İZBAN Aliağa-Menderes Metro Hattı (EgeRay)

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Umut » Cmt 08 Eki 2011, 00:57

İzban hattı her ne kadar bütün olarak işliyor olsa da, yeni etaplar yapılıp yeni trenler geldiğinde parçalı(hat numaralı) sefer sistemi uygulanabilir. Bu uygulamaya geçilmese bile uzun ve daha da uzayacak olan hattımızın etaplarının isimlendirilmesi faydalı olacaktır. Bu düşünceyle, hem yetkililerin resmi ve gayri resmi açıklamalarını, hem halk arasındaki kullanım şeklini, hem de kendi görüşlerimi harmanlayarak aşağıdaki şekilde bir etap/hat isimlendirmesinin uygun olacağını düşündüm. Aynı zamanda mevcut ve yapılacak hatları da uzunluklarıyla beraber bir mesajda derlemiş oluruz. :)

Güney-1: Alsancak-Cumaovası / 30 km
Güney-2: Cumaovası-Torbalı /30 km
Güney-3: Torbalı-Selçuk / 35 km
Kuzey-1: Halkapınar-Menemen / 25 km
Kuzey-2: Menemen-Aliağa / 25 km
Kuzey-3: Aliağa-Bergama / 40 km
Kuzey-4: Menemen-Manisa / 25 km
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen mertoviçizmir » Cmt 08 Eki 2011, 11:23

bence bu hatlar şu sekilde olabilir..

torbalı - menemen sehir hattı
torbalı - selcuk
menemen - manisa
menemen - bergama olarak banliyö hatları seklinde yapılabilir..

ayrıca 2. hat yapılarak kruvazyer gemilerle gelen turistlerde direk olarak alsancaktan selcuk ve bergamayaya transit olarak gidebilirler
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Umut » Cmt 08 Eki 2011, 14:57

Etapların çalışmaya başlama tarihleri ile coğrafi konumlarını göz önünde bulundurarak bir isimlendirme yaptım, sefer güzergahları işlevsellik ve pratiklik adına elbette daha farklı olabilir. Yalnızca fiziki etap isimlerini yazdım. ;)
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Umut » Cmt 12 Kas 2011, 04:25

İZBAN için 40 yeni tren seti geliyor

İzmir’de, Aliağa-Menderes hattında 30 Ağustos 2010’dan bu yana raylı toplu ulaşım hizmeti sunan İZBAN’ın 3’er vagonlu 40 yeni tren seti alımı için düzenlediği ihalede son aşamaya gelindi.

Dosya alan 6 firmadan CAF, Rotem ve CSR Zhuzhou şirketleri teklif verdi. İhale komisyonu önümüzdeki günlerde kararını açıklayacak.
İlk setler 20 ay sonra teslim edilecek
İhaleyi kazanan firmayla sözleşme imzalanmasını takiben 20’inci ay 3, takip eden 7 ayda 17, sonraki 7 ayda ise 20 tren seti olmak üzere toplam 40 set İzmir’de olacak. İZBAN, temeli atılan Torbalı hattı ve yeni trenlerin devreye girmesini takiben yapılacak düzenlemeler sayesinde 350 binin üzerinde kapasiteye yanıt verir hale gelecek. İZBAN’ın üçüncü adımını ise Bergama hattının işletmeye açılması ve 3’üncü tren alımı ihalesi takip edecek. Ve böylelikle İZBAN, kuzeyde Bergama’dan güneyde Torbalı’ya kadar uzanan hat üzerinde, günlük 550 bin yolcu kapasitesine ulaşacak.

Günlük yolcu sayısı 140 bini geçti
İZBAN’ın işletmeye günde 12 bin yolcuyla başladığını, 1 yılın sonunda rakamın 120 bine kadar yükseldiğini belirten Genel Müdür Selçuk Sert ve Genel Müdür Yardımcısı Sönmez Alev, “Şu anda günlük ortalama yolcu sayımız 140 bini geride bıraktı. Artan kapasite talebine en iyi şekilde yanıt vermek için adımlarımızı arka arkaya atıyoruz. Günde 550 bin kişilik kapasiteye ulaştığımızda gerçek hedefimiz olan ayda 16 milyonun üzerinde yolcuya ulaşmış olacağız” ortak açıklamasını yaptı.

Kaliteli hizmet ilkesi
İZBAN’ın İzmir halkının güveniyle büyüdüğünün altını çizen Genel Müdür Selçuk Sert ve Yardımcısı Sönmez Alev, “Türkiye’nin havaalanı bağlantılı en büyük kent içi raylı toplu ulaşım sistemi olarak, İzmir’in artan taleplerine en iyi şekilde yanıt vermeye çalışıyoruz. Güvenli, hızlı, konforlu, temiz, sessiz, kolay ve ucuz prensiplerinden de asla ödün vermiyoruz. Yolcu sayımızın artmasına paralel olarak hizmet kalitemizin yükselmesi için de çaba gösteriyoruz. Felsefemizi de ‘iyinin sonu yok’ olarak belirledik” diye konuştular.

Milliyet Ege


CSR Zhuzhou sürpriz oldu doğrusu :) Ben mevcut CAF'ları hem tasarım hem de donanım açısından oldukça beğeniyorum, ama yeni trenler de en az bu standartları sağladığı takdirde hangi firma olduğunun da çok önemi yok. CSR Zhuzhou fiyat açısından, CAF da mevcut trenlerin üreticisi olduğundan avantajlı gibi duruyor. Bakalım hangisi kazanacak.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Gökhan » Cmt 12 Kas 2011, 11:59


Halkapınar'da üst geçit revizyonu

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Halkapınar İstasyonu’nda günde 14 bin yolcunun geçiş yaptığı aktarma köprüsünü yürüyen merdivene dönüştürüyor. Aradaki asma yol da genişletilerek üzeri kapatılacak.


İzmir Büyükşehir Belediyesi, Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi ile İzmir Metrosu arasındaki entegrasyonu sağlayan Halkpaınar İstasyonu’nda aktarma işlemlerinin daha hızlı yapılması ve yolcu yoğunluğu nedeniyle oluşan sıkışıklığın giderilmesi için çalışmalara başladı. Bu amaçla metro ve banliyö istasyonları arasındaki aktarma köprüsünün yürüyen merdiven haline getirilerek genişletilmesi ve üzerinin kapanmasına yönelik proje hazırlandı. 6 ay içinde tamamlanması planlanan projenin hayata geçmesiyle, sabah ve akşam saatlerinde istasyon merdivenlerinde oluşan yoğunluk azalacak.

Resim

Izmir Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan ve uygulanacak projeye göre, iki yöndeki metal köprü öncelikli olarak iniş ve çıkış için ayrı ayrı yürüyen merdiven haline getirilecek. Aktarmayı sağlayan asma bölümün genişliği de 2,60 metreden 6 metreye yükseltilecek. TCDD hatları üzerinde kalan ve İzban Halkapınar İstasyonu bilet holüne erişimini sağlayan çelik yaya köprüsü ise 1.85 metreden 7 metreye genişletilecek. Proje, merdiven ve asma yolun üzerinin kapatılmasıyla tamamlanacak. Projenin hayata geçmesiyle birlikte, günde 14 bin yolcunun geçiş yaptığı aktarma köprüsü, daha konforlu bir hale gelecek.



Çok yerinde bir karar olmuş..Özellikle iş ve okul çıkışlarında sıkış tepiş gidilen bir yer olan bu köprüler, genişletme çalışmalarından sonra rahatlayacak..üstlerinin kapatılmasıyla da insanlar yağmur vs gibi etkiden kurtulacaklardır..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Umut » Pzt 12 Ara 2011, 00:44

İstasyonlara yeni oturma yerleri konulmuş. İyi de olmuş çünkü gerçekten az vardı. Personelin deneyiminin artmasıyla seferler de biraz daha serileşmiş sanki.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Ossan » Pzt 12 Ara 2011, 09:34

bende bu hafta farkettim seferlerde serileşme var. Eskisi kadar beklemedim, zamanla daha iyi olur umarım
Ossan
 
Mesajlar: 10
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Pzr 09 Eki 2011, 15:25

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Gökhan » Çrş 14 Ara 2011, 02:31

Bence Halkapınar İstasyonu'nun revize edilmesine biran önce başlanılmalı..Özellikle, genişletilmesi düşünülen yaya geçişlerine derhal el atılmalı..İnsanlar artık sıkışıklıktan kavga eder oldular..Cumartesi günü buna bizzat şahit oldum..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen mertoviçizmir » Çrş 14 Ara 2011, 13:27

bence artık biran önce hilal istasyonunun yapımına baslansın .. ayrıca izban trenleri icin ihaleye cıkıldımı ne oldu bilen varsa yazar mı ?
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İZBAN Aliağa-Menderes Hafif Metro Hattı (EgeRay)

Mesajgönderen Gökhan » Prş 29 Ara 2011, 15:47

Yeni trenler Hyundai Rotem'den

İzmir'de, Aliağa-Menderes hattında kullanılacak yeni tren setleri için açılan ihaleyi Güney Kore firması Hyundai Rotem kazandı. 40 tren seti üretecek firma yüzde 25 oranında yerli yan sanayi malzeme kullanacak. İZBAN'dan yapılan yazılı açıklamaya göre, 10 Ekim 2011 tarihinde gerçekleşen 40 adet EMU banliyö tren seti ihalesi için 7 firma dosya alırken, Hyundai Rotem, CAF ve CSR Zhuzhou firmaları teklif verdi. İhale komisyonunun yaptığı değerlendirme sonucunda en düşük teklifi 179 milyon 998 bin 812 dolar (Yaklaşık 340 milyon lira) olarak veren Hyundai Rotem firması, İZBAN'ın yeni trenlerini yapmaya hak kazandı. Trenler, sözleşme imzalanmasını takiben 20. ayda 3, takip eden 7 ayda 17, sonraki 7 ayda ise 20 set olmak üzere İzmir'de olacak.
İZBAN Genel Müdürü Selçuk Sert, tren setlerinin üretimi için 45 milyon dolarlık yerli yan sanayi malzeme kullanılacağını, yaratılan katma değerin Türk sanayisine önemli katkı sağlayacağını belirtti. Üçer vagondan oluşan her bir setin maliyetinin yaklaşık 4,5 milyon dolar olduğunu kaydeden Sert, şunları kaydetti: ''30 Ağustos 2010 tarihinde güvenli, hızlı, konforlu, temiz, sessiz, kolay ve ucuz bir ulaşım alternatifi sloganıyla, Cumhuriyet tarihimizin en büyük kent içi raylı toplu ulaşım sistemi olarak yola çıktık. Beklentileri her zaman büyük olan İzmir halkının ihtiyaçlarına en iyi şekilde yanıt verebilmek adına 33 olan tren seti sayımızı 43'e çıkararak ilk adımımızı attık. Yeni setlerin gelmesi, Torbalı hattının açılmasıyla birlikte günlük yolcu kapasitemizi ciddi oranda artırarak, günlük 550 bin yolcu hedefimize doğru önemli bir adım atmış olacağız.''

EK SEFER

Öte yandan İZBAN'ın, yılbaşı gecesi için İzmir halkına geç saatlere kadar ulaşım kolaylığı sağlamak adına ek seferler düzenleyeceği belirtildi. Buna göre, 31 Aralık Cumartesi gecesi mevcut seferlere ek olarak Cumaovası İstasyonu'ndan 23.45, 00.10 ve 00.35'de, Aliağa İstasyonu'ndan ise 23.30, 23.55 ve 00.15'de üçer ek sefer yapılacak. Yolcular, Halkpınar İstasyonu'ndan İzmir Metrosu'na ücretsiz aktarma yapabilecek. Saat 00.15'de Aliağa'dan ve 00.35'de Cumaovası'ndan hareket edecek son trenler, Halkapınar'a saat 01.14'de varacak ve aynı saatlerdeki İzmir Metrosu'nun son seferi ile ücretsiz aktarma sağlanabilecek.


CAF'lardan sonra Rotem'ler de Aliağa-Menderes hattında yer alacak..Her ne kadar şuan da Rotem'ler hatta faaliyet gösteriyor olsalar da, bunlar kiralık oldukları için geri gönderilecek..Umarım CAF'lara benzer bir tasarım olur da ikilik ortadan kalkar...İzmir'imize hayırlı olsun..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

ÖncekiSonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 56 misafir

cron
Free Web Hosting