evet dogru alternatif diyorsun . alternatif olarak ise yeraltı otoparkları yapılabilir . ama cankaya icin değil tabii ki
cankayada bir yeri kazsalar tarih fıskıracagı 1. kesin o yüzden bence , alsancaga yapılacak olan otopark tarzında yapılabilir bunun icinse cankayada bos atıl durumda bulunan bir arsa düsünülebilir . * düsündükten sonra muhakkak cıkar yani
2. kesinlikle o otopark yıkılıp dev bir meydan olmalı ve agora ile kemeraltı arasındaki cadde yeraltına alınıp tamamen birlestirilmeli .şimdiki cadde kaliteli taslarla dösenmeli ve ortasından nostaljik tramvay gecmeli .. ayrıca cicipark denilen bölge ile asgısındaki pazaryeri kaldırılıp komple birlestirilip güzel bir rekreasyon alanı olabilir cadde kalkınca .. ve seyir terasları. nostaljik tramvay buraya cıkıp sonra geriye inmeli ..
3. çankayadaki apartman gibi iş merkezleri cam kaplama yapılıp düzgün bir hal alabilirler..
4. katlı otoparkın yanına yapılacak dev meydanın ortasında izmirin yeni sembolü olacak meydanın ortasındaki heykel muhtesem olur ( zeus , afrodit , iskender v.s. herhangi birisi )
5. teleferik projesi , stdyum , tiyatro v.s. ortaya cıkartılıp ikicesmelik caddesinde hediyelik esya satan dükkanların olmasıyla tam bir tarih kenti olur izmir o zaman..
BÖYLECE YILDA 1 MİLYON TURİST DEĞİL 5-6 MİLYON VE ÜZERİ TURİSTİ DÜSÜNÜRÜZ.. izmir atinadan ve pragdan nüfus bakımından büyük bir kent ama turistik bakımdan malesef cok gerisinde.. oysaki prag ve atina makyaj ile turizm kenti olmuslardır .. bugün prag 15 milyon turist cekebiliyorsa , antalya sadece deniziyle 11 milyon turist cekiyorsa dubai gökdelenleriyle 6 milyon turist cekiyorsa izmirde cekebilir.. cünkü konak bölgesi makyajla PRAG olur , cesme-foca-urla-seferhisarla ANTALYA olur , bayraklıdan yükselecek gökdelenlerle avrupanın DUBAİ si olur .. efes ve bergamayı da katarsak dünya kenti olur