Büyük Körfez Projesi

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Pzt 25 Tem 2011, 02:36

Büyük Kanal’da üçüncü revizyon

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Arap Deresi’nin altından geçen bölüme ilave hat yaparak Büyük Kanal Revizyonu kapsamında gerçekleştirdiği yatırım miktarını 4.6 milyon liraya çıkarıyor.

İlave kanal hattı için önümüzdeki günlerde imalat çalışmalarına başlayacak olan İZSU, dere tabanını makinelerle kazıp içine kalıp koyacak ve pompalarla beton dökülecek. Tüm çalışmalar Ekim ayında bitecek ve 1 milyon 650 bin liraya mal olacak.

İZSU Genel Müdürlüğü yetkilileri; Buca, Konak, Narlıdere, Balçova, Gaziemir, Halkapınar ve Karabağlar bölgesinin evsel atıklarını taşıyan ana kuşaklama kanalının kapasitesinin, Arap Deresi geçişi bölümüne ilave hat yapılmasıyla artırılmış olacağını ve böylece Büyük Kanal Projesi kapsamında önemli bir revizyonun daha tamamlanmış olacağını söyledi.

Hürriyet İzmir


Arap Deresi'nde çalışmalar devam ediyor..Özelliklede 1. Sanayi Sitesi'nin MTK tarafına bakan tarafında bu çalışmaların yoğunlaşmış olduğunu söyleyebilirim..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Umut » Pzr 21 Ağu 2011, 22:53

Büyükşehir’in “körfez tarama gemisi” için 6 firma teklif verdi

“Yüzülebilir Körfez” hedefiyle Büyük Körfez Projesi’ni başlatan İzmir Büyükşehir Belediyesi, saatte ortalama yüzde 20 katı madde içeren 4 bin ton çamuru 1-2 kilometre uzağa aktarabilecek kapasitedeki yeni tarama gemisi alımı için uluslararası ihaleye çıktı. 19 Ağustos 2011 tarihinde İZSU Genel Müdürlüğü’nde gerçekleştirilen ihaleye biri Hollanda, 5’i Türk olmak üzere 6 firma katıldı. Kısmi teklife açık, açık usulde gerçekleşen ihaleye kesici-emici tip tarama gemisi için Sefine Denizcilik Tersanecilik A.Ş, Damen Shipyards Group, Gözüyılmaz Mühendislik ve Gemi Sanayi Ltd. Şti. teklif verdi. Ge-Ta – Tülay Denizcilik İş Ortaklığı römorkör için teklif verirken, İndeks Elektrik Nakliye ile Yütek Makine Gemi İnşaat A.Ş hem kesici –emici tip tarama gemisi hem de römorkör için teklif verdi.

İhale komisyonunun değerlendirmesinin ardından ihaleyi kazanan firmanın açıklanacağını bildiren İZSU yetkilileri, herhangi bir itirazın olmaması durumunda Eylül ayının sonunda ihaleyi alan firma ile sözleşme imzalanacağını açıkladı. İhaleyi kazanan firma, İZSU Genel Müdürlüğü’ne ihale şartnamesindeki özelliklere uygun olarak gemi ve römorkörü hazırlayıp 8 ay içerisinde İzmir’e teslim edecek.

Yeni ve yüksek kapasiteli tarama gemisi, Körfez’e akan derelerin temizlenmesi, Körfez’in kuzeyinde bir sirkülasyon kanalı açılması ve Körfez tabanındaki malzemelerin temizlenmesinde kullanılacak.

izmir.bel.tr


İhalede bir pürüz çıkmaz umarım, körfezde yüzmek muhteşem olacak. Bu arada İzmir'i yakından takip edemeyen misafirler için bir açıklama yapayım; dış körfezde yani Urla ve Güzelbahçe taraflarında zaten yüzülüyor. Burada kastedilen yer iç körfez.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Pzt 22 Ağu 2011, 00:20

Uluslararası bir ihale olmasına rağmen yalnız 1 tane yabancı firmanın (O da Hollandalı) teklif vermesi dikkatimi çekmedi değil.. cbk nin de dediği gibi inş ihale sürecinde herhangi bir pürüz çıkmaz..

Şehir merkezinin yüzülebilir hale gelmesi kadar güzel bir şey olamaz, eğer bu hedef tutturulursa Konak-Alsancak arasını düşünemiyorum :)
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Umut » Pzt 22 Ağu 2011, 00:39

Gemi ve vapur trafiğinden dolayı Konak kıyılarında rutin olarak yüzülebileceğinden emin değilim. Ama Çiğli kıyılarının büyük ve geniş bir kumsal şeklinde düzenleneceğini tahmin ediyorum. Balçova kıyıları da yüzmek için uygun olacak gibi görünüyor.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Umut » Çrş 05 Eki 2011, 15:58

Yerli firmalar ne kadar yeterli bilemiyorum, ama İzmir'in en büyük 4 projesinden biri budur. Sorun çıkmamasını temenni ediyorum.

Körfez çamuru 8 ay sonra çıkarılacak

Büyükşehir Belediyesi, Büyük Körfez Projesi kapsamında deniz dibindeki çamuru vakumlu sistemle çıkaracak ve taşıyacak tarama gemisi ile römorkör ihalesini yaptı. Türk firmalarının kazandığı ihale şartnamesine göre araçlar sözleşmeden sekiz ay sonra teslim edilecek ve Körfez'de çalışmaya başlayacak.

İZMİR - İZSU Genel Müdürlüğü'nde 19 Ağustos'ta gerçekleştirilen ihaleye biri Hollanda, 5'i Türk olmak üzere 6 firma katıldı. Kısmi teklife açık, açık usulde gerçekleşen ihaleye kesici-emici (vakumlu) tip tarama gemisi için Sefine Denizcilik Tersanecilik A.Ş., Damen Shipyards Group, Gözüyılmaz Mühendislik ve Gemi Sanayi Ltd. Şti. teklif verdi. Ge-Ta ve Tülay Denizcilik İş Ortaklığı römorkör için teklif verirken, İndeks Elektrik Nakliye ile Yütek Makine Gemi İnşaat A.Ş. hem kesici- emici tip tarama gemisi hem de römorkör için teklif verdi.

İhale komisyonunun değerlendirmesinin ardından kesici ve emici tarama gemisi ihalesini Gözüyılmaz Mühendislik İnşaat Gemi Sanayi Ticaret Limited Şirketi 5 milyon 850 bin TL'lik teklifiyle, römorkör ihalesini ise Ge-Ta ve Tülay Denizcilik İş Ortaklığı 1 milyon 380 bin Euro teklifle kazandı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun imzalamasının ardından, sonuç ihaleye katılan firmalara bildirildi. İtiraz süresinin 26 Ekim'de dolmasını beklendikten sonra kazanan firmalarla sözleşme imzalanacak. İhale şartnamesindeki özelliklere uygun olarak gemi ve römorkör hazırlanıp, 8 ay içerisinde İzmir'e teslim edecek.

Yeni ve yüksek kapasiteli tarama gemisi, Körfez'e akan derelerin temizlenmesi, Körfez'in kuzeyinde bir sirkülasyon kanalı açılması ve Körfez tabanındaki malzemelerin temizlenmesinde kullanılacak. Tarama gemisi, bir saatte ortalama yüzde 20 katı madde içeren 4 bin ton çamuru 1- 2 kilometre uzağa aktarabilecek kapasitede olacak.

DHA - egedesonsoz.com
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Cmt 21 Oca 2012, 03:35

OLTAYI ATAN BALIĞI ALACAK

Körfez’de yapılan çalışmalardan ve yeni projelerden bahseden Başkan Kocaoğlu, “Her belediye başkanının hayali ve geride bırakacağı eserler vardı. Yaklaşık 4-5 senedir yaptığımız Körfez çalışmaları benim için çok önemlidir. Çamur arıtma ve tesisleri ile birlikte yaptığımız rehabilitasyon projesine önem veriyoruz. TCDD ile Büyükşehir belediyesi ortaklaşa Körfez’de protokol gereği çalışma yapacak. Zaten biz iki kurum olarak birbirimizi iyi tanıyoruz. Körfez’de liman 3. nesil gemilere açılacak. 250 metre açılan koridorda yapılacak çalışmalar sonrası limanın kapasitesi 2-3 kat daha artacak. Liman büyürse İzmir’in ticareti de büyür. Körfez’de insanlar eksiden kayıkla dolaşıyor, denize giriyor, balık tutuyordu. Biz dere ağızlarının temizlenmesi, sirkülasyon kanalının açılması gibi çalışmalar yapıyoruz. Akıntının daha hazlı olması için projemiz var. Akıntı çıkarsa İzmir denizine bir damla kirli su gelmeyecek. Bizim şu anda suyumuz temiz. Sadece oksijeni yeterli değil. O da sirkülasyon olmadığı için olmuyor. Eskisi gibi oltayı atan balığı alacak. Şimdi aldıkları devede kulak kalır. Denize gireceğiz ve yat limanları ile körfez daha da netleşecek. Biz Körfez’in içini tasarlıyoruz. Kentin yüksek yerlerine teraslar yapacağız. Susuzdede, Varyant, Kadifekale, Bayraklı, Küçük Yamanlar’a teraslar yapacağız. Bunların ekiplerini kurduk. Temmuz, Ağustos gibi inşaat çalışmaları başlayacak. Bu projede insanlar gelecek deniz ile buluşacak. İnciraltı’ndan, Yenikale’ye kadar olan aralık İzmir’in en büyük plajı olacak. Biz bu projenin meyvelerini aldığımızda çevre açısından Dünya’nın sayılı şehirleri arasında olacağız” diye konuştu.

Ege'de Son Söz
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Cum 27 Nis 2012, 00:04

Körfez yine ışıldayacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir Körfezi’nin eski güzelliğine ve temizliğine kavuşması için hazırlanan “Körfez Dönüşüm Projesi” kapsamında çalışmaların başladığını söyledi.


İzmir Belediyesi ile TCDD işbirliğinde başlatılan Körfez Dönüşüm Projesi’nin, İzmir Körfezi’ni eski ışıltılı günlerine geri götüreceğini ifade eden Bakan Binali Yıldırım, proje kapsamında İzmir Körfezi’ne dökülen dere ağızlarında dip taraması yapılacağını, körfezin kuzey aksında açılacak bir kanalla da akıntı hızının arttırılarak su kalitesinin iyileşmesinin sağlanacağını dile getirdi. Körfez’deki tarama çalışmaları ile birlikte İzmir Limanı 2. Kısım Konteyner Terminali inşaatının paralel yürütüleceğini anlatan Bakan Yıldırım, “TCDD İzmir Limanı yanaşma kanalında bir tarama çalışması planlıyor. ÇED ile ilgili işlemler sürüyor. Dip taraması ile liman inşaatı birlikte sürecek. TCDD tarafından İzmir Limanı Yaklaşım Kanalı Taraması ihalesine 2012 yılı sonu itibariyle çıkılmasını planlıyoruz. Proje kapsamında Alsancak Limanı ile Yeni Kale arasındaki alanın derinleştirme çalışmasına başlayacağız. TCDD’ye bu çalışması için gereken gemileri, Büyükşehir Belediyesi satın alacak. Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi (İZSU) tarafından ise, Karşıya ve Bostanlı açıklarında dere yataklarından iç körfeze biriken çamur ve rusubat ile geçmişte yıkılan Tuzla açıklarındaki Ragıp Paşa Dalyanı’ndaki kalıntıları temizleyecek” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin su sirkülasyonunun sağlanması amacıyla alınacak tarama gemisi ihalesini yaptığını, römorkör için 3 milyon 463 bin TL, kesici-emici dip tarama gemisi için de 5 milyon 850 bin liralık yatırım yapılacağını ifade eden Yıldırım, Gemilerin Temmuz ayı içerisinde teslim alınacağını belirterek, “Dip tarama gemileri ile Körfez’de derin bir koridor açılacak. Yenikale ile Alsancak Limanı arasında açılacak koridor sayesinde şu anda 12 metre olan derinlik, 16-18 metreye kadar çıkarılacak. Yeterli derinlik olmadığı için Alsancak Limanı’na yanaşamayan dev gemiler Yunanistan’ın Pire Limanı’na gidiyor. Bu da ihracatçıları ekstra maliyet yükü ile karşı karşıya bırakıyor. Tarama çalışması sonucu yeterli derinlik olmadığı için Körfez’e giremeyen 3. nesil dev yük ve yolcu gemilerine yol açmış olacağız. Derinleştirme sonucu ortaya çıkacak çamur da ÇED Raporu kapsamında belirlenen alana dökülecek. Proje çalışmaları yaklaşık iki yıl sürecek” dedi.

Hürriyet İzmir
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Çrş 09 May 2012, 23:39

“Süper gemi” gün sayıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin “Yüzülebilir Körfez” hedefindeki önemli aktörlerinden biri olan 9.5 milyon liralık kesici-emici tarama gemisi ile römorkörün yapımları hızla devam ediyor. İmalatları Çiğli ve Tuzla’da gerçekleştirilen gemiler Temmuz ayında teslim edilecek. 14 metre derinliği tarayabilecek kapasitedeki gemi, saatte 800 ton çamuru dubalarla 1.5 kilometre uzağa taşıyabilecek. İZSU, halen DLH tekneleri ile yapılan tarama çalışmalarında günde sadece 1000 metreküp civarında tarama yapabiliyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Büyük Körfez Projesi’nin en önemli adımlarından birini daha tamamlıyor. Körfez dibindeki ve dere ağızlarındaki çamuru temizleyerek her geçen gün biraz daha sığlaşan Körfez’i kurtaracak tarama gemisi ve römorkörün Temmuz ayında denize indirilmesi planlanıyor. Tarama gemisi, bir saatte ortalama 800 ton çamuru (yüzde 20’si çamur yüzde 80’i su olan 4 bin ton malzemeyi) 1-2 kilometre uzağa aktarabilecek kapasitede olacak.

İZSU’nun kesici-emici tip gemisi ile gemiyi taşıyacak römorkör alımı için açtığı ihaleleri alan yerli firmalar yoğun bir tempoda imalatları sürdürüyor. Römorkör, İstanbul Tuzla’daki tersanede hazırlanırken, Çiğli Ata Sanayi Sitesi’nde de kesici-emici tip tarama gemisi imal ediliyor. İZSU Genel Müdürlüğü de hazırlıkları yakından takip ediyor. Geçtiğimiz aylarda İtalya’ya giderek makinelerin test aşamasına katılan yetkililer, geçtiğimiz günlerde de Tuzla Tersanesi’ndeki çalışmaları yerinde incelemişti. İZSU bürokratları, bu kez Çiğli’de, yapımı devam eden tarama gemisinin imal edildiği atölyeyi ziyaret etti. Kaptan köşkü ve geminin gövdesini inceleyen İZSU Genel Müdürü Ahmet Alpaslan, firma yetkililerinden çalışmalar hakkında bilgi aldı.

İZSU modern teknolojiyi takip ediyor

Resim

Kesici emici tarama gemisinin Büyük Körfez Projesi’nin önemli aşamalarından biri olduğunu söyleyen Genel Müdür Ahmet Alpaslan, yaklaşık 9.5 milyon liralık yatırımla İZSU’nun bu gemileri alarak teknolojik çalışmalarına bir yenisini daha eklediğini belirtti. Gemileri Temmuz ayında teslim alacaklarını söyleyen Alpaslan şu bilgileri verdi: “Körfez’de temizlik çalışmalarında bu gemileri kullanacağız. Son derece modern bir teknoloji ile daha hızlı çalışarak daha büyük işler ortaya çıkaracağız. Büyük Körfez Projesi’nin en önemli çalışmalarından birisini gerçekleştireceğiz. Diğer çalışmalar da kıyı düzenlemeleri ve gözlem faaliyetleri. Körfez’in matematiksel modelinin yapılması için Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü ile ortaklaşa çalışıyoruz. Bir yandan teorik diğer yandan teoriğin pratiğe yansıması ile Körfez’de kısa sürede büyük gelişmeler kaydedeceğiz. Yakın zamanda bu modern teknoloji ile Körfez’i yüzülebilir seviyelere getirebileceğimizi ümit ediyoruz.”

Türkiye’de bir ilk

Resim

D.E.Ü. Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü Deniz Teknolojisi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi ve aynı zamanda İZSU Yönetim Kurulu Üyesi olan Doç. Dr. Gökdeniz Neşer, böyle bir çalışmanın koordinasyonunda yer almaktan büyük mutluluk duyduğunu söyledi. Kentin ihtiyaçlarına uygun gemi filosunun seçilmesi konusunda sivil toplum örgütleri ve uzman kuruluşlarla ortak akıl arayışı içine girdiklerini ve 2 yıldır uygun teknolojinin araştırılması için çalıştıklarını kaydeden Neşer, “Bu araştırma sürecinin sonunda kesici emici tarz geminin bizim ihtiyaçlarımıza en uygun gemi olduğuna karar verip hazırlıklara giriştik. İhaleye Türk firmaları büyük ilgi gösterdi. İzmirli yerli bir firma İtalyan teknolojisi ile bu işe kalkıştı. Bu, Türkiye’de bu anlamda bir ilktir. Tarama gemileri ülkemizin tersanelerinde yapılıyor ama bu teknolojiyi kullanarak yapılan Türkiye’deki ilk gemidir” diye konuştu. Halen Körfez’de İZSU’nun DLH tekneleri ile yapmakta olduğu tarama çalışmalarında günde 1000 metreküp civarında tarama gerçekleştirildiğini belirten Neşer, “Yeni kesici emici tarama gemisi ile saatte 800 metreküp malzemeyi tarayabileceğiz. Bu bizim çok hızlandıracak. Körfez’de aşırı boyuttaki dolguyu bir ölçüde hafifletecek, onun hızına yetişecek bir tarama teknolojisine sahip olacağız” dedi.

5’i mühendis 22 kişi çalışıyor

Resim

3 atölyede 2’si İtalyan, 3’ü Türk 5 gemi mühendisi ve 22 kişiden oluşan ekiple Çiğli Ata Sanayi Sitesi’nde tarama gemisi imal ediliyor. Çelik konstrüksiyonlar tamamlandı. Güç ünitelerinin montajını hem İtalyan hem Türk mühendisleri birlikte gerçekleştiriyor. Körfez’in dibini temizleyecek kesici başlık da İtalya’dan geldi ve birkaç gün içinde montajı yapılacak. Elektrik işleri ve boya işleminden sonra gemi tamamen hazır olacak. Tuzla Tersanesi’nde hazırlanan römorkörün ise sadece elektrik ve boyama işlemleri kaldı.

Gemilerin özellikleri

Resim

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin tarama gemisi; kesici-emici birimi, tarama bomu ve destekleri, tarama pompası ve aksesuarları, kazıklar, bom ve kazık vinçleri, güç üniteleri ve elektrik sistemlerinden oluşuyor. 25 metre uzunluğundaki geminin çamurları taşıyacak dubası var. Taranan malzeme miktarı ve tarama derinliği göstergeleri bulunacak. 14 metre derinliği tarayabilecek geminin maksimum katı madde taşıma kapasitesi saatte 800 ton, yüzde 20 oranında katı madde içerdiğinde de saatte 4 bin ton olacak. Gemi, dubanın haricinde taranan çamurların 1.5 kilometre uzağa taşınmasına imkan verecek düzenekleri içerecek. Minimum yakıt tüketimi ile çalışacak römorkör ise tarama gemisinin nakliyesinde kullanılacak. Türk ve uluslararası loyd kurallarına uygun imal edilen römorkör için KDV hariç 1.380.000 Euro, kesici emici tip tarama gemisi için de KDV hariç 5 milyon 850 bin liralık yatırım yapıldı.

İ.B.B.



Büyükşehir Belediyesi'nin çevre hassasiyeti konusunda takdir etmek gerekir..Arıtma tesislerinden tutun da Katı Atık Bertaraf Tesisi'ne kadar birçok alanda büyük yatırımlar yapıldı..Bu gemilerin alınması da Körfez temizliği için hayati önem taşıyor..Yüzülmese de canlı popülasyonunun arttığı bir Körfez'i kim istemez ki?
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Umut » Prş 10 May 2012, 01:38

Aziz Kocaoğlu'nun demeçlerine göre Körfez'de yüzmenin anahtarı da bu gemiymiş, dolayısıyla gemi geldikten sonra yüzme hedefi de hayal olmaktan çıkacak diye düşünüyorum. Bir başka konu da dev yolcu ve yük gemilerinin de limana gelebilecek olması. Geminin Türkiye'de, hem de İzmir'de üretilmesi bence çok güzel bir durum ayrıca.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Büyük Körfez Projesi

Mesajgönderen Gökhan » Pzt 21 May 2012, 03:06

Yüzülebilir Körfez hedefinde bir problem daha bertaraf edildi..

‘Yüzülebilir Körfez’e bir adım daha: Ragıp Paşa tamam!

İzmir Körfezi'ne balık girişini ve su sirkülasyonunu önleyen Ragıp Paşa Dalyanı'nın su altında kalan duvarları yıkıldı. Büyükşehir ve DLH işbirliğiyle sürdürülen derinleştirme çalışmaları da tamamlandığında, dalyan artık “Temiz Körfez” hedefi önünde engel olmaktan çıkacak.


Su sirkülasyonunu sağlayarak Körfez’in hızlı bir şekilde kendisini yenilemesine yönelik projeler yürüten İzmir Büyükşehir Belediyesi, Ragıp Paşa Dalyanı’ndaki çalışmalarını sürdürüyor. DLH (Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü) ile yapılan protokol kapsamında 2010 yılından bu yana Mavişehir ve Bostanlı derelerinde tarama çalışması yapılırken, Ragıp Paşa Dalyanı'nda bulunan dipteki duvarın yıkımına ise geçtiğimiz yıl başlanmıştı. Yoğun çalışmalar sonunda, körfezdeki su sirkülasyonunu önleyen duvar yıkılırken, dalyanın her iki tarafında kalan dip kalıntıları da Kazar gemisi ile temizlenmeye başlandı.

Körfez’in kuzey aksında su sirkülasyonunu önleyen, dere ağızlarında rüsubat birikimini artıran Ragıp Paşa Dalyanı ile Bostanlı ve Mavişehir derelerinden bugüne kadar 800 bin metreküp çamur çıkarıldı. Ragıp Paşa Dalyanı ve AOSB’den körfeze açılan dere ağızlarında 400 bin metreküp çamurun daha çıkarılacağı bildirilirken, hedef, suda 4 metre derinliğe ulaşarak sığlaşmanın önüne geçmek ve Körfez’de doğal akıntıyı sağlamak olarak belirlendi.

ÇED için ihaleye çıkıldı

Çalışmalar hakkında bilgi veren İZSU Genel Müdürlüğü yetkilileri, sığlaşmadan dolayı balık üretme özelliğini yitiren Ragıp Paşa Dalyanı’nda dip kalıntıları temizlemeye devam ettiklerini belirtti. DLH gemisi ile Körfez’in kuzeyine akan derelerde temizlik yaptıklarını ve iki yıldır da Ragıp Paşa Dalyanı’nda çalıştıklarını kaydeden yetkililer, “Körfez’de su sirkülasyon kanalının açılması, dere ağızlarının temizlenmesi, limanın yaklaşma kanalının taranması ve ikinci kısım konteyner limanının yapılması için TCDD ile protokol yaptık. TCDD, ÇED raporu almak için ihaleye çıktı. ÇED kararının alınmasının ardından sirkülasyon kanalının taranmasına yönelik çalışmalara başlanacak. TCDD bir yandan limanı büyütüp derinleştirirken, biz de diğer yandan Körfez’in sağlığına kavuşması için sirkülasyon kanalı açıp dere ağızlarını temizleyeceğiz. Bu amaçla bir adet tarama gemisi ve römorkör alıyoruz. Yapımı süren gemi ve römorkörü Temmuz ayında teslim edilecek. Çamurları bertaraf edecek bu son sistem makineler işimizi çok kolaylaştıracak. Böylelikle daha seri çalışıp Körfez’de yüzebilme hedefine ulaşacağız” dedi.

Körfez’e balık girişini engelliyordu

10 kilometrelik bir set oluşturarak iç ve dış körfez arasındaki doğal akıntıyı önleyen Ragıp Paşa Dalyanı, zamanla büyüyerek en dar yerinde Körfez’in genişliğinin yaklaşık üçte birini kaplayarak çökelti yığılmalarına yol açıyor, taş ve beton duvarlarıyla Körfez’e balık girişini ciddi biçimde engelliyordu. Dalyan’ın eski Gediz Nehri ağzındaki üst duvarları 2000 yılı içerisinde yıkılmasına rağmen, zamanla sirkülasyon sıkıntısı yeniden arttı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, giderek sığlaşan ve Körfez’de su sirkülasyonunu engelleyen dalyanda Ocak 2011'de dipteki mevcut duvarın yıkımına başladı. Dip duvar yıkılırken su sirkülasyonunu sağlanması için dip kalıntıları da alınmaya başlandı. DLH gemisinin dalyanın her iki tarafında birden çalıştırılmasıyla, Körfez’deki doğal akıntının sağlanması hedefleniyor.

Ege'de Sonsöz


Türkiye'nin en çevreci belediyesinden de bu tür çalışmalar beklenirdi..Her şey metro veya yol açmak değil..Çünkü Körfez biterse İzmir de biter..
Gökhan
 
Mesajlar: 794
Beğendikleri: 96 mesaj
Beğenilenleri: 197 mesaj
Kayıt: Cmt 22 Oca 2011, 20:55

ÖncekiSonraki

Dön Kent Haberleri

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir

cron
Free Web Hosting