İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen Mesut » Cum 05 Şub 2016, 19:21

İZBAN Torbalı seferleri yarın başlıyor
Açılış töreni ertelenen Torbalı hattındaki seferlere ilişkin açıklama yapan İZBAN, seferlerin 6 Şubat Cumartesi sabahı saat 05:25’ten itibaren başlayacağını duyurdu.


Resim

İZBAN’dan yapılan açıklamada, “Torbalı hattındaki seferler planlandığı gibi 6 Şubat Cumartesi günü sabah saat 05:25’ten itibaren başlayacak. Uç istasyonlardan karşılıklı gerçekleşecek seferler, gece saat 23:55’te kalkacak son trene kadar devam edecek. İZBAN, bu hat üzerinde 27 dakikada bir günde 76 sefer yaparak, hizmetini kentin güney ucundaki yolculara kadar taşımış olacak. Yapılan planlamaya göre, Cumaovası ve Menemen istasyonları transfer noktası olarak kullanılacak. Torbalı yönündeki Develi, Tekeli, Pancar, Kuşçuburun, Torbalı ve Tepeköy istasyonlarının devreye girmesi ve hattın açılmasıyla birlikte İZBAN, 110 kilometrelik bir banliyö hattına kavuşacak. Diğer yandan, istasyon sayısını ise 32’den 38’e yükseltecek. Hattın uzamasıyla birlikte Torbalı yönünden günde ortalama 20 bin yolcunun eklenmesi ve böylelikle İZBAN’ın günlük yolcu sayısının ortalama 300 binin üzerine çıkması öngörülüyor” denildi.

İZBAN’ın Torbalı hattı açılışı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın Kazakistan ziyareti nedeniyle ileri bir tarihe ertelenmişti.

http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/16146/tr
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen Mesut » Pzr 14 Şub 2016, 19:36

İZBAN’dan “sevgilerle”

Yerel Yönetim ve Hükümet’in örnek projesi olan İZBAN’ın Torbalı hattı, “Sevgililer Günü”nde Bakan Yıldırım ve Başkan Kocaoğlu’nun uzlaşı ve işbirliği mesajlarıyla açıldı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, “Birbirimize kuşkuyla değil güvenle yaklaşarak, siyasi bağnazlıkları bir kenara bırakarak ve yakalarımızdaki rozetlerin farklılığına aldırış etmeden el ele vererek neler yapabileceğimizi, bugün buradan bir kez daha cümle aleme ilan ediyoruz” diye konuştu.


TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi ortaklığında gerçekleştirilen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük kent içi toplu ulaşım projesi olan İzmir Banliyö Sistemi İZBAN'ı Torbalı (Tepeköy)’e kadar uzatan 30 kilometrelik yeni ilave hattın açılışı törenle gerçekleştirildi. Geçtiğimiz hafta ön işletmeye başlanan ve İZBAN'ı toplam 110 kilometreye çıkartan 30 kilometrelik hattın açılışı Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir Valisi Mustafa Toprak, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız, milletvekilleri, ilçe belediye başkanları, meclis üyeleri, partilerin il başkanları, muhtarlar, davetliler ve kalabalık bir halk katılımı ile gerçekleştirildi.
Törende konuşan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, merkezi hükümet ve yerel yönetimin, Ankara'nın ve İzmir'in güzel bir ortak projesinin açılışını yaptıkların söyledi. Açıldığı günden bu yana İZBAN'da büyük hizmet yapıldığını söyleyen Bakan Yıldırım “İzmir'in nüfusu 4 milyon. Bu rakamdan 80 kat daha fazla yolculuk olmuş. Ne kadar güzel bir hizmet değil mi? Bu örnek işbirliği, şimdi Torbalı'dan Selçuk'a da devam ediyor. Bir sene sonra Selçuk'u da açacağız. Bergama'nın projeleri bitti. Bu sene içerisinde inşallah bir aksilik olmazsa Bergama'yı da bağlamış olacağız. Böylece İZBAN, dünyanın en uzun raylı sistem toplu taşımacılığı haline geliyor, toplam 187 kilometre ile... 2013'te yapılan bir araştırmada dünyada toplu taşıma yapan 2400'ün üzerindeki sistemler incelenmiş, İzmir İZBAN projesi ‘en iyi, en başarılı işbirliği toplu taşıma projesi’ olarak birinci olmuştu” dedi.

Sinyalizasyon sorunu çözülüyor
“İzmir'e hizmet mevzu olduğunda siyaset teferruattır” şeklinde konuşan Bakan Yıldırım şöyle devam etti: “Sadece İZBAN değil, İzmir'in daha önemli diğer projeleri de var. İzmir körfezinin temizlenmesi, sirkülasyonun sağlanması bu da ortak bir projedir. Bu projeyle ilgili çalışmalar devam etmektedir. İzmir'in yeri İstanbul'la yarışmaktır. Bunun için yerel yönetim ve merkezi yönetim el ele vereceğiz, birlikte çalışacağız; Cumhuriyetin kuruluşuna tanıklık etmiş İzmir'i en yüksek noktalara çıkaracağız. Bugün İzmir için çok güzel bir iş yapıldı. Güzel bir proje hayata geçti. İzmir İZBAN sisteminin sefer aralıklarının arttırılması, sinyalizasyon sistemiyle sorunların çözülmesi için Demiryolu Genel Müdürü’ne talimatı verdim. 2 ay içerisinde projedeki aksaklıklar giderilecek; Torbalı'dan binen hemşehrimiz İzmir'in merkezine inmiş olacak”.

İzmir'in uzlaşı kültürü
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da konuşmasında İzmir'deki uzlaşı kültürüne vurgu yaptı. Başkan Kocaoğlu, “Birlikte iş yapabilme kültürünü her şeyin üstünde tutarak; birbirimize kuşkuyla değil güvenle yaklaşarak; siyasi bağnazlıkları bir kenara bırakarak ve yakalarımızdaki rozetlerin farklılığına aldırış etmeden el ele vererek neler yapabileceğimizi, bugün buradan bir kez daha cümle aleme ilan ediyoruz” dedi.
İZBAN’ın temelinde işbirliği, uzlaşma ve hoşgörünün olduğunu hatırlatan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, “Bir araya gelmek bir başlangıç, beraberliği sürdürmek bir ilerleme, beraber çalışmak gerçek bir başarı ise, biz bunu ‘hoşgörü kenti İzmir’de gerçekleştirdik. Gurur duyuyoruz, onur duyuyoruz” şeklinde konuştu.

Dünya çevresinde 688 tur atıldı
İlk seferini 30 Ağustos 2010 tarihinde gerçekleştiren İZBAN'ın güvenli, konforlu, hızlı, kolay, ekonomik, temiz ve çevreci ulaşım olanaklarıyla İzmir’in “sağlıklı ve yaşanabilir kent” hedefine büyük katkı sağladığını ve örnek işbirliğiyle giderek büyüdüğünü vurgulayan Başkan Aziz Kocaoğlu şöyle devam etti: “5 yılda taşıdığımız yolcu sayısı 331 milyona ulaştı. 2010 yılında 2.5 milyon yolcu taşırken, 2015’i 87.5 milyon yolcu ile kapattık. Tren sayımızla birlikte kalite standartlarımızı da artırdık. Dünya çevresini 688 kez dolaşacak kadar çok kilometre yaptık. Her gün Kars’ın, Bolu’nun, Nevşehir’in, Hakkari’nin nüfuslarından daha fazla insanımızı, yaklaşık 300 bin vatandaşımızı taşıyoruz. Hedefimiz günde 550 bin yolcu taşıyabilmek. Ancak bu hedefe ulaşabilmek için, ortağımız TCDD’nin kent merkezine giren yük ve yolcu trenlerinde yeni bir düzenlemeye gitmesi ve sinyalizasyon sisteminin yenilenmesi gerekiyor. Evet, bugün Torbalı’dayız; yarın Selçuk ve Bergama’da olacağız. Ve İZBAN büyüdükçe yollar kısalacak.”

“Seni ben İzmir gibi severim”
İki kurumun İZBAN’da başarıyla yürüttüğü işbirliği modelinin İzmir Körfezi’nde de devamını tüm kalbiyle dilediğini anlatan Başkan Aziz Kocaoğlu, gerekli izinlerin verilmesi durumunda, hem büyük tonajlı gemilerin İzmir yerine yakın coğrafyadaki alternatif limanları tercih etmesine yol açan derinlik sorununun çözüleceğini hem de Körfez’deki su sirkülasyonunu sağlayacak kanalın açılarak “yüzülebilir körfez” hedefine ulaşılacağını kaydetti. Bakan Yıldırım'dan ikinci taleplerinin İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nın “ikinci aktarma merkezi” yapılması konusundaki düşüncenin bir an önce uygulamaya konulması olduğunun altını çizen Başkan Kocaoğlu, Torbalı hattının “14 Şubat Sevgililer Günü”nde hizmete girdiğini vurgu yaparak konuşmasını şu cümlelerle tamamladı: “Hani şair demiş ya; ‘seni ben İzmir gibi severim’ diye! Ya da ‘Aşk dediğin İzmir gibi kokmalı..’ İşte bizim sevdamız da, tıpkı şiirlerdeki gibi… İzmir’e, İzmirliye.. Sevginin ve hoşgörünün kenti güzel İzmir’in güzel insanlarını, buradan kucak dolusu sevgilerimle selamlıyorum. Bugün açılışını yaptığımız İZBAN trenleri, umarım tüm sevenleri birbirine kavuşturur.”
Torbalı Belediye Başkanı Adnan Yaşar Görmez, bu önemli yatırım için Bakan Binali Yıldırım ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'na teşekkür etti.
TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız ise Torbalı hattını hizmete almanın sevincini yaşadıkların belirterek emeği geçenlere teşekkür etti ve iki kurum arasındaki işbirliğinin örnek olduğuna vurgu yaptı.

İş bölümü yapıldı
Büyükşehir Belediyesi’nin TCDD ile yaptığı protokole göre, Tıpkı hattın diğer bölümlerinde olduğu gibi Torbalı hattında da istasyon yapımları ve karayolu alt-üst geçitleri İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından inşa edildi. Cumaovası’ndan Torbalı’ya kadar mevcut tek hat demiryolu ise TCDD tarafından çift hatta çıkarıldı. Hattın koruma duvarlarının yapımı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon sistemlerinin Aliağa-Cumaovası hattına uyumlu bir şekilde Torbalı Tepeköy’e kadar uzatılması ise yine TCDD tarafından gerçekleştirildi.

6 istasyon, 8 karayolu geçidi
İzmir banliyösünü toplam 110 kilometreye çıkaran 30 kilometrelik Torbalı hattı üzerinde İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Develi, Tekeli, Pancar, Kuşçuburun, Torbalı ve Tepeköy olmak üzere 6 istasyon inşa edildi. Yine hat üzerinde araçlar için kesintisiz ulaşım imkanı sağlanması amacıyla Tekeli, Pancar, Kuşçuburnu, Menderes Gölcükler, Torbalı merkez, Tepeköy, Develi karayolu üst geçitleri ile Cumaovası karayolu alt geçitleri yapıldı. Vatandaşların karşıdan karşıya geçişleri için ise Torbalı Ertuğrul Kavşağı’na yaya üst geçidi yapıldı, 6 adet de otobüs aktarma merkezi oluşturuldu.

Resim
Resim

http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/17168/tr
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen Umut » Pzt 15 Şub 2016, 02:39

Torbalı hattı açılışının TCDD yüzünden 1 sene geciktirilmesini unutmayacağız!
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Çrş 01 Haz 2016, 00:20

İZBAN Büyükşehir'le yaptığımız sadece ülkenin değil Dünya'nın en uzun raylı toplu taşıma sistemi. Torbalı'ya kadar gittik, Selçuk inşaatı devam ediyor. Önümüzdeki yıllar Bergama'ya kadar hatta Çandarlı'ya da uzatılacak

http://www.egepostasi.com/haber/yildiri ... tti/133727

Bergamayı anladım da Çandarlıya niye gidecek anlamadım. Onun yerine Manisaya gitse daha iyi olur. Sonucta manisa da torbalıdan ,aliagadan kalır bir farkı yok. İzmire yakın ilce oldu günümüzde.
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen GökhanTasgin » Prş 09 Haz 2016, 21:26

Bence yapilmasi gereken :

1 : ALIAGA'DAN SOMA'YA KADAR BANLIYÖ HAT YAPILMALI VE MANISA-BALIKESIR DEMIRYOLUNA BAGLANMALI;
2 : BANLIYÖ HAT SELÇUK'A KADAR UZATILMALI ILK ETAPDA DAHA SONRA HAT YA SELÇUK'DAN KUSADASI'NA KADAR UZATILMALI YADA SÖKE ÜZERINDEN KUSADASI'NA UZATILMALI
3 : MENEMEN-MANISA BANLIYÖ HAT YAPILMALI
4 : ZEYTINDAG-ÇANDARLI-DIKILI-BERGAMA HATTI DA YAPILMALI, (HATTA EGER TAHMINIM DOGRUSA , ALIAGA-BERGAMA HATTI ZEYTINDAG'IN DAN GEÇICEK)
5 : BU HATLAR KURULDUGUNDA;

1:Menemen-Cumaovasi hatti Yaz döneminde ,24 saat boyunca çalismali. Diger hatlar, sabah 06 aksam 23:59'e kadar çalismali. Kis döneminde bütün hatlar sabah 06 aksam 22'e kadar çalismali.
2: Iki türlü hatlar olmali, biri INTERCITY digeri de Dur-kalk hatlar. INTERCITY hatlarda tren önemli istasyonlarda sehirler arasi sefer yapan ve büyük istasyonlarda ve havalimanlarda durur. Digerinde ise tren her istasyonlarda durur, suan IZBAN'nin yaptigi gibi.
3: Bölüne bilinir vagonlar hayata geçmeli; Yane, bir tren Güney'den mesala 40 vagonlan Menderes'e gelicek. iki üç tren gelicek bu trenden 10 vagon alicak, ve bu Bergama'ya gidicek. Digeri de 10 vagon alarak mesala Menderes-Menemen güzergahi'nda gidip gelicek. Diger trende geri kalan vagonlara Selçuk'a gidicek. Vede bu vagonlar bölünmeden vatandas'a anons yapilicak. Trenler en fazla 15 dakika Menderes istasyonda kalicak. Bu verdigim INTERCITY ve vagon bölünme örnegini Hollanda'dan veriyorum. Burada bu sistem bayadir isliyor , bu sistem Izmir'de de isler düsünüyorum. Bu konuda fikirlerinizi merak ediyorum. Saygilarimlan.
GökhanTasgin
 
Mesajlar: 80
Beğendikleri: 8 mesaj
Beğenilenleri: 2 mesaj
Kayıt: Sal 02 Ara 2014, 21:46

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Prş 09 Haz 2016, 22:25

Bana göre selcuk da bergama da sacma hatlar ve gereksiz. Ama izmirin ilceleri olduklarından ve dünyaca önemli antik kentlere sahip olduklarından izbanı götürüyorlar. Ama bence gereksiz. Oralara harcanacak para ile belki de bugün narlıdere metrosu yapılıyor olurdu. Torbalı - Manisa - Aliaga ilceleri ise mantıklı cünkü 3 ü de İzmire yakın banliyö sehirler. Onun dısında bu hatta 5 sene önce de karsıydım yine karsıyım. Bu arada bergama ve selcuga gittigine göre ödemiş ve tireye de gitmeli bu saatten sonra..
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Pzt 18 Tem 2016, 12:17

Selçuk istasyonuna tarihi dokunuş
İzmir Büyükşehir Belediyesi, İZBAN hattını 26 kilometre daha uzatarak 136 kilometreye çıkaracak Selçuk aksının inşaat çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. Büyük ölçüde tamamlanan Selçuk istasyonu ise yolcularını ilçenin 6 bin yıllık tarihini yansıtan, seramik sanatçısı Mustafa Tunçalp imzalı duvar panolarıyla selamlamaya hazırlanıyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Cumhuriyet tarihinin en büyük kent içi toplu ulaşım projesi olan İzmir Banliyö Sistemi İZBAN'ı Torbalı’dan sonra Selçuk’a kadar uzatacak hattın çalışmalarını sürdürüyor. Selçuk İstasyonu’ndaki çalışmaları büyük oranda tamamlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu istasyonda yolcuları ilçenin 6 bin yıllık köklü geçmişinde tarihi bir yolculuğa çıkaracak. Selçuk İstasyonu’ndaki imalatları tamamlama aşamasına gelen İzmir Büyükşehir Belediyesi, istasyon duvarlarına özel olarak hazırlanan seramik panolar yerleştirdi. Panolarda Roma dönemi, Bizans, Aydınoğulları Beyliği, Selçuklular ve Osmanlı izlerini taşıyan Selçuk’un tarihi değerleri ile UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan Efes Antik Kenti tasvir ediliyor.
Seramik sanatçısı Mustafa Tunçalp tarafından hazırlanan panolarda Hıristiyanlar için haç yeri kabul edilen Bülbüldağı’nda yaşamış Hz. İsa’nın annesi Meryem, ilçenin önemli değerlerinden biri olan Şirince Köyü ve Efes Antik Kenti'nden figürler ile Yunan mitolojisinden zafer tanrıçasını temsil eden Nike, Zeus ve Maina’nın oğlu; tanrıçaların en kurnazı olarak kabul edilen Hermes, Efes’in en önemli yapılarından biri olan, Roma dönemini mimarisini temsil eden hem kütüphane hem de mezar anıtı görevini üstlenen Celcius Kütüphanesi figürleri yer alıyor.

32 milyon liralık yatırım

İZBAN hattını 32 kilometre daha uzatan Torbalı bölümünün istasyon ile karayolu alt-üst geçit inşaatlarını tamamlayarak Şubat ayında hizmete açan Büyükşehir Belediyesi, yapımını sürdürdüğü 26 kilometrelik Selçuk hattında da önemli aşama kaydetti. 32 milyon liralık yatırımla sürdürülen çalışmalarda Selçuk İstasyonu büyük oranda tamamlandı. Elektrik-mekanik ve mimari imalatlar ile yürüyen merdiven montajları sürüyor. Selçuk İZBAN hattının ikinci istasyonu olan “Sağlık” istasyonunda da kaba inşaat tamamlandı, elektrik- mekanik-mimari işler devam ediyor. Yürüyen merdivenlerin de önümüzdeki günlerde montajına başlanacak.

Karayolu üst ve alt geçitleri devam ediyor[b]

[/b]İzmir Büyükşehir Belediyesi, Tepeköy - Selçuk arasında 3 adet karayolu üst geçidi ile 4 adet alt geçit imalatı yapıyor. Daha önce mevcut hat üzerinde hemzemin geçit olarak kullanılan bölgelerde özellikle ağır tonajlı araçların geçişi için yapılan Sağlık ve Belevi’deki 2 adet karayolu üst geçidinin köprü inşaatı tamamlandı ve araç trafiğine açıldı. Çaybaşı’ndaki karayolu üst geçidi köprü inşaatı çalışmaları devam ediyor. Sağlık ve Belevi arasındaki 2 adet karayolu menfez geçişleri bitirildi. Belevi ile Selçuk arasında yer alan 2 adet karayolu menfez geçişinden biri tamamlanırken, diğeri yüzde 75 seviyesine geldi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Selçuk İZBAN hattı için kamulaştırma bedelleri hariç 32 milyon liralık yatırım yapmış olacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin TCDD ile yaptığı protokole göre, Selçuk hattının istasyon yapımları ve karayolu alt-üst geçitleri Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılıyor. Hat döşeme çalışmaları, sinyalizasyon, kataner sistemi ve koruma duvarlarının yapımını ise TCDD gerçekleştirecek.

Resim

Resim

Resim

Resim

https://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/19638/tr

Şehiricindeki izban ve metro istasyonlarına gore cok daha gosterişli olmus içi. Ama yinede bütün her tarafını kabartma yapsalar dünya capında bir istasyon olabilirmiş yine de kotü sayılmaz.. :)

2 kişi bunu beğendi.
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen hoppala » Pzt 25 Tem 2016, 00:06

Puta mi tapiyonuz diyip parcalamasinlar bunu da?
hoppala
 
Mesajlar: 439
Beğendikleri: 262 mesaj
Beğenilenleri: 97 mesaj
Kayıt: Pzt 03 Şub 2014, 04:22
Konum: San Diego

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen Mesut » Prş 24 Kas 2016, 14:16

Adım adım Selçuk

İzmir Büyükşehir Belediyesi, İZBAN hattını 26 kilometre daha uzatarak 136 kilometreye çıkartacak Selçuk aksının yapım çalışmalarında son aşamaya geldi. 32 milyon liralık yatırımla gerçekleştirilen 3 adet karayolu üst geçidi ile 4 adet alt geçidin imalatı tamamlandı. Selçuk ve Sağlık istasyonlarında da son rötuşlar yapılıyor.


İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında gerçekleştirilen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük kent içi toplu ulaşım projesi olan İzmir Banliyö Sistemi İZBAN hattı, Torbalı’dan sonra Selçuk’a kadar uzatılıyor. Daha önce 80 kilometrelik İZBAN hattını 32 kilometre daha uzatan Torbalı bölümünün istasyon ile karayolu alt-üst geçit inşaatlarını tamamlayarak Şubat ayında hizmete açan Büyükşehir Belediyesi, 26 kilometrelik Selçuk hattındaki çalışmalarda da son noktaya geldi.

Selçuk İstasyonu’nda tarihe yolculuk
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Selçuk ve Sağlık istasyonlarındaki imalat çalışmalarını tamamladı. Selçuk İstasyonu’nda son rötuşlar yapılıyor. Bilet holü katındaki duvarlara özel olarak hazırlanan seramik panolar yerleştirdi. Panolarda Roma dönemi, Bizans, Aydınoğulları Beyliği, Selçuklular ve Osmanlı izlerini taşıyan Selçuk’un tarihi değerleri ile UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan Efes Antik Kenti tasvir ediliyor. Selçuk İZBAN hattının ikinci istasyonu olan “Sağlık İstasyonu”nda ise sundurma camlarının imalatı sürüyor.

Karayolu üst ve alt geçitleri bitti
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Tepeköy - Selçuk arasında 3 adet karayolu üst geçidi ile 4 adet alt geçit imalatını da tamamladı. Daha önce mevcut hat üzerinde hemzemin geçit olarak kullanılan bölgelerde özellikle ağır tonajlı araçların geçişi için yapılan Sağlık ve Belevi’ndeki 2 adet karayolu üst geçidinin köprü inşaatı tamamlandı ve araç trafiğine açıldı. Çaybaşı’ndaki karayolu üst geçidi köprü inşaatı çalışmaları bitti. Sağlık ve Belevi arasındaki 2 adet karayolu menfez geçişleri bitirildi. Belevi ile Selçuk arasında yer alan 2 adet karayolu menfez geçişi tamamlandı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Selçuk İZBAN hattı için kamulaştırma bedelleri hariç 32 milyon liralık yatırım yaptı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin TCDD ile yaptığı protokole göre, Selçuk hattının istasyon yapımları ve karayolu alt-üst geçitleri Büyükşehir Belediyesi tarafından yapıldı. Hat döşeme çalışmaları, sinyalizasyon, kataner sistemi ve koruma duvarlarının yapımını ise TCDD gerçekleştirecek.

Resim
Resim
Resim

http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/22007/tr

2 kişi bunu beğendi.
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: İZBAN Torbalı-Selçuk-Bergama-Manisa Hatları

Mesajgönderen Umut » Prş 24 Kas 2016, 23:56

Torbalı etabında geçen zamanla kıyaslanınca Selçuk etabı çok hızlı ilerliyor.
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

ÖncekiSonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Majestic-12 [Bot] ve 1 misafir

cron
Free Web Hosting