İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Sal 22 Şub 2011, 02:19

Bakan'dan hızlı tren müjdesi

İzmir'de Çevreyolu Otokent Kavşağı'nı açan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmir-Ankara arasını 3.5 saate indirecek projeyi 2011 yatırım programına aldıklarını açıklayarak, önümüzdeki aylarda ihaleye çıkılacağını kaydetti

Çevreyolu Otokent Kavşağı'nın açılışını gerçekleştirmek için İzmir'e gelen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, hızlı tren müjdesi verdi. Bakan Yıldırım, İzmir-Ankara Hızlı Treni'ni 2011 yılı yatırım programına aldıklarını açıkladı.
27 Şubat'ta İzmir-İstanbul Otoyolu'nun İzmir etabının temelinin atılması ve 6 Mart'ta da Aliağa-Menderes Banliyö Hattı'nın açılışının Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu tarafından yapılması beklenirken, bir güzel haber de Bakan Yıldırım'dan geldi. İzmir-Ankara Hızlı Treni'ni yatırım programına aldıklarını kaydeden Yıldırım, projenin önümüzdeki aylarda ihale edileceği duyurdu.

KAPI KOMŞUSU OLACAK

Yıldırım, "İzmir-İstanbul Otoyolu ile nasıl İzmir'i İstanbul'a kapı komşusu yapıyorsak, hızlı trenle İzmir'i başkente de kapı komşusu yapacağız" dedi. Yıldırım İzmir ile Ankara arasındaki demiryolu ulaşımının böylece 14 saatten, 3.5-4 saate ineceğini sözlerine ekledi.
Bakan Yıldırım'ın, 4 ay önce Buca'daki Otokent'i ziyareti sırasında söz verdiği Çevreyolu Otokent Kavşağı'nın açılışı dün görkemli bir törenle gerçekleştirildi. Çevreyolundan Otokent'e ulaşmak isteyen esnafın ve İzmirlilerin 500 metrelik bağlantı yolunu kullanabileceğini belirten Yıldırım, "Hizmet küçük ama anlamı büyük. 1 milyon liralık yatırım, 1 yılda boşa giden yakıtın cepte kalmasıyla 5 milyon lira kazandıracak. Hayatınız kolaylayacak" diye konuştu.
İzmir-İstanbul Otoyolu'nun İzmir etabının temel atma töreninin 27 Şubat'ta saat 15.00'te Cumhuriyet Meydanı'ndan gerçekleşeceğini vurgulayan Yıldırım, tüm İzmirlileri törene davet etti. Ayrıca 6 Mart'ta Aliağa-Menderes Hattı'nın açılışının da Başbakan Erdoğan ve CHP Lideri Kılıçdaroğlu tarafından yapılacağını anımsatan Yıldırım, şunları söyledi: "Daha hat yeni olmasına rağmen 1 haftada 600 bin İzmirli seyahat etmiş. İzmirliler 170 kuruşa Aliağa'dan Menderes'e gidiyor. Bu hattı TCDD ile Büyükşehir Belediyesi el ele vererek yaptı. Siyaset ön planda olsaydı bu projeyi yapmazdık. Mesele İzmir'e hizmetse, gerisi teferruattır. İşte İzmir, Başbakanımız ile Kılıçdaroğlu'nu buluşturmasıyla da siyasette uzlaşmanın merkezi olacak. İzmir o gün Türk siyasetine güzel bir mesaj verecek."
İzmir'deki bölünmüş yol çalışmalarına bugüne kadar 1 milyar 500 milyon lira harcadıklarının altını çizen Yıldırım, "Yolları böldük, hayatları birleştirdik" açıklamasında bulundu.

Kaynak: http://www.yeniasir.com.tr/Ekonomi/2011 ... en_mujdesi

Haberin tamamı ve İzmir ile ilgili diğer haberler için yukarıdaki link e göz atmanızı tavsiye ederim... Son dönemlerde beni en çok heyecanlandıran projelerin başında yer alan Çandarlı Limanı projesiyle ilgili çalışmalar hakkında da bilgiler mevcut.. Bence İzmir, on yıl içerisinde, projelerin hayata geçmesiyle, ihracatta tekrardan 2. sıraya yükselecektir.. (Şuan 4. sıradayız)
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen Umut » Çrş 23 Şub 2011, 04:12

Bu başlığı açtığın gerçekten çok iyi oldu, aslında bir süredir benim de aklımdaydı ama başlık için döküman bulacak vaktim olmamıştı. ;)

İzmir'e yapılan devlet yatırımlarını çok yetersiz bulmakla beraber, bakan Binali Yıldırım'ın sıklıkla İzmir'e gelmesi ve ulaşım sorunlarıyla ilgilenmesini de takdirle karşılıyorum. İzban'daki katkısı da eminim büyüktür. Belediye, işbirliğine açık olduğunu defalarca söyledi. Hükumet herhangi bir konuda yatırım yapacaksa belediye asla engel olmayacaktır. İzmir-Ankara arası hızlı tren hattı ise büyük bir ihtiyaç. Otobüs yolculuğu uzun ve rahatsız. Uçak fiyatları erken alımlarda ucuz da olsa genel olarak pahalı. İzmir ile Ankara arasında ucuz, temiz, konforlu ve hızlı ulaşım YHT ile sağlanabilir. Tamamlanıp işlemeye başlama tarihi olarak 2014 hedefleniyor diye okumuştum ama emin değilim. Bakan yakında tekrar İzmir'e gelecek ve başta Liman olmak üzere projelerle ilgili detaylı bilgi verecek. İzmir-İstanbul Otoyolu ve Çandarlı Limanı için de ayrı başlıklar açabiliriz.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Çrş 23 Şub 2011, 19:09

Yukarıdaki hükümetle ilgili görüşlerine harfiyen katılıyorum..Hükümet kanadından İzmir'le ilgilenen tek bakanlık, Ulaştırma Bakanlığı..Özellikle Binali Yıldırım'ı (Akp'yi zerre kadar sevmesem de) takdir ediyorum..Şahsen ben Türkiye ticaretine yön veren üç şehrin bir an önce gerek YHT ve gerekse de otoyolla birbirine bağlanması gerektiğine inanıyorum..Yukarıdaki haber de bu noktada önem taşıyor..Ankara-İstanbul arasında çalışmalar başlamış durumda, İzmir-Ankara hattında da söylenildiği gibi ihale bu yıl içerisinde yapılırsa süper olur..Bitirilme tarihi 2014 olmuş, 2015 olmuş pek de önemli değil, önemli olan başlamak bence..Çünkü böyle önemli bir proje başlarsa, eminim ki yarı yolda bırakılmaz...

Dediğiniz gibi İzmir-İstanbul otoyoluyla ilgili de başlık açılabilir..Bu projede de Şubat ayı sonu itibariyle önemli gelişmeler yaşanacak(Bornova'dan çalışmalar başlayacak)..

Ayrıca Sabuncubeli Tüneli, Çandarlı Limanı, Tramvay Hatları, İlçe Haberleri gibi başlıklar da açılabilir..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Pzt 04 Nis 2011, 00:36

Polatlı-Afyon hızlı tren hattı bu sene ihaleye çıkacak

Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk, bakan olduktan sonraki ikinci ziyaretini Afyonkarahisar’a gerçekleştirdi
Bakan Soluk, Ulaştırma Bakanlığı’nın 2050′ye kadar ulaşım hakkında plan yaptığını belirterek, bu bağlamda ilk hedefin 2023 olduğunu söyledi. Soluk, 2023 hedeflerinin 15 bin kilometre demiryolu, 35 bin 600 kilometre de bölünmüş yol olduğunu kaydetti.
Afyonkarahisar Valiliği’ni ziyarette konuşan Soluk, 2023, 2035 ve 2050 için plan yaptıklarını, bu çerçevede ilk hedefin 2023 olduğunu söyledi. Soluk, “3-5 senelik ulaşım planlaması bahis konusu değildir. Biz, kısa, orta, uzun vade olarak Türkiye’nin ulaşım altyapısı hangi noktalarda olmalıdır diye bir plan yaptık. Kısa vade olarak 2023′ü, orta vade olarak 2035′i, uzun vade olarak da 2050 yılını aldık. Bu üç tarih arasında hangi projeleri hayata geçireceğimizi planladık. Kısa vade arasında yer almasını planladığımız projelerden biri de Ankara-İzmir otoyoludur.” dedi.
Türkiye’nin Kurtuluş Savaşı döneminde 4 bin 376 kilometre demiryoluna sahip olduğunu aktaran Soluk, 1923-1946 yılları arasında da 3 bin 764 kilometre demiryolu yapıldığını bildirdi. Demiryollarının 2003′e kadar adeta kaderine terk edildiğine dikkat çeken Soluk, “2003 yılında Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, demiryollarını yeniden devlet politikası haline getirmesiyle demiryollarında yeni bir hamle başlamış. 2004′te ancak alt projeleri yapılarak devreye giren, denizin 61 metre altından Asya ve Avrupa kıtalarını birleştiren Marmaray Projesi ile ilk hamle başlamış ve bu devam ediyor.

Şu anda Yüksek Hızlı Tren, demiryolu, bin 76 kilometre yapılmış ve hizmete sunulmuş durumda. Bunun içerisinde konvansiyonel hat da var. 5 bin 700 kilometre demiryolu bakımı yapılmış, ray değişimi yapılmış. Nusaybin tarafından artık raylar gider vagonlar durur haldeydi, ortalama sürat 5 kilometreye düşmüştü. Buraya da bir bakım yapıldı. Örümcek ağı gibi, Afyonkarahisar bir dağıtım noktası olacak, Ankara bir dağıtım noktası, Konya bir dağıtım noktası, Sivas bir dağıtım noktası.” diye konuştu. Hükümetin ulaşıma önem verdiğini, ulaşım altyapısı olmayan bir yerin ekonominden, turizminden, sanayisinden bahsetmenin mümkün olamayacağının altını çizen Soluk, şöyle devam etti: “Cumhuriyetimizin 100′üncü yılı 2023′e 15 bin kilometre demiryolu planlamış durumdayız. Bu demiryollarının bin 860 kilometresinde de şu anda çalışıyoruz. Ülkenin kuzeyiyle güneyini, doğusu ile batısını ulaşım altyapısı ile toparladığımızda birtakım sıkıntıların çözüleceğini umut ediyoruz. Bugün itibariyle 20 bin kilometre bölünmüş yolumuz var. 2023′te hedefimiz otoyollar dahil 35 bin 600 kilometre.” Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren hattı çalışmaları dolayısıyla ilk aşamada Polatlı-Afyonkarahisar hattının ihalesinin yapılacağını da hatırlatan Soluk, 8 Ekim 2010′da Çinlilerle yapılan protokol gereği 9 bin 700 kilometre demiryolu yapacaklarını kaydetti.

http://www.rayturk.net/?p=22117
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Çrş 24 Ağu 2011, 01:20

İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren projesi bu yıl başlıyor

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, hattın ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar kesimi ihalesinin yıl sonuna kadar yapılacağını açıkladı. Projeyle Ankara- İzmir tren yolculuğu 13 saatten 3.5 saate inecek


Hükümetin İzmir için gerçekleştireceği 35 proje arasında yer alan İzmir-Ankara arasındaki Yüksek Hızlı Tren Projesi'nde ilk adım atılıyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara-İzmir yüksek hızlı tren hattının ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar kesiminin ihalesinin yıl sonuna kadar yapılacağını açıkladı. İhale ile İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Treni Projesi de fiilen başlamış olacak. Projenin tamamlanması ile Ankara ile İzmir arasındaki tren yolculuğu 13 saatten 3.5 saate inecek.

İZMİR DE BEKLİYOR

Proje ile ilgili olarak bilgi veren TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi'nde Ulaştırma Bakanları Binali Yıldırım'ın da belirttiği gibi Ankara-Afyon ayağının proje ihalesine Eylül ayında çıkmayı planladıklarını söyledi. Afyon'da hızlı trenin nerede duracağının, nereden geçeceğinin belirlendiğini anlatan Karaman, şöyle konuştu: "Afyon-İzmir bölümünün İzmir tarafında ise, trenlerin nerede noktalanacağı, nereye kadar gideceği ile ilgili proje çalışmaları devam ediyor. Temennimiz hızlı tren hattının banliyö hattı ile birleşmesi. Otogar son durak olursa, bu hatla bağlantı kuramıyoruz. Hızlı tren için bir hat Manisa'dan gelirken, Kemalpaşa'dan da kestirme bir hat yapılacak. Dolayısıyla hızlı tren için en iyi organizasyonu yapmayı hedefliyoruz. Hedefimiz bu sene içerisinde İzmir kısmında da ihaleye çıkmak. Proje tamamlanırsa bu yıl ihale yapmak istiyoruz. Karayolları, belediye ile görüşmelerimiz var. Alsancak Garı olursa burada ne gibi bir düzenleme yapacağımıza karar vereceğiz."

YILDA 6 MİLYON YOLCU

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı, Afyonkarahisar üzerinden İzmir'e ulaşacak. Projeyle başkentten İzmir'e 3.5 saatte ulaşılabilecek. Proje, Ankara-İzmir arasındaki 824 kilometrelik mesafeyi ve trenle 14 saati bulan seyahat süresini kısaltmayı hedefliyor. Çalışmalar tamamlandığında iki il arasındaki mesafe 200 kilometre düşmüş olacak.
Manisa üzerinden İzmir'e ulaşılması durumunda 663, Kemalpaşa üzerinden hat döşenmesi halinde ise 624 kilometre uzunluğa sahip olacak Ankara-İzmir YHT hattı, çift hatlı ve en az 250 kilometre hıza uygun olarak yapılacak. Proje kapsamında 13 tünel, 13 viyadük, 189 köprü bulunacak. TCDD Genel Müdürlüğü'nün 2015 yılında hizmete sunmayı planladığı Ankara-Afyonkarahisar-İzmir YHT hattında 6 milyona yakın yolcu taşınması öngörülüyor.

DEV PROJE NELER GETİRECEK

İzmir-Ankara arası 13 saatten 3.5 saate inecek.
Tahmini proje yatırım tutarı: 3.5 milyar TL
Yaklaşık proje süresi: 48 ay
Proje süresince istihdam: 4.000 kişi
Proje sonrası istihdam: 1.000 kişi
Ekonomiye toplam katkısı: 700 milyon TL / yıl


Başlasın artık ya, Polatlı'dan gelin alacak gibiyiz; işe yarar :))
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen Umut » Çrş 24 Ağu 2011, 09:23

Daha en az 4 yıl varmış ha ona göre :)

Bir de benim merak ettiğim bu sistemin uçak yolculuğuna göre ne gibi avantajları olacak? Elbette ki uçağa binmek istemeyen çok kişi var, ama ucuzlayan uçak biletleri karşısında fiyatlar nasıl olacak?
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen Umut » Sal 29 Kas 2011, 14:04

Teklif süresi uzatıldı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Ankara-İzmir YHT projesinde teklif verme süresinin 28 Aralık'a uzatıldığını bildirdi. Yıldırım, Ankara-Konya YHT'ye ek seferler konulmasına ilişkin basın toplantısında gazetecilerin sorularını yanıtladı. Bir gazetecinin Ankara-İzmir YHT projesinde 14 Aralık'ta ihaleye çıkılacağını hatırlatarak hazırlıkları sorması üzerine, Yıldırım, firmalardan bu konuda bir erteleme talebi geldiğini, TCDD'nin de bu talebi dikkate alarak teklif verme süresini 28 Aralık'a uzattığını bildirdi. Binali Yıldırım, bu tarihe kadar gerekli hazırlıkların yapılacağını kaydetti.

Yeni Asır
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Pzt 26 Ara 2011, 15:50

İHALE SÜRECİ BAŞLADI; ANKARA-İZMİR YHT İLE 3,5 SAATE İNECEK.

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin ilk etabı Ankara-Afyonkarahisar kesimi 28 Aralık'ta ihaleye çıkıyor. Ankara-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinin 2015 yılında hizmet vermesi planlanıyor. Yılda 6 milyon yolcu taşıması planlanan hat, en az 250 kilometre hıza uygun olarak yapılacak. Proje kapsamında 13 tünel, 13 viyadük ve 189 köprü inşa edilecek.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir ile Ankara arasını 3,5 saate indirecek Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi'nin ilk etabı için 28 Aralık 2011'de tekliflerin alınacağını belirterek, ikinci etabın da gelecek yıl ihale edileceğini ve projenin iki taraftan da inşa edilir hale geleceğini açıkladı. Yıldırım, bakanlığının İzmir için gerçekleştireceği 35 proje arasında yer alan İzmir ile Ankara arası YHT Projesi'nde ilk adım niteliğinde olan Ankara-Afyonkarahisar etabı için tekliflerin 28 Aralık 2011'de alınacağını, tekliflerin alınmasıyla hattın yapımına başlanmış olacağını söyledi. Bakan Yıldırım, Afyon-İzmir bölümünün İzmir tarafında da proje çalışmalarının devam ettiğini, YHT için en iyi organizasyonu yapmayı hedeflediklerini belirterek, ''İzmir-Afyonkarahisar bölümünü gelecek yıl ihale etmeyi planlıyoruz. Bu sayede proje iki taraftan da inşa ediliyor hale gelecek. Söz verdiğimiz gibi adım adım İzmir'i başşehrimize hızlı trenle bağlıyoruz'' dedi.

Ankara-İzmir YHT hattının Afyonkarahisar üzerinden İzmir'e ulaşacağını kaydeden Yıldırım, şöyle konuştu: ''Proje, Ankara ile İzmir arasındaki 824 kilometrelik mesafeyi ve trenle 14 saati bulan seyahat süresini kısaltmayı hedefliyor. Çalışmalar tamamlandığında iki il arasındaki mesafe 640 kilometreye, seyahat süresi ise 3,5 saate düşmüş olacak. Çünkü Ankara-İzmir YHT hattını çift hatlı ve en az 250 kilometre hıza uygun olarak yapıyoruz. Proje kapsamında 13 tünel, 13 viyadük, 189 köprü yapılması planlanıyor. Proje tamamlandığında bu hatta yılda 6 milyon yolcu taşınması öngörülüyor.''

Projenin Türkiye ekonomisi için büyük öneme sahip olduğunu ifade eden Yıldırım, hattın 2015'e kadar hizmete verilmesini amaçladıklarını belirtti.

Dört bin kişi istihdam edilecek

Projede yaklaşık 4 bin kişinin istihdam edilmesini beklediklerini ifade eden Bakan Yıldırım, ''Hattın hizmete verilmesiyle seyahat süresindeki kısalma ekonomimize de önemli katkı sağlayacak. Sadece İzmir-Ankara YHT hattının taşıt işletme, zaman ve akaryakıt tasarrufundan ekonomiye sağlayacağı katkı yıllık 700 milyon lirayı bulacak'' diye konuştu.

Uçak yolculuğuna alternatif olacak

Yıldırım, hattın iki kent arasında 8-9 saat olan karayolu yolculuğunun yanı sıra havaalanlarındaki bekleme süreleri dikkate alındığında 3,5 saati bulan uçak yolculuğuna alternatif olacağını sözlerine ekledi.

http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=1488


2012'de de İzmir-Afyon bölümü ihale edilecekmiş..Doğrusu İzmir bağlantısı nereden olacak merak ediyorum..Kemalpaşa'yı takiben Pınarbaşı güzergahı gündemde..İzleyip görücez..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Prş 29 Ara 2011, 04:29

Ankara hızlı tren hattında ilk adım

İzmir ile Ankara arasını 3,5 saate indirecek Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi’nin ilk etabı için 26 teklif alınırken, ikinci etap da gelecek yıl ihale edilecek ve proje iki taraftan inşa edilir hale gelecek. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının İzmir için gerçekleştireceği 35 proje arasında yer alan İzmir ile Ankara arası YHT Projesi’nde ilk adım niteliğinde olan Ankara-Afyonkarahisar etabı için bugün dün tekliflerin alınmasıyla hattın yapımına başlanmış olacak. Afyon-İzmir bölümünün İzmir tarafında proje çalışmaları devam ederken, İzmir-Afyonkarahisar bölümünün gelecek yıl ihale edilmesi planlanıyor. Bu sayede proje iki taraftan da inşa edilecek.

Mesafe de kısalacak

Ankara-İzmir YHT hattının Afyonkarahisar üzerinden İzmir’e ulaşacağı proje, Ankara ile İzmir arasındaki 824 kilometrelik mesafeyi ve trenle 14 saati bulan seyahat süresini kısaltmayı hedefliyor. Çalışmalar tamamlandığında iki il arasındaki mesafe 640 kilometreye, seyahat süresi ise 3,5 saate düşecek. Ankara-İzmir YHT hattını çift hatlı ve en az 250 kilometre hıza uygun olarak yapılıyor. Proje kapsamında 13 tünel, 13 viyadük, 189 köprü yapılması planlanıyor. Proje tamamlandığında bu hatta yılda 6 milyon yolcu taşınması öngörülüyor.

3.5 saatte yol bitecek

Ankara-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinin 2015 yılında hizmet vermesi planlanıyor. Yaklaşık 4 bin kişinin istihdam edilmesi beklenen ve yılda 6 milyon yolcu taşıması planlanan hat, en az 250 kilometre hıza uygun olarak yapılacak. İzmir-Ankara YHT hattının yıllık 700 milyon lira katkı sağlaması öngörülüyor.
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İzmir-Ankara Hızlı Tren Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Pzr 08 Oca 2012, 04:52

Hızlı tren gelir hoş gelir

Galiba 2015 yılı, İzmir’in ulaşımda birinci lige yükseleceği tarihi bir yıl olacak. Ankara’yı komşu kapısı yapacak hızlı trenin üç yıl sonra 2015’te hizmete alınacağı açıklandı. Malum İzmir-İstanbul Otoyolu’nun da aşağı yukarı aynı tarihlerde bitirilmesi planlanıyor.
İhalesini TAV’ın kazandığı, 1 Ocak’ta devralıp hemen çalışmaya başladığı yeni iç hatlar terminalinin de en geç 2015 başında hizmete gireceği düşünülürse havada, karada ve demiryollarında İzmir dünyanın önde gelen kentlerinin sahip olduğu kalite ve standardı yakalamış olacak.
Kruvaziyer limanı projeleri ve körfez vapurlarında da o tarihlere kadar hayli yol alınmış olacağını düşünürsek 2015 gerçekten de İzmir için yeni bir sıçrama yılı olabilir.
Eğer otoyol ve demiryolu projeleri zamanında bitirilebilirse, 2015 yılında karayoluyla 7-8 saati bulan İstanbul yolculuğu 3.5 saate inecek. Ankara’ya da hızlı trenle 13 saat yerine 3.5 saatte ulaşmak mümkün olacak.
Umarız bu güzel projeler Avrupa’daki krizden etkilenerek kredilerde fazla zorlanmaz ve fazla gecikmeden gerçekleştirilebilir. Neyse ki yüksek hızlı tren hattının ihalesine yerli ve yabancı rekor sayıda firmanın katılması umutları artırdı.
Dünyada gelişmiş ülkeleri 15-20 yıldan beri yüksek hızlı tren ağları sarıyor. Geçen hafta yılbaşı tatilinde tam 20 milyon Çinli yüksek hızlı trenlerle seyahat ederek yeni bir dünya rekor kırdı. Tatil kısa olsa bile ulaşımın hızından yararlanan Çinliler diledikleri yerleri dolaşabildiler.
En az 250 km. hızla gittikleri için batıda ’mermi tren’ de denilen Yüksek Hızlı Tren çalışmaya başladığında bizim de hayatımız değişecek. Nasıl hızlı trenle sadece 1 saat 20 dakikada gidilen Eskişehir ve sadece 90 dakikada ulaşılan Konya artık Ankara’nın birer banliyösü haline geldiyse güzergah üzerindeki Manisa, Turgutlu, Salihli, Eşme, Uşak, Banaz ve Afyonkarahisar da İzmir’in semti gibi olacak.
Ankara’ya bile trenle gitmek uçak yolculuğuna tercih edilebilecek. Havaalanına bir saat erken gitme, binme, kalkma, inme şehre gitme derken zaten uçak yolculuğu da aşağı yukarı üç saati buluyor. Hızlı tren çalışmaya başladığında İzmirliler binecek trene, kahvaltısını yapıp gazetesini okurken kendini Ankara’nın merkezinde bulacak.
Yüksek Hızlı Tren, yol üzerindeki istasyon şehirlerin yaşamını da değiştirecek. Güzergah olarak verilen Manisa, Turgutlu, Salihli gibi yerlerde duraklama yapıldığında bu yerleşim merkezleri bir anda İzmir’e 30-40 dakikalık mesafeler haline gelebilecek.
Proje tamamlandığında Ankara-İzmir arasında karşılıklı 40 sefer yapılması planlanıyor. Böylece İzmir’den en uzak nokta olan Ankara’ya bile sabah gidip akşama dönmek mümkün olacak. Ya da 1.5 saate inecek Afyon’a günü birlik giderek kar havası almak, termal havuza girip, güzel bir yemekten sonra dönmek mümkün olacak.
Ulaşımın kolaylaşmasıyla şehirler arası ticaret hacmindeki artıştan söz etmeye bile gerek yok. Mesela işini bilen girişimciler ünlü Afyon kaymağını sabah taze, taze İzmirlilerin kahvaltı sofralarına yetiştirerek kazançlarına, kazanç katabilecekler.
Görüldüğü gibi ulaşım hızlandıkça İzmir’de yaşam renklenecek. Bir yandan İstanbul, diğer yandan Ankara’nın yakınlaşmasıyla 2015’ten itibaren İzmir yeni bir dünyaya kapılarını açacak.

http://www.milliyet.com.tr/hizli-tren-g ... efault.htm
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Sonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot] ve 1 misafir

cron
Free Web Hosting