İzmir'e 4 liman yapılacak
Çandarlı Limanı için 24 Mart'ta ihaleye çıkılacak. Bu ay ayrıca Seferihisar Ürkmez, Yenifoça ve Şifne yat limanları için de firmalar açılacak ihalede yarışacak
İzmir'in 4 limana daha kavuşması için çalışmalar hızlandırıldı. Ulaştırma Bakanlığı, tamamlandığında dünyanın en büyük 10 limanından biri olacak Çandarlı Limanı için 24 Mart'ta ihaleye çıkıyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da hafta sonu İzmir'de müjdesini verdiği dev liman, Türkiye'yi taşımacılıkta doğu batı hattının en önemli üslerinden biri konumuna getirecek. Aynı zamanda Türkiye'nin en büyük limanı olma özelliğini de taşıyacak Çandarlı Limanı'nın ön fizibilite, ÇED ve imar planı hazırlıkları tamamlandı. Dalgakıran ve yol bağlantıları kamu kaynaklarıyla gerçekleştirilen Çandarlı Limanı'nın YİD modeliyle yapılacak ihalesi, 24 Mart'ta gerçekleştirilecek. Bakanlık Mart ayı içinde ayrıca Seferihisar Ürkmez, Yeni Foça ve Şifne yat limanları için yap-işlet-devret modeliyle ihale açacak. İhalelerde, altyapısı hazır limanlar 25 yıla, hazır olmayanlar ise 40 yıla varan işletme süreleri ile yarıştırılacak.
4.5 MİLYAR DOLARA
Toplam 4.5 milyar dolara mal olacak Çandarlı Limanı, 15 bin kişiye istihdam sağlayacak. Türkiye'yi enerjinin ardından taşımacılıkta da doğu-batı hattının en önemli üslerinden biri haline getirecek limanın inşaat çalışmalarının 2011 yılı içinde başlaması öngörülüyor. Mendirek ve altyapı çalışmaları DLH tarafından yaptırılan limanla çok sayıda uluslararası firma yakından ilgileniyor.
Liman Cumhuriyet'in 100. yıldönümü olan 2023'te 500 milyar dolar ihracat hedefleyen Türkiye'nin dış pazarlara açılmasında kilit rol oynayacak. Edinilen bilgiye göre limana ilk gemi 2013 yılında yanaşacak. Çandarlı'ya yılda 4 milyon gemi giriş çıkış yapabilecek. Liman inşaatında ilk aşamada 125, işletme aşamasında ise 130 kişi istihdam edilecek. Limanın tamamlanmasından sonra ise yaklaşık 15 bin kişinin çalışabileceği yeni iş sahaları açılacak. Liman inşaatı İzmir ve çevresinde önemli bir ekonomik hareketlilik yaratacak. İnşaatta kullanılacak 250 bin metreküp hazır beton İzmir, Aliağa ve Bergama'daki fabrikalardan temin edilecek.
RAKİBİ PİRE
Dalgakıran uzunluğu 800, su derinliği 40 metre olacak Çandarlı Limanı'na 200 bin tonun üzerindeki gemiler de yanaşabilecek. Liman, İzmir-Akdeniz havzasındaki transit yükler açısından Yunanistan'ın Pire Limanı'na da rakip olacak. Yunanistan'ın, Pire Limanı'ndan yılda yaklaşık 57 milyar dolar gelir elde ettiği belirtiliyor. Pire Limanı'ndan dört kat daha büyük olacak Çandarlı Limanı'nın ülke ekonomisine büyük katkı sağlaması bekleniyor.
Ulaştırma Bakanlığı bir yandan deniz ticaretinde önemli rol oynayacak "dev" limanların yapımını gerçekleştirirken, bir yandan da yat sayısı 1 milyona yaklaşan Akdeniz'de marina kapasitesini artırmak için yeni yat limanlarının inşasına hız veriyor. İzmir'de Yeni Foça, Şifne ve Seferihisar Ürkmez yat limanları için bu ay YİD modelli ihale ilanına çıkılacak. YİD modeliyle yaptırılacak Karaburun yat limanının planlama çalışmaları ise devam ediyor. Akdeniz çanağında marina kapasitesinin yüzde 75'ini elinde tutan Fransa, İspanya ve İtalya'nın yeni yatırımlara kapalı olması, Türkiye'yi yat turizminde cazip ülke haline getirdi. Türkiye, Akdeniz'de 500 bin olan yat bağlama kapasitesinin, kısa vadede yüzde 10'una, uzun vadede yüzde 20'sine erişmeyi hedefliyor.
http://www.yeniasir.com.tr/Ekonomi/2011 ... _yapilacak
Bana göre ne Egeray, ne Marmaray, ne de Yüksek Hızlı Tren projeleri..Bana göre asrın projesi, Çandarlı Limanı Projesi'dir..İzmir-İstanbul Otoyolu ile birlikte Yap/İşlet/Devret modeliyle İzmir'e doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 10 milyar dolarlık bir yatırım yapılacak..Asrın projesi diyorum çünkü bu proje, sadece bir şehri diğerine bağlamıyor.. Doğu-Batı ticaretine olanak sağlıyor..Türkiye ve İzmir için getirisi yüksek olacak olan bu proje, ekonomik açıdan zor günler geçiren Yunanistan'ı daha da zor durumda bırakacak gibi gözüküyor(Pire Limanı'na alternatif bir liman olması sebebiyle)..
24 Mart'la başlayacak sürecin, en kısa zamanda tamamlanması ümidiyle..