Büyük Körfez Projesi

Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Umut » Prş 30 Ara 2010, 04:02

Büyükşehir Belediyesi satın alacağı özel ekipmanlarla İzmir Körfezi'ni tarayacak. Bu tarama ile denizin dibinden çok miktarda toprak ve atık çıkarılarak körfezin hem derinlği ve su kütlesi arttırılacak, hem ekosistemi canlandırılacak, hem de temizliği sağlanacak. Hedef; en büyük gemilerin dahi girebileceği, farklı türlerden çok sayıda canlı türünün yaşadığı, her daim temiz ve yüzülebilir bir körfez yaratmak.

İZSU, Körfez çamurunu dökeceği yeri arıyor

Sığlaşan İzmir Körfezi'ni derinleştirmek için yapılacak çalışma sonucunda ortaya çıkacak, ağır metalli içerikli çamurun konulacağı alan bulunamadı
Kimi yerlerde 20 metreye kadar sığlaşan İzmir Körfezi'ndeki "gemi su yolu"nun 14 metre derinliğe kadar çıkarılması için çalışmalar hızlanırken, tarama sonucunda denizin renginin değişip değişmeyeceği, çıkarılan ağır metal içeren binlerce tonluk çamurun nereye döküleceği tartışma konusu oldu. Geçmişte de, körfez taraması gündeme geldiğinde, denizin dibinden çıkarılacak çamurunun önce Urla'ya sonra da Foça'ya dökülmesi gündeme gelmiş, ancak iki ilçe halkı da bunu kabul etmemişti.
Önceki akşam Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Meclis Toplantısı'nda konuşan DEÜ Denizcilik Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ersel Zafer Oral, "Yeni teknolojilerle malzemeyi emersiniz ama dökü yeri bulunmazsa, malzemenin nerede depolanacağı belirlenmezse sorun olur" dedi.

ÇOK KİRLİ
Yrd. Doç. Dr. Oral, körfez tarandıktan sonra çıkacak malzemenin 'çok kirli' olduğuna dikkat çekerek, "Ağır metaller taşıyan bu çamurun nereye döküleceği hala belli değil. Tarama sırasında İzmir Körfezi'nde denizin rengi bulanacak. Dipten çıkarılan en az 30 yıllık malzemedeki ağır metalin deniz suyuna karışması da ciddi bir tepki yaratacak" dedi. Oral, "Yeni teknolojilerle malzemeyi emersiniz ama dökü yeri bulunmazsa, malzemenin nerede depolanacağı belirlenmezse sorun olur. Geçmişte de ÇED raporu vardı ama Urla çamuru istemedi. Foça da 'Urla'nın istemediği çamuru biz de istemeyiz' dedi. Dökü yeri mutlaka belirlenmeli" diye konuştu.

YAPAY ADA
Geçtiğimiz günlerde İZSU yetkilileriyle tarama teknolojilerini incelemek için Hollanda'nın Amsterdam kentine giden Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Geza Dologh ise kullanılması planlanan tarama teknolojisinin emiş gücünün yüksek olduğunu söyledi. Tarama sırasında sorun yaşanmayacağını savunan Dologh, "Artık taramalar eski teknolojilerle yapılmıyor. Yeni teknolojilerin muazzam bir emme gücü var. Rotterdam'da yılda 32 milyon ton tarama yapılıyor. Çekilen suyun yüzde 80'i bir süre bekledikten sonra tahliye oluyor. Bu teknoloji kirlilik yaratmaz" dedi. Çıkarılan çamurun körfezde yapay ada yapımında kullanılabileceğine dikkat çeken Dologh, tarama teknolojisini inceledikleri Hollandalı Damen firmasının Güney Afrika'da bu tür projelere imza attığını açıkladı. Dologh, İZSU yetkililerinin Çevre Bakanlığı'ndan dökü alanı için izin alındığını söylediklerini de aktardı.

KOKU OLABİLİR
EÜ Su Ürünleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hatice Parlak, çalışmalarda sadece derinleştirme ve taramanın hedef alınmaması, çevre ve sosyo-ekonomik yapının da dikkatle incelenmesi gerektiğini söyledi. Çamurun döküleceği yer konusunda bilgi sahibi olmadıklarını dile getiren Parlak, "Bu konuda çeşitli öneriler var ama net olarak bir şey söylenmedi. Tarama sırasında bir miktar koku ve bulanıklık olabilir. Bunlar tolere edilebilir. Öte yandan dipteki canlı türleri önemli" dedi.

İHALE SÜRECİ
Şimdi gözler Körfez dip taramasından çıkarılan çamurun nereye döküleceğine karar verecek olan İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne çevrildi. Edinilen bilgiye göre İZSU, çamurun döküleceği 3-4 alternatif yer için çalışmaları sürdürüyor. Şu an körfezde Demiryollar, Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı (DLH) yetkilileri tarafından yapılan dere ağzı taramalarında çıkarılan çamur, Urla yakınlarındaki Hekim Adası'nda depolanıyor. Ancak yapılan araştırmalar, Hekim Adası civarında yakalanan balıklarda saptanan enzim aktivitesinin yüksek olduğununu da ortaya koydu. İZSU yetkilileri, körfezdeki değişimleri izlemek amacıyla 1996, 2005 ve 2009'da çekilmiş hava ve uydu fotoğraflarını kıyaslayarak körfezde karasallaşmanın arttığını ve deniz alanının yok olduğunu gözlemledi. Sığlaşma görülen bölgelerin temizlenmesi için geçtiğimiz Nisan'da yeni çalışma başlatıldı. DLH Genel Müdürlüğü ile yapılan bir protokolle ekskavatörlü gemiler kiralanarak dere ağızlarında dip taramaları yapıldı. Gemiler ve uygulanan sistem yeterli gelmeyince arayış içine girildi. Hollanda'ya yapılan ziyaret ile bu ülkedeki teknoloji incelendi. Dip tarama teknolojisi satın alınması için önümüzdeki günlerde ihale yapılacak. İhaleye en az 3 firmanın katılması gerekiyor. İhalenin sonuçlanmasının ardından yeni teknoloji ile körfezde tarama çalışmaları devam edecek.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZSU, Körfez çamurunu dökeceği yeri arıyor

Mesajgönderen Umut » Pzt 14 Mar 2011, 06:32

Körfezin temizlenip, derinliğinin arttırılması projesinde yol haritası belli olmuş.

İkinci dev işbirliği

Aliağa-Menderes Hattı'nı 1 milyar 300 milyon liralık yatırımla hayata geçiren TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi, şimdi de körfezi birlikte temizleme kararı aldı.
Türkiye'nin en büyük demiryolu banliyö sistemi olan Aliağa-Menderes Hattı'nı 5 yıllık uğraş ve yaklaşık 1 milyar 300 milyon liralık harcama sonucu İzmir'de hayata geçiren Ulaştırma Bakanlığı TCDD Genel Müdürlüğü ve Büyükşehir Belediyesi, şimdi de körfezi birlikte temizleme kararı aldı. Ortaklaşa yürütülecek çalışma doğrultusunda TCDD ve Büyükşehir Belediyesi önce çevresel etki değerlendirme (ÇED) raporu alacak. Hemen ardından TCDD İnciraltı açıklarındaki Yenikale bölgesi ile Alsancak Limanı arasındaki alanın derinleştirme çalışmasını yapacak. TCDD'ye bu çalışması için gereken gemileri, Büyükşehir Belediyesi satın alacak.

2 YIL SÜRECEK
Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi de (İZSU), Karşıya ve Bostanlı açıklarında dere yataklarından iç körfeze biriken çamur ve rusubat ile geçmişte yıkılan Tuzla açıklarındaki Ragıp Paşa Dalyanı'ndaki kalıntıları temizleyecek. İZSU ayrıca iç körfezin kuzeyindeki kanal çalışmalarını yapacak.
Çalışmaların yaklaşık 2 yıl süreceği belirtildi. TCDD ve Büyükşehir Belediyesi'nin dev ortaklığı tamamlandığında İzmir Limanı, körfezdeki derinleştirme sayesinde 3'üncü nesil dev yolcu gemilerine de açılmış olacak. Akıntının az olması ve dere yataklarının sürüklediği çamur ve rusubat sonucu her geçen gün biraz daha dolan iç körfez ve bu nedenlerle hareketliliğini kaybeden İzmir Limanı, hayata geçirilecek iyileştirme çalışmaları sayesinde eski canlı günlerine yeniden kavuşacak.
TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi, işe Çevre ve Orman Bakanlığı'ndan ÇED raporu alarak başlayacak. Bu konuda birlikte Çevre Bakanı Veysel Eroğlu ile görüşen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğolu ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, raporun alınmasından sonra yürütülecek ortak çalışma ile dip derinliği yüksek olan dev gemilerin İzmir Körfezi'ne girişi ve Alsancak Limanı'na gelişiyle ilgili sıkıntıyı ortadan kaldıracak. TCDD, Büyükşehir Belediyesi bütçesinden alınacak son teknolojiye sahip dip taraması yapabilen gemilerle, körfezde derin bir koridor açacak. İnciraltı açıklarındaki Yenikale ile Alsancak Limanı arasında açılacak koridor sayesinde şu anda 12 metre civarında olan derinlik, 16-18 metreye kadar çıkarılacak. Yapılacak çalışma sonrasında yeterli derinlik olmadığı için körfeze giremeyen gemilerin yolu açılacak. Derinleştirme sonucu ortaya çıkacak çamur da ÇED raporu kapsamında belirlenen alana dökülecek.

İHALEYE ÇIKILACAK
Daha önce dere ağızlarının temizlenebilmesi için Ulaştırma Bakanlığı'na ait gemileri kullanan Büyükşehir Belediyesi, bu sefer işi kökünden çözecek. Büyükşehir Belediyesi, ihaleye çıkarak son teknoloji ile donatılmış gemiler alacak. Böylece iç körfezdeki derinleştirme çalışmaları planlanandan çok daha kısa sürede hayata geçirilebilecek. Derinleştirme çalışmaları sırasında kullanılacak gemilerin alımı konusunda Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Deniz Bilimleri ve Teknolojileri Enstitüsü'nde uzman öğretim görevlileri ile birlikte teknik şartname hazırlıklarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, şartnameyi tamamladıktan sonra alım ihalesine çıkacak.

ÜÇÜNCÜ NESİL GEMİLER
İç körfezin kuzeyinde bulunan Karşıya ve Bostanlı açıklarında dere yataklarından sürüklenerek yağmur suları ile birlikte iç körfeze akan rusubatın yarattığı yığılmayı İZSU Genel Müdürlüğü temizleyecek. İç körfezdeki sirkülasyonu zayıflatan ve geçmişte İZSU Genel Müdürlüğü tarafından yıkımı gerçekleştirilen Ragıp Paşa Dalyanı'ndan arta kalan kalıntılar yine İZSU Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek temizlik çalışmaları kapsamında kaldırılacak. İZSU Genel Müdürlüğü, ayrıca iç körfezin kuzey bölümünde açılması öngörülen kanal çalışmalarını da gerçekleştirecek.
Çalışmalar bittiğinde Alsancak Limanı'na yanaşamayan üçüncü nesil dev gemilerin de önü açılacak. Kuzeydeki derinleştirme çalışmaları sayesinde su sirkülasyonu artacak. İç körfezde yaşayan canlı türleri çoğalacak. Sirkülasyon ile körfezde doğal hayattaki iyileşme artacak. Böylece İzmir Körfezi'ndeki su kalitesi denize girilebilecek seviyeye gelecek.

"Örnek olacağız"
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İç körfezin derinleştirilerek büyük tonajlı gemilerin limana girişini sağlayacak çalışmaların İZBAN Modeli'nde olduğu gibi İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD tarafından birlikte gerçekleştirileceğini söyledi. Kocaoğlu, "Büyük tonajlı gemiler, yakın coğrafyadaki alternatif limanları tercih eder oldu. Ancak hükümetimizin, limana yeni yatırımlar yapma konusunda aldığı karar, kan kaybetmeye başlayan ticarete yeniden ivme kazandıracak. İki kurum arasındaki örnek işbirliği, İzmir'de meyve vermeye devam edecek" dedi.

Çamur için 3 öneri
İZSU Genel Müdürlüğü, körfezdeki tarama sonucu ortaya çıkması beklenen 680 bin metreküp çamurun nereye döküleceği konusunda 3 alternatifli bir rapor hazırladı. Rapora göre deniz tabanından alınan çamurun ağır metal açısından zararsız olması halinde, borular vasıtasıyla taşınarak Çiğli'deki Atıksu Arıtma Tesisi'nde bulunan arazinin uygun bölümlerine serilip, burada geri kazanılabileceği kaydedildi. Çamurun ağır metal barındırmaması halinde şimdi yapıldığı gibi, halen kullanılmakta olan Urla Hekim Adası açıklarındaki izinli alana boşaltılmasına da devam edilebileceği belirtildi. Çamurda ağır metal açısından zararlı sonuçlar elde edilmesi halinde ise, çamurun borular vasıtasıyla taşınarak geçici olarak Çiğli'deki Atıksu Arıtma Tesisi alanında oluşturulacak kurutma tesisinde yüzde 90 oranında kurutularak eski taş ocaklarında depolanabileceği ifade edildi. Bu önerilerin ÇED raporu başvurusunda da iletileceği kaydedildi.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZSU, Körfez çamurunu dökeceği yeri arıyor

Mesajgönderen Gökhan » Cmt 23 Nis 2011, 00:58

Ağır metalli körfez çamuru taş ocaklarına gömülecek

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin İZBAN'dan sonra TCDD ve Ulaştırma Bakanlığı ile hayata geçirmeye hazırlandığı ikinci projesi olan iç körfezin temizlenmesi çalışmaları sırasında çıkarılacak çamurun akibeti belli oldu. Kamuoyunda deniz tabanından çıkacak çamurun bertarafına ilişkin tartışmalar sürerken İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, "Yüzeyden aldığımız toprak örneklerinde ağır metallere rastlanmadı. Ama deniz tabanının 1 metre altındaki çamurda ağır metal olabileceği endişesi var. Eğer bu çamur kitlesinde ağır metal tespit edilirse bu çamuru götürüp eski taş ocaklarına gömeceğiz" diye konuştu.

KARŞIYAKA SAHİLİ TEMİZ

Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu, iç körfezin kuzeyi yani Karşıyaka sahillerinde yer alan bölgede deniz tabanındaki topraktan alınan örneklerin ağır metal açısından temiz çıktığını söyledi. O bölgeyi tarih boyunca Gediz'in doldurduğunu daha sonra Gediz'in yatağının değiştirildiğini belirten Başkan Kocaoğlu, şöyle konuştu: "O tarihte sanayileşme nedeniyle Gediz kirlenmiyordu. O bölgedeki deniz tabanından alınan örneklerde de kirliliğe rastlanmadı. Daha sonra Gediz'in yatağı değiştirilmiş ve tüm sanayiden oluşan kirlilik Gediz'in şu an döküldüğü bölgeye akmış. Kuzeyde kirlilik söz konusu değil. Sadece toprakta tuzluluk oranları fazla çıkıyor. Bu toprak da yağmurlandığında, yıkandığında tuz çözülüp akıyor ve geriye birinci sınıf tarım toprağı kalıyor. Bunu da tarım alanlarında kullanmak mümkün olabiliyor" diye konuştu.

LİMAN BÖLGESİ BELİRSİZ

Liman ve çevresindeki bölgenin tabanındaki çamur konusunda ise kafalarında bir takım soru işaretleri olduğunu ifade eden Başkan Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Dericilerin ve sanayicilerin yıllardır atıklarını Meles Çayı'na boşalttıkları dikkate alındığında liman ve çevresindeki bölgede deniz tabanındaki çamurda ağır metal oranlarının yüksek çıkacağı endişesi var. Yüzeyden aldığımız örnekler temiz çıktı. Fakat deniz tabanının 1 metre altında ağır metal olabileceği endişesi söz konusu. Eğer bu bölümde ağır metal tespit edersek buradan çıkacak çamurları götürüp taş ocaklarına götürüp gömmek mümkün. Bize göre en pratik çözüm bu. Tabandaki malzemeyi tarayabilecek ve kuracağımız kanala aktarabilecek makine şartnamesini bitirdik, ihalesine çıkıyoruz."

ÇİĞLİ'YE POMPALANACAK

İZSU Genel Müdürlüğü'nün geçmişte Büyük Kanal Projesi için Çiğli'de Hazine'den aldığı 7 bin dönüm arazi bulunduğunu belirten Başkan Kocaoğlu, "Nasıl büyük kanal projesi kapsamında Narlıdere'den Çiğli'deki atık su arıtma tesisine kadar 51 kilometrelik güzergahta hat döşediysek yaptığımız mühendislik hesaplarına göre Meles'ten Çiğli arıtmaya kadar olan 12-13 kilometrelik güzergahı da pompa sistemi ile aşmak mümkün. Yüzde 15'i çamur yüzde 85'i de su olan bu çamuru Çiğli'de açacağımız lotlara boşaltacağız. Deniz suyu akıp gittikten sonra geriye çamur kalacak. Bu çamurda alüvyondan başka, kirletici madde yok. Sadece tuz oranı yüksek. O da yağmurlama sistemi ile giderilebiliyor. Tuz eriyip gidince geriye birinci sınıf tarım toprağı kalıyor. Bunu da tarım alanlarında park ve bahçelerde kullanmak mümkün olabilecek" dedi.

DÖNÜŞÜM PROJESİ

Büyük Kanal ve İZBAN projelerinin İzmir'in iz bırakan en büyük projeleri arasında yer aldığına dikkat çeken Başkan Kocaoğlu şimdi de büyük körfez projesi için çalışmalara başladıklarını söyledi. Bu projenin körfezin dönüşümü projesi olduğunu hatırlatan Başkan Kocaoğlu şunları söyledi: "Bu proje, körfezin dönüşümü körfezin 70-80 yıl öncesine dönmesi, körfezden denize girilmesi, körfezin yatlarla, kayıklarla dolması, İzmir insanının körfezle denizle buluşması ve körfezin eskisi gibi bir balık ambarı haline gelmesi projesidir. Limanın ve geri sahasının büyütülmesidir."

'Bilinmeyenler en aza inecek'

İzmir'in büyümesinin liman faliyetlerinin gelişmesine bağlı olduğuna dikkat çeken Başkan Kocaoğlu, İZBAN projesinin devreye sokulması nedeniyle Alsancak Garı'nda düzenlenen törende Başbakan Erdoğan'dan desteğini istediği 3 talepten birinin de bu olduğunu söyledi. Proje üzerinde 5 yıldır 4'ü İZSU'dan biri de Büyükşehir'den olmak üzere 5 daire başkanı ile çalıştıklarını ve bütün konuları irdelediklerini belirten Başkan Kocaoğlu, "Dokuz Eylül Üniversitesi ile işbirliği yaparak araştırma yaptırttık. Şimdi yine birlikte çalışıyoruz. Böylece körfez konusunda bilinmeyenleri minimize etmeye, bilgi toplamaya çalışıyoruz" diye konuştu.


http://www.yeniasir.com.tr/KentHaberler ... -gomulecek



Aziz Kocaoğlu, anlaşılan Körfez'de denize girmeye kararlı :D Takdire şayan bu çalışmalar, İzmir'in geleceğini kurtaracaktır..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: İZSU, Körfez çamurunu dökeceği yeri arıyor

Mesajgönderen alag » Pzt 30 May 2011, 15:44

Körfez çamurunun Hekim Adası'na dökülmesi, depo edilmesi kabul edilemez.
Nereye döküleceğini planlamadan çamur çıkarılması mantıklı değil.
Aklın yolu körfez ve körfez ağzının dışında bir yer olmasını gösteriyor.
Uygun bir boşaltma yeri bularak ve bazı riskleri göze alarak çamurun toplanması İZMİR'imiz için harika olacaktır.
alag
 
Mesajlar: 19
Beğendikleri: 5 mesaj
Beğenilenleri: 1 mesaj
Kayıt: Pzt 30 May 2011, 15:28

Re: İZSU, Körfez çamurunu dökeceği yeri arıyor

Mesajgönderen Umut » Pzt 30 May 2011, 16:16

Merhabalar; İBB şu an için çıkartılan toprağın Çiğli'de arıtılmasını, elde edilen tarıma uygun değerli toprağın çeşitli şekillerde değerlendirilmesini, kirli veya değersiz toprağın ise eski taş ocaklarına ve madenlere doldurulmasını planlıyor. Daha önce haberlerde o şekilde geçse de, en azından şimdilik körfezden çıkarılacak toprağın Hekim Adası'na götürülmesi gündemde değil. Şunu da not düşeyim; yapılan testlere göre körfezin dibinden çıkarılacak toprağın, liman çevresindeki küçük bir bölümü hariç, büyük kısmı temiz ve tarım açısından değerliymiş.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZSU, Körfez çamurunu dökeceği yeri arıyor

Mesajgönderen Gökhan » Pzt 30 May 2011, 17:28

Son günlerde İnciraltı'na gideniniz oldu mu bilmiyorum ama, sanki Körfez temizliğine yönelik dev bir gemi kıyıda bekliyordu..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Umut » Pzt 13 Haz 2011, 02:13

Gördüğün gemi, bu haberde de bahsedilen, büyük kanal projesinde kullanılan temizleme gemisi olabilir.

"Körfezde yüzebilme hedefine ulaşacağız"

Başkan Aziz Kocaoğlu, 2000 yılında yapılan yıkımın ardından kalan atıklarla ilgili çalışmaları yerinde inceledi ve projenin amacını anlattı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 30 yıldır devam eden soruna 2000 yılında çözüm bularak yıktığı Ragıp Paşa Dalyanı'ndan kalan deniz dibindeki atıkları temizlemek için çalışma başlattı. Belediye, yıkımı, iç körfezdeki doğal akıntıları canlandırmak ve su sirkülasyonunu sağlamak amacıyla gerçekleştirmişti. Yaklaşık 10 kilometreyi bulan duvarlardan arta kalan kalıntılar, İZSU Genel Müdürlüğü'ne bağlı ekiplerce temizlenmeye başladı. Bugüne kadar 300 bin ton çamurun çıkarıldığı Ragıp Paşa Dalyanı'nda yürütülen çalışmaları inceleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, "Körfez'de yüzebilme" hedefiyle çalışmalara aralıksız devam ettiklerini açıkladı.

TCDD İLE PROTOKOL
Kocaoğlu, sığlaşmadan dolayı balık üretme özelliğini yitirmiş, Körfez'de su sirkülasyonunu önleyen Ragıp Paşa Dalyanı'nın dip kalıntılarını temizlemeye başladıklarını belirtti. Yaklaşık 1.5 seneyi aşkın süredir DLH gemisi ile Körfez'in kuzeyine akan derelerde çalıştıklarını belirten Kocaoğlu, Büyük Körfez Projesi kapsamında yürüttükleri çalışmalar hakkında da bilgi verdi. Körfez'de su sirkülasyon kanalının açılması, dere ağızlarının temizlenmesi, limanın yaklaşma kanalının taranması, ikinci kısım konteyner limanının yapılması için TCDD ile kısa sürede bir protokol imzalayacaklarını, ardından TCDD'nin ÇED raporu almak için ihaleye çıkacağını söyleyen Kocaoğlu, "6 ay içinde ÇED raporunun geleceğini düşünüyoruz. Yılbaşına doğru Körfez'de neler yapacağımız daha net ortaya çıkacak" dedi.
Kocaoğlu, "TCDD bir yandan limanı büyütürken, derinleştirirken biz de diğer yandan Körfez'in sağlığına kavuşması için sirkülasyon kanalı açıp, dere ağızlarını temizleyeceğiz. Bu amaçla bir adet gemi ve römorkör alımı için şartname hazırlıyoruz. En kısa sürede ihaleye çıkacağız. Çamurları bertaraf edecek son sistem bu makineler, işimizi çok kolaylaştıracak" diye konuştu. Alınacak yeni gemi ve ekipmanın bir saatte 600 ton kuru çamuru, yüzde 15'i çamur olan 4 bin ton malzemeyi 2 kilometre uzağa aktaracak kapasitede olacağını söyleyen Kocaoğlu, "Böylelikle daha seri çalışıp Körfez'de yüzebilme hedefine ulaşabileceğiz" dedi. Başkan Kocaoğlu, İZSU Etüd ve Plan Dairesi Başkanı Gülay Demircioğlu, Kanalizasyon Daire Başkanı Tülay Yılmaz ve DLH Baş Mühendisi Ayhan Yıldız ile birlikte Ragıp Paşa Dalyanı'ndaki çalışmaları inceledi.

Yeni Asır


İç körfezde denize girebilmek muhteşem olacak. Sabırsızlıkla bekliyoruz.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Umut » Sal 28 Haz 2011, 03:57

Körfeze nefes aldıracak dalyan yıkımı başladı

İzmir Körfezi'nin doğal akıntıyla temizlenmesini önleyen Ragıp Paşa Dalyanı'nın dipteki 10 kilometrelik duvarı yıkılıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 10 kilometrelik bir set oluşturarak iç ve dış Körfez arasındaki doğal akıntıyı önleyen Ragıp Paşa Dalyanı'nın dipteki duvarını yıkmaya başladı. Çalışmaları yerinde inceleyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, amaçlarının Körfez'de doğal akıntıyı sağlamak olduğunu söyledi.
Su sirkülasyonunu sağlayarak Körfez'in daha hızlı bir şekilde kendisini yenilemesi için çalışmalarını aralıksız sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, Körfez'e akan 4 derenin denize döküldüğü noktalarda biriken çamuru temizledi. DLH (Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü) ile yapılan protokolle, Bostanlı Deresi ile Mavişehir Deresi'nin denize bağlantı noktalarında 9 ay boyunca sürdürülen temizlik çalışmalarında 380 bin ton çamur çıkarıldı. Yapılan protokol kapsamında Körfez'in kuzey aksında su sirkülasyonunu önleyen, dere ağızlarında rüsubat birikimini artıran Ragıp Paşa Dalyanı dip kalıntıları da bu çalışmalar kapsamında kaldırılmaya başlandı.

300 TON ÇAMUR
Bugüne kadar 300 bin ton çamurun çıkarıldığı Ragıp Paşa Dalyanı'nda çalışmaları inceleyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, sığlaşmadan dolayı balık üretme özelliğini yitirmiş, Körfez'de su sirkülasyonunu önleyen Ragıp Paşa Dalyanı'nın dip kalıntılarını temizlemeye başladıklarını bildirdi. Yaklaşık 1.5 seneyi aşkın süredir DLH gemisi ile Körfez'in kuzeyine akan derelerde çalıştıklarını kaydeden Başkan Kocaoğlu, Büyük Körfez Projesi kapsamında yürüttükleri çalışmalar hakkında da bilgi verdi.

İHALE YAPILACAK
Körfez'de su sirkülasyon kanalının açılması, dere ağızlarının temizlenmesi, limanın yaklaşma kanalının taranması, ikinci kısım konteyner limanının yapılması için TCDD ile görüşmelerin sürdürüldüğünü kaydeden Kocaoğlu, "ÇED raporu sürecinin fazla uzamayacağını düşünüyoruz. Yılbaşına doğru Körfez'de neler yapacağımız daha net ortaya çıkacak. Körfez'in sağlığına kavuşması için sirkülasyon kanalı açıp dere ağızlarını temizleyeceğiz. Bu amaçla bir adet gemi ve römorkör alımı için şartname hazırladık. En kısa sürede ihaleye çıkacağız. Çamurları bertaraf edecek son sistem bu makineler, işimizi çok kolaylaştıracak. Bir saatte 600 ton kuru çamuru, yüzde 15'i çamur olan 4 bin ton malzemeyi 2 kilometre uzağa aktaracak bir makine alacağız. Böylelikle daha seri çalışıp Körfez'de yüzebilme hedefine ulaşacağız" dedi.

Yeni Asır


İşlevini yitiren bu dalyan uzun süre önce kaldırılmıştı, fakat dipte hala kalıntıları bulunuyordu. Dalyanın kapladığı ve sığlaşan alan kazılarak derinliği arttırılıyor, dipte bulunan ve sirkülasyonu zorlaştıran kalıntılar da kaldırılıyor.


smyrna yazdı:Son günlerde İnciraltı'na gideniniz oldu mu bilmiyorum ama, sanki Körfez temizliğine yönelik dev bir gemi kıyıda bekliyordu..


Gördüğün gemi yukarıdaki haberde bahsedilen DLH gemisi olabilir. İBB tarafından dere ağızlarını temizlemekte kullanılıyormuş.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Sal 28 Haz 2011, 12:30

Buyuk bir ihtimalle dedigin gibidir cbk.. Bir dahaki gidisimde resmini cekip eklerim..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen cuscs » Cmt 16 Tem 2011, 14:45

Başkan Kocaoğlu: “İzmirlilere ‘yüzülebilir bir körfez’ vaat ediyorum”

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, 12 Haziran genel seçimlerinin ardından başlattığı nezaket ziyaretlerini İzmir Sanayici ve İşadamları Derneği (İZSİAD) ile sürdürdü. İZSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Baran ve yönetim kurulu üyeleriyle bir araya gelen Başkan Kocaoğlu, seçimden sonra siyasi parti il temsilcilikleriyle başladıkları turlara meslek odaları ve sivil toplum örgütleriyle devam ettiklerini belirterek, bu toplantılarda hem sorunları konuşup değerlendirdiklerini hem de vizyon projeleri gündeme getirdiklerini söyledi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, ziyaret sırasında gazetecilerin sorularını da cevaplandırdı. Kentte 16 tane dere bulunduğunu, bu derelerden Körfez’e her yıl 2.5 – 3 milyon metreküp katı malzemenin boşaldığını belirten Başkan Kocaoğlu, derelerin çöp kovası gibi kullanılması nedeniyle de bu atıkların yağmurla beraber Körfez’e geldiğini ve dereleri temiz tutmak için sürekli çalıştıklarını söyledi.

Büyük Kanal Projesi’nde zaman içinde oluşan eksiklikleri geçtiğimiz yıl gerçekleştirdikleri revizyonla giderdiklerini söyleyen Başkan Aziz Kocaoğlu, Meles ve Arap Deresi’nde yürütülen temizlik çalışmaları hakkında da bilgi verdi. Belli aralıklarla derelerde çukurlar oluşturacaklarını ve böylelikle dereleri kışın da makinelerle temizleyebileceklerini belirten Başkan Kocaoğlu, Büyük Körfez Projesi kapsamında ihale kararı alınan yeni makine ve deniz aracı ile birlikte dere ağızlarını çok daha hızlı ve kolay şekilde temizleyeceklerini ifade etti. Başkan Kocaoğlu, Büyük Körfez Projesi ile birlikte İzmirlilere “yüzülebilir Körfez” vaat ettiklerini de sözlerine ekledi.

Başkan’ın ziyaretinden büyük mutluluk duyduğunu söyleyen İZSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Baran ise İzmir’in yararına çalıştıklarını bundan sonra da yönetim kurulu olarak Başkan Kocaoğlu’nun yanında göreve hazır olduklarını ifade etti.

http://www.izmirdesanat.org
cuscs
 
Mesajlar: 76
Beğendikleri: 0 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Prş 09 Ara 2010, 22:35

Sonraki

Dön Kent Haberleri

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Yandex [Bot] ve 18 misafir

cron
Free Web Hosting