3. sayfa (Toplam 22 sayfa)

Re: Tramvay Hatları

MesajGönderilme zamanı: Prş 27 Eyl 2012, 18:19
gönderen Umut
Aziz Başkan önderliğindeki bir heyet, tramvay konusuyla ilgili incelemeler yapmak üzere Almanya'ya gitmiş; Dresden ve Berllin'deki uygulamaları araştırıyorlarmış.

Haberin tamamını eklemeye gerek duymadım: http://www.izmir.bel.tr/Details.asp?textID=10405

Re: Tramvay Hatları

MesajGönderilme zamanı: Cmt 20 Eki 2012, 13:04
gönderen Gökhan
Tramvay konusunda akıllardaki en büyük sorulardan biri de Mustafa Kemal Sahil Bulvarı boyunca yer alan otoparkların akıbeti ve tramvay inşası durumunda burada oluşacak otopark sorunuydu..Söz konusu problemin çözümü için büyükşehir belediyesi çalışmalara başlamış;

Sahile yeraltı otoparkı

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı boyunca yeralan yaklaşık 1900 araçlık açık otoparkların yerine 3 bin araçlık yeraltı otoparkı yapmak için proje hazırlığı yaptıklarını açıkladı.


Kocaoğlu, Üçkuyular-Halkapınar tramvay hattı güzergahında kalması ve kıyı projesi kapsamında bu yatırımı düşündüklerini söyledi. Kocaoğlu, projenin gerçekleşmesi durumunda 3 bin araçlık otoparkın yeraltına yapılacağını, üzerinde kalan kısımların ise yeşil alan olarak düzenleneceğini söyledi. Tramvay hattının yeşil alanın yola yakın tarafından geçeceğini belirten Kocaoğlu, bölgedeki aydınlatma sorunlarının da çözüleceğini belirtti.

Milliyet Ege

Re: Tramvay Hatları

MesajGönderilme zamanı: Cmt 20 Eki 2012, 22:09
gönderen blackley
Sahil bulvarı dolgu değil mi? İnşaat mühendisleri daha iyi bilir ama kulağa pek mantıklı gelmiyor dolgu alanda yeraltı otoparkı yapmak.

Re: Tramvay Hatları

MesajGönderilme zamanı: Cmt 20 Eki 2012, 22:32
gönderen Umut
Açıkçası bu iş benim de çok aklıma yatmadı. Yani en iyi çözüm bu olur muhtemelen. Fakat uygulanabilirliği tartışma konusu.

Re: Tramvay Hatları

MesajGönderilme zamanı: Pzr 21 Eki 2012, 20:35
gönderen mertoviçizmir
blackley yazdı:Sahil bulvarı dolgu değil mi? İnşaat mühendisleri daha iyi bilir ama kulağa pek mantıklı gelmiyor dolgu alanda yeraltı otoparkı yapmak.


Acıkcası yapılacagına inanmıyorum zaten dolgu alanı oldugundan metrodan daha kötü durumlar ortaya cıkacaktır. Bence yine belediyenin hesaplamadan alel acele secim icin gösterişten temel atacagı proje gibi geliyor bana..Olan izmir halkına olacak yine :(

Re: Tramvay Hatları

MesajGönderilme zamanı: Çrş 28 Kas 2012, 14:23
gönderen Gökhan
Kocaoğlu'nun açıklamalarından;

DPT’den karar çıkarsa tramvayı da ucuz bir şekilde kente kazandıracağız. Eğer DPT’den karar çıkmazsa biz kendi kaynaklarımızla ve sıkıştıkça yerel bankalardan kredi alarak bunu yapmaya çalışacağız. Ama bu da maliyeti artıracak. Şimdi Güzelyalı ve Konak’ın ve Karşıyaka Çiğli ve Bayraklı’nın saatte taşıyacağı insan sayısının rakamları tutmuyor diyorlar. 300 bin nüfuslu kentlerde tutuyor da İzmir’de tutmuyorsa burada bir ilginç bir durum var” ifadelerin kullandı.


Bu haberin yanı sıra dün Yeni Asır'da tramvayla ilgili bir haber çıktı..Yazıda da hesaplamaları tam yapılmadığı için tramvay projeleri eleştiriliyordu..Eleştiriyi anlarım, eksiklikler varsa elbette dile getirilip tartışılmalı..Sonuçta bu proje, bizim günlük yaşamımızı kolaylaştırmak için yapılıyor..Kolaylaştırmaktan çok, zorlaştırırsa hiç yapılmasın daha iyi..Ancak benim değinmek istediğim konu, gazetenin taraflı bir şekilde sürekli olarak belediyeyi hedef alması..Malumunuzdur ki Yeni Asır gazetesi, hükümete yakın bir gazete..Bu yazıyı yazan kişi, UBAK'ın yaptığı Konak ve Sabuncubeli Tünelleri'nin şapkadan çıkar gibi yapıldığını biliyor mu acaba? Hiç bir planı dahi olmadan başlayan Konak Tüneli'ni? Ona keza buradan geçecek taşıt sayısını? Ama bunlar eleştirilmez, çünkü her iki tünel de plansız projesiz başladı..Dikkatinizi çekerim tüneller gereksiz demiyorum..Sadece bugün tramvay projelerinden dolayı belediyeyi eleştirenlerin, UBAK'ı neden eleştirmediğini sorguluyorum..

Re: Tramvay Hatları

MesajGönderilme zamanı: Çrş 28 Kas 2012, 15:06
gönderen Umut
Biliyor tabii bilmez mi? Ama ekmek yediği kabı kirletmek istemiyor elbette. Dünkü köşe yazısının sahibi Ertan Sayın her daim tek taraflı yaptığı sert eleştiriler nedeniyle umarım vicdan azabı çekiyordur. Nerede hani bu Konak Tünel'inin master planı demez. Diyemez. Anca tramvayın planı yanlış olmuş der. Bu kadar işte. Konak Tüneli kente çok faydalı da olabilir. Ama şehrin ulaşım master planında neden yer almadığını da sorgulasalar fena mı olurdu?

Re: Tramvay Hatları

MesajGönderilme zamanı: Pzr 03 Mar 2013, 14:15
gönderen Umut
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz ve Binali Yıldırım son açıklamalarında tramvaya da değinmiş. Değinmişler ama elle tutulur hiçbir şey de söylememişler. İzmir neden oyalanıyor? İzinler neden gecikiyor?

TRAMVAY PROJESİ'Nİ ÇÖZECEĞİZ!

Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan Tramvay Projesi’nin DPT kapısında uzun süredir onay beklemesi kentin bir başka büyük ulaşım tartışması…

Bu ‘bekleyiş’ üzerine sorularına yanıt veren Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, “Bu projelerde bütün belediyelerimizle ilgili genel kriterlerimiz var. O kriterler bazında hiçbir farklılık gözetmeden değerlendirmeler yapıyoruz. Herhangi bir belediyeye özel değerlendirme bugüne kadar olmadı, bundan sonra da olmaz. Bu gelişimde de Büyükşehir Belediye Başkanı bana bir dosya hazırlamıştı, onu verdi. Bunu inceleyeceğiz. Bu konu aynı zamanda ulaştırma konusu... Sayın Bakanımız Binali Yıldırım'ı da yakından ilgilendiriyor. Hep birlikte bunun değerlendirmesini yapıp elimizden gelen tüm desteği vereceğiz" dedi.

Bakan Binali Yıldırım ise müjdenin kapısını araladı ve “Çözeceğiz... Yakın zamanda çözeceğiz merak etmeyin” diye konuştu.

http://www.egedesonsoz.com/haber/Bakan- ... vay-raporu


Bununla beraber İBB bu yıl tramvay projeleri için 34.6 milyon TL kaynak ayırmış.

Re: Tramvay Hatları

MesajGönderilme zamanı: Pzr 03 Mar 2013, 14:46
gönderen Gökhan
Konya'ya, Samsun'a, Bursa'ya, Eskişehir'e verilen izinler, söz konusu İzmir olunca en az 1 yıl geciktiriliyor..Bu, her alanda böyle..Kentsel dönüşüm projeleri, tramvay projeleri, yeni fuar alanı ve teleferik ihalelerinde bunu görmemek elde değil..

Re: Tramvay ve Monoray Hatları

MesajGönderilme zamanı: Çrş 26 Haz 2013, 06:09
gönderen Umut
Yüzdük yüzdük, kuyruğuna geldik anlaşılan. Daha fazla vakit kaybedilmez umarım.

TRAMVAYLAR GELİYOR

Bakan Yıldırım, Konak ve Karşıyaka Tramvay projelerinin onay sürecinin tamamlandığını ve Bakanlar Kurulu'nda imzaya açıldığını söyledi

İzmir'in metro sistemini tamamlayıcı nitelikte hayata geçirilecek Konak ve Karşıyaka Tramvay projeleri için Ankara'dan güzel haber geldi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2 projenin onay sürecinin tamamlandığını ve Bakanlar Kurulu'nda imzaya açıldığını bildirdi. Fahrettin Altay Meydanı-Konak ve Halkapınar arasında hizmet verecek olan 13 kilometrelik Konak Tramvayı 332 milyon liraya, Alaybey- Karşıyaka-Mavişehir arasında planlanan 10 kilometrelik Karşıyaka Tramvayı ise 259 milyon liraya mal olacak. Toplam yatırım tutarı 591 milyon lirayı bulan tramvay hattı harcamalarının yüzde 25'i projelerin yapımını gerçekleştirecek olan İzmir Büyükşehir Belediyesi öz kaynaklarından, yüzde 75'i ise Hazine garantisiz dış proje kredisiyle finanse edilecek. 10. Kalkınma Planı'na da giren tramvay projeleri, Türkiye'de 2013-2018 yılları arasında tamamlanacak ulaşım yatırımları arasında yer alıyor.

Otobüsler azalacak
Tramvay projelerinin hayata geçirilmesiyle bu hatlarda toplu ulaşım, otobüs yerine tramvay hatları ile gerçekleştirilecek. Düşük maliyetli ve hızlı yapılabilir özellikteki tramvay hatları, İzmir'in metro sistemini tamamlayıcı nitelikte olacak. Tramvaylı taşımacılığın başlamasıyla lastik tekerlekli toplu ulaşımın kentte yarattığı trafik ve hava kirliliği gibi olumsuzluklar da büyük ölçüde ortadan kalkacak.

KONAK TRAMVAYI
Üçkuyular Metro İstasyonu'ndan başlayarak Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara tarafından Cumhuriyet Meydanı'ndaki Atatürk Heykeli'ne kadar uzanan hat, Swissotel Büyük Efes'in arkasıdaki Şehit Nevres Bulvarı'ndan Montrö Meydanı ve Şair Eşref Bulvarı'ndaki orta refüjden geçerek TMO siloları önüne ve oradan da Şehitler Caddesi'ni takiben Halkapınar Metro İstasyonu'na ulaşacak.
Güzergah: Fahrettin Altay Meydanı-Konak-Halkapınar
Uzunluk: 13 kilometre
İstasyon: 21 adet
Maliyet: 332 milyon lira

KARŞIYAKA TRAMVAYI
Alaybey'den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi'ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Cemal Gürsel Caddesi, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı'nı takip ederek İZBAN Çiğli Depo tesisleri yanında Mavişehir Banliyö İstasyonu'na gelecek.
Güzergah: Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir
Uzunluk: 10 kilometre
İstasyon: 16 adet
Maliyet: 259 milyon lira

Yeni Asır

Free Web Hosting