Sabuncubeli’nden tünel raporu: 2 saat kazı, 10 saat önlem
İzmir-Manisa karayolu üzerinde, viraj ve rampalarıyla bilinen 580 metre rakımıyla kışın zaman zaman buz pistine dönen Sabuncubeli’nde kazaların önüne geçmek için 2 yıl önce yapımına başlanan tüneller, hızla ilerliyor. 3 yıl sonra hizmete girecek olan tüneller, yoldaki yüzde 8 eğimi yüzde 1.5’a düşürecek, mesafeyi 1 kilometre kısaltacak. Zeminin yumuşak killi yapısı nedeniyle işçiler, 2 saat kazıyor, 10 saat güçlendirme yapıyor.
İZMİR - İzmir ve Manisa’yı birbirinden ayıran dağlık bölgede keskin virajları ve dik rampalarıyla 'ölüm yolu' olarak bilinen Sabuncubeli, özellikle kış aylarında buzlanma nedeniyle hayati tehlike oluşturuyor. Araçların sabun gibi kaydığı bölge, 4 bin 70 metre uzunluğundaki tünellerle by-pass edilecek. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın geçen hafta yapımını yerinde incelediği tünellerin temeli, 2011 yılının Eylül ayında atıldı. İhaleyi kazanan Koçoğlu İnşaat, tünellerin yapım maliyetini 110 milyon lira olarak belirledi, ancak maliyet şimdiden yüzde 40 oranında arttı. Koçoğlu, yapım süresi de dahil 13 yıl işleteceği tünelleri, süre bitiminde Karayolları Genel Müdürlüğü’ne teslim edecek.
İĞNE İLE TÜNEL KAZMA
İzmir’den Manisa’ya giderken Beşyol Köyü civarından tünele girecek araçlar, iki şeritli yolda ilerleyecek. Manisa’dan İzmir’e gidenler ise Karakoca Köyü yakınlarından tünele girecek. İzmir’in en uzun tünellerinde yumuşak zemin yapısı nedeniyle günde 1.5 metre, iki tüpte toplam 3 metre kazı yapılıyor. Tüplerden birinde 403, diğerinde 350 metreye gelindi. Kırıcı ile yapılan kazı çalışması 2 saat sürerken 10 saatte güçlendirme gerçekleştiriliyor. Tünel, yeni Avusturya modeli ile kazılıyor. Kırıcı ile delinen tünelden çıkan malzeme kamyonlarla tünel dışına taşınıyor. Kazının ardından destekleme başlıyor. İki kat çelik hasır, 35 santimetre püskürtme beton ve 6 metre boyunda kaya bulonlarla tünelin iç yapısı destekleniyor. 10’u mühendis, 150 kişinin üç vardiya halinde çalıştığı kazılarda, günde 400 metreküp toprak ve taş çıkıyor, bunlar 25 kamyonla taşınıyor. Yüksekliği 6 metre, genişliği 8 metre olacak tünelin Manisa tarafındaki girişinde 156 adet fore kazık çakma çalışmaları tamamlandı, önümüzdeki hafta kazı çalışmalarına başlanacak. Manisa tarafındaki tünelde arazinin suya doygun killi toprak olması nedeniyle suyun tahliyesi için direnaj kanalları oluşturulacak.
KORKU YOLU KEYİF YOLU OLACAK
Karayolları 2'nci Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, mevcut Sabuncubeli yolundaki eğimin yüzde 8 olduğuna, tüneldeki eğimin ise yüzde 1.5 olacağına dikkat çekerek, rakımın da 580’lerden 370’lere ineceğini vurguladı. Uraloğlu, “Tüneller tamamlandığında, rampasız, virajsız neredeyse dümdüz, standardı yüksek bir yolda seyahat edilecek. Korku yolu, keyif yoluna dönüşecek. Bölge ağır taşıt trafiğinden kurtulacak. İzmir’in en uzun tünelleri olacak. Tüneller sadece İzmir ve Manisa’yı birbirine bağlamayacak. Ülkemizin turizm merkezlerinden Aydın ve Muğla’nın İstanbul ve Avrupa’ya açılan kapısı konumunda da olacak. Ege Bölgesi’nin ekonomisi birleşecek, büyüyecek” dedi.
14 VİRAJ BY-PASS EDİLECEK
Yoğun yolcu ve yük taşımacılığına hizmet eden İzmir- Manisa karayolundaki Sabuncubeli Mevki’nde 14 viraj bulunuyor. Virajlarda boyuna eğim yüzde 9.5. Sabuncubeli, bu haliyle standardı düşük yol olarak biliniyor. 14 viraj tünelle by-pass edilerek, güvenli ve konforlu tünel yapılacak. Sabuncubeli virajlarında kış aylarında yaşanan kazalar, yüksek maliyetli bakım ve işletme giderleri ve zamandan da tasarruf edilerek, 13 yıllık işletme dönemi içinde 50 milyon lira tasarruf sağlanması öngörülüyor.
TÜNELDE 24 SAAT KONTROL
Tünelde kazı ve güçlendirmenin ardından elektrik ve elektromanyatik işler yapılacak. Tünel havalandırma fanları, aydınlatma, sinyalizasyon, kameralı izleme, yangın algılama ve söndürme sistemleri kurulacak. Her türlü güvenlik sisteminin takibi için İzmir giriş tünelinin ağzında kontrol merkezi yapılacak. Tünel, buradan 24 saat kontrol altında tutulacak, gerekli durumlarda müdahale edilecek.
egedesonsoz.com
Sabuncubeli tünelinin Manisa ucunda heyelan meydana gelmesi nedeniyle, oradaki çalışmaların yıl sonuna kadar sarktığı ve henüz kazıya başlanmadığı ortaya çıktı. Tünel kazısı sadece İzmir yönünden devam ettiğini belirten Karayolları Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, “Sabuncubeli tünelinde İzmir tarafından bir tüpte 530 metre, diğerinde 480 metreye ulaştık. Manisa yönünde heyelan nedeniyle çalışmalar durmuştu. Projesini tamamladık. Zeminle ilgili çalışma yapıyoruz. Yılsonunda Manisa yönünden de gireceğiz” dedi. Ancak, tek taraflı çalışma ve heyelanın yarattığı zaman kaybı nedeniyle 2015 yılı sonunda bitirilmesi öngörülen Sabuncubeli tüneli 2016 yılına sonuna sarktı. Uraloğlu, hedeflerinin 2016 yılı sonuna kalmadan tüneli bitirmek olduğunu da sözlerine ekledi.
egedesonsoz.com
İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı'na katılan Karayolları 2'nci Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Sabuncubeli Tüneli konusunda şunları söyledi: "4070 metre uzunluğundaki Sabuncubeli tünelinin İzmir girişinde bulunan sağ tünelinde 694 metre, sol tünelinde ise 650 metre ilerledik. Ancak Manisa'daki heyelan sıkıntısı sebebiyle Manisa sebebiyle bir türlü tünele başlayamıyorduk. Gereken toprak dolgular yapıldı ve tünelin Manisa girişine Şubat ayının ilk haftasında başlayacağız."
http://www.yeniasir.com.tr/KentHaberler ... bekleniyor
SABUNCUBELİ TÜNELLERİNDE SORUN KALMADI
“Sabuncubeli Tüneli Projesi (İzmir-Ankara) Ayr.-Manisa Karayolunun 9,4 kilometresinde başlıyor. Sabuncubeli Tüneli 4.070 m’si çift tüp tünel, 2.410 m’si bağlantı yolu olmak üzere toplam 6.480 m uzunluğunda 2x2 şeritli, BSK kaplamalı olarak planlanmıştır. Tünelin İzmir tarafında Sol tüpte 905 m’ye, Sağ tüpte ise 870 m’ye ulaşılmıştır. Tünelin Manisa tarafındaki tünel giriş yapısında ise, sol tüpte 35 m, sağ tüpte 30 m aç kapa yapısı tamamlanmıştır. Sağ tüpte tünel kazı çalışmalarına 19.04.2014 tarihinde başlanmış ve 3 metre ilerleme sağlanmıştır.”
Ege Postası
Manisa Valiliği'nin yaptığı son İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı'nda konuşan Karayolları İzmir Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, tünelin 2016 yılında biteceğini hatırlatarak, tünelin İzmir tarafında sol tüpte 1127 metreye, sağ tüpte 1084 metreye, Manisa tarafında ise sol tüpte 55 metreye, sağ tüpte de 100 metreye ulaşıldığını açıklamıştı.
http://www.egedesonsoz.com/haber/CHP-li ... ar-/874389
Bu forumu gezen kullanıcılar: Bing [Bot] ve 22 misafir