Gökhan yazdı:Seçimle alakası yok, daha seçim lafının s si olmadan belediye zaten kamulaştırmaları bitirmişti, bak bakalım Karayolları Genel Müdürlüğü, o bölgenin tahsisini belediyeden ne zaman almış? Ayrıca Uçan Yol diye tabir edilen yolun tekrar revize edilerek ihaleye çıkılmasında en büyük sebep de Konak Tüneli'dir..Farkındaysan daha tünel bile Ağustos'ta imar planlarında yer alacak..
2. husus; Karaburun'a köy nüfuslu bir yer demişsin..O bölgelere yapılan yolu bile çok görmüşsün..Bilmiyorum hayatında Karaburun'a gittin mi? Bana gitmemişsin gibi geldi..Çünkü bir kez eski yoldan gitsen bu yolun ne kadar gerekli olduğunu görürdün..Yılan gibi mevcut yol..Dön dön adamın içi dışına çıkıyor..Ama söz konusu iktidar projesiyse ona laf söylemezsiniz..Bayındır yolu da güya bu yıl bitecekti..Ama plansız projesiz başladıkları için o da yalan oldu..
Son olarak da Büyükşehir Belediyesi bir tünel açmaya kalksa ve defalarca çökse, tefe koyar çalardın..Ama Binali Amcan yapıyo ya ona da laf etmezsin )
Konak Tüneli'ne iptal davası yolda
Şehir Plancıları, Konak Tüneli projesine yeşil ışık yakan imar planına dava açma kararı aldı. Plancılar, itiraza gerekçe olarak, projenin varyant ve kent ulaşımı üzerinde üzerinde yaratacağı olumsuz etkileri gösterdi...
İZMİR - Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın Eylül 2011’de temelini attığı, yüklenici firmanın işe başlatıldığı Konak Tünelleri’nde tartışmalar her geçen gün artıyor. Daha önce imar planı olmadığı için Konak Tüneli projesi için yapılan tek idari işlem olan Koruma kurulu kararının iptali için dava açan Şehir Plancıları Odası İzmir Şubesi Başkanı Zeki Yıldırım, görüşlerinin değişmediğini tünelin kente yarardan çok zarar getireceğini söyledi. Yıldırım “İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin merkezi idareyle işbirliğiyle planı geçirmiş olması endişe verici bir gelişmedir. Bu tünel İzmir’e çözüm getirmek yerine transit ulaşımı merkeze çekecektir. Bu da daha büyük sorunlar yaratacak. Planın askıya çıkmasından itibaren hukuki girişimlerde bulunacağız” dedi.
DETAYLAR GÖZDEN KAÇTI
Herkesin projedeki detayları gözden kaçırdığına dikkat çeken Yıldırım, Bahri Paba Parkı’nda iki devasa tünel çıkışı yapılacağını söyledi. Yıldırım, “Basından takip ettiğimiz kadar iki tünel çıkışının yapılacağı çalışmalar bittiğinde Varyant’dan sadece 1 şerit gidiş, 1 şerit geliş kalacak. Bu Varyant’ı öldürür. Varyant gerek tarihi misyon ve araç yoğunluğu, gerek Yeşilyurt, Hatay bölgelerini Konak’a bağlayan çok önemli bir aks olduğu için çok önemlidir” dedi.
PLANA KAMU DENETİMİ
Yıldırım, “Bugünkü otobüs durakları, Kız Lisesi’nden Konak Meydanı’na doğru yaya sirkülasyonu kesintiye uğrayacak. Yayalar üst veya alt geçitten geçmek zorunda kalacaklar. Plan üzerinde kamu denetimi yapmaya çalışıyoruz” dedi.
KOCAOĞLU’NA SERT SUÇLAMA
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun, meslek odalarının vize harcının kaldırılmasıyla ilgili yönetmelik değişikliği nedeniyle kendilerini kentsel dönüşüm gibi konularda eleştirmekle suçladığı Elektrik Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Özcan Uğurlu, ağır sözlerle yanıt verdi. Kocaoğlu’nun meslek odalarının bazı projelere karşı çıkması nedeniyle içinde biriktirdiği öfkeyi açığa çıkardığını öne süren Uğurlu, “Kocaoğlu iktidar ağzıyla yanıt veriyor” dedi. Büyükşehir Belediye Meclisi’nden oy birliği ile kamusal proje mesleki denetiminin aranmaması yönündeki kararın çıktığına dikkat çeken Uğurlu, bu karar ile iktidar-muhalefetin el ele görüntüsü çizdiğini önesürdü. Uğurlu, “Sayın Aziz Kocaoğlu’nun eleştirilerimize de iktidar ağzıyla yanıt vermeye çalışması ancak siyasi aymazlıkla açıklanabilir” dedi.
egedesonsoz.com
“Uçan yol” için 6 teklif geldi"
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karayolları’nın Konak Tüneli projesi nedeniyle iptal etmek zorunda kaldığı Uçan Yol projesini revize ederek 1.2 kilometrelik bölümü için yeniden ihale gerçekleştirdi. İhaleye 6 firma katıldı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Yeşildere Caddesi’ne “viyadük” ile bağlanarak Buca üzerinden Otogar’a bağlantı sağlayacak 7.5 kilometrelik “ekspres” güzergahın Onat Caddesi’ne kadar olan 1.2 kilometrelik bölümü için yapım ihalesi gerçekleştirdi. İhale için 10 firma dosya satın aldı, 6 firma katıldı. İhalede;Ferruh Fırat Karayılanoğlu İnş. ve Müh. 18 milyon 785 bin 787 TL, Atak İnş. - Özkan Müh. İnş. ortak girişimi 17 milyon 218 bin 111 TL, Yapı Proje Merkezi Tic. ve San. A.Ş 18 milyon 775 bin 895 bin TL, Barankaya İnş. - As İnş. ortak girişimi 13 milyon 824 bin 297 TL, Geotem Jeoteknik Müh. Müş. Ltd. Şti 15 milyon 348 bin 153 TL, Ali Yetiş Yetiş Müh. ve İnş. Firması-Selfa Yapı İnş. ortak girişimi 15 milyon 397 bin 570 TL teklif verdi.
Komisyonda inceleme aşamasında olan ihalenin tamamlanıp yer tesliminin yapılmasının ardından başlayacak yapım çalışmaları 360 günde tamamlanacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Konak tünelleri projesi nedeniyle önceki projesi üzerinde bir revizyon gerçekleştirmişti. Yeni düzenlemeye göre İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yapacağı viyadük, Yeşildere Caddesi üzerinde karayollarının yapacağı kavşakla bağlantı sağlayacak.
17.7 milyon liralık kamulaştırma yapıldı
Halk arasında viyadük yüksekliği nedeniyle “Uçan yol” olarak adlandırılan projeye göre, Yeşildere Caddesi’nin paralelindeki Meles Çayı ve raylı sistem, Menderes Caddesi’nden Onat Caddesi’ne kadar köprülü kavşak ile aşılarak kesintisiz ulaşım sağlanacak.
Yeşildere Caddesi’nden Onat Caddesi’ne kadar oluşturulacak katlı kavşak ile hem Buca’ya giriş yapılıp üst bölgelerine gidilebilecek hem de Buca’dan Yeşildere Caddesi yoluyla Konak, Karabağlar ve Gaziemir istikametine ulaşılabilecek. Buca ilçesinin yıllardır özlemini çektiği alternatif yol, bu çalışma sayesinde yaşama geçirilmiş olacak.
Projenin Otogar’a kadar uzanacak diğer kısımları için de yeni imar yolları oluşturmak üzere çalışmalara başlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, bölgede toplam 17.7 milyon TL’lik kamulaştırma gerçekleştirdi.
Buca trafiği rahatlayacak
Projenin gerçekleşmesiyle, hem kent merkezi hem de Bornova ve Karşıyaka yönünden Yeşildere Caddesi’ni kullanarak Buca’ya gitmek isteyenler, Mehmet Akif Caddesi’ndeki trafik yoğunluğuna girmeden “kestirmeden” Menderes Caddesi-Şirinyer-Gürçeşme-Ufuk ve İşçievleri üzerinden Evka-1 ve İZKENT’e ulaşabilecek.
Yine Buca’dan Bornova ve Karşıyaka ile kent merkezine ulaşmak isteyen vatandaşlar, açılacak yeni güzergah üzerinden Yeşildere Caddesi’ne çıkarak istedikleri istikamete gidebilecek.
Bu güzergah üzerinde bulunan Çamlık-Mehtap ve İsmet Paşa mahallelerine de ulaşım kolaylaşmış olacak.
Buca’ya giriş- çıkışı sağlayan Mehmet Akif ve Menderes caddelerindeki trafik yükü hafifleyecek.
Buca, Çamlıkule bağlantı yolundan sonra ikinci bir alternatif güzergah kazanmış olacak.
Buca-Şirinyer üzerinden Karabağlar ve Gaziemir istikametine gitmek isteyenler, Mehmet Akif Caddesi’ni kullanmak zorunda kalmadan, yeni yol üzerinden Yeşildere Caddesi’ne çıkarak istedikleri yere gidebilecekler.
7.5 kilometrelik güzergah tamamlandığında hem Buca’dan hem de Gürçeşme, Eşrefpaşa, Yeşilyurt, Bozyaka, Eskiizmir, Karabağlar ve Yeşildere gibi semtlerden Otogar’a ulaşım kolaylaşmış olacak.
izmir.bel.tr
Uçanyol'un İnşasına Eylül Sonunda Başlanacak
İzmir'in en önemli ulaşım projeleri arasında yer alan Konak Tüneli Yeşildere Kavşağı ile birleşecek Uçanyol projesi yapım ihalesi sonuçlandırıldı..
İzmir Büyükşehir Belediyesi, kamuoyunda Uçanyol olarak bilinen Yeşildere Caddesi'ne “Viyadük” ile bağlanarak Buca üzerinden Otogar'a bağlantı sağlayacak 7.5 kilometrelik “Ekspres” güzergahın Onat Caddesi'ne kadar olan 1.2 kilometrelik bölümü için düzenlenen yapım ihalesini sonuçlandırdı. En düşük teklifi 13 milyon 824 bin 927 TL ile veren Barankaya İnşaat-As İnşaat ortak girişimiyle sözleşme imzalandı. Yer tesliminden sonra inşaatın ay sonuna kadar başlaması bekleniyor. Uçanyol'un ilk ihalesi 20 Eylül 2011 tarihinde yapıldı. Ancak, Karayolları Genel Müdürlüğü, aynı süreçte Konak Tünelleri projesini devre soktu. İki proje çakışınca Büyükşehir Belediyesi ihaleyi iptal etmek zorunda kaldı. Uçanyol'un yapımını da Karayolları Genel Müdürlüğü'nün üstlenmesi beklenirken bu gerçekleşmedi. Bunun üzerine Büyükşehir Belediyesi projeyi revize itti. İhalede 6 teklif yarıştı. Kazanan en düşük teklifi veren Barankaya-As ortak girişimi oldu. Yeni düzenlemeyle Büyükşehir Belediyesi'nin yapacağı viyadük, Yeşildere Caddesi üzerinde karayollarının yapacağı kavşakla bağlantı sağlayacak.
UÇANYOL'LA İLGİLİ BİLGİLER
Halk arasında viyadük yüksekliği nedeniyle “Uçan yol” olarak adlandırılan projeye göre, Yeşildere Caddesi'nin paralelindeki Meles Çayı ve raylı sistem, Menderes Caddesi'nden Onat Caddesi'ne kadar köprülü kavşak ile aşılarak kesintisiz ulaşım sağlanacak. Yeşildere Caddesi'nden Onat Caddesi'ne kadar oluşturulacak katlı kavşak ile hem Buca'ya giriş yapılıp üst bölgelerine gidilebilecek hem de Buca'dan Yeşildere Caddesi yoluyla Konak, Karabağlar ve Gaziemir istikametine ulaşılabilecek. Buca ilçesinin yıllardır özlemini çektiği alternatif yol, bu çalışma sayesinde yaşama geçirilmiş olacak. Projenin Otogar'a kadar uzanacak diğer kısımları için de yeni imar yolları oluşturmak üzere çalışmalara başlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, bölgede toplam 17.7 milyon TL'lik kamulaştırma gerçekleştirdi.
Kaynak: DHA
Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 31 misafir