Re: Metro Hattı ve İstasyonlar
Gönderilme zamanı: Cum 30 Eyl 2011, 17:23
Toplam raylı sistem hattı uzunluğunda ve kişi başına düşen raylı sistem hattı uzunluğunda İzmir, Türkiye'nin en gelişmiş şehri.
Toplam uzunluk, devam eden metro çalışmaları da bitince 100 km'ye çıkacak. Durumumuz diğer büyükşehirlerden epeyce daha iyi, ancak raylı sistemin yeterlisi olmaz, daha yapılacak çok iş var.
Raylı sistem uzunlukları nüfusa oranlandığında İzmir ilk sırada bulunuyor
Kentiçi raylı sistem hatlarını nüfusa oranladığımızda, kişi başına düşen raylı sistem oranına göre 1. İzmir oluyor.
İstanbul; 12,9 milyon nüfusu ile 19 km’lik M1, 19 km’lik m2 hatları ve T1 ve T4 raylı sistem hatları ile sadece 70 km raylı sisteme sahip. Yani İstanbul’da 1 milyon kişiye 5.3 km raylı sistem düşüyor.
Ankara; 4,6 milyon nüfusu ile AŞTİ-Dikimevi ve Kızılay-Batıkent 22 km raylı sistem hattına sahip. 1 milyon kişiye 4,3 km raylı sistem düşüyor.
İzmir; 3.8 milyon nüfusu ile 80 km’lik İZBAN ve 11 km’lik metrosu ile 91 km raylı sistem ağına sahip. 1 milyon kişiye 24 km raylı sistem düşüyor.
Bursa; 2.5 milyon nüfusu ile Üniversite-Arabayatağı ve Küçük Sanayi hatları ile 30 km raylı sistem hattına sahip. 1 milyon kişiye 12 km raylı sistem düşüyor.
Böylece 4 büyükşehir arasında 1.liği İzmir, 2. liği Bursa, 3.lüğü İstanbul alırken Ankara sonuncu sırada bulunuyor. Km olarak raylı sistem uzunluğu en az olan şehir Ankara olurken, en çok şehir İzmir oluyor. Bursa km olarak az görünmesine rağmen nüfusa oranlandığında 2. geliyor. İstanbul ise en çok raylı sistem ağına sahip olan 2. şehir iken nüfusa oranlandığında 3. geliyor.
Karşılaştırmaya sadece 4 büyükşehir dahil edilmiştir. Diğer şehirler için ayrı bir karşılaştırma yapılmalıdır. İstanbul’da banliyö hatları rehabilite edilmesi gerektiğinden yakında kapanacağı için değerlendirmeye alınmamıştır.
rayturk.net
Toplam uzunluk, devam eden metro çalışmaları da bitince 100 km'ye çıkacak. Durumumuz diğer büyükşehirlerden epeyce daha iyi, ancak raylı sistemin yeterlisi olmaz, daha yapılacak çok iş var.