14. sayfa (Toplam 14 sayfa)

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Çrş 03 Haz 2015, 13:34
gönderen hoppala
80lerde konaktan kaldırılan üst geçit geri geliyor.
Bence zaten düzensiz olan konak meydanı, aynı zamanda çirkin de olacak.

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Cmt 04 Tem 2015, 11:49
gönderen Symrna
Buca, Karabağlar ve Gaziemir otobüs güzergahları değişiyor mu?
7 Haziran seçimleri öncesi hizmete sokulan Konak Tünelleri ESHOT’u da harekete geçirdi. Duyarlı bir vatandaşın ‘otobüs hatları Konak Tünelleri düşünülerek yeniden düzenlenemez mi?’ çağrısına cevap veren ESHOT, ‘güzergahların Konak Tünelleri ve bağlantılı bölgelerin trafik şartları, sirkülasyon kararları ve ulaşım ilişkileri boyutları ile yeniden ele alınmakta olduğu bilgisini verdi.
BÜNYAMİN DOBRUCALI / EGE MECLİSİ- Özellikle Buca, Gaziemir ve Karabağlar’dan Konak yönüne doğru çalışan belediye otobüslerinin güzergahı değişiyor mu? İzmir Emniyet Müdürlüğü’nde görevli Abdullah Mollaoğlu’nun kentin sorunlarına duyarlı bir vatandaş olarak gündeme taşıdığı konu şu an ESHOT’un da gündemine girmiş durumda. 7 Haziran seçimleri öncesi eksikliklerine rağmen görekmli bir açılışla hizmete sokulan Konak Tünelleri aylık 22 bin araç geçişiyle şimdiden İzmirliler tarafından kabul görmüş gözüküyor. Abdullah Mollaoğlu’nun tam 32 gün önce İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne hitaben yazdığı mesaj gecikmeli de olsa hedefine ulaşmış gözüküyor. Konak Tünelleri’nin özellikle Buca, Karabağlar ve Gaziemir yönüne giden belediye otobüslerinin güzergahlarının yeniden ele alınmasını isteyen Mollaoğlu bunun, Alsancak, Basmane bölgesindeki trafikte ciddi bir trafik rahatlamasına neden olabileceğine işaret etmişti.
ESHOT: ‘GÜZERGAHLARLA İLGİLİ ÇALIŞMALARIMIZ…’
Ve 32 gün sonra ESHOT’tan gönderilen cevap:
"Başvurunuz ile ilgili olarak; İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü Ulaşım Planlama Daire Başkanlığı tarafından verilen yanıt: 'İdaremizce kent genelinde toplu taşıma faaliyetleri sürdürülmekte olup, tüm kesimlere hizmet vermeye çalışılmakta ve belirli hat verimlilik kriterlerine göre oluşturulan işletme programlarımız çerçevesinde kentlimizin ana aks üzerinden en hızlı ve konforlu bir şekilde ulaşımının sağlanması amaçlanmaktadır. 24.05.2015 tarihinde kullanıma açılan Konak Tünelleri inşaatı sonrası toplu taşıma sistemlerinin planlanması çalışmaları; Konak Tünelleri ve bağlantılı bölgelerin trafik şartları, sirkülasyon kararları ve ulaşım ilişkileri boyutları ile yeniden ele alınmakta olup; isteminiz bu kapsamda değerlendirilecektir"

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Sal 22 Eyl 2015, 01:40
gönderen Umut
Arkadaşlar, trafiğin daha düne kadar aylarca tek şerit üzerinden verildiği Konak Tüneli'nde bugün gördüğüm kadarıyla iki şerit de nihai olarak kullanıma açılmış durumda. Proje fiilen bitti diyebiliriz. Hepimize hayırlı uğurlu olsun, inşallah faydası zararından çok olur.

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Prş 01 Eki 2015, 23:46
gönderen mertoviçizmir
Konak tüneli ve Uçanyolu birleştiren Çember Kavşak ( agaclandırılması gerekiyor ) :D

Resim

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Pzt 19 Eki 2015, 16:32
gönderen mertoviçizmir
Konak'a rampalı yaya üst geçidi

İZMİR Konak'ta yayaların geçişini kolaylaştıracak olan üst geçitte sona gelindi. İzmir 1. Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu, taslak projeyi onayladı. Kasım ayı başında toplanacak Kurul, detaylı projeyi de onaylarsa üst geçit, iki ayda tamamlanacak. 1 milyon 200 bin liraya mal olması planlanan yaya üst geçidini günde 35 bin kişinin kullanması bekleniyor.


Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun geçen Mayıs ayında açılışını yaptığı Konak Tüneli'nden günde ortalama 2 bin 600 araç geçiyor. Araç trafiğinin yoğunluğu kentin kalbi durumundaki 'Konak'ta, üst geçidi zorunlu kıldı. Konak Meydanı'nda yayalar, sürekli akan trafikte araçların arasından karşıdan karşıya geçerken büyük tehlike atlatıyor. Yetkililer, yaya üst geçidi tamamlanınca kadar metro alt geçidinin kullanılmasını önerse de bu dikkate alınmıyor. Tünelle eş zamanlı olarak açılması gereken yaya üst geçidi bürokratik nedenlerle gecikti. Koruma Kurulu, meydanın kentsel, kültürel ve tarihsel önemine dikkat çekerek Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün 1.5 yılda hazırladığı üç projeyi uygun bulmadı.


GÜNDE 35 BİN KİŞİ GEÇECEK

Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün en son hazırladığı taslak projesi, 7 Ekim'de İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İzmir 1. Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu tarafından onaylandı. Kurul, projenin detaylandırılmasını istedi. Kasım ayı başında toplanacak Kurul'un proje detaylarının da onaylanmasıyla Konak'taki yaya üst geçidi Aralık ayı sonunda tamamlanmış olacak. Üst geçidin 1 milyon 200 bin liraya mal olması, günde ortalama 35 bin yayanın geçmesi öngörülüyor.


ÜST GEÇİT RAMPALI VE ÇELİK OLACAK

Karayolları İzmir Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, son projeyi SİT Kurulu'nun üst geçit ayaklarının kamuya terkedilen alanda yapılması, metro hattına zarar vermemesi, yaya dolaşımı kapasitesine uygun olması, belediye otobüslerine engel teşkil etmemesi ve Konak Meydan Projesi'yle uyumlu olması talepleriyle revize edildiğini belirterek, şunları söyledi:

"Yaya üst geçidi, Bahribaba Parkı ile Yeni Karamürsel arasında yaya geçişini sağlayacak.

Üstgeçidin toplam açıklığı 58 metre, genişliği 6 metre olacak. Giriş ve çıkışında düşük eğimli rampalar yer alacak. Temelleri dışında taşıyıcı sistemi tamamıyla çelik olacak, yaya korkulukları estetik bir biçimde tasarlandı. Çelik modüllerin birbirine bağlantısı bulonlar ile sağlanacak, taşıyıcı sistem çevre ile uyumlu bir renge boyanacak. Üst geçit tamamladığında Bahribaba Parkı ile kentin en önemli sembol yapılarından tarihi Saat Kulesi ve sonrasında Cumhuriyet Meydanı arasındaki yaya akışı Cumhuriyet Bulvarı üzerinden kesintisiz olarak sağlanacak. Yaya üst geçidi şehrin ticaret merkezi olan Kemeraltı Çarşısı ile kentin güney ve batı ulaşımının merkez aksı konumundaki bölgeyi de birbirine bağlayacak.

Resim

Resim

http://www.egepostasi.com/haber/Konak-a ... 116967#top

Ben begenmedim şahsen. Konak meydanı ile Konak Pier arasındaki köprünün kopyası tarzında bir köprü iyi giderdi.

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Cmt 18 Haz 2016, 16:27
gönderen mertoviçizmir
İzmir'de Konak Tüneli'nin 2015 yılı Mayıs ayında açılmasında sonra yaşanan yaya üst geçiti krizi sona erdi. Tünelden bir yıl sonra Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün yaptığı yaya üstgeçit kullanıma açıldı. Üst geçiti kullanan yaşlılar zorlandı.

Karayolları'nın Konak Tüneli ile eş zamanlı yapmaması nedeniyle yayalar, otobüs duraklarının yer aldığı Bahri Baba Parkı, AKM yönünden Konak Meydanı'na veya ters yönde önce hayatlarını tehlikeye atarak yoldan karşıdan karşıya geçmeye çalıştı. Daha sonra ise alınan önlemler sonucu yayalar İzmir Metrosu Konak İstasyonu'nu alt geçit olarak kullandı. Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'nün üst geçit projesi Koruma Kurulu onayı ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden alınan görüşler sonucunda son halini aldı.
Nisan ayında üst geçitin montaj çalışmaları başladı. Üst geçit bu hafta içinde yayaların kullanımına hazır duruma getirildi ve hizmete açıldı. Uzunluğu 160 metre olan üstgeçit ilk günden itibaren yayalar tarafından yoğun şekilde kullanılmaya başlandı. Krem rengindeki üst geçitte yüzde beş rampayla başlayan eğmin, üst geçit ortasına doğru arttığı için yaşlıların çıkmakta zorluk çektiği gözlendi.

Resim

Resim

Resim

http://www.egemeclisi.com/haber/45592/i ... cildi.html

Ben begenmedim sahsen :(

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Sal 21 Haz 2016, 01:04
gönderen Umut
Geçen gün kullandım. Temiz olmuş eyvallah ama hiçbir özelliği yok, çok düz ve sıradan. Keşke daha özel bir şey yapılsaydı. 3-4 Tasarım yaptırıp anket düzenlemek çok mu zordu?

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Pzr 10 Tem 2016, 05:39
gönderen hoppala
Allah kahretsin ya.
Midem kalkti.
İşlevseldir eyvallah da ne şekli bi şeye benziyo ne rengi.
Zaten oraya yuksek beton yapi cikilmasi yanlis.

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Çrş 24 Ağu 2016, 22:08
gönderen Gökhan
Buca trafiğini rahatlatacak proje

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Buca trafiğini rahatlatmak amacıyla hizmete aldığı Homeros Bulvarı’nı Otogar’a kadar uzatırken, Buca ile Bornova arasında kalan bölümü “derin tünelle” geçeceklerini hatırlatan Başkan Aziz Kocaoğlu şöyle devam etti:
“Tünel projesi bitti, hemen ihaleye çıkacağız. Şu anda tünelden sonra, Musevi mezarlığından sonraki bölümü çevre yoluna kadar viyadükle geçiyoruz. İhalesi çıktı, ihale dairesinde. Orada 2.5 kilometreye yakın iki tünel yapacağız. Böylece hem arazideki engebelerden kurtulmuş ve ağaçlara dokunmamış hem de kamulaştırmayı minimuma indirmiş olacağız. Oradaki kamulaştırma, tünelin maliyetinin çok üstünde.. Dolayısıyla biz de tünelin daha yararlı olacağını düşündük. İzmir ulaşımında 40 yıldır konuşulan, 40 yıl önce planlanmış 7.5 k ilometrelik Homeros Bulvarı’nı, yani halkın deyimiyle Uçan Yol’u tamamladığımızda, İzmir’in son dönem tarihinde açılmış, ulaşımı rahatlatacak en önemli arterlerden birini hayata geçirmiş olacağız. Hiç taviz vermediğimiz bir projemiz bu; inşallah açmak da bize nasip olur.”

http://www.egedesonsoz.com/haber/kocaog ... pki/933788


Bir bu proje, bir de Buca metrosu..Yapıldığında Buca büyük bir nefes alacak..Doğuş Cd. de genişletiliyor. Başkan son dönemde Buca'ya ağırlık verdi sanki.

Re: Uçan Yol ve Konak Tüneli

MesajGönderilme zamanı: Çrş 24 Ağu 2016, 23:21
gönderen Umut
Hem tünel hem viyadük varsa oldukça ekspres bir yol olacak demektir.

Free Web Hosting