Tramvay ve Monoray Hatları

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Symrna » Cmt 25 Nis 2015, 12:07

öyle ama başka alternatif bir güzergahta yok gibi Menderes caddesi desen zaten tıkanık olan trafik durur Buca da resmen hayat biter imkansız yani
Symrna
 
Mesajlar: 20
Beğendikleri: 18 mesaj
Beğenilenleri: 0 mesaj
Kayıt: Cum 24 Nis 2015, 12:18

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Mesut » Cmt 25 Nis 2015, 14:52

Tramvay geliyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent ulaşımına yeni bir ivme kazandıracak en önemli ulaşım yatırımlarından tramvayda ray döşeme çalışmalarına Mavişehir'den başladı. 390 milyon liralık Konak ve Karşıyaka tramvaylarıyla birlikte, Büyükşehir Belediyesi'nin Bakan Kocaoğlu döneminde raylı ulaşım için gerçekleştirdiği yatırım miktarı 4 milyar 534 milyon lirayı buldu.


Kent içi trafiğe nefes aldırmak amacıyla hazırlanan Karşıyaka-Konak tramvay projelerinin atölye-destek bina inşaatları ile araçlarının yapım çalışmalarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, güzergahın alt yapı deplasmanları biten bölümlerinde ray döşeme çalışmalarına başladı. Cahar Dudayev Bulvarı’nda ilk ray döşeme işlemi, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun da katıldığı bir törenle gerçekleştirildi.
Geçtiğimiz ay 400 milyonluk Fuar İzmir'i açtıklarını hatırlatan Başkan Aziz Kocaoğlu, "Bugün yine 400 milyonluk bir projenin temelini atıyoruz. İzmir Büyükşehir Belediyesi, şu anda sadece raylı sistem yatırımı olarak 80 kilometrelik proje yürütüyor. 30 km torbalı hattı, 26 km Selçuk hattı, 24 km Karşıyaka ve Konak tramvayı ile birlikte toplam 80 kilometre. 100 kilometre de şu anda çalışıyor, 180 olacak" dedi.
Buca tramvayı ile ilgili de konuşan Başkan Kocaoğlu, "Biz proje ihalesine, Karşıyaka- Konak ve Buca birlikte çıkmıştık. Sonra Ulaştırma Bakanlığı bize Buca tramvayını 1650 metrelik hatlarında 'biz yapacağız' dedi ve biz de proje ihalesinden Buca’yı çıkardık. Keşke çıkarmasaydık çünkü yapmıyorlar. Devam etseydik, bugün Buca’da da tramvayın temelini atacak ve 3 yıl içinde bitirecektik. Hata yaptık. Bucalılardan özür diliyorum. En kısa zamanda proje ihalesine çıkıp bir an evvel Buca tramvayının da temelini atmak istiyoruz" şeklinde konuştu.

Tramvayın maliyeti 390 milyon TL
Metro sistemini tamamlayıcı nitelikte hayata geçirilen 12.7 kilometre uzunluğunda 19 duraklı Konak Tramvayı ve 9.87 kilometre uzunluğundaki 15 duraklı Karşıyaka tramvayı ile bu hatlarda çalışacak toplam 38 aracın maliyeti 390 milyon lirayı buluyor. Tramvay projelerinin 2017 yılı sonunda hizmete alınması planlanıyor.

Modern ve konforlu tramvaylar
Tasarım çalışmaları tamamlanarak yapımlarına başlanan tramvay araçları 32 metre uzunluğunda ve 285 yolcu taşıma kapasitesinde yapılıyor. Yapılan fizibilite çalışmalarına göre Konak hattında günlük 95 bin kişi, Karşıyaka hattında ise 87 bin kişi taşınacak. Tramvaylarda tren kontrol ve izleme ünitesi, yolcu bilgilendirme sistemi, LCD ekranlar, aktif güzergah haritası, kamera, görüntü ve ses kaydedicisi bulunacak.

4 milyar 534 milyon TL’lik yatırım
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla yapılan bu çalışmalarında bu güne kadar İZBAN için 827 Milyon TL harcadı. Araçlar için yapılan Büyükşehir yatırımları da eklendiğinde, Büyükyehir'in İZBAN'daki toplam yatırım miktarı 1 milyar 227 milyon TL’yi buldu.
İzmir metrosunda 20 kilometrelik güzergahta yapılan inşaatlarla birlikte mevcut 87 vagona ilave olarak ihalesi gerçekleştirilen 85 adet vagon alımı da dahil edildiğinde, Büyükşehir'in toplam maliyet 2 milyar 527 milyon TL’yi buldu.
Devam eden Selçuk hattı ve 85 adet araç için yapılan yer altı depolama alanı inşaatı ve Bornova güzergâhı projelerine harcanacak toplam 780 milyon TL tutarındaki yatırımlarla birlikte, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem projelerine kendi öz kaynakları ile yaptığı toplam yatırım miktarı 4 milyar 534 milyon TL tutarında gerçekleşti.

Resim
Resim

http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/14322/tr

Symrna bu mesajı beğendi.
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Fedemre » Cmt 25 Nis 2015, 20:59

Konak tramvayından pek umutlu değilim açıkçası
Fedemre
 
Mesajlar: 112
Beğendikleri: 47 mesaj
Beğenilenleri: 43 mesaj
Kayıt: Cum 12 Eyl 2014, 02:14


Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Cum 01 May 2015, 13:30

Karşıyaka tramvayında rahatlatan çözüm
Karşıyaka Tramvayı için Mavişehir’den start veren İzmir Büyükşehir Belediyesi, vatandaşlardan gelen yoğun talep üzerine Çevre Yolu ile Atakent Kavşağı arasındaki güzergahı “karma trafik” olarak revize etti. Böylece tramvay için şerit daraltması olmayacak; vagonlar ve araçlar aynı yolu kullanabilecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz hafta ilk ray döşemesine başladığı Karşıyaka Tramvayı’nın bir bölümünde trafiğin daha rahat akması için proje değişikliğine gitti. Bu kapsamda, projesinde Cahar Dudayev Bulvarı üzerinde orta refüjde korumalı olarak planlanan tramvay hattı, Aydın-Çanakkale çevre yolu çıkışı ile Atakent kavşağı arasındaki güzergahta korumasız olarak yapılarak karma trafik içinde hizmet verecek. Yetkililer, proje değişikliği kararının, söz konusu bölge ve çevresinde bulunan ticari-konut yoğunluğu ile bulvarın çevre yolu bağlantısı sebebiyle artan araç sayıları üzerinde yapılan değerlendirme dikkate alınarak alındığını belirttiler.

Çalışmalar sürüyor
Karşıyaka Tramvayı güzergahının 3 şeritli gidiş-geliş bölümü olan Cehar Dudayev Bulvarı’nın orta refüjündeki çalışmalara planlandığı gibi devam eden İzmir Büyükşehir Belediyesi, tramvay hattının hizmet vermeye başlamasıyla birlikte, söz konusu güzergahta trafik seyrinin geliş-gidiş 4 şeritli olarak akacağını açıkladı.

Karşıyaka tramvayı
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 9.8 kilometrelik güzergahta hizmete sunacağı tramvay hattı, gidiş-geliş şeklinde çift hat olarak çalışacak. Karşıyaka tramvayı, Alaybey’den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi’ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı’nı takip ederek İzban Çiğli Depo tesisleri yanında Mavişehir Banliyö İstasyonu’na gelecek. Tramvay hattı ile İZBAN, vapur ve otobüslere aktarma da sağlayacak.

Resim

http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/14337/tr

Belediye biraz sacmalamaya basladı bu tramvaylar konusunda.Konak tramvayı mithatpasa caddesine konuldu, Karsıyaka tramvayı da araclarla gidecek sekilde yapılacakmıs. O zaman bunun otobüsten ne farkı olacak. Trafik oldugunda dur kalk mı yapacak bu trenler şimdi. :x

Symrna bu mesajı beğendi.
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Umut » Çrş 20 May 2015, 18:56

Çiğli Belediye Başkanı Hasan Arslan Karşıyaka Tramvayı'nın hastaneye kadar uzatılmasını talep etmiş, Aziz Başkan da söz veremem ama etüt yaptıracağım demiş.

http://www.egedesonsoz.com/haber/Kocaog ... su-/899500
Kullanıcı avatarı
Umut
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
Mesajlar: 2823
Beğendikleri: 623 mesaj
Beğenilenleri: 381 mesaj
Kayıt: Pzr 28 Kas 2010, 01:33
Konum: İzmir

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen mertoviçizmir » Çrş 20 May 2015, 23:16

Yapılacagını sanmam ama yapılırsa mantıklı olur. Ayrıca halkapınar - ückuyular hattı halen baslamadı
mertoviçizmir
 
Mesajlar: 1175
Beğendikleri: 71 mesaj
Beğenilenleri: 221 mesaj
Kayıt: Pzt 26 Eyl 2011, 11:12

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen hoppala » Prş 21 May 2015, 16:01

Başlaması mı iyi başlamaması mı emin değilim.
hoppala
 
Mesajlar: 439
Beğendikleri: 262 mesaj
Beğenilenleri: 97 mesaj
Kayıt: Pzt 03 Şub 2014, 04:22
Konum: San Diego

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Fedemre » Prş 28 May 2015, 21:59

Fedemre
 
Mesajlar: 112
Beğendikleri: 47 mesaj
Beğenilenleri: 43 mesaj
Kayıt: Cum 12 Eyl 2014, 02:14

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

Mesajgönderen Mesut » Sal 09 Haz 2015, 14:50

Monoray'da engel kalmadı

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü arasında Gaziemir’deki monoray projesinde yaşanan izin krizi nihayet çözüme kavuştu. Seçimler öncesinde Ulaştırma Eski Bakanı Lütfi Elvan’ın talimatı üzerine harekete geçen müdürlük projenin hayata geçirilmesi için bürokratik izinleri verirken, belediye toplam 1 milyon 864 bin lira tahsis bedeli ödeyecek.

Gaziemir'de Türkiye’nin ve İzmir’in sayılı tesisleri arasında yer alan Fuar İzmir'i hizmete açan İzmir Büyükşehir Belediyesi, alana ulaşımı sağlayacak dev ulaşım hamlesine başlıyor. Geçmiş dönemlerde yaşanan tahsis ve izin krizi nedeniyle ertelenen monoray projesi için son pürüzler de giderilirken, 2,2 kilometrelik hat için Karayolları Bölge Müdürlüğü ile Büyükşehir Belediyesi arasında anlaşma sağladı. Önümüzdeki günlerde imzalanacak protokol kapsamında Büyükşehir Belediyesi, Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün mülkiyetindeki yollar için 1,86 milyon TL tahsis bedeli ödeyecek. Gelişmelerle birlikte Fuar İzmir'in ulaşımına katkı sağlayacak ve saatte binlerce yolcu taşıyacak proje için Büyükşehir'in önündeki son engel de kalkmış oldu. Türkiye’de ilk olacak monoray için proje ve yapım ihalesinin birlikte yapılacak ve 2 yıl içinde tamamlanacak.

Resim

BEKLENEN ONAY GELDİ

Merakla beklenen monoray projesi için Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü'nden beklenen onay nihayet geldi. Geçtiğimiz yılın sonunda dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan ile görüşen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun temasları olumlu sonuç verdi. Mülkiyeti Karayolları’na ait taşıt yolları ve çevresindeki arazilerin kullanım bedelleri belirlenirken, iki kurum arasında önümüzdeki günlerde protokol imzalanması bekleniyor. İmzaların atılması ile birlikte, ihale hazırlıklarını tamamlayacak olan Büyükşehir Belediyesi yaklaşık 2,2 kilometre uzunluğundaki güzergahta hizmet verecek ulaşım projesine başlamak için düğmeye basacak.

KARAYOLLARI’NA 1 MİLYON 864 BİN TL ÖDENECEK

İZBAN'ın Esbaş istasyonundan başlayacak ve Gaziemir Fuar İzmir'de sona erecek Monoray Projesi, Türkiye'de ilk olacak. Yaklaşık 2,2 kilometre uzunluğunda, tek hatlı, 3 vagonlu 3 tren seti ve atölye binasından oluşacak projede, çeşitli izinler için Karayolları 2’inci Bölge Müdürlüğü'ne toplam 1 milyon 864 bin TL ödenecek. Kontrollük hizmet bedeli için 64 bin 368 TL, boyuna geçiş için arazi kullanım izin bedeli olarak 848 bin 989 TL, yol kullanım bedeli için 466 bin 944 TL, enine geçiş için 312 bin 228 TL, yol kullanım bedeli için 171 bin 725 TL ödenecek. Yapılacak protokol kapsamında ödenecek paranın ardından Monoray'ın önünde engel kalmayacak.

Resim

FUAR İZMİR’E ULAŞIM İÇİN KRİTİK HAMLE

Yükseltilmiş kolonlara yerleştirilecek kirişler üzerinde çalışacak monoray sistemi, İZBAN'ın ESBAŞ istasyonundan başlayacak ve Akçay Caddesi'ni keserek Çevreyolu-Gaziemir Kavşağı-Çevreyolu doğrultusunda devam ederek yeni fuar alanına ulaşacak. Çift hat olarak planlanan monoray sistemi, 2 kilometrelik güzergahta İZBAN ve yeni fuar alanı arasında kesintisiz ulaşım sağlayarak yolcu taşıyacak. Yeni fuar kompleksine gelmek isteyen yolcular, İZBAN ile ESBAŞ istasyonuna geldikten sonra modern ve konforlu monoray sistemi ile taşınacak.

SAATTE 45 BİN YOLCU TAŞINACAK

Ziyaretçiler, fuar dönüşünde de yine aynı sistemi kullanabilecek. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monorayın yapılacak ihalenin ardından yaklaşık 2 yıl içinde tamamlanması bekleniyor. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monoray, Türkiye’de ilk kez İzmir’de kurulmuş olacak. Saatte 45 bin yolcu taşıma kapasitesine kadar ulaşabilen monoray sistemi için düzenlenecek ihaleye daha önceden benzer sistemi inşa eden birçok uluslararası firmanın katılımı bekleniyor.

http://www.egepostasi.com/haber/Monoray ... adi/108379
Kullanıcı avatarı
Mesut
 
Mesajlar: 868
Beğendikleri: 304 mesaj
Beğenilenleri: 352 mesaj
Kayıt: Pzt 04 Şub 2013, 05:13
Konum: İzmir

ÖncekiSonraki

Dön Ulaşım

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot] ve 15 misafir

cron
Free Web Hosting