilmesi bir zamanlar gündemdeydi, ancak son durum nedir bilmiyorum.

Yeni Asır'da İzban'la ilgili bir köşe yazısı yayınlanmış:

İzmirlilerin yeni eğlencesi: Tren

Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu ulaşım projesi Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi'ni çok sevdik. Sistem sadece günlük ulaşım için değil, özellikle emekliler tarafından gezip temiz hava almak için de kullanılıyor.
Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi'nin hizmete girmesi ile İzmirliler, ulaşımda ciddi bir rahatlık yaşadılar. Dev yatırım için geçen hafta önemine yakışır bir açılış töreni de yapıldı. Kurdele Başbakan Tayyip Erdoğan ile CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu tarafından kesildi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD işbirliğinde bitirilen Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu ulaşım projesi, sadece işlerine gidip gelen kitlelere hizmet vermekle kalmıyor, şehrin bir ucundan diğer ucuna eğlenceli bir yolculuk da sunuyor.

KONFORLU VE EKONOMİK
Kent içi toplu ulaşımda hattın geçtiği noktalar arasında en hızlı alternatif olarak hizmet veren Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi sunduğu konforlu yolculukla da ilgi çekiyor. Fakat ben Yeni Asır okurları için sistemin gezi yönünü test ettim.
Merkezden Aliağa'ya kadar yaptığım yolculukta saatler hiç şaşmadı. Konfor da gayet yerindeydi. Hele yol boyunca bol yeşil görmek de içimi ferahlattı. Otobüs ve benzeri kara taşıtlarının yarattığı sarsıntı durumu ya da trafik kaosu söz konusu değildi. Fiyatı ise çok ekonomik.
İstasyonlar, geziye çıkanların keyifli bir gün geçirmesine olanak sağlayan mekan ve beldelere çok yakın. İzmir bir emekliler kenti. Şehrin gezi anlamındaki olanaklarını en iyi kullanan kesim kuşkusuz emekliler. Nerede ne var? Ne kadara gidilir? En iyi onlar biliyor.

AKTARMA KOLAYLIKLARI
Yaptığım test sırasında kötü hava koşulularına rağmen hattı resmi açılış töreninden çok önce kullanmaya başladıklarını da öğrendim. Konuştuğum kişilerden aldığım yanıtlar doğrultusunda diyebilirim ki, bu hat İzmirlilerin yeni eğlencesi.
Emekliler toplanıp Aliağa ya da Menderes yönüne yolculuk yapıyor. Gün içinde Aliağa'ya saatte bir kalkan tren, yakın zamanda daha sıklaşacak. Öte yandan Menemen'e her 12 dakikada bir tren kalkıyor. Bu durum da bekleme süresini bir hayli rahatlatıyor. Fiyatı ise tam 1.70 TL, öğrenci 90 kuruş.
Hattın en yoğun yolcu trafiği, Halkapınar ve Şirinyer istasyonlarında yaşanıyor. Halkapınar, aynı zamanda aktarma istasyonu olarak da hizmet veriyor ve aynı istasyon içinde metro ile bağlantı sağlanabiliyor. Şirinyer'den trene binen bir yolcu, 10 dakika içinde Halkapınar İstasyonu'na ulaşıyor.

ALANA HIZLI ULAŞIM
Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi'nin sunduğu bir büyük olanak da karayolu ve metronun yanı sıra hava ulaşımı ile de entegre olması. Aliağa tarafında oturanların en büyük sorunu olan havaalanına gidiş sistemin devreye girmesiyle çözümlenmiş. Çok rahatlamışlar. Hava alanının içine kadar giden tren, gerçekten çok konforlu. Onu da bizzat denedim...

NERELERE GİDİLEBİLİR?
Aliağa yönünde
SASALI DOĞAL YAŞAM PARKI: Parka ulaşım iki türlü gerçekleşiyor. Karşıyaka İstasyonu'nda inip iskeleden 777 nolu Sasalı otobüslerine binebilirsiniz. Ya da Çiğli aktarma merkezinde inip 751 nolu Sasalı otobüsleri sizi Doğal Yaşam Parkı'na götürebilir. En hızlı ulaşam da buradan sağlanabilir.
YENİ FOÇA: Aliağa hattında Hatundere İstasyonu'nda inip belediye otobüslerine binerek Yeni Foça'ya ya da yol üzerindeki "kendin pişir kendi ye" ve kahvaltı restoranlarına gidebilirsiniz.
SÜTEVİ: Aynı istasyondan otobüse binip Çanakkale - İzmir yolu üzerindeki Sütevi'nde güzel bir kahvaltı yapıp temiz havanın keyfini çıkarabilirsiniz.
BİÇEROVA-FOÇA: Yeni Foça'ya Biçerova İstasyonu'ndan yine belediye otobüsü ile gitmek de mümkün. Buradan bir otobüs de Kozbeyli Köyü'ne gidiyor. Yeni Foça otobüsüne binip merkezdeki balık restorantlarından birinde balık keyfi yapabilirsiniz. Ya da Yeni Foça'nın çarşısında dolaşabilirsiniz. Yağcı'da güzel bir kahvaltı yapıp satılan organik ürünlerden alabilirsiniz. Kozbeyli Köyü'ne giderseniz burada meşhur dibek kahvesinden içip keyifli saatler yaşayabilirsiz.
ALİAĞA: Sistemin Kuzey'deki son durağı Aliağa. Aliağa'da inip bir çay bahçesinde keyif yapabilir, çarşıda dolaşabilir ya da yine otobüsle sahile gidip restoranlarda balık ya da et yiyebilirsiniz. Buradan otobüsle Eski Foça'ya geçmeniz de mümkün.

Menderes yönünde
AT YARIŞLARI: Trenin Menderes yönündeki en önemli durağı Şirinyer Hipodromu. Şirinyer'de inip yarışlara gidebileceğiniz gibi "Forbes Sevgi Yolu"nda gezinti ve alışveriş yapabilirsiniz. Meydandan bineceğiniz otobüsle Üçkuyular Hasanağa Bahçesi'ne gidip demli çay içebilirsiniz. SARNIÇ: Sarnıç istasyonunda inerseniz, burada yer alan aktarma otobüsleriyle Sarnıç merkezine geçebilir buradan dilerseniz yürüyerek, dilerseniz minibüslerle Gaziemir Belediyesi'nin açtığı çam ağaçları içindeki sosyal tesiste keyifli saatler yaşayabilir, piknik yapabilirsiniz.
CUMAOVASI: Dilerseniz Cumaovası'na gidip, oradaki parkta çay keyfi yapmak da elinizde. Zamanınız bolsa, buradan otobüsle Ahmetbeyli ve Gümüldür sahillerine geçmeniz ve o bölgenin olanaklarından yararlanmanız da mümkün.

NE DEDİLER
BEDRİYE KARAYEL (Emekli)
Güzel ve rahat
Öncelikle şunu söyleyeyim ki çok rahat bir ulaşım aracı. Ayakta dursanız bile rahatsız olmuyorsunuz. Zaten sağa sola bakınırken zaman geçiyor. Ben arkadaşlarla buluşup Cumaovası'na giderek oradaki çay bahçesinde çay içtim. Havalar biraz güzelleşsin, ilk işim Aliağa da tarafına gitmek olacak. Böyle ekonomik fiyatla, böylesi güzel yerlere gitmek çok güzel bir fırsat.

AYSUN ŞİMŞEK (Öğretmen)
Çok ekonomik
Ben aslında iş amaçlı kullanıyorum. Çünkü Buca'da oturuyorum ama Aliağa'da çalışıyorum. 4 yıl boyunca otobüsle gidip gelmek o kadar zor oldu ki anlatamam. Ama şimdi inanılmaz rahat. Tren saatleri biraz daha sıklaşsa daha iyi olur. Ben gerçekten çok memnunum. Eskiden otobüse ayda 96 TL ödüyordum. Şimdi ise 54 lira ödemiş olacağım. Ekonomik açıdan ne kadar rahatladığımı düşünün bir.

YÜKSEL COŞKUN (Emekli)
Emekliye fırsat
Arkadaşlarım çok bahsettiler. Ben de ilk defa biniyorum. Toplanıp bir gezi yapalım, dedik. İzmir için hayırlı oldu bence. Böyle işlerin devamı da gelir inşallah. Biz emekliler için harika oldu. Aliağa yönüne gidiyoruz. En kısa zamanda Menderes tarafına da gitmek istiyoruz.

BETÜGÜL KÜÇÜK (Emekli)
Otobüse son!
Hem İzmirimiz hem de biz emekliler için çok hayırlı oldu. Hatta geç kalındı. Ulaşım çok hızlı ve konforlu. 'Ben artık otobüsü bıraktım' diyebilirim. Her yere trenle gidiyorum. Gezi için de çok uygun.

KADRİYE KARABULUT (Emekli)
Çok keyifli
Son derece keyifli bir ulaşım aracı. İzmir halkı hızlı treni çok sevdi. Bunu kalabalık olmasından anlıyorum. Hem rahat hem ekonomik, emeklilerin tam isteyeceği bir ulaşım. Biz de zaman zaman arkadaşlar ile buluşup tren turu yapıyoruz. Zaman çok güzel geçiyor.

SUZAN CAN (Emekli)
İlk tercihim
Açıldığından beri kullanıyorum. Şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım. Diğer ulaşım araçlarına veda ettim. Evim istasyona biraz uzak olmasına rağmen, İzban'ı tercih ediyorum. Arkadaşlarımla da gezerek güzel zaman geçiriyorum.

Geziler için de kullanılıyor
Menderes'le Aliağa arasında İzmir Büyükşehir Belediyesi - TCDD işbirliği ile çalıştırılmaya başlanan banliyö sistemi, İzmirlilere işe gidiş gelişte sağladığı kolaylığın yanı sıra ucuz bedelle turistik nitelikli gezi yapma olanağı da tanıdı. Bundan haliyle en çok emekliler yararlanıyor. Trenler iş saatlerinde dolu olduğu için emekliler mesaiye gidiş geliş dışındaki saatleri tercih ediyor.

Yeni Asır - Görkem Gün


İzlenimler olumlu ama pik saatlerde yaşanan aşırı yoğunluğu önlemek için seferler sıklaştırılmalı.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Umut » Pzt 04 Nis 2011, 00:28

İzmir Toplu Ulaşım Sistemleri Reklamı:



Bu yeni videoyu ilk defa bugün bazı yerel haber sitelerinde gördüm. Çok güzel olmuş, çok beğendim. Yoğun saatlerde kalabalıktan dolayı buradaki kadar rahat bir yolculuk yapamıyoruz, ancak zamanla daha iyi olacaktır. Video, daha çok İzban ağırlıklı bir tanıtım sunuyor, ama çok önemli bir noktası daha var: son karesi. Videonun son karesinde İzmir toplu ulaşım filosundaki tüm araçlar sıralanıyor: Vapur, Hafif Metro, Metro, Otobüs ve Tramvay. Evet tramvay! Henüz tramvayımız yok, ancak yakın zamanda yapım çalışmalarına başlanacak. Ve bu video da bunu müjdeliyor adeta. Aynı zamanda tramvayın şekli le ilgili de fikir veriyor. :)
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Gökhan » Prş 14 Nis 2011, 00:48

Hilal, aktarmada yeni merkez olacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin TCDD ile ortaklaşa hayata geçirdiği İZBAN Projesi'nin geçtiğimiz günlerde hizmete alınmasının ardından Halkapınar'daki aktarma İstasyonu'nda yaşanan sıkışıklığı gidermek amacıyla Kemer ile Halkapınar arasına yapılması gündeme gelen aktarma istasyonunun yeri belli oldu. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Halkapınar'ı rahatlatmak amacıyla inşa edilecek olan aktarma istasyonunun Hilal Metro İstasyonu'nun altına yapılacağını açıkladı.

ZAMAN KAZANACAKLAR

Şu anda mevcut yolcuyu taşıyabildiklerini fakat bir geçiş döneminde olduklarını belirten Başkan Kocaoğlu, "Sistem tam anlamıyla devreye girinceye kadar ortaya çıkabilecek çocukluk hastalıklarını gidermek amacıyla çalışma yapıyoruz. Sistemin tam anlamıyla devreye girmesiyle birlikte şehir içi toplu ulaşımından yararlanan yolcularımızı zaten İZBAN Projesi'ne ve hafif raylı sisteme kanalize edecek olan biziz. Orada belli eksiklerimiz var. Bunun başında Hilal İstasyonu'nun altına ikinci bir aktarma istasyonu yapılması geliyor. Cumaovası'ndan kalkan bir çeker, Alsancak İstasyonu'na giriyor oradan Halkapınar'a gidiyor. Aktarma yapacak olan vatandaş da Halkapınar'da iniyor. Sadece Halkapınar'da metro ile aktarma oluyor. Dolayısıyla hem metrodan inip Cumaovası'na gitmek isteyenler hem de Cumaovası'ndan gelip Üçkuyular veya Bornova yönüne gidecek olanlar mecburen Alsancak İstasyonu'na girmek zorunda kalıyor. Durum böyle olunca da 10 dakika kadar zaman kayıpları oluyor. Bu ilave ile zaman kaybı da önlenmiş olacak" dedi.

'90 dakika' ödülü

Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği'ne (UITP) üye olan ESHOT, birliğin Dubai'de düzenlediği kongre kapsamındaki proje değerlendirmesinde '90 dakika sistemi' ile ödüle layık görüldü. Kongrenin Türkiye Çalıştayı kapsamında UITP'nin, "PTX2" adıyla düzenlediği ve toplu taşımada yolcu sayısını iki katına çıkarmayı hedefleyen proje yarışmasının değerlendirmesi sonucunda, İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü'nün otobüs, metro, vapur ve banliyö arasında entegrasyonu sağlayan, ilk binişin ardından 90 dakika içindeki tüm binişlerin ücretsiz yaptığı ve aktarma esasına dayanan sistem ile ödüle layık görüldüğü açıklandı. ESHOT Genel Müdürü Gül Şener, kazanılan ödülü UITP Projeler Başkanı Mohamed Mezgahani'nin elinden aldı.

Kaynak: http://www.yeniasir.com.tr/KentHaberler ... kez-olacak



İzban, ölü doğmuş bir proje diyenlere inat, bu projeye oldukça güveniyorum..1 yıl sonra, hattın daha da izole olması ve 3. hat çalışmalarının tamamlanmasıyla, İzban, tamamiyle metro standartlarını yakalayacaktır..

Ayrıca bugün (15 Nisan itibariyle) Şirinyer-Kemer arası yolculuk yaparken Gürçeşme Lale Mahallesi'nde alt geçit çalışması yapıldığını gördüm..Herhangi bir betonlama söz konusu değildi; kazı çalışmaları devam ediyordu.Bununla birlikte, Kemer hemzemin geçidinde alt veya üst geçit ihalesinin derhal yapılması gerekiyor..Çünkü CAF'lar, insanlar yüzünden bu bölgede duracak kadar yavaş ilerliyor..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

ÖncekiSonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir

cron
Free Web Hosting