Sanırım yat limanları icin baslık yok sayfada..
DTO Başkanı açıkladı: İşte yat limanının adresi
Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, Karşıyaka Yat Limanı için yeni adresin Mavişehir olduğunu, İnciraltı Yat Limanı için yer arayışının ise devam ettiğini açıkladı.
Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Ulaştırma Bakanlığı ile İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Karşıyaka Belediyesi’ni karşı karşıya getiren Karşıyaka’ya yat limanında sorunun çözüldüğünü, yeni adresin Mavişehir olduğunu söyledi.
DTO İzmir Şubesi’nin Ocak ayı meclis toplantısında, geçtiğimiz hafta hayatını kaybeden DTO İzmir Şube Eski Müdürü Erol Çağlar için bir dakikalık saygı duruşunda bulunuldu. DTO İzmir Şube Meclis Başkanı Geza Dologh ile Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Erol Çağlar’ın anısını yaşatacaklarını belirtti.
Deniz ticareti ile ilgili radikal değişikliklerin söz konusu olduğunu dile getiren DTO İzmir Şube Başkanı Öztürk, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’ın sektörle yaptığı toplantıların sonucunu vermeye başladığını ifade etti. Geçtiğimiz ay Bakan Elvan’ın İzmir Ticaret Odası’nın toplantısına katıldığını hatırlatan Öztürk, toplantıda Karşıyaka Belediyesi’nin trafik ve dolgu nedeniyle karşı çıktığı yat limanının Mavişehir’e yapılması önerisiyle sorunun çözüldüğünü belirtti.
Yer sıkıntısı olan İnciraltı için yeni bir yerde çalışmalar yapıldığını dile getiren Öztürk, “İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Başkanı Ulaştırma Bakanlığı’na gitti. Bu konuda görüşmeler yaptı. İTO’nun Pasaport’taki yat limanı projesi devam ediyor” dedi.
‘ALSANCAK’TA NOKTA KONDU’
Ulaştırma Bakanı’nın İzmir Limanı’nın kapatılması konusuna nokta koyduğunu belirten Öztürk, “Sayın Bakan bir nevi taahhüt verdi. Yeni yatırımlarla limanın gelişeceğini söyledi. Bizim görüşümüz her zaman İzmir ile bölgeyi bir limanlar kenti olarak değerlendirmek. Mümkün olduğunca verimli çalışan limanları yaratmak zorundayız. Geçen yıldan sipariş edilen 3 vinç limana ulaştı. Çoğu zaman limanın boş olduğunu gördüm. Çünkü gelen gemiler fazla beklemiyor. Olması gereken de buydu. Biz İzmir Limanı’ndaki sıkışıklığın bu şekilde çözülebileceğini söyledik” diye konuştu.
Kruvaziyer gemileri için parmak iskele yapılması önerisini dile getiren Öztürk, 5-6 milyon dolara bu yatırımın gerçekleşebileceğini, kullanılmayan ambakın da yolcu salonu haline getirilebileceğini söyledi.
‘ALİAĞA’YA İHTİSAS GÜMRÜĞÜ YAPILSIN’
Aliağa’da ihtisas gümrüklerinin olmadığını belirten Öztürk, “Aliağa’ya mal getiriyorsanız ekstra maliyet vereceksiniz. Bir tarafta dış ticareti kolaylaştırmak için çalışıyoruz ama bir ihtisas gümrüğünü Aliağa’ya yerleştiremiyoruz. Olursa çok daha fazla yük gelecektir. 500 milyar dolar ihracat hedefi olan bir ülkenin artık birtakım şeyleri yapması gerekiyor” şeklinde konuştu.
Rüzgar sörfünün kruvaziyer turizmi kadar kazandırdığını belirten Öztürk, “Bedavadan para kazanıyoruz. Havayı suyu satıyoruz. Bu konuya eğilmeye çalışıyoruz. Alaçatı’nın yanı sıra Dikili ve Seferihisar bir sonraki aşamamız olacak. Fakat Alaçatı’da imar problemleri hat safhada” dedi.
http://www.egedesonsoz.com/haber/DTO-Ba ... si-/889595
Darısı inciraltındaki yat limanına. Karsıyakadaki yat limanının mavişehire yapılacak olması iyi oldu. Böylece şehiricinde bayraklı , pasaport , mavişehir yat limanı yapılması kesinlesti. Geriye inciraltı kaldı.